• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Gsx1100g

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gsx1100g
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Rahat käytetään Euroopan touriin, kesäkuun puolesta väliä heinäkuun alkupuolelle 17vrk ~6000km
smile_org.gif
Siinä sitä saadaan G:lle taas ajoa.

Muuten olen ollu ensimmäiseen moottoripyörääni enemmän kuin tyytyväinen. Myönnän olevani sikäli uusavuton motoristi et teetän huollot muualla mut eipä ole kesällä tarvinnut kertaa enempää öljyjä vaihtaa, muuten on riittänyt bensan tankkaaminen. Jollain oli ryyppyvaijeri menny talven aikana poikki sama vika mulla vuos takaperin, nokkaketjun rallatuksesta on täälläkin murehdittu, toisaalta itellä meni mittari viime kesänä ympäri (varmaa tietoa, suomipyörä - joka ollu koko ajan turun seudulla - vanhat omistajat o huolissaan kuinka heidän pientä pidetään) ja ikää o 14v (-93). Joten kai siinä jotain sivuääniä jo täytyy salliakin. Kaupungissa tuon hiukan kuulee ja tyhjäkäynnillä kylmänä, mut kyllä unohtuu kun istuu 6-8h maantiellä kuuntelemassa tuulen suhinaa kypärän sisällä.
Oot vissiin lueskellut tämän ketjun läpi, jossa puhutaan mm. kardaaniakselin tsekkamisesta. Kannattaa ehdottomasti varmistaa ennen pidemälle reisulle lähtöä että se puoli on kunnossa.

Pari tuhatta kilsaa on tänä keväänä tullut pörrättyä ja vähän olen kaasarin säätöjäkin haeskellut kohdalleen. Yksinkertainen kaasarin synkkatyökalu (mallia vesivaaka) tuli tehtyä ja sillä onnistuu tarkasti kaasarisynkkaus.

Kävin tänään vilkaisemassa mopoa hinausliikkeen hallissa, kovin murheellista katsottavaa. Tekniikka näyttää olevan täysin kunnossa eikä vaatinut kuin hipaisun startille niin kävi normaalisti.

Pleksit (puigin mini ja touring), kromatut laukkuraudat sekä kapan kolme 44 litraista (keskimmäinen varustettu selkänojalla sekä tavaratelineellä) olisi nyt myynnissä.
Tarjouksia kuunnellaan..

Nonii,mullahan se mini puig ,halkes kaatumisessa onko se tummennettu,oon kiinnostunut jos et uuden hinnoissa pidä,se kummiski suojaa mittareita(kromeja)ötököiltä ja kulumiselta.
Touringplexi(motoplast) mulla on mutta kirkas,onkos sun tummennettu,sekin vois kiinnostaa jos hinnat sovitellaan-
Laukkuraudat mulla kans kromiset(hepco&becker)+kolme laukkua,tarttisin sen yhden(vasen),mutta en henno koko satsia,joten laukkusatsista muut tarjotkoon.
En kehtaa tarjota plexeistä,mutta pistä niille hintapyyntö vaikka spostiin,niin katotaan josko putjetti antas myötenkin.....

smile_org.gif
No nyt on iso G omassa tallissa onnellisesti ja suunpielet eivät meinaa laskeutua sitten millään normaaliasentoon
smile_org.gif
On se aika maukas peli, varsinkin kun vertailukohteena on tuo Dr 650, jonka myin viime syssynä pois. Jotakin vilppiä tuntuu olevan säädöissä, kun tuppaa sammumaan aina, kun päästää tyhjäkäynnille. No, kai sitä -94 vuotisessa pyörässä täytyy jotakin ropaamista olla ainakin vähän.
nixweiss.gif

