• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSX-R 750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pitää hommata uus kilpiteline, tää orggilaisten keksintö ei yksinkertaisesti toimi, taas alkaa olla kilpi vaihtokunnossa
smile_org.gif
Millanen kilpiteline teikäläisen pyörässä on? Jos kilpi on kiinni vain yläreunastaan niin se ei varmasti kestä ilman aluslevyä. Kokeiltu on... jopa epoksilla joku yritti sitä turhaan saada kestämään nipussa
tounge.gif

Noin 2mm alumiinistä tehdyn aluslevyn kanssa kestää hyvin eikä murru siitä kiinnitysruuvien alapuolelta.

Mä vaihdoin Valtermoton telineen alkuperäisen tilalle (K7 750). Siinä on metallinen aluslevy koko kilven alueella; hyvin on kilpi pysynyt matkassa..

Valtermoton kotisivut ei ole ajantasalla 06/07 GSX-R:n osalta. Valtermoton tuotekoodi telineelle on PRTNS06 ja hyvin istuu orkkiskilpitelineen tilalle. Jopa kilpivalon piuhoille löytyy reikä oikeasta kohtaa.

Mulla on kan jonkinlainen kilpiteline. Olisko Puigin
nixweiss.gif
. Asentivat huollossa... Ei ole valoa.

Otetaampa vanhaa aihetta ylös kun uuttakaan en jaksa aloittaa.

Mieli tekee eroon hontrasta, joka on kyllä oikein kiva ja mahtava ja saatanan tylsä, ja gikseri on aika vahva ehdokas. Hinta (ja ulkonäkö) haarukkaan osuvat 2000 - 2005 mallit.

Hevosvoimien tuhannesosat eivät kiinnosta mutta kommentit eri vuosimallien ajettavuudesta sitäkin enemmän. Emäntä varmaan kiipeä takajakkaralle jossain vaiheessa mutta pääpaino on näppärällä ajettavuudella. Jos vielä joku omaa kokemusta sekä 2000 mallisesta rykkösestä ja ikähaarukan gikseristä niin kokemukset olisivat mukavia. Kiitän raatia etukäteen.
smile_org.gif

Mieli tekee eroon hontrasta, joka on kyllä oikein kiva ja mahtava ja saatanan tylsä, ja gikseri on aika vahva ehdokas. Hinta (ja ulkonäkö) haarukkaan osuvat 2000 - 2005 mallit.

Hevosvoimien tuhannesosat eivät kiinnosta mutta kommentit eri vuosimallien ajettavuudesta sitäkin enemmän. Emäntä varmaan kiipeä takajakkaralle jossain vaiheessa mutta pääpaino on näppärällä ajettavuudella. Jos vielä joku omaa kokemusta sekä 2000 mallisesta rykkösestä ja ikähaarukan gikseristä niin kokemukset olisivat mukavia. Kiitän raatia etukäteen.
smile_org.gif
Kokemusta hieman molemmista. Rykkönen on herkempi keulimaan ja parempi motti(=vääntö) ainakin rauhalliseen etenemiseen, gixxeri taas hieman parempi muuten ajaa ja moottori on luonteikkaampi. Kulkupuolessa ei käytännössä huomaa eroa ollenkaan, eli rinnan menevät. Kyytiläisten kans nuo on huonoja ajettavia molemmat ja gixxerin kone alkaa jo kyytiläisen lisäpainosta protestoimaan selvästi vastaan.

Hyviä valintoja molemmat... Ei muuta kun koeajolle kunhan kelit sallii.  
thumbs-up.gif

smile_org.gif
Kokemusta hieman molemmista. Rykkönen on herkempi keulimaan ja parempi motti(=vääntö) ainakin rauhalliseen etenemiseen, gixxeri taas hieman parempi muuten ajaa ja moottori on luonteikkaampi. Kulkupuolessa ei käytännössä huomaa eroa ollenkaan, eli rinnan menevät. Kyytiläisten kans nuo on huonoja ajettavia molemmat ja gixxerin kone alkaa jo kyytiläisen lisäpainosta protestoimaan selvästi vastaan.

