GSXF madallus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja heppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

heppi

New member
Onkos kukaan vaihtanut äffään koiranluita, joilla tulee 30mm madallus? Pitääkö sivujalkaa lyhentää, vai pysyykö pystyssä ihan vakiomittaisella ?
 
Saattaisi muuten helpottaa vastaajia, jos kertoisi vähän tarkemmin, mikä pyörä on itsellä.

No anyway, Tuusmotor tietää noista madaltamisista.
 
Saattaisi muuten helpottaa vastaajia, jos kertoisi vähän tarkemmin, mikä pyörä on itsellä.

No anyway, Tuusmotor tietää noista madaltamisista.
Otsikon mukaan gsxf...
joo, aivan niin, GSX-F...
siis GSX-F600-88? GSX-F750-92? GSX650F-08? (näin esimerkiksi).

Voihan tuota infoa tietysti pantata jonain valtiosalaisuutena, jos haluaa, mutta sitten ei kannata ihmetellä, jos puhutaan esimerkiksi omaan pyörään sopimattomista osista.
 
Saattaisi muuten helpottaa vastaajia, jos kertoisi vähän tarkemmin, mikä pyörä on itsellä.

No anyway, Tuusmotor tietää noista madaltamisista.
Otsikon mukaan gsxf...
joo, aivan niin, GSX-F...
siis GSX-F600-88? GSX-F750-92? GSX650F-08? (näin esimerkiksi).
juu juu tiedän mitä tarkoitit ..pakko vaa oli laittaa
tounge.gif
 
Saattaisi muuten helpottaa vastaajia, jos kertoisi vähän tarkemmin, mikä pyörä on itsellä.

No anyway, Tuusmotor tietää noista madaltamisista.
Otsikon mukaan gsxf...
joo, aivan niin, GSX-F...
siis GSX-F600-88? GSX-F750-92? GSX650F-08? (näin esimerkiksi).
juu juu tiedän mitä tarkoitit ..pakko vaa oli laittaa  
tounge.gif
ok, u got me...
biggrin.gif
 
Mun typerä järkeni sanoo että eikös tuon voi testaa?? Laittaa jalan alle tavaraa ja kattoo kui se seisoo??
 
Ko. pelin tekniikkaa tuntien en oikein näe muuta HUOM!- HELPPOA - madallustekniikkaa kuin rengaskoon pienentäminen? Takana 16 "nakki, ja tuota pienemmät saattaa olla melko hakusessa?? Tuuma pienemmäksi molemmista renkaista, niin äkki-aateltuna puoli tuumaahan se sitten lopulta laskee?
Takapään koiranluista: etu/takapään kulmamuutokset saattaa vaikuttaa melkolailla ajo-ominaisuuksiin, ja harvemminhan ne kotikonstein muuttuvat tehtaan jäljiltä ainakaan paremmiksi?
withstupid.gif


Maallikon näkemys. = Siinä kun on korkea painopiste, eli se on tarkoitettu matkamopoksi??
 
Taitavat muutaman satkun ottaa liikkeessä kun vaihtavat "koiranluut" ,itsetehtynä puoleenhintaan pääsee.
 
Taitavat muutaman satkun ottaa liikkeessä kun vaihtavat "koiranluut" ,itsetehtynä puoleenhintaan pääsee.
Messuilla oli tuosta juttua Tuusmotorin tyyppien kanssa, meinasivat että sellainen luokkaa 150-200 (plus/miinus jotain, riippuen mallista) olisi koiranluut ja asennus.

Keulaputkia voi usein tiputtaa myös muutaman sentin, mikä kompensoi perän laskua, ja silloin keulan kulma pysyy suht samana. Maavara tietysti vähenee, ja tapauskohtaista, joutuuko esim. sivujalkaa lyhentämään. Myös esim. satulassa voi olla madallusvaraa, joissakin tapauksissa on jopa sellaiset kumitutit satulan alla, mitkä poistamalla madaltuu 5-10mm.

Hieman paksummat pohjat ajosaappaisiin on myös eräs kikka, mitä voi pohtia.

Vanteiden halkaisijaa en alkaisi mp:ssä tuosta vaan muuttelemaan, kuulostaa ensinnäkin hyvin kalliilta, voi vaikuttaa ajettavuuteen odottamattomasti, ja olisi varmaan myös ongelma löytää sopivia renkaita.
 
No joo, hätäisesti rustattu kysymys. Kyseessä GSX750F -04. Mopohan ei kovin korkea ole vakionakaan, mutta emäntä päätti aloitella ajoharjoittelun ja kaipaisi pientä madallusta. Homman "ikävä" sivujuonne oli, että piti itselle laittaa uusi pyörä ja tuli tuplaäksä ostettua.
Storm myy reilulla satkulla tankoja, joilla 30mm madallus tulee taakse. Geometria muuttuu toki hieman, tuskin kovin dramaattisesti aloittelijan kannalta. Vakio yläkolmiolla (tai siis tangon kiinnimellä) ei etupäätä voi laskea, mulla on kyllä valmiina LSL superbike tankokiinnitin, jota käyttämällä myös etupäätä voi laskea.
Jos joku on aiemmin ko. koiranluita asennellut, niin kysymys olisi sivujalan lyhennystarpesta.
Asennuksesta en latiakaan kellekään maksa, syksyllä laitoin swingin & linkkujen laakerit uusiksi. Purku ja kokoaminen ei rakettitiedettä ole.
 
Back
Ylös