• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Gsx1100g

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gsx1100g
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo oon miettiny sitä kuoren kiinnitystä, mut pari ekaa kesää ajeltuani ilman mittarivaloja, (koin liian haastavaksi polttimoiden vaihtamisen) olen vielä jättänyt liiman käyttämättä.

Mulla on itellä asennettu polkupyörän matkamittari (kellolla) givin pappapleksin ylätukeen, mutta kun olen ny oppinu nauttimaan tuulesta sylissä niin o pleksi viemessä varastotilaa ja samoin mittarin/kellon teline. Ja tuo teline vaateis pituussuuntaan olevan putken
confused_orig.gif

Mut vielä o perille päästy ilman kelloakin. SS1000 ajaessa vaan oppi et tuo parin tunnin taukojen pitäminen sopii meikäläiselle hyvin. Sitä ajaessa tauot tuli ajallaan kuin manulle illallinen tankkausten välissä, mut pikkuteitä kaarrellessa saattaa hurahtaa helposti kolme-neljätuntisiks tankkausvälit.

Mut näihin tunnelmiin näihin kuviin....

btw, ite oon suunnittelemas kavereitten kans et ens tiistain vois pörähtää Pyynikille jos kelit vaan antaa myöden (keikkamiehelle koko viikoks
cool.gif
)

Noon joh ,prunkin hyvää kalustoa kun ei kellään mithän moittimistah...
Nohh eipäs kyllä mullakaan mithään moittheen sijhaa oo... -G;eet pelii niin pirust että...
biggrin.gif
(olipas pakko kun ollu niin hiljaasta.)
talktohand.gif

KeppiGeen kuvasta päätellen on jenkkimallissa aika paljon korkeampi tanko kuin eurooppalaisessa. Liekkö sitten parempi? Lisäksi erilaiset peilit ja hörpyn vipu on nuppi eika vipu tangossa.

Paljonko on jenkkiversiossa tehoa? Vai onko seki kaasareilla kuristettu sataheppanen kuten sakemmanni versio?

Njaa,eipäs tietoa noista tehoista mutta mielestäni "riittävästi",,tuo teho tietokin kyllä kiinnostas muakin.
Kyllä varmaan "alkuperäisenä"sarvet samat euro ja jenkkimallissa tälläiset korkeammat,,,jos sulla on matalammat,,,ne on mitä todennäköisimmin joku vaihtanut(tiiä varmaa),,,mutta kun omaani uudet kaaduttujen tilalle tilasin saksasta,eivät muunlaisia vaihtoehtoja tarjonneet,kun alkuperäisiä metsästinkin...

Mulla meni kans vaihtoon viime talvena tuo tanko ja tuli kans tää korkeampi (amerikan malli) - tosin siihen tais vaikuttaa se et mun varaosaluettelo o amerikan malliin
smile_org.gif

Piti uusimani vaan toinen peili ja sekin tuli tuollaisena puikulana kuin keppigeelläkin näkyy olevan. No ny o taas molemmat pyöreet "eurooppalaiset" peilit. Uskoisin siis eurooppalaista tankoakin löytyvän kun vaan o oikeet koodit.

Mulle tuli täs kirjoittaes mieleen et jäi tarkistamat vanhat tarinat - olikos jollain ollu sellasta vikkaa et häviää hetkes kaik tehot just ku pitäis näyttää närhen munat esim kiihdytyskaistalla. Tänää aamusta viimeks kävi silviisii niinku ei sais hetkeen bensaa lainkaan. Kyse o sekunnin murto-osista mut sen kyl huomaa ku tuntuu siltä et tähänkö tää kiihdytys loppu? Eli mistä ruvetaan vikaa ens talvena ettimään?

btw. ol taas mukavan viileä aamu ajella nakulla
smile_org.gif
onneks tuli keväällä asennettua ne grillit kahvoihin, nyt ne maksavat itteään takaisin...

Tiiä tuon viiveen syistä,omassani havaittavaa piristymistä/käy ja kiihtyypi paremmin eikä tupsiskele,syyksi olettaisin likaisen tankin/polttoaine sihti tukkoinen....
Johtopäätökseen, kun tankki maalauksilla ja sen tyhjensin/putsasin ja kaasareille menevän letkun kaasareiden puoli päässä letkussa(sisällä) sihti joka oli aikas likainen,tankissa sihdit kans kun irrottaa sen bensatankista/hanalle menevä lähtö,uusein tiiviste prikat ruuveihin joilla tankissa kiinni/vuoti...en ainakaan muuta seliä keksi kun muuttui tankkiremontin jälkeen pirteämmäxi.....