Hyviä valintoja molemmat... Ei muuta kun koeajolle kunhan kelit sallii.  
thumbs-up.gif
Tuo vääntöpuoli onkin tiedossa. Rykkösen kone oli mukavan vetävä. Sinällään tuolla ei ole ihan hirveästi merkitystä kun emännän kanssa ei hirveästi kaahata ja keulimiset olen jättänyt yleensä muille. Pääpaino siis enemmän tuolla radalla. Osaatko sanoa kuinka rankkoja eroja noissa vuosimalleissa on? Edelliset kokemukset gikseristä ovat 5 vuoden takaata omalta rakkaalta -93 gikseriltä. Taitaa olla hieman ajettavuus muuttunut.
tounge.gif

edit: Niin siis tarkennukseksi, olen omistanut tuollaisen rykkösen ja hain lähinnä vertailua siihen kun on tuttu peli.
smile_org.gif

Mulla on 04 gixeri ja kaverilla on 99 R1 niin mun mielestä toi mun K4 on huomattavasti ketterämpi käsitellä.
Voimaa löytyy ihan riittävästi näin yhden kauden kokemuksen perusteella.. Tonnisesta löytyy sitä vääntöä enempi myönnän sen, mutta en ole mitään järkevää syytä löytäny miks pitäis tonniseen siirtyä, kun kaikki tarvittava ja vähän enempikin löytyy nykyisestä eli kaikinpuolin hauska peli suosittelen
biggrin.gif

Mulla on 04 gixeri ja kaverilla on 99 R1 niin mun mielestä toi mun K4 on huomattavasti ketterämpi käsitellä.
Voimaa löytyy ihan riittävästi näin yhden kauden kokemuksen perusteella.. Tonnisesta löytyy sitä vääntöä enempi myönnän sen, mutta en ole mitään järkevää syytä löytäny miks pitäis tonniseen siirtyä, kun kaikki tarvittava ja vähän enempikin löytyy nykyisestä eli kaikinpuolin hauska peli suosittelen
biggrin.gif
Sen mitä on tullu muutamalla 1000cc katumopolla testattua pieniä koeajoja, niin aika mukavasti noi 750cc gixun paukut mulle riittää verrattuna mitä se 1000cc tarjoaa. En ainakaan itse tällä hetkellä kaipaa sitä +250cc lisäksi tuohon. Ei tuohon nykyiseen vespaan ainakaan tehojen puolesta heti kyllästy.
Kun ei saa hyödynnettyä tuon 750cc tehojakaan
smile_org.gif

biggrin.gif
Kun -99 Rykköseen vertaat tuota K4, ei tarvitse kyllä paljoa vaihtoa miettiä. Kun käyt ajamassa uutta Rykköstä, ei senkään jälkeen tarvitse kummemmin miettiä. Marssii vaan kauppaan ja...  
062802moto_prv.gif

Ei siihen muuten järki syitä tarvitse että kilosellakin ajaisi. Hauskuuskerroinhan niillä varsinki kadulla kun nyt vaan kasvaa, vaikka vauhti pysyisikin kuskin rajoittamana ihan samalla tasolla.
Huippu pyörä tuollainen 750 kyllä silti on. Jos ajo olisi suurimmaksi osaksi kunnon mutkapätkää, joita täällä perällä ei vaan ole, laittaisin itsekkin tuollaisen pikkupirran takaisin.  
biggrin.gif

Tattista kaikille kommenteista.
smile_org.gif

Vieläkin kaipaisin infoa eri vuosimallien välisistä eroista mutta koeajollahan ne sitten selviävät viimeistään. Teknisten tietojen puolesta tuo K4 vaikuttaisi mielekkäimmältä. No, tässä ehtii mieli muuttumaan vielä pari kertaa ennen lumien lähtöä.
tounge.gif

smile_org.gif

Vieläkin kaipaisin infoa eri vuosimallien välisistä eroista mutta koeajollahan ne sitten selviävät viimeistään. Teknisten tietojen puolesta tuo K4 vaikuttaisi mielekkäimmältä. No, tässä ehtii mieli muuttumaan vielä pari kertaa ennen lumien lähtöä.
tounge.gif
Vuosimallien erot (2000-2008) on koneen osalta melko merkityksettömiä. Ajettavuus taas on parantunut aina kun malli on uudistunut.  
biggrin.gif
  Eli uudempi=parempi...

smile_org.gif

tounge.gif
Vuosimallien erot (2000-2008) on koneen osalta melko merkityksettömiä. Ajettavuus taas on parantunut aina kun malli on uudistunut.  
biggrin.gif
  Eli uudempi=parempi...
Olipas yllätys.
biggrin.gif

