Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihmettelin vähän samaa, mutta itse masiina on äärimmäisen upea. Koskas mennään kentälle x ?Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?
t. Repa
Moro.Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?
t. Repa
Sisäänajon jälkeen vois kokeilla lentokentällä-xIhmettelin vähän samaa, mutta itse masiina on äärimmäisen upea. Koskas mennään kentälle x ?Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?
t. Repa
Selitys on ihan hyvä. Koneen pitkäikäisyyteen toki vaikuttavat aika monet asiat, muuta ei noilla puristuksilla vielä koneen kanssa tule ongelmia. Ja ahtopaineitakin saa laittaa ihan reilusti.Moro.Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?
t. Repa
Laskennallisesti busan männillä ja porauksella puristukset laskevat alkuperäisestä 7.68:n, jolloin kierrosherkkyyttä katoaa aika paljon.
Eli parempaa toimivuutta tuolla haetaan, 9 ja 10 välillä puristukset olisivat optimit, toisaalta kone ei ole niin pitkäikäinen liian isoilla puristuksilla.
Kone on tehty siltä pohjalta että kestää hetkellisiä yli 1.5 barin ahtopaineita.Selitys on ihan hyvä. Koneen pitkäikäisyyteen toki vaikuttavat aika monet asiat, muuta ei noilla puristuksilla vielä koneen kanssa tule ongelmia. Ja ahtopaineitakin saa laittaa ihan reilusti.Moro.Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?
t. Repa
Laskennallisesti busan männillä ja porauksella puristukset laskevat alkuperäisestä 7.68:n, jolloin kierrosherkkyyttä katoaa aika paljon.
Eli parempaa toimivuutta tuolla haetaan, 9 ja 10 välillä puristukset olisivat optimit, toisaalta kone ei ole niin pitkäikäinen liian isoilla puristuksilla.
t. Repa
Näinhän se varmaan on.Kone on tehty siltä pohjalta että kestää hetkellisiä yli 1.5 barin ahtopaineita.Selitys on ihan hyvä. Koneen pitkäikäisyyteen toki vaikuttavat aika monet asiat, muuta ei noilla puristuksilla vielä koneen kanssa tule ongelmia. Ja ahtopaineitakin saa laittaa ihan reilusti.Moro.Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?
t. Repa
Laskennallisesti busan männillä ja porauksella puristukset laskevat alkuperäisestä 7.68:n, jolloin kierrosherkkyyttä katoaa aika paljon.
Eli parempaa toimivuutta tuolla haetaan, 9 ja 10 välillä puristukset olisivat optimit, toisaalta kone ei ole niin pitkäikäinen liian isoilla puristuksilla.
t. Repa
Kyllähän se käytännössä tulee olemaan katukäytössä siellä 0,7 - 0,9 barin nurkilla.
Puristuksien nostolla moottorista tulee toimivampi, ja ennenkaikkea sitä käyttökelpoista voimaa tulee tasaisemmin pihalle, vääntö / tehokäyränkin ollessa lineaarisempi.
Huomenta.Näinhän se varmaan on.Kone on tehty siltä pohjalta että kestää hetkellisiä yli 1.5 barin ahtopaineita.Selitys on ihan hyvä. Koneen pitkäikäisyyteen toki vaikuttavat aika monet asiat, muuta ei noilla puristuksilla vielä koneen kanssa tule ongelmia. Ja ahtopaineitakin saa laittaa ihan reilusti.Moro.Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?
t. Repa
Laskennallisesti busan männillä ja porauksella puristukset laskevat alkuperäisestä 7.68:n, jolloin kierrosherkkyyttä katoaa aika paljon.
Eli parempaa toimivuutta tuolla haetaan, 9 ja 10 välillä puristukset olisivat optimit, toisaalta kone ei ole niin pitkäikäinen liian isoilla puristuksilla.
t. Repa
Kyllähän se käytännössä tulee olemaan katukäytössä siellä 0,7 - 0,9 barin nurkilla.
Puristuksien nostolla moottorista tulee toimivampi, ja ennenkaikkea sitä käyttökelpoista voimaa tulee tasaisemmin pihalle, vääntö / tehokäyränkin ollessa lineaarisempi.
Mitä olet tehnyt venttiilijousille?
Noilla ahtopaineilla on riskinä imuventtiilien sekoileminen etenkin kierrosrajoittimelle kierrätettäessä.
Muilta osin kone kestänee nuo ahtopaineet ilman suurempia riskejä. Eniten ehkä itse miettisin tuota ilmajäähdytyksen riittävyyttä. Ei ehkä ole edes miettimisen arvoinen juttu, mutta...
Mitäs olet tehnyt kytkimelle?
t. Repa
Jesss!Huomenta.Näinhän se varmaan on.Kone on tehty siltä pohjalta että kestää hetkellisiä yli 1.5 barin ahtopaineita.Selitys on ihan hyvä. Koneen pitkäikäisyyteen toki vaikuttavat aika monet asiat, muuta ei noilla puristuksilla vielä koneen kanssa tule ongelmia. Ja ahtopaineitakin saa laittaa ihan reilusti.Moro.Tuo puristusten korottaminen tuntuu vähän poikkeavalta ratkaisulta. Miksi näin?
t. Repa
Laskennallisesti busan männillä ja porauksella puristukset laskevat alkuperäisestä 7.68:n, jolloin kierrosherkkyyttä katoaa aika paljon.
Eli parempaa toimivuutta tuolla haetaan, 9 ja 10 välillä puristukset olisivat optimit, toisaalta kone ei ole niin pitkäikäinen liian isoilla puristuksilla.
t. Repa
Kyllähän se käytännössä tulee olemaan katukäytössä siellä 0,7 - 0,9 barin nurkilla.
Puristuksien nostolla moottorista tulee toimivampi, ja ennenkaikkea sitä käyttökelpoista voimaa tulee tasaisemmin pihalle, vääntö / tehokäyränkin ollessa lineaarisempi.
Mitä olet tehnyt venttiilijousille?
Noilla ahtopaineilla on riskinä imuventtiilien sekoileminen etenkin kierrosrajoittimelle kierrätettäessä.
Muilta osin kone kestänee nuo ahtopaineet ilman suurempia riskejä. Eniten ehkä itse miettisin tuota ilmajäähdytyksen riittävyyttä. Ei ehkä ole edes miettimisen arvoinen juttu, mutta...
Mitäs olet tehnyt kytkimelle?
t. Repa
Jep onhan tuo jousiongelma tiedossa, tämä on jo kolmas ahdettu gixeri, eli vakioilla mennään ilman jousimuutoksia.
FMI:n revlimitterin laitoin 11 000 kierroksen kohdalle.
Kytkimeen lisäsin 2 kartiojousta.
Lämpöjen kanssa itselläni ei ole koskaan ollut ongelmaa, Mocalin 19 rivinen jäähy on keulalla, ja lisäksi olen tehnyt flektin sinne jäähyn taakse.
Voimaa on enemmän kuin riittävästi. Moottoritiellä 200km/h vauhtia 5 vaihteella kaasu pohjaan, ahdot 1.5 kiloon ja löi vaan tyhjää...
On kyllä pirun komean näköinen laite. Ja näemmä voimasta ei ole pulaa![]()