GSX-R 1216 Turbo.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NoFuel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aikas tyylikäs. Tuo katalysaattori on vähän iso, mutta putkistokin on kyllä fiksun näköinen.

t. Repa
 
Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?

t. Repa
 
Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?

t. Repa
Moro.

Laskennallisesti busan männillä ja porauksella puristukset laskevat alkuperäisestä 7.68:n, jolloin kierrosherkkyyttä katoaa aika paljon.

Eli parempaa toimivuutta tuolla haetaan, 9 ja 10 välillä puristukset olisivat optimit, toisaalta kone ei ole niin pitkäikäinen liian isoilla puristuksilla.
 
Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?

t. Repa
Ihmettelin vähän samaa, mutta itse masiina on äärimmäisen upea. Koskas mennään kentälle x ?
Sisäänajon jälkeen vois kokeilla lentokentällä-x
biggrin.gif


Kotarilla tuli siellä oltuakin viime lauantaina.
 
Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?

t. Repa
Moro.

Laskennallisesti busan männillä ja porauksella puristukset laskevat alkuperäisestä 7.68:n, jolloin kierrosherkkyyttä katoaa aika paljon.

Eli parempaa toimivuutta tuolla haetaan, 9 ja 10 välillä puristukset olisivat optimit, toisaalta kone ei ole niin pitkäikäinen liian isoilla puristuksilla.
Selitys on ihan hyvä. Koneen pitkäikäisyyteen toki vaikuttavat aika monet asiat, muuta ei noilla puristuksilla vielä koneen kanssa tule ongelmia. Ja ahtopaineitakin saa laittaa ihan reilusti.

t. Repa
 
Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?

t. Repa
Moro.

Laskennallisesti busan männillä ja porauksella puristukset laskevat alkuperäisestä 7.68:n, jolloin kierrosherkkyyttä katoaa aika paljon.

Eli parempaa toimivuutta tuolla haetaan, 9 ja 10 välillä puristukset olisivat optimit, toisaalta kone ei ole niin pitkäikäinen liian isoilla puristuksilla.
Selitys on ihan hyvä. Koneen pitkäikäisyyteen toki vaikuttavat aika monet asiat, muuta ei noilla puristuksilla vielä koneen kanssa tule ongelmia. Ja ahtopaineitakin saa laittaa ihan reilusti.

t. Repa
Kone on tehty siltä pohjalta että kestää hetkellisiä yli 1.5 barin ahtopaineita.

Kyllähän se käytännössä tulee olemaan katukäytössä siellä 0,7 - 0,9 barin nurkilla.

Puristuksien nostolla moottorista tulee toimivampi, ja ennenkaikkea sitä käyttökelpoista voimaa tulee tasaisemmin pihalle, vääntö / tehokäyränkin ollessa lineaarisempi.
 
Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?

t. Repa
Moro.

Laskennallisesti busan männillä ja porauksella puristukset laskevat alkuperäisestä 7.68:n, jolloin kierrosherkkyyttä katoaa aika paljon.

Eli parempaa toimivuutta tuolla haetaan, 9 ja 10 välillä puristukset olisivat optimit, toisaalta kone ei ole niin pitkäikäinen liian isoilla puristuksilla.
Selitys on ihan hyvä. Koneen pitkäikäisyyteen toki vaikuttavat aika monet asiat, muuta ei noilla puristuksilla vielä koneen kanssa tule ongelmia. Ja ahtopaineitakin saa laittaa ihan reilusti.

t. Repa
Kone on tehty siltä pohjalta että kestää hetkellisiä yli 1.5 barin ahtopaineita.

Kyllähän se käytännössä tulee olemaan katukäytössä siellä 0,7 - 0,9 barin nurkilla.

Puristuksien nostolla moottorista tulee toimivampi, ja ennenkaikkea sitä käyttökelpoista voimaa tulee tasaisemmin pihalle, vääntö / tehokäyränkin ollessa lineaarisempi.
Näinhän se varmaan on.

Mitä olet tehnyt venttiilijousille?
Noilla ahtopaineilla on riskinä imuventtiilien sekoileminen etenkin kierrosrajoittimelle kierrätettäessä.

Muilta osin kone kestänee nuo ahtopaineet ilman suurempia riskejä. Eniten ehkä itse miettisin tuota ilmajäähdytyksen riittävyyttä. Ei ehkä ole edes miettimisen arvoinen juttu, mutta...

Mitäs olet tehnyt kytkimelle?

t. Repa
 
Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?

t. Repa
Moro.

Laskennallisesti busan männillä ja porauksella puristukset laskevat alkuperäisestä 7.68:n, jolloin kierrosherkkyyttä katoaa aika paljon.

Eli parempaa toimivuutta tuolla haetaan, 9 ja 10 välillä puristukset olisivat optimit, toisaalta kone ei ole niin pitkäikäinen liian isoilla puristuksilla.
Selitys on ihan hyvä. Koneen pitkäikäisyyteen toki vaikuttavat aika monet asiat, muuta ei noilla puristuksilla vielä koneen kanssa tule ongelmia. Ja ahtopaineitakin saa laittaa ihan reilusti.

t. Repa
Kone on tehty siltä pohjalta että kestää hetkellisiä yli 1.5 barin ahtopaineita.