Äkkiseltään voisi melkein vetää sen johtopäätöksen ettei noissa ihan hirveitä eroja ole ylipäätään. Eli pistän rahani uusimpaan mutta eipä paljon haittaa jos hiukan vanhempikin osuu kohalle.
smile_org.gif

Enpä tiedä tuosta uudempi = parempi... Ite oon kokeillut K4 ja K7 ja omasta mielestä toi K4 oli paljon parempi, ainakin radalla. Uudempi tuntu liian matalalta ja pehmeeltä. Tietenkin kiristämällä alustaa paranis, mutta itse ottaisin tuon vanhemman. Onhan se paremman näkönenkin
tounge.gif

Missä hinnoissa Suzuki GSX-R 750 k4 tai k5 varaosat/huolto hinnat on verrattuna esim Hondan 900RR.
Nyt yksi kesä välissä ilman pyörää ja sitä ennen cbr600.
Nyt pyörän hankinta edessä  
biggrin.gif
Ensiksi meinasin Twiniä mutta kävin hiukan niitä katselemassa ja tunnustelemassa niin huomasin ettei mun tyylinen. Nyt näitä topikkeja lueskellut niin tuo Suzuki GSX-R 750 k4 tai k5 vaikuttaa ainakin paperilla hyvältä  
cool.gif
Toisena vaihtoehtona olen pitänyt tuota 900rr vm 92 alkaen.

Missä hinnoissa Suzuki GSX-R 750 k4 tai k5 varaosat/huolto hinnat on verrattuna esim Hondan 900RR.
Nyt yksi kesä välissä ilman pyörää ja sitä ennen cbr600.
Nyt pyörän hankinta edessä  
biggrin.gif
Ensiksi meinasin Twiniä mutta kävin hiukan niitä katselemassa ja tunnustelemassa niin huomasin ettei mun tyylinen. Nyt näitä topikkeja lueskellut niin tuo Suzuki GSX-R 750 k4 tai k5 vaikuttaa ainakin paperilla hyvältä  
cool.gif
Toisena vaihtoehtona olen pitänyt tuota 900rr vm 92 alkaen.
Eipä ole oikein vertailukelpoiseksi vaihtoehdoksi tuosta hondasta ennekuin -00 mallista eteenpäin.  
thumbs-up.gif

Itse katsellut myös tätä, maks vuoden vanhaa. Tuntuu vaan hinnat olevan aika lähellä tonnista niin valinta on vaikea. Toisaalta tuntu se kusiainenkin menevän ihan tarpeeksi jo.
smile_org.gif
Olisi vain hyvä kompromissi tuo 750cc, mutta jos vastaavaan tonniseen on hintaeroa se 500eur niin..

Niinpä sitä itsekkin pohdiskellut et miks ei samalla sitten tonnista kun hinta ero aika pieni
omg.gif
Kuitenkin mitä näitä arvosteluja lueskellut niin 750 ois ketterämpi ja helpompi käsitellä kun kokemusta vasta 600:sesta. Vakuutus maksut suht samoissa 750 ja 1000 välillä? (Nordean laskurin mukaan)

Niinpä sitä itsekkin pohdiskellut et miks ei samalla sitten tonnista kun hinta ero aika pieni
omg.gif
Kuitenkin mitä näitä arvosteluja lueskellut niin 750 ois ketterämpi ja helpompi käsitellä kun kokemusta vasta 600:sesta. Vakuutus maksut suht samoissa 750 ja 1000 välillä? (Nordean laskurin mukaan)
Kannattaa ajaa molemmat niin tietää sitten itse mistä tykkää. Mielestäni erot ketteryydessä ovat kuitenkin melko pienet, ainakin maantie käytössä. Koneen puolesta taas kilonen on jopa helpompi ajaa kuin 750. Yleensäkin uudempia kilosia on turha haukkua kankeiksi, sillä se ei pidä paikkaansa. Ei ole muutenkaan mitään syytä arastella isompiakaan pyöriä, vaikka olisi kokemusta pelkästään 600 kuutioisista. Esimerkiksi joku hajabussi on tosi helppo pyörä ajaa kokemattomankin, vaikkakin kulkua on enemmän kuin käytännössä yhdessäkään muussa perusmallissa. Jos kuski on sitä mallia, että on vaarassa tappaa itsensä, niin se onnistuu kyllä yhtälailla kusiaisella kun isommallakin.