Onneksi olkoon uudelle g- man;lle ja tervetuloa.onkos se aivan euroversio,suomi vai tuonti vehjes ja minkäs värinen mitä varusteita on.
Omassani oli tuo sama tyhjäkäynniltä sammuileminen,lääkkeeksi mulla kaasareiden seosruuvit(kaasareiden alla) /säätö oli 3.00kierrosta auki///säädin 1.30 auki eli ruuvaa ne enstex kiinni,laske alkuperäisestä säädöstä kierrokset että tiedät palauttaa siihen jos tämä säätäminen ei onnaa,kun ko ruuvi kiinni(ei tartte "kiristää"vain tunne että toppaa ),avaa yksi ja puoli kierrosta(sama kaikille kaasareille)ruuvimensseli pitää olla lyhyt ja tavallinen(n 5cm) niin mahtuu kyllä ruuvaamaan,merkkaa mensseliin merkki(esim teipin pala)jotta voit laskea pyörittämäsi kierrokset(kierrokset lasketaan kuin kellotaulusta).sitten vain kokeilemalla,jos ei hyvin pelaa/kestä kierroksia,niin ruuveja kannattaa säätää "15min"kerrallaan kiinnipäin tai aukipäin ja kaikki kaasarit samaan säätöön,ole tarkkana ettei mene laskut sekaisin(varo kuumana,vähän näppejä polttelee),tyhjäkäyntiruuvia voi tietysti joutua kans säätää,mutta tuolla ainakin sarjassamme oma apu vois koittaa,omassani ainakin auttoi ja pelaa hyvin nyt.
Voi tietysti olla kaasareissa isompikin huolto/säätö tarpeen,mutta sehän selviää ensin tuota kokeilemalla.
Alkuperainen ohje seos ruuvien säätö on 2.75 auki,mutta omassani ei ainakaan tuolla pelittänyt tosin mun -G on jenkkimalli.
Rattoisia ajo/puuhastelu hetkiä uuden -G;si kanssa ja turvallisia kilometrejä....
062802moto_prv.gif

Alkuperainen ohje seos ruuvien säätö on 2.75 auki,mutta omassani ei ainakaan tuolla pelittänyt tosin mun -G on jenkkimalli.
Rattoisia ajo/puuhastelu hetkiä uuden -G;si kanssa ja turvallisia kilometrejä....
062802moto_prv.gif
Ne ohjeet johon olen törmännyt väittää 1 ja 3/4 osaa eli 1.75 auki.
Toi säätö on vissiin bensan määrään vaikuttava, kun on liian auki niin tulpat on täysin mustia.

Niin ja noi säätöruuvit voi olla jännästi jumissa mikä näkyy vain kun kaasarit on irti. Nimittäin ihmettelin että kun kaikki on kierretty kiinni niin kahden ruuvin pää hädintuskin näkyi siellä kurkun puolella.
Vähän CRCtä kehiin ja nämä kaksi kiertyivät vielä lisää kiinni muistaakseni jopa kierroksen.

062802moto_prv.gif
Ne ohjeet johon olen törmännyt väittää 1 ja 3/4 osaa eli 1.75 auki.
Toi säätö on vissiin bensan määrään vaikuttava, kun on liian auki niin tulpat on täysin mustia.

Niin ja noi säätöruuvit voi olla jännästi jumissa mikä näkyy vain kun kaasarit on irti. Nimittäin ihmettelin että kun kaikki on kierretty kiinni niin kahden ruuvin pää hädintuskin näkyi siellä kurkun puolella.
Vähän CRCtä kehiin ja nämä kaksi kiertyivät vielä lisää kiinni muistaakseni jopa kierroksen.
Ahaa ,muistikin tässä sitte näämmä ,liekkö ajamattomuus vai mikä.
Oikea alkuperäinen ohje säätö on tosiaan 1.75 kierrosta auki ne seos ruuvit.sorry,.....

onkos se aivan euroversio,suomi vai tuonti vehjes ja minkäs värinen mitä varusteita on.

Saksantuonti, MWheelsin maahantuoma. Väri on sellainen metalli liilasävyinen sininen vai onko sinisävyinen liila
nixweiss.gif
en tiedä mikä toi väri on oikealta nimeltään. Varusteita ei ole muita kun tehdasvarustelu, enkä taida kyllä mitään tarvitakaan. Matkat, joita yleensä ajan, ovat melko lyhkäisiä ja ajelen itekseni, kun emäntä ei ole innostunut ja pleksiä en meinaa laittaa, kun nimenomaan halusin nakupyörän.
Oliskohan noi seosruuvit liiaksi auki, kun kotiin tuodessa pyörä tuntui hörppivän soppaa melkoista vauhtia. Tankilla käydessä laskeskelin kulutuksen olleen jotakin kympin paikkeilla/sata kilsaa
crazy.gif
No, pyörä on seissyt edellisellä omistajalla pitkään ja voipi kaasarit olla vähän ryytyneessä kunnossa. Ajattelin ensitöikseni vaihtaa tulpat, öljyt suodattimen kera, sekä ilmanputsarin myöskin. Sen jälkeen kun olen varmistanut ilman saannin ja seoksen syttymisen, katsastan ton soppapuolen annostelun ,jos tarve vaatii. Eiköhän se siitä iloksi muutu
smile_org.gif

Uudelle G-miehelle åboy74:lle : G-men hihamerkit brodeerattuina
allekirjoittaneelta. Tiedustelut sähköpostilla.