Onko kaikki jo talviunilla, kun täällä on niin hiljasta.

Itse en ole paljon ehtinyt keskittymään mopoiluhommiin,
kun toi työ pakkaa haittaamaan noita harrastuksia.
Tänään kuitenkin tuli n. 200 km lenkki ajeltua hyvässä säässä.
Ajattelin jo lähtiessä, että mahtaakohan tuo edes käynnistyä,
kun on viime kerrasta runsaat kaksi viikkoa, mutta hyvinhän tuo.

Nokkaketju on aihe,josta täällä on varsinkin vuosi sitten kesällä
kirjoiteltu runsaastikin. Omassani tänä vuonna ketju ei ole
rallatellut kylmänä tai kuumana, johon olen tietysti ollut tosi tyytyväinen.
Tiedä sitten johtuuko se suorittamastani kiristimen
huollosta ja/tai öljylaadun vaihtamisesta. Ennen oli synteettiset,
nyt Total 20-50w mineraaliöljyt. Moottori on käynyt koko kesän
muutenkin tosi nätisti.

Kiristimen huollosta on tässä ketjussa aikaisemmin ohje ( Itse laitoin vielä jousen
alle kolme pientä prikkaa tehostamaan jousipainetta).

Kertokaapa nyt porukalla miten kesä on mennyt ja jos on ollut
jotain murheita, niin minkälaisia.

Hyviä loppukauden ajokelejä vaan kaikille.

Moor,

Eihän G:n kanssa pitäis olla mtn murheita
inlove.gif

Tosin vannomatta paras sillä eilen työntelin hikipäässä reilu viikon tauon jälkeen mopoa käyntiin kun ei meinannu millään haluta startata. Kesällä jo on muutaman kerran antoi viitteitä tästä ongelmasta - kun painaa starttia niin kaikki sähköt häviää. No sain sen aiemmin starttaamaan kun hiukan työnsi mopoa vaihde silmässä. Eilen ei auttanut millään, eikä mäkilähdöt. Hiukan jo epäilin akkua mut kun pistin jännitemittarin rinnalle niin johan starttas.
Joka käynnistyksessä eilen joutus hiukan taas tuuppaamaan vaihde silmässä ennen kuin suostui käynnistymään, mut tänään aamusta lähti iloisesti ensimmäisellä painalluksella käyntiin.
Koska viel oon saanu käyntiin ajattelin paneutua ongelmaan enempi talvella. Hävettää tunnustaa mut en ole viel edes tarkistanu onko startti releellä vai olisko siel solenoidi? Vaikuttaa siltä et jostain syystä startatessa menee kaikki virrat maihin (kunnes saa startin liikahtamaan)
No siinähän se tais tullakin jo vastaus - startista taidan tuota vikaa ruveta etsimään..

Oho, kesä menikin jo.
Ajokelit kuitenkin jatkuvat osaltani lumentuloon asti.

Tässä oma raporttini kuluneesta ajokaudesta tai sen puolikkaasta, jonka G:n kanssa olen viettänyt:

Arkiset työmatkat ja viikonlopun ajelut tekevät n. 600 km joka viikko.

Isoja ajamiseen vaikuttaneita ongelmia ei ole esiintynyt. Huolenaiheet ovat rajoittuneet vain vähän arveluttaviin ja outoihin ääniin (kuskin päässä?).

Se laahaava ääni, josta jo aiemmin tänne raportoin, tulee jarruista. Takajarru laahaa pahiten ja etujarrukin vähän. Palat ovat takaa kyllä aika loppu.

Toinen ikävä ääni ilmaantuu yleensä ylämäkeen paikaltaan lähtiessä, jolloin kone?/kardaani?/kytkin? jurahtaa omituisesti. Kytkin on muuten aika jäykkä käyttää, eikä edelleenkään irroita ihan kunnolla.

Vaikkei isompia ongelmia edelleenkään ilmenisi, jää talveksi silti vähän askarta: jarrupalat, stefat, ohjauslaakerin tarkistus, kardaanin tarkisturyyppyvaijeri, satulan reikien paikkaus/uusi päällys. Niin ja tietysti ne suodattimet ja öljyt, kardaanin öljyjä unohtamatta. Tehdäkö itse vai teetättää, siinä pulma.

Alan vähitellen uskoa ihmeparantumisiin. Nokkaketju on parantanut tapansa, eikä enää kilkattele.

Eipä muuta. Hyvää syksyä teille.