Jos ajaa paljon rataa niin sitten on kokemattomalle ja miksei myös kokeneellekkin helpompi perustella pienempää pyörää alle, siellä noilla eroilla käsiteltävyydessä on enemmän merkitystä, vastaavasti kun teholla ei olekkaan enää niin paljoa merkitystä, ainakaan meille normi kuolevaisille.

Itse katsellut myös tätä, maks vuoden vanhaa. Tuntuu vaan hinnat olevan aika lähellä tonnista niin valinta on vaikea. Toisaalta tuntu se kusiainenkin menevän ihan tarpeeksi jo.
smile_org.gif
Olisi vain hyvä kompromissi tuo 750cc, mutta jos vastaavaan tonniseen on hintaeroa se 500eur niin..
Kaikkihan ne menee ihan tarpeeksi... Ei siitä tehosta siltikään haittaa ole, ei sen enempää kuin autossakaan.  
wink.gif

smile_org.gif
Kaikkihan ne menee ihan tarpeeksi... Ei siitä tehosta siltikään haittaa ole, ei sen enempää kuin autossakaan.  
wink.gif
Niin no mulla kyllä aika äkkiä loppuu kahvan vääntäminen kun etupyörä alkaa nousemaan. Tonnisessa varmaan etupyörä nousee vielä moottoritievauhdeissakin kun lähdetään kunnolla kiihdyttelemään? Kusiaisessa sai ykköselläkin painaa menemään ihan kunnolla ilman, että joutui ajamaan yhdellä renkaalla.
smile_org.gif

Eihän siitä tehosta tietysti haittaa ole autossa eikä mopossa. Mopoilu vaatii vaan taitoa hieman enempi.
smile_org.gif

Hinnan puolesta kyllä taitaa tuo 750cc olla hieman välimalli, eli valinta varmaankin kohdistunee kusiaiseen tai tonniseen. Noilla alkaa hintaeroa vähän olemaan sitten.

smile_org.gif
wink.gif
Niin no mulla kyllä aika äkkiä loppuu kahvan vääntäminen kun etupyörä alkaa nousemaan. Tonnisessa varmaan etupyörä nousee vielä moottoritievauhdeissakin kun lähdetään kunnolla kiihdyttelemään? Kusiaisessa sai ykköselläkin painaa menemään ihan kunnolla ilman, että joutui ajamaan yhdellä renkaalla.
smile_org.gif

Eihän siitä tehosta tietysti haittaa ole autossa eikä mopossa. Mopoilu vaatii vaan taitoa hieman enempi.  
smile_org.gif

Hinnan puolesta kyllä taitaa tuo 750cc olla hieman välimalli, eli valinta varmaankin kohdistunee kusiaiseen tai tonniseen. Noilla alkaa hintaeroa vähän olemaan sitten.
Onhan nuo aika herkkiä nostamaan alle 200 km/h vauhdeissa nokkaa, varsinkin hieman tiheämmällä välityksellä. Melko hyvin tuolla K8 gixxerillä voi silti kiihdyttää kunhan painaa kunnolla vastaan ettei nosta liikaa. Tuon keulimisen suhteen tuo suzuki on muutenkin melko hyvä. Nostaa kyllä tosi helposti, mutta saa sen pidettyä hieman kentässäkkin jos yrittää, mikä ei esimerkiksi  samalla tavalla välitetyllä R1 onnistu itsellä millään, se tempoo 3 ensimmäisellä vaihteella väkisin pystyyn, ainakin perusvireillä, millä teho on vakio suzukin kans samoissa...  
biggrin.gif
Tiedä sitten kuinka paljon alustan säätö vaikuttaisi asiaan.

750 vaatii myös hieman tiheämmän välityksen että toimii oikein, ainakin yhtä pienempi etunen on pakollinen muutos. Silloin se kiihtyy jo tosi hyvin ja etunen pysyy kuitenkin melko hyvin tontissa. Eikä tarvi kuitenkaan rääkätä kytkintä vielä motari vauhdeistakaan jos alkaa lapsettaan, vaan nostaa ihan kivasti vielä kaasullakin, vaikka se aika merkityksetön asia tietenkin onkin...

Kyllähän tuo 750 aika välimalli on, mutta pirun hyvä sellainen ja puolustaa kyllä paikkaansa verrattuna muihin. Pikkuhiljaa vaan alkaa tulemaan kusiaiset kantaan ja kiloset karkaamaan.

Back