Hihamerkkejä on n. 20 eri g-miehellä eri puolella Suomea
itse en ole bongannut muita, mutta jos kesällä joku bongaa jossain niin ilmoitelkaa täällä.

On harmi,että Te joilla on ollut ongelmia pyörän kanssa ettekä ole päässyt ajeleen. On se vaan niin hienoo taas talven jälkeen.

Kirjotelkaa vaan ahkerasti tänne kaikista pyörää koskevista asioista niin pysyy tämä gsx1100g:n aloittama ketju hengissä.
Mä olen yks niistä 20 merkin omistajasta, otin samantein pari viime syssynä kun näin niitä olevan tarjolla. Niissä vaan o tuo kiinnitysongelma - viime kesänä uusitun goren kanssa ei halua ottaa minkäänlaisia riskejä mut "kioski"-rotsiin meinasin sen liimata, kunhan mun vaatehuoltajani keksii perinteistä kangasliimaa tömäkämmät aineet, se siannahkakin kun o aika siliä pinta.

Mut goren kans en ota mtn riskiä - vanhan puvun saumat vuoti marginaalisesti eikä se kumiukon päälle/pois kiskominen ollu kovin mukavaa  
wink.gif
Viime vuonna saikin ajella kelissä kun kelissä ja oli mahtavaa kun välillä sade pesi niin mopon kuin äijänkin itikoista pohjoisen kierroksella. Geellä kun niitä ei voi välttää - mut se tekeekin ajamisesta ajamisen arvoista  
sport05.gif

Nonii,kale kun pyöräs-G on vain16500 ajettu niin tuskin kulunut(kaasarit)säätöihin kannata kajota,mutta kaasarit varmaan toimimaan kun kunnolla puhdistaa,suuttimet erityisesti,vaikka näyttää reikä auki niin sinne kyllä hapettumaa ja mohjää kerääntynyt kun seissut edellisellä omistajalla nuin kauan ajamatta.puhdistusta kaasareille ensiavuksi suosittelisin...
033102beer_1_prv.gif

Nonii,kale kun pyöräs-G on vain16500 ajettu niin tuskin kulunut(kaasarit)säätöihin kannata kajota,mutta kaasarit varmaan toimimaan kun kunnolla puhdistaa,suuttimet erityisesti,vaikka näyttää reikä auki niin sinne kyllä hapettumaa ja mohjää kerääntynyt kun seissut edellisellä omistajalla nuin kauan ajamatta.puhdistusta kaasareille ensiavuksi suosittelisin...
033102beer_1_prv.gif
Olin eilen illalla ajelemassa semmosen sadan kilsan iltalenkin ja selkeesti alkoi mopo toimimaan paremmin. Loppumatkasta ei sammunut enää niin herkästi joka risteykseen. Oliskohan ex omistaja jättäny mopon seisomaan kaasarit täynnä, jolloin siellä voisi olla jotakin kakkia, joka on jääny pensan haihtuessa kuiviin ja nyt uusi puhdas pensa liuottaa pikkuhiljaa sitä pois? Toivottavasti. En mielelläni lähtis purkamaan tollasta neljän kaasarin settiä tällä kokemuksella
crazy.gif

Pensankulutus alkoi myöskin vähän tasaantumaan, kun ensi-innostuksesta toivuttuani huomasin kaasukahvassa olevan enemmän asentoja kuin on ja off
biggrin.gif

Joo, vaihdoin eilen ölpät, suodattimen ja tulpat. Tulpat oli aivan mustana, joten taitaa mennä säätöhommiks. Kävin äsken iltalenkillä ja tankkaamassa. Meinasin persiilleni tipahtaa, kun kulutus oli 8,7 l/ 100km, vaikka ajelin hyvin rauhallisesti tämän tankillisen. Tuleeko muita ideoita ison kulutuksen syyksi, kuin liian rikas seos? Nähdäkseni vuotoa ei ole ja ilmansuodatin oli melko uuden näköinen. Pakokaasu kyllä haiskahtaa melko raakasti pensalta, joten kyllä se ainakin syystä tai toisesta puskee liikaa soppaa pyttyihin.
sad_orig.gif