Kyllähän se käytännössä tulee olemaan katukäytössä siellä 0,7 - 0,9 barin nurkilla.

Puristuksien nostolla moottorista tulee toimivampi, ja ennenkaikkea sitä käyttökelpoista voimaa tulee tasaisemmin pihalle, vääntö / tehokäyränkin ollessa lineaarisempi.
Näinhän se varmaan on.

Mitä olet tehnyt venttiilijousille?
Noilla ahtopaineilla on riskinä imuventtiilien sekoileminen etenkin kierrosrajoittimelle kierrätettäessä.

Muilta osin kone kestänee nuo ahtopaineet ilman suurempia riskejä. Eniten ehkä itse miettisin tuota ilmajäähdytyksen riittävyyttä. Ei ehkä ole edes miettimisen arvoinen juttu, mutta...

Mitäs olet tehnyt kytkimelle?

t. Repa
Huomenta.

Jep onhan tuo jousiongelma tiedossa, tämä on jo kolmas ahdettu gixeri, eli vakioilla mennään ilman jousimuutoksia.

FMI:n revlimitterin laitoin 11 000 kierroksen kohdalle.

Kytkimeen lisäsin 2 kartiojousta.

Lämpöjen kanssa itselläni ei ole koskaan ollut ongelmaa, Mocalin 19 rivinen jäähy on keulalla, ja lisäksi olen tehnyt flektin sinne jäähyn taakse.
 
Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?

t. Repa
Moro.

Laskennallisesti busan männillä ja porauksella puristukset laskevat alkuperäisestä 7.68:n, jolloin kierrosherkkyyttä katoaa aika paljon.

Eli parempaa toimivuutta tuolla haetaan, 9 ja 10 välillä puristukset olisivat optimit, toisaalta kone ei ole niin pitkäikäinen liian isoilla puristuksilla.
Selitys on ihan hyvä. Koneen pitkäikäisyyteen toki vaikuttavat aika monet asiat, muuta ei noilla puristuksilla vielä koneen kanssa tule ongelmia. Ja ahtopaineitakin saa laittaa ihan reilusti.

t. Repa
Kone on tehty siltä pohjalta että kestää hetkellisiä yli 1.5 barin ahtopaineita.

Kyllähän se käytännössä tulee olemaan katukäytössä siellä 0,7 - 0,9 barin nurkilla.

Puristuksien nostolla moottorista tulee toimivampi, ja ennenkaikkea sitä käyttökelpoista voimaa tulee tasaisemmin pihalle, vääntö / tehokäyränkin ollessa lineaarisempi.
Näinhän se varmaan on.

Mitä olet tehnyt venttiilijousille?
Noilla ahtopaineilla on riskinä imuventtiilien sekoileminen etenkin kierrosrajoittimelle kierrätettäessä.

Muilta osin kone kestänee nuo ahtopaineet ilman suurempia riskejä. Eniten ehkä itse miettisin tuota ilmajäähdytyksen riittävyyttä. Ei ehkä ole edes miettimisen arvoinen juttu, mutta...

Mitäs olet tehnyt kytkimelle?

t. Repa
Huomenta.

Jep onhan tuo jousiongelma tiedossa, tämä on jo kolmas ahdettu gixeri, eli vakioilla mennään ilman jousimuutoksia.

FMI:n revlimitterin laitoin 11 000 kierroksen kohdalle.

Kytkimeen lisäsin 2 kartiojousta.

Lämpöjen kanssa itselläni ei ole koskaan ollut ongelmaa, Mocalin 19 rivinen jäähy on keulalla, ja lisäksi olen tehnyt flektin sinne jäähyn taakse.
Jesss!

Ei muuta kuin hyvää kesää ja ajokelejä!

t. Repa
 
500km takana testiä.

Hyvin toimii, kaasarien säädöt / pitot on osunut laakista kohdilleen.
Ei rötää eikä mieti kaasua avatessa.
Pientä savutusta ilmeni, mutta korjaantui kun otti muutaman desin öljyä pois.

Kytkin luisti aluksi ahdoilla, mutta nyt tuli vaihdettua pikaisesti uudet levyt (30min), ja pelaa komeasti.

Voimaa on enemmän kuin riittävästi. Moottoritiellä 200km/h vauhtia 5 vaihteella kaasu pohjaan, ahdot 1.5 kiloon ja löi vaan tyhjää
biggrin.gif
Eikös pilotpower 2CT pitäisi pitää suuremmissakin nopeuksissa? ;)

Tänään hukkaportintangon säätämistä, että saa paineennousun rajoitettua noin kiloon.

Vehoniemeen tulee kurvailtua tänään, sinne laitetta ihmettelemään.
 
On muuten harvinaisen siisti pyörä ja hevosetkin näyttäis olevan kohdillaan. Ps. ei taida mikään rengas enään auttaa noihin sun pito ongelmiin. Sulaa vain alle. =)
 
^eikö tuo ole ihan normaali kiihytyskulma?
munakas laitos ei voi muuta sanoa..
ei muuta ku hanaa ja lämmintä vettä käsille
buttrock.gif
 
n806194770_1695320_722092.jpg


4632_86272349770_806194770_1695321_2525788_n.jpg




Siinä lentokentältä kuva, pieniä ulkonäkömuutoksia vielä tulossa muuten alkaa olemaan aikas bueno!
 
Back
Ylös