• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Gsxr 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z-man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvin on z-manin iö antanut paukkua.Missä penkissä ajettu?

No mutta sitten omaan ongelmaani. pyörä on reilun kuukauden seisonut toimettomana ja tänään tuossa käynnistelin ja lämmittelin. Ja kas kummaa kytkin on mennyt ihan veltoksi. Ottaa vasta kun kahva on lähes pohjassa. Liikkeelle lähtö oli hieman töksähtävää kun haukkaa heti kun vähän kahvasta päästää. Mistäköhän lähtisin vikaa etsimään?
 
Hyvin on z-manin iö antanut paukkua.Missä penkissä ajettu?

No mutta sitten omaan ongelmaani. pyörä on reilun kuukauden seisonut toimettomana ja tänään tuossa käynnistelin ja lämmittelin. Ja kas kummaa kytkin on mennyt ihan veltoksi. Ottaa vasta kun kahva on lähes pohjassa. Liikkeelle lähtö oli hieman töksähtävää kun haukkaa heti kun vähän kahvasta päästää. Mistäköhän lähtisin vikaa etsimään?

Prätkäpajan penkki. Mulla vuosi/veti ilmaa ton talven projektin jälkeen kytkimen työsylinteri niin pahasti sisään, että en saanut millään muulla ilmattua kuin ostamalla uuden työsylinterin.. Oisko sinne päässyt ilmaa?

Perjantaina sais kortin takas. :orgmp:
 
Juu pitääpä kokeilla ilmailla, mutta se on varsin v-mäistä touhua :rant:

Meikäläisen kone ajettiin myös prätkäpajan penkissä viimeksi pari-kolme vuotta sitten ja 156 tai 158 se anto takapyörälle pienen säätö rumban jälkeen. Newtoneita en muista, mutta silloin kun konetta laiteltiin -08 se ajettiin MP-Asennuksen penkissä ja antoi muistaakseni 150,5 ja 132Nm. On mulla laputkin kaikista jossain arkistoissa joista vois tarkastaa.

Lequ totesi silloin viimeisimmän Ppajan penkityksen jälkeen että toisiksi parhaat tulokset ei ahdetuista. Se parempi oliki joku 1340 :no:
 
Juu pitääpä kokeilla ilmailla, mutta se on varsin v-mäistä touhua :rant:

Meikäläisen kone ajettiin myös prätkäpajan penkissä viimeksi pari-kolme vuotta sitten ja 156 tai 158 se anto takapyörälle pienen säätö rumban jälkeen. Newtoneita en muista, mutta silloin kun konetta laiteltiin -08 se ajettiin MP-Asennuksen penkissä ja antoi muistaakseni 150,5 ja 132Nm. On mulla laputkin kaikista jossain arkistoissa joista vois tarkastaa.

Lequ totesi silloin viimeisimmän Ppajan penkityksen jälkeen että toisiksi parhaat tulokset ei ahdetuista. Se parempi oliki joku 1340 :no:

Oho. Oliko siinä sun koneessa kantta paranneltu?
 
Oho. Oliko siinä sun koneessa kantta paranneltu?

Ei oo muuta ku plaanattu ja pikkuisen tasoiteltu kanavia ja 1201 wisecon setti. Kovasti sitä ihmeteltiin, mutta lopputulos oli se että on vaan sattunu pirun hyvä yksilö.

Ei oo valitettavasti takatappeja, yhet LSL:n säädettävät etutapit on, mutta en mie taida niitä myydä. Ne on mukavat heittää kiinni kun lähtee pitemmälle ajelulle ja haluaa mukavamman polvikulman
 
Mulla on kyllä tapit irti, mutta pakko pitää tallessa kunnes puolisolla on oma pyörä.
 
Viimeksi muokattu:
Oli sitten kytkimen nestesäiliö lähes tyhjä. EI siis ihmekkään kun ei toiminu. Lisäilin nesteet ja ilmasin ja taas toimii normaalisti. Mutta jostaihan se vuotaa kun nesteet häviää, tosin pari vuotta sitten olen viimeksi säiliötä availlut.
Syyllinen lienee vuotava työsylinteri. Eikös noihin ollut jotain korjaussarjaakin myynnissä?

Stormilla näköjään on korjaussarja https://www.storm-motor.fi/osat/moo...0/1990/kytkimen-tyosylinterin-korjaussarja-6/
 
Viimeksi muokattu:
Oma 1100W varastettiin tuossa touko-kesäkuun vaihteessa. Löytyi seuraavana päivänä lievästi lipattuna. On nyt uudella omistajalla E-Savon suunnalla...kattotaan mitä seuraavaksi. Ehtiikö sitä tälle kesälle ollenkaan.
 
Liruttelin koneeseen Motulin 300V 10w40:t.. kylläpä oli huomattava ero vanhoihin mm. vaihteiden vaihdossa olin huomaavinani pienempää ronklotusta tyhjäkäynnillä.

