M
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
huometa tommie motomatan konepyörä k9-malli![]()
Nitrous sanoi:K9 gixu pitää joka tapauksessa vetää niin pitkäksi kuin mahdollista, joten ei pitäisi tulla ongelmaa sen suhteen ettei lämppäri mahtuisi väliin. Oiskohan uudella ketjulla jäänyt 6-8mm säätövaraa vielä pidentää mopoa Motoparkin välityksellä, jolla pyörä on pisin. muiden ratoje väleillä pyörä on 8-16mm lyhyempi. Vakioon verrattuna Motoparkin väleillä akseliväli on vajaa 30mm pidempi.
Dunlop-ketjusta:
Pyöräni sattuu olemaan samaa mallia, joten kysyn onko tuossa pidentämisessä jotain muutakin syytä kuin keulimisen hillitseminen? Monikolenkkinen ketju pyörässäsi on?
Mitä rattaita olet käyttänyt eri radoilla? Pyöräni mukana tuli kassillinen rattaita. Olen ajanut sillä vasta 3 ratapäivää niillä rattailla, jotka pyörässä oli ostohetkellä.
Nitrous sanoi:Ketjut on 118 lenkkiset, jopa 120 lenkkisellä saattas riittää säätövara. Jos sulla on uusia/vähän ajettuja rattaita joutilaana niin mulla vois olla tarvetta parille kiekolle.
Nitrous sanoi:Välitykset Motoparkissa muistaakseni 16-44 ja muualla 16-46. Motoparkissa jos 16-45 riittäs bussipysäkin vikassa taitossa niin ei niin pahasti haittais sieltä tornin mutkasta kolmosella lähteminen.
Nitrous sanoi:Tuolta Nitrous goes Racing topicista muistaakseni löytyy sitten pyörän viime kautinen alustageometria jos se on hakusessa.
Et pysty käyttämään noita rattaita samalla ketjulla.Pyörässäni on 120-lenkkinen 520-ketju. Akseli on välityksillä 16-43 (edellisen omistajan Pärnun radalla käyttämät) kutakuinkin niin takana haarukassa kuin se voi olla.
42-hampaiset rattaat sopinevat käytettäväksi 15-hampaisen eturattaan kanssa, joka kassista myös löytyi.
Et pysty käyttämään noita rattaita samalla ketjulla.
Jos ette ole vielä flashannut ECUa ja poistaneet moottorijarrun polttoaineensyötön katkaisua niin suosittelen tekemään sen. 2011 malliin asti saa ilmaisia tiedostoja, joissa on tämä optio.
Pyörässäni on 120-lenkkinen 520-ketju. Akseli on välityksillä 16-43 (edellisen omistajan Pärnun radalla käyttämät) kutakuinkin niin takana haarukassa kuin se voi olla. 16-44 välityksillä olisi jo vähän venymisvaraakin.
Pyörän mukana tuli kahdet vanteet, joista toiset on vanhemman vuosimallin pyörästä. Siksi kassissa olikin niin paljon rattaita, kun niitä on kokoelma kummallekin vanteelle. Alkuperäisvanteen rattaan kiinnitys 6 pultilla (41, 42, 43 (paikoillaan), 44, 45), vanhemman vanteen 5 pultilla (42, 43 (paikoillaan), 44, 45, 46). Takarattaista 41- ja 42-hampaiset rattaat sopinevat käytettäväksi 15-hampaisen eturattaan kanssa, joka kassista myös löytyi.
Paljon rattaita minun ajomäärilleni on, mutta en tiedä vielä mille tulee käyttöä. Ehkä niitä joskus tarvitsen, kun ymmärrys ja ajotaidot paranevat.
Kokeilen noita välityksiä tulevana kesänä.
Täytyypä käydä jossain välissä tutkimassa. Verrattuna edelliseen pyörääni (vakio ZX-10R) kääntyvyys on paljon parempi, vaikka keulan jouset tuntuvat olevan hyvin jäykät löysähköille jarrutuksilleni eli joustovaraa jää paljon käyttämättä. Kääntyvyyteen tietty vaikuttaa geometrian lisäksi myös pyörässä olevat Dunlopin slicksit, joista takanen 195/65. Tämän kokoisia takasia minulla on tulevaksikin kesäksi.
