Oon siirtymässä Ninja 250R:stä ajokaudella 2009 isompaan, luultavasti 600 kuutioiseen pyörään ja tällä hetkellä kovasti miellyttää ja mietityttää Suzuki GSX-R 600. Kävin mp-messuilla muutamaan kertaan sen päällä istuskelemassa ja totesin sen ihan mukavan tuntuseks peliks ja alko kiinnostaa entistä enemmän. Uuden pyörän kovan hinnan ja uudehkon ajoasennon vuoksi miettisin kuitenkin että pitäiskö eka koittaa käytetyllä pyörällä(ehkä vm2002-2006) että miltä sellanen "oikee kyykky" tuntuu. Nimittäin jos ei tunnu hyvältä, niin tulee aika kalliiks sellanen kokeilu jos ihan uudella lähtee kokeilee. Nykysessä varttininjassa se ajoasento on kuitenkin aika pysty, vaikkakaan ei mitään verrattuna nakuihin.
Ongelma on vaan siinä, että ajan täl hetkellä 25kw kortilla mikä vaihtuu isommaks vast elokuun puolivälissä. Enkä mä tietysti mitenkään jaksais odotella isompaan vaihtumista sinne asti, joten mietiskelen et ostaisko ison mut kuristais sen ja ajais sen kans jotain 3,5kk ja sitte ottais kurit pois. Koitan vaan saada asiaan jotain järkeä, kun nyt mennään tunteella ja sitäpaitsi elokuuhun on ihan hemmetin pitkä matka!!
Tässäpä esitän siis hölmönä kysymyksiä, olis tosi kiva jos voisitte niihin aikanne kuluks vastailla. Luultavasti esitän myös jatkokysymyksiä
Ensin kysymykset ihan normaali tehosesta vehkeestä.
-paljonko viel bensaa ja minkälaisella ajolla jos annatte jonkun lukeman?
-vuoden 2002-2006 mallit, mitkä on penkin korkeudet?Entä osaako joku sanoa minkälainen on ajoasento verrattuna uuteen 2009 malliin?(enemmän/vähemmän kyykympi, pituussuunnassa ahtaampi?)
-onko jotain tyyppivikoja ilmenny?
- onko 600cc jotenki harvinaisempi/epäsuositumpi kun 750cc kun tuntuu että 750cc löytyy enemmän tietoa?
-onko jotai muuta tärkeetä mitä olis hyvä tietää?
Sitten vähän kysymyksiä koskien alle 25kw vehjettä jos joku osais vastata
-onko kukaan kuristanu kyseistä peliä ja tietääkö mitä sellanen kuristaminen maksaa?Miten/mihin kuristus tehdään ja saako sen pois ja mitä sen pois ottaminen maksaa?
-tekeekö kuristaminen hallaa pyörän moottorille?
-Viekö se mahdollisesti enemmän bensaa kun ilman kuristamista?
-mitä vauhtia kuristetulla pyörällä pääsee ja minkälaisilla kierroksilla?
-Vaikuttaako se jotenkin moottorin ääneen?
Tässäpä nämä nyt näin alkuun
(kiva jos jaksoit lukea tänne asti)
Ongelma on vaan siinä, että ajan täl hetkellä 25kw kortilla mikä vaihtuu isommaks vast elokuun puolivälissä. Enkä mä tietysti mitenkään jaksais odotella isompaan vaihtumista sinne asti, joten mietiskelen et ostaisko ison mut kuristais sen ja ajais sen kans jotain 3,5kk ja sitte ottais kurit pois. Koitan vaan saada asiaan jotain järkeä, kun nyt mennään tunteella ja sitäpaitsi elokuuhun on ihan hemmetin pitkä matka!!
Tässäpä esitän siis hölmönä kysymyksiä, olis tosi kiva jos voisitte niihin aikanne kuluks vastailla. Luultavasti esitän myös jatkokysymyksiä
Ensin kysymykset ihan normaali tehosesta vehkeestä.
-paljonko viel bensaa ja minkälaisella ajolla jos annatte jonkun lukeman?
-vuoden 2002-2006 mallit, mitkä on penkin korkeudet?Entä osaako joku sanoa minkälainen on ajoasento verrattuna uuteen 2009 malliin?(enemmän/vähemmän kyykympi, pituussuunnassa ahtaampi?)
-onko jotain tyyppivikoja ilmenny?
- onko 600cc jotenki harvinaisempi/epäsuositumpi kun 750cc kun tuntuu että 750cc löytyy enemmän tietoa?
-onko jotai muuta tärkeetä mitä olis hyvä tietää?
Sitten vähän kysymyksiä koskien alle 25kw vehjettä jos joku osais vastata
-onko kukaan kuristanu kyseistä peliä ja tietääkö mitä sellanen kuristaminen maksaa?Miten/mihin kuristus tehdään ja saako sen pois ja mitä sen pois ottaminen maksaa?
-tekeekö kuristaminen hallaa pyörän moottorille?
-Viekö se mahdollisesti enemmän bensaa kun ilman kuristamista?
-mitä vauhtia kuristetulla pyörällä pääsee ja minkälaisilla kierroksilla?
-Vaikuttaako se jotenkin moottorin ääneen?
Tässäpä nämä nyt näin alkuun