No nii,mihinkähän se tämän ketjun aloittajan (gsx1100g)-G meni kun se romuttui,oiskos sama tää.
Itellekään tällä haavaa tartte kun tuli jo kaikki tarpeellinen ostettua.
Mut jollekki,olis varmasti hjuviä osia/varalle,,,jos olis nuo putket ollu virheettömät olisikin kiinnostanut,vaikka koko pyörä,,lähtisi varmaan 2000€jos heittäis tarjouksen....?

Hieno on peli! Näkee et on jenkkimalli, kun muoviset suojat puuttuu koneen päältä ja edessä sivuille päin heijastimet.
Ottaako toi pikkuplexi paineita pois rinnalta, humiseeko kypärään?
Maalit kiiltää niin, että täytyy varmaan omakin lakata talvella uusiks.
Ootko ottanut putket (pako) irti kun oot kiillotellu.
Satula näyttää hyvältä, mutta on se aika kallis. Corbinin sivuilla jenkkilässä hinta ei ole kuin 299,- taalaa, eli vähän päälle 200 egee.
Kuinkahan paljon tulee muita kuluja päälle, jos tilais sieltä.Mitä materiaali omasi on?
Kyllä nää sellaisia ajattomia vehkeitä on, itseltäkin on kysytty monta kertaa, että onks toi ihan uus.
Voisin itsekin ottaa uuden kuvasarjan ja pistäkää muutkin kuvia tänne.Kyllä se on hienoa muidenkin menopelejä katsella.

Niinpä,tuli tuossa mieleen kun STENJU meinas että pitää omaa kiiltävämmäx saada,kannattaa kysyä alan maalareilta josko myllyttämällä maalipinnan/lakkapinnan sais "helpoimmalla"kuin uudexi,omassani tankki maalattiin/lakattiin ja parin viikon kuivumisen jälkeen maalari sen vielä myllytti/hioi ja kiillotti...
Samalla#lailla myös "vanhoille"maalipinnoille/LAKKAPINNOILLE voi ehostuksen tehdä jos maalipinta on naarmuinen/kulunut/haalistunut siitä saadaan kuin uusi....parempi kuin uusi..

Toi kaasuun vastaamattomuus johtuu kaikella todennäköisyydellä bensan saannista. Omassa oli sama vika. Korjasin sen putsaamalla tankin, hanan, letkut ja filtterin. Ruostemössöä oli aika lailla ja hyvin korjaantui. Hieman myöhemmin synkkasin kaasarit ja se auttoi taas vähän lisää.

Minä hankin tollasen keppi-suizan tossa elokuussa. Olen ollut todella tyytyväinen, eikä pyörä ole vieläkään (!!! 1. marraskuuta) tallissa.

Laukut olisi tarkoitus tuohon hankkia, täälläkin niistä on jotain mainintoja mutta mitkähän telineet tuohon pyörään saa kiinni??
Luetteloista ei taida enää merkki- ja mallikohtaisia löytyä!

http://www.nic.fi/~goz/xj600/gsx.htm

Tommonen toi mun pyörä on...
lookaround_orig.gif

Minä hankin tollasen keppi-suizan tossa elokuussa. Olen ollut todella tyytyväinen, eikä pyörä ole vieläkään (!!! 1. marraskuuta) tallissa.

Laukut olisi tarkoitus tuohon hankkia, täälläkin niistä on jotain mainintoja mutta mitkähän telineet tuohon pyörään saa kiinni??
Luetteloista ei taida enää merkki- ja mallikohtaisia löytyä!

http://www.nic.fi/~goz/xj600/gsx.htm

Tommonen toi mun pyörä on...
lookaround_orig.gif
Teuvo riez;iltä vois vielä löytyä laukkurautoja/takaboxi rautoja(uusia)-G;hen,mulle ainaski sellasia kauppas kun omaani sieltä kaatumaraudat hommasin(uudet)..niin ja hepco&becker laukkusarjaa/rautoja saa tokimotolta,passaa vm.-91 eteenpäin myös kaikki ko merkin laukut passaa samoihin telineisiin viel tänäpäivänäkin.
Tervestuloa joukkoon,ja onnea hyvästä pyörä valinnasta,hieno on pyöräsi..
T:mi Teuvo Rietz
Tavolantie 133
24800 HALIKKO

