• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Gsxr 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z-man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Z-man

Tonnin seteli
Ei tunnu foorumilta mitään kattavaa pakettia 1100:sta löytyvän, ainakaan keskitetysti, joten kerään tähän infoa pyörästä. Kerätty info koskee lähinnä IÖ-malleja vm. 89-92 mutta jos jolllakin on tietoja wesipyssyistä niin liitetään ne vaikka aloitukseen. Osa linkeistäni koskee osia jotka menee suoraan 1100:een ns. "bolt-on" tai lähes, eli päivityksiä.

Ketjuun mielellään kaikenlaisia kyseisiä pyöriä vaivaavia ongelmia, korjauksia niihin ja ohjeita korjauksiin, kokemuksia ja muuta fiilistelyä :)

1991_GSX-R1100_450.jpg

Linkkejä IÖ
Mallihistoria:

http://www.suzukicycles.org/GSX-R-series/GSX-R1100.shtml

Koneen koodit:

https://sites.google.com/site/suzukitechnical/suzuki/sacs-enginecodes

http://gsx-r.tatsuwo.org/e/historyofsacs.html

http://www.suzukicycles.org/_misc/identification.shtml

http://www.suzukicycles.org/photos/identification/FRAMELIST_1200-pix-wide.jpg

Jarrut: (esim. paremmat jarrut, uudet levyt)

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=188068&page=3

http://www.the2wheels.com/the2wheels_rotors.pdf

these are a direct swap.according to my catalog.front calipers

gsxr 600 98-99gsxr 750 88-99gsxr1100 89-98gsxr 1300 99-07rf 900 r 94-97tl 1000 s 97-01tl 1000 r 98-01bandit 1200 97-00

front rotors

gsxr 600 92-93gsxr 750 88-95gsxr 1100 89-98

rear rotor

rf 600 r 94-97rf 900 r 94-97sv 650 99-02 katana 750 98-05gsxr 600 92-93gsxr 750 88-95gsxr 1100 89-98gsxr 130099-05bandit 1200 96-05


all these bikes use the same rear brake pads.


Fits:

91-93 GSF 400 Bandit 89-04 GS 500 94-97 RF 600 88-06 GSX 600 Katana 92-03 GSXR 600 96-03 GSF 600 Bandit 99-02 SV650 SV650S SV 650 650S 89-04 GSX 750 86-03 GSXR 750 96-98 RF 900 97-01 TL 1000S TLS 86-98 GSXR 1100 97-04 GSF 1200 Bandit 99-06 GSX 1300R Hayabusa

Keula: (keulan modernisointi)


all 92-93 600, 88-95 750 and 89-98 1100 use the same bearings so the triples are a bolt on but the 92-93 600 and 93< 750 and 1100 have different steering stops so you have to work with that.
Late model forks work using the steering stem out of your triples and making a sleave for the late upper triple.

Busan keula?

This mod works when putting srad,tl,busa or K-series front ends into slabbies,slingshots,teapots(katana's)and some of the aircoolers.You don't need to swap yokes(triples) or press out stemsIt's a simple bearing swap,you'll need a standard gsxr/gsx bearing on the bottom,32006(30X55X17)and on the top,you can either use one of these fromwww.twfracing.com or use an NSK hr32906(30x47x12) taper roller bearing.This is how we fitted the srad750 front end to a 750L

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=215509

To fit k-series/busa/tl/srad/etc front ends is just a bearing swap,the stems are the same length as slingshot/slabby.
You'll need the stock slabby/slingshot/gsx/etc 32006 bearing on the bottom and a bearing from marksman on the top,then mod the stop locks to suit,it really is that simple.

Bottom bearing 32006

shop.marksman-ind.com/32006--30x55x17-1704-p.asp

top bearing 32906

shop.marksman-ind.com/99-3540-5-30x47x12-taper-roller-bearing-32906-15086-p.asp


Read more: http://old-skool-suzuki.proboards.com/thread/3842/slingshot-1100-complete-front-gixer#ixzz3HRQfWviQ

Takaiskari:

All 92-93 600, 88-95 750 and 89-98 1100 shocks swap but the spring rates differ and the hose length varies.

Takahaarukka:

all swingarms from 92-93 600's, 88-93 750's and 89-93 1100 have the same bearing size so are a direct swap. the 94-95 750 and 94-98 1100 arms work but you need to slip the bearing sleave and spacer out of your swingarm and replace the ones in the later arm.

Vanteet:

Wheel Swap Chart.jpg

Wheels:
All wheels interchange but you need the correct carrier.
92-93 600, 88-93 750 and 89-93 1100 are "twisted" spokes in 3.5 front and 5.5 rear but the 88-89 750 has a 4.5 rear.
94-95 750 and 94-98 1100 use the "straight" spoke wheels and these are lighter then the "twisted" spokes

Moottorit:

All swap. Air/Oil is Air /Oil be it 600, 750 or 1200 Bandit, 600, 750 or 1100 Katana, or 750 or 1100 GSXR.