Ostin myös tälläisen setin: http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-GSXR...D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Mutta tuossa tuleva kytkinkopan suoja oli väärä, sain kuitenki jälkeenpäin oikean vm. suojan tilalle. Se väärä jäi nyt ylimääräiseksi. 89-92 vuosimalliin se ei ainakaan käy, eli onkohan uudemman vai vanhemman mallin kopan suoja? Muut kävi kyllä keskenään tuohon omaankin.

Tässä kuva, missä on oikea koppa kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Millä tavoin se eros tosta oikeasta, kun ei oikeen nää mitä eroa noissa kuvissa on?
Viitsisitkö ottaa kuvan niistä vierekkäin?
Pääsääntösesti ollut samanlaisia noi iiöön posket vuosmallista riippumatta, paitsi tietty seiskapätkän, jossa on vaijerikytkin.
 
Millä tavoin se eros tosta oikeasta, kun ei oikeen nää mitä eroa noissa kuvissa on?
Viitsisitkö ottaa kuvan niistä vierekkäin?
Pääsääntösesti ollut samanlaisia noi iiöön posket vuosmallista riippumatta, paitsi tietty seiskapätkän, jossa on vaijerikytkin.

Ylhäältä pultit ja kolot mätsää, mutta alapuolelta tilanne on tämä ja tämä

Itse veikkaan, että vesijäähytetyn gikkerin koppa, mutta jos joku tuon selvittää ja kopan haluaa niin luovun siitä 30e hintaan, alkuperäinen taisi olla 45-50e, (koko setti ~150e). Ja on siis ihan käyttämätön, aitoa hiilikuitua kevlarilla vahvistettuna.
 
Taas on sotaratsu ajossa :)
Talven aikana, tai itseasiassa nyt keväällä, :D tuli venttiilivälykset tarkisteltua. Kolmea venttiiliä joutui säätämään. Kytkimen työsylinteriin uusin tiivisteet ja jopas tuli napakka kytkin. Viime kesänä havaittuun hitaissa vaihdeissa haukkailuun löytyi syyllinen täysin loppussa olevasta orkkis ohjausiskarista. Siitä oli sitten tullut ohjaustehostin :grin:
Tilalle vaihdoin Toby:n säädettävän ohjausiskarin ja hävisi vetelyt ja haukkailut, nyt on hyyvä.
oli muuten ensimmäistä kertaa mun omistuksen aikana etukate häkkeineen irti. Sehän on ihan julmetun painava hässäkkä ja erittäin paskamainen laittaa paikolleen ittekseen kun johtoniputkin on siellä välissä rutussa koko ajan
 
Eilen lähti GSX-R1100 -94 uudelle omistajalle.

Pitää sanoa että näiden hinnat on kyllä tulleet rajusti alaspäin.
Siististä pyörästä sain 1500 euroa ja se oli ehdoton maksimi. Kolme kevättä/kesää tätä möin. Tämä oli ensimmäinen rahalla ostaja ja saatiin sitten kaupatkin aikaiseksi.
 
Moro! Ajossa 1100F vm-91, ja mittarissa n. 46 tkm- Hollannin tuontia. Vaivaa pyörästä kuuluva ujellus. 1 ja 2 vaihteilla ei kuulu, mutta 50-80 km/h ajaessa 3-,4- tai 5-vaihteilla alkaa kuulua ujellus. 80 jälkeen on jo muutakin meteliä ettei pääse kuulemaan ujellusta:) Voisko mittaristosta/vaijerista kuulua moinen? Huoltoliikkeen kaverikaan ei osannut paikallistaa ääntä pikaisen testiajon jälkeen. Muuten mopetti pelaa great!
 
Moro! Ajossa 1100F vm-91, ja mittarissa n. 46 tkm- Hollannin tuontia. Vaivaa pyörästä kuuluva ujellus. 1 ja 2 vaihteilla ei kuulu, mutta 50-80 km/h ajaessa 3-,4- tai 5-vaihteilla alkaa kuulua ujellus. 80 jälkeen on jo muutakin meteliä ettei pääse kuulemaan ujellusta:) Voisko mittaristosta/vaijerista kuulua moinen? Huoltoliikkeen kaverikaan ei osannut paikallistaa ääntä pikaisen testiajon jälkeen. Muuten mopetti pelaa great!

Kuuluuko vain veto päällä, vai muutenkin? Tollanen vanha iiöö kone on pääsääntösesti rikki, ellei kuuluis mitään ääntä:p
 
Moro! Ajossa 1100F vm-91, ja mittarissa n. 46 tkm- Hollannin tuontia. Vaivaa pyörästä kuuluva ujellus. 1 ja 2 vaihteilla ei kuulu, mutta 50-80 km/h ajaessa 3-,4- tai 5-vaihteilla alkaa kuulua ujellus. 80 jälkeen on jo muutakin meteliä ettei pääse kuulemaan ujellusta:) Voisko mittaristosta/vaijerista kuulua moinen? Huoltoliikkeen kaverikaan ei osannut paikallistaa ääntä pikaisen testiajon jälkeen. Muuten mopetti pelaa great!

Vaikuttaisi vaihteistovialta. Rattaiden vaihtoa edessä