Puh. 0500- 534 234
Fax 02- 733 77 88
mailto@mpmaailma.com

Niih,onkos kaikki G;t vetäytynyt talviunille.
Omani laitoin lämpimään talliin,tankkiin jothain bensan stabilisointi ainetta,,pitäs kuulemma keväällä paremmin lähteä käyntiin ja estää kaasareiden ym.hapettumisen,tiiä sitte auttaako,mutteipä tuo paljon maksanutkaan,nii ja akun latasin täytheen ja koneen käyttelin vielä lämpimäxi,akunkengät kantsii irroittaa soisonnan ajaxi,yhen akun pilasin kun seiso koko talven kytkökset päällä...
Eipäs muuta...Son moro,,,
biggrin.gif

Gee taitaa pikkuhiljaa olla talvihorroksessa, kun lokakuussa tuli viimeks ajettua, mutta kuski ei valitettavasti voi vaipua talvihorrokseen, vaan pitää käydä töissä
biggrin.gif
Viikonloppuna ajattelin kyllä häiritä mopon horrosta käynnistyksen merkeissä. Venttilit tarttis säätää ja jotakin muuta pikku huoltoa saada aikaiseksi talven aikana... voipi kyllä mennä tapani tuntien aika kevääseen ja ajokauden alkuun koko homma. Tossa välillä olin myymässä pois koko mopoa ja vaihtamassa enskaan, mutta ans kattoo ny, miten mieli muuttuu talven aikana.

löytyisi vähän käytetty alkup.ilmansuodatin 1100 geehen sekä uudet ferodon takajarru palat(käy 94-)putsarin hinta 25e ja palojen 15e.postikulut sis.hintaan!! romppeet kajaanissa.laita tänne viestiä jos olet kiinnostunut.

Terve,

G ei ihan vielä jouda talliin, sillä ruuhka-Suomen tiestö näyttää pysyttelevän lumettomana. Mutta osaako joku sanoa, mikä on oikea määrä öljyä kardaaniin? Ja mitä öljyä itse käytätte/suosittelette.

Peräöljyksi olen käyttänyt esim. Nesteen hypoid ölppiä 80W-90. Sitä pitäisi laittaa 3.3-3.5 desiä, mutta olen noudattanut sitä ohjetta jossa täytetään tulpan kierteen alaosaan asti kun pyörä on keskituella.

Nyt kun on meikäläiselle tullut talvihuollon aika, niin purin taas vaihteeksi kardaania rasvausmanooveria varten. Ihmetystä on jo aiemmin aiheuttanut seuraava: kun ristikkonivelen tarkistusluukun avaa niin se nivel pääsee taaksepäin yli puolisenttiä ja näinollen ei välttämättä ole pohjassa siihen moottorin päässä olevaan vastakappaleeseen.

Tässä ei kyllä ole mitään järkeä ja näyttää että se normiajossa on juurikin tuossa ulkoasennossa ainakin kulumisen perusteella. Koitin vielä koko swingin joustoliikkeen matkalla josko tuo jossain asennossa painuisi sisään mutta ei. Räjäytyskuvien perusteella mitään ei puutu, mutta mielestäni kardaaniakselin etupäähän kuuluu jousi joka painaa ristikkonivelen pohjaan. Tämmöisen aion lisätä, pari kierrosta jostain 25millisestä jousesta riittää.

Mites muilla, onko mulla sittenkin koontavirhe jossain? Tämmöinen se kuitenkin on aina ollu.

Oletkos purkanut myös gardaanin peräpään,siellä on ainakin pönninkijousi joka työntää koko keppiä eteenpäin,siis juuri moottoriin päin.Eikös ...jos jousen laitat sinne etupäähän(moottorinpuolipäähän),niin silloin se pönnis just sen "väärään" suuntaan.
Voi olla että G;stäsi puuttuu tuo takapään jousi tai sitten se on kuoleentunut/ruostunut jumiin/tai täynnä kakkaa jolloin ei pönnää.
Omassani purin viime kesänä ja jousipesä oli täynnä mohnää,purin/puhdistin/rasvaa täytheen se pesä ja uusein lukkosokankin samalla...rasvaa laitoin melkos reilusti paikkoihin joissa on liikettä,tuo takapään jousi/lukkosokka sydeemi sen kardaanin sinne eteenpäin pönnää.
Mamman vs 800;ssa sama /samanlainen keppi ja tein sille saman huollon.
Nesteen hypoid 80w-90;stä määkin sinne perään,keskijalalla täyttö /ei aivan propun kierteisiin asti,n 3.0desiä.
Äsken just G;tä käyttelin tuossa tallissa,hienoltahan taas kuulosti...

Ediä;3.0 desiä olen laittanut...

Back