Mulla on omassa laitteessa Yoshin kittiecu, jossa on valittavissa kolme erilaista kiinteää moottorijarrukarttaa, joista kaksi voi määritellä napin taakse. Noille kahdelle kartalle voi määritellä vaihdekohtaisesti, että kuinka kova (light-medium-heavy) moottorijarru on milläkin vaihteella käytössä. Myös tuo fuel cut on oletuksena pois päältä. Moottorijarrun säätö toimii niin, että ecu avaa moottorijarrussa toisioläppiä ja toisioläppien akselin päässä oleva nokkapyörä painaa ensiöläppien vivustoa ja avaa siten ensiöläppiä. Jos en väärin muista, pystyy ecu avaamaan ensiöläppiä max. 12% moottorijarrun aikana, jolloin Ecu syöttää koneeseen myös soppaa ko. kaasunasennon mukaan.
Nimim. Ei enää metrisiä liekkejä putken päästä ja karstoittuvaa konetta ensi kesänä.
Mulla on omassa laitteessa Yoshin kittiecu, jossa on valittavissa kolme erilaista kiinteää moottorijarrukarttaa, joista kaksi voi määritellä napin taakse. Noille kahdelle kartalle voi määritellä vaihdekohtaisesti, että kuinka kova (light-medium-heavy) moottorijarru on milläkin vaihteella käytössä. Myös tuo fuel cut on oletuksena pois päältä. Moottorijarrun säätö toimii niin, että ecu avaa moottorijarrussa toisioläppiä ja toisioläppien akselin päässä oleva nokkapyörä painaa ensiöläppien vivustoa ja avaa siten ensiöläppiä. Jos en väärin muista, pystyy ecu avaamaan ensiöläppiä max. 12% moottorijarrun aikana, jolloin Ecu syöttää koneeseen myös soppaa ko. kaasunasennon mukaan.
Pyörässäni on Yoshin tuplaputket ja tietääkseni kittiecukin. Ylemmät läpät näyttivät olevan kiinteästi auki koko ajan ja joku sähköjohdotuskin oli irrotettuna. En edes vilkaissut miltä ecu näyttää. Pääseekö sinne esim. läppärillä kurkkimaan kuten edellisen pyörän Power Commanderilla vai onko se vain jonkun virityspajan tutkittavissa/säädettävissä?
Pyörässäni on 120-lenkkinen 520-ketju. Akseli on välityksillä 16-43 (edellisen omistajan Pärnun radalla käyttämät) kutakuinkin niin takana haarukassa kuin se voi olla. 16-44 välityksillä olisi jo vähän venymisvaraakin.
Paljon rattaita minun ajomäärilleni on, mutta en tiedä vielä mille tulee käyttöä. Ehkä niitä joskus tarvitsen, kun ymmärrys ja ajotaidot paranevat.
Kokeilen noita välityksiä tulevana kesänä.
Kittiecusta löytyy tommoset kuvan mukaset "competetion use only".
Helpoin tapa selvittää onko pyörässä Race EMPro ECU on painaa pyörän käydessä töötön nappia, kisa ECUssa tämä katkaisee sytytyksen ("Auto-shifter" toiminto).
Yoshin Emprolla sinne pääsee. Tosin ohjelman metsästäminen on vähän työlästä. Ecun sarjanumerolla vois yrittää maahantuojalta tai suoraan Japanista. Jos on kittiecu niin olis mielenkiintosta tietää miksi toisioläpät on pois käytöstä. Multa löytyy nyt tuo softa ja piuha eli voidaan varikolla vilkasta sitä sunkin ecua kunhan saan koneen juttelemaan ecun kanssa ja opettelen ensin oman kanssa käyttämään tuota.
Pyörästä on riisuttu "turhat sähköt" eli ei ole töötin tai vilkkujen kytkimiä virtalukosta puhumattakaan. Mutta samannäköinen Yoshin ECU sieltä löytyi.
Edellinen omistaja sanoi, että pyörä oli hänen omistuksensa ajan tuollainen.
Olisi kiva tietää minkälaisen operation edellyttäisi palauttaa toisioläpätkin käyttöön.