No,isolta kuulostaa,omassa kulutus n,6.5-7 .kyllähän sitä kakkulia varmaan ja hapetusta siellä kaasarissa,kunhan nyt enstex ajelet enimmät "innostukset",niin sitte kantsii kyllä käyttää ne kaasaritkin ehkä irti ja putsailla kunnolla/säätää sitten,ennen kunnollista puhdistusta ei kannata säädellä kun säätäminen menee kyllä hukkaan jos olosuhteet muuttuu(likaa irtoilee pikkuhiljaa ja muuttaa balansseja).Isohko kulutus voi kyllä selittyä tosiaan sillä että seokset sekaisin kun sitä kakkulia siellä seikkailee missä sattuupi.
Hauska peli vai....noh ajelehan varovasti ja nautinnollisia kilsoja.
062802moto_prv.gif

Pyörän sammuilu viittaa liian rikkaaseen seokseen pikkukierroksilla. Olen omassani kokeillut, kun säätöruuvit ovat yli 2,5 kierrosta auki, alkaa alapään käynti säännönmukaisesti kärsimään ja soppaa menee tietty myös.

gsx1100g,,,sullahan se jenkki malli,teit siihen keulaöljyremontin,paljonkos panit öljyä(ois helpompi ku tietäs ml:na..euromalliinhan se 562ml) ja mitä öljyä(itselle oon varannut w15)en ole vielä kasannut/täyttänyt putkia,pelaskos keula hyvinkin.

eedittiä:gsx1100g ei voi nyt vastailla tänne,kun sähköposti kuulemma sekoili toistaisexi.
Mutta oli laittanut sen 15w,n ja 119mm putken päästä mitattuna öljyn pinta,ja oli pelannut hyvin.Onkohan tuo jenkkimallin mittatieto oikein kun se gsx1100g;n peli on jenkkimalli(mulla kans)ja se 119mm ;hän on euromalliin se mitta,,,mm;nä.kukas nyt selittää mikä on oikea(kun jenkkimalliin se mittahan pitäis olla se 140mm...helpoin kun tietäis millilitroina nuo määrät niin kaatas vaan sen verran ja sillä selvä....en löytänyt noita jenkkimallin millilitroina tlavuuksia...
mad.gif

062802jumpie_prv.gif
Nyt alkaa pikkuhiljaa mopon janoisuus helpottamaan. Ilmeisesti oli jotakin kakkia kaikki paikat täynnä ja nyt alkaa pikkuhiljaa puhdistumaan. Aamulla kävin tankilla ja nyt oli syönyt enää 6,5 l/ 100km. Sammahtelu risteyksiin on samaten ollutta ja mennyttä. Nythän tää alkaa maistumaan
inlove.gif
Aamulenkki venahti likemmäs paria sataa kilsaa ja enemmänkin olis menny, ellei olisi muut aktiviteetit kutsuneet
biggrin.gif

Hieno homma,Geesi on siis hienossa kunnossa,ne mopot ei vaan näemmä tykkää seisoskella käyttämättömänä...siis ajoa vaan.
062802moto_prv.gif

Mistähän mahtaa löytyä ilmanputsaria? Stormilta ei löydy, eikä Allrightin nettikuvastokaan sellaista tunnistanut.
nixweiss.gif

Mistähän mahtaa löytyä ilmanputsaria? Stormilta ei löydy, eikä Allrightin nettikuvastokaan sellaista tunnistanut.
nixweiss.gif
Olen käyttänyt aikas paljon alkuperäisiä osia ja yleensä ovat hinnaltaan kilpailukykyisiä tarvikeosaan verrattuna. Eli lähimmästä Suzukin alkuperäisosia myyvästä kaupasta/huollosta.

nixweiss.gif
Olen käyttänyt aikas paljon alkuperäisiä osia ja yleensä ovat hinnaltaan kilpailukykyisiä tarvikeosaan verrattuna. Eli lähimmästä Suzukin alkuperäisosia myyvästä kaupasta/huollosta.
Kiitos! Hyvä tietää, että eivät ole mitään sikamaisen hintaisia noi orkkisosat. Olen tässä pikkuhiljaa käynyt kaikki varaosatukkurit läpi, eikä yhdenkään listoilta löytyny gsx 1100 g:n ilmanputsaria. Mikähän ihmeellisyys siihen liittyy. Kyl mä ymmärrän, et pienen ko pyöräkannan takia ei kannata pitää osia hyllyssä, mut vois kai niitä edes tilaustoimituksena myydä
nixweiss.gif
no, kai se on sen verran napeilla pelaamista sit ettei kannata
smile_org.gif

Back