Öljynjäähdyttimet:

"curved" (91-92 750/1100) coolers have the mounts in the same spots but the frame's lower mounts stick out from the frame farther on the 91-92 750/1100 but you can cut and space them out on your 88-90 750 and 89-90 1100. You need to get the hoses for the bike the cooler came from or even better swam to Earls UK fittings and braided lines.

Runko:

All swap but there are some differences in the rear subframe for the 91-92 750/1100 and the 1100 frame is 7lbs heaver then the 750.

Katteet:

All lowers are the same from 88-92 750 and 89-92 1100
All the tanks from 88-92 750 and 89-92 1100 swap but te 1100 has a fuel level sender in the bottom rear so is slightly smaller in cap.
Mids from all 88-92 750 interchange
Mids from all 88-92 1100's interchange
Uppers from all 88-92 750 interchange but you need to use the correct mount 88-90 or 91-92.
Uppers from all 88-92 1100 interchange but you need to use the correct mount 88-90 or 91-92.
Uppers and mids can be swapped from 750 to 1100 but the holes in the mids will not line up and you still need the correct mount 88-90 or 91-92, the bars also have clearance issues.


Lähteet:

www.gixxer.com

http://www.gixxer.com/forums/forumdisplay.php?f=15

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=188068 "Updated Parts Interchange: 88-92 750 and 89-92 1100"

http://gsxr711.com/

http://www.suzukicycles.org/GSX-R-series/GSX-R1100.shtml

http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Suzuki%203.htm
 
Tämä onkin hyvä aihe ja osuu itselle.
Jarru asiaa vertailua ym löytyy myös tuolta http://www.tlzone.net/forums/suzuki-tl1000r-tl1000s-forum/90743-alternative-front-brake-calipers.html

Tuonne päädyin joskus pari vuotta sitten kun kovasti otti päähän veltto ja tunnoton etujarru. No sitten päädyin päivittämään pääsylkän k8 1000 gikseri radiaalisylkkään ja jarrutuntuma muuttui todella paljon paremmaksi.
Nyt on kyllä taas jarru murhe päällä, kun toinen kolme tai neljä vuotta sitten vaihdetusta EBC: jarrulevystä on ilmeisesti kiero.
 
oliskos täs vanhas helmes kohtuu vakuutustaso =P
Kun tahtoo uudemmilla Gixxereillä olla ihan sairas tuo vakuutus hinnoittelu :rant:
(esim gsx 750 f VS gsx 600r . ei hirvee teho-ero minusta mut vakuutus lähes tuplaantuu :itkupilli: )
 
oliskos täs vanhas helmes kohtuu vakuutustaso =P
Kun tahtoo uudemmilla Gixxereillä olla ihan sairas tuo vakuutus hinnoittelu :rant:
(esim gsx 750 f VS gsx 600r . ei hirvee teho-ero minusta mut vakuutus lähes tuplaantuu :itkupilli: )

Ainakin mulla on tosi edullinen vakuutus IFistä. Bonareita taitaa olla 50pinnaa, ympärivuotinen osakaskolla 283€ :thumbup:

e: Piti ihan tarkistaa, bonareita onkin jo 65% pinnaa ja maksua vuodessa kertyy 246€
 
Salmon, ihan mielenkiinnosta, paljon tuli hintaa tuolle päivitykselle? :)

Enpä enää tarkkaan muista, kuitit on kyllä tallessa.Sellanen muistikuva olis että 2300€ koko paska, siis tuo koneen laitto töineen.

Kaikkiaan tuohon läskiin on mennytkin jonkun verran enemmän, kun on laitettu etupäätä ja jarruja uusiksi ja paljon muuta pikku osaa ja säätöä jota ei edes huomaa päällepäin kun on niin ruma mopo :grin:
 
Enpä enää tarkkaan muista, kuitit on kyllä tallessa.Sellanen muistikuva olis että 2300€ koko paska, siis tuo koneen laitto töineen.

Kaikkiaan tuohon läskiin on mennytkin jonkun verran enemmän, kun on laitettu etupäätä ja jarruja uusiksi ja paljon muuta pikku osaa ja säätöä jota ei edes huomaa päällepäin kun on niin ruma mopo :grin:

Ai että, oottako kuuleet notta: Rumassakin repussa voi olla yllättävän hyvät eväät?

Tuosta etupäästä muuten, mikä mahtaa olla kivuttomin "replacement" tähän paksukaiseen? Meinaan siis jos lähetään oikeen moternisoimaan...
 
En modernisoinnista tiedä, kaikenlaistahan ne on noihin laitellu uudemmista mopoista.
Mulle vaihdettiin uudet liukuputket ja ne alapäänmötköt tohon keulaan ja kaikki sisukset uusittiin, periaatteessa koko keula siis uutta alkuperäistä. Japaniasta ihan alkuperäisosaa tilattiin silloin. En tiedä kuinka järkevää oli, mutta ei tuo keula mun mielestä niin huono ole uudempiinkaan verrattuna. Ja maksoihan sekin lysti, halvemmaksi olisi varmaan tullu sovittaa joku muu keula paikalleen :doh:
 
Juu, olen noita haalittuja keuloja tossa tallissa nyt kattellu ja meinaan pokkana harjootella niiden kans itte.

Kaik tarvittavat osat on ja kunnon manuaalikin koneella missä step by step ohjeet. Mitään muuta erikoistyökaluakaan ei pitäis tarvia ku sellasta "avoprikkaa" jonka tekasee tuossa tuokiossa. Pitää vaan ottaa hemmetin rauhallisesti, lukea sitä ohjeistusta eikä olettaa yhtikäs mittään. Taidan ottaa rakkaan vaimon mukaan projektiin, sillä on nimittäin HUOMATTAVASTI parempi ohjeiden lukumaltti ku meikäläisellä... :p

Kokeillaan, ja jos menee totaalisen mettään niin eipä ole vakavaa vaan harrastustoimintaan antoisimmillaan.

Ainiin muuten, toisessa keulassa on liukuputkien ihan alapäässä pientä ruostepistettä... Onko kellään kokemusta moisten käsittelystä? Mä googletin aihetta, ja mm. hammastahnaa ovat käyttäneet ja jottain sitruunahappoa? Ajattelin ne sieltä kyllä käsitellä mahdollisimman hyvin pois vaikkeivat varsinaisesti "käyttöalueella" olekkaan.
 
No niin onpahan taas askaretta juhannukseksi. Tänään tuli uudet jarrulevyt, ihan pipari sellaiset :grin:
Hintaa oli 190€/pari ja ihan koto suomesta löytyi ja hyllytavarana. Levyihin ei ole merkitty pyörimissuuntaa niin lienee silloin sama miten ne laittaa vai onko? Onko kokemusta asiasta.

Jos joku piparilevyjä kaipailee niin kannattaa kysyä Hiside:lta http://www.fspec.fi/ . Tuntuu olevan hyvä valikoima jopa hyllytavarana ja hinta todella hyvä. Halvemmalla tuli levyt kotiin kuin kiinanpojilta tilaamalla

e: Sainkin jo vastauksen että pyörimissuunnalla ei ole väliä
 
Viimeksi muokattu:
Jarrulevyt vaihdettu ja täristäminen loppui. Jos joku haluaa halvalla EBC:n levyt joista toinen tod.näk pikkuisen kiero tai sitten vaan niitit jumissa, niin tuossahan nuo olisi joutavana. Levyt neljä vuotta vanhat ja laikassa paksuuttakin vielä yli 5mm
 
Tulipa päiviteltyä etujarrut. Tällä kertaa ZRX 1200R/12R 6-mäntäiset etusatulat + 12r letkut ja pääsylinteri. Ihan plug and play meininki. Pitää vaan vielä vaihtaa letkut satuloista päikseen koska kasasin/ilmasin jarrut irrallaan ja tuli laitettua väärinpäin. Toimii tietysti ns. "väärin päin" mutta hinkkaa etulokaria tuo letku.

Tokicot

c8917.jpg


Muuten plug&play mutta tuo alempi pultti on vanhoista satuloista, eli kawan pultit liian pitkät. Pitää vaihtaa ylempi pultti vanhasta myös ettei häiritse tuo kromiloisto :D
 
Muuttuko tuntuma jarrussa? Muuten on hyvän näköinen setti, mutta kyllä tuohon pitäis ebc:n reikälevyt vielä laittaa :grin:

e:Missä päin muuten Zmies asustelet
 
Muuttuihan se tuntuma aikalailla :) Paljollakos nuo kierot/"kierot" levyt irtoaa? Keskiön väri? Pipari vai normi?

Ja sijanti Vantaa, Jumbon varjossa.
 
Huomasimpa tuosta kuvasta, että joko keula on pohjannut tai sitten olen asentaessa sohlannut nuo tyylikkäät tarkkailuniparit pohjaan.. tutkitaan. En ihmettelisi vaikka olisi pohjannutkin, on tuossa sen verran enemmän napakkuutta + säädöt ihan päin persettä.

Edit: ei ollu pohjannu, toisen puolen nipari oli vielä ns. "Säädöissä". Kerron vielä tarkemmat tuntemukset jarruista kun saan letkut oikeinpäin ja letkun y/t-haaraan (jakohaaraan) tarpeeksi pitkän kiinnikepultin joka yltää alkuperäiseen kiinnikkeeseen.
 
Nonniin, tänään sai orggiskeula sisuksiinsa uudet holkit, tiivisteet, öljyt ja progressiiviset jouset.

Olipahan savotta, 9 tuntia vaimon kans kokonaisuudessa painittiin ku mikään ei ole rutiinia. Mut lopulta kaikki on nipussa ja koeajolenkki ajettuna... Eikä olis kyllä keskenään toi savotta muutenkaan onnistunu, joten kiitos kaunis vaan vaimolle! :rakastunut:

Vielä ei osaa sanoa muuta ku, että se yltiöpäinen jarruissa sukeltaminen ainakin loppui. Muutenkin mieli lepää ku tietää, että putkissa on kunnon kamat sisällä ja oikee määrä kunnon öljyäkin kaiken kukkuraksi. :)
 
Back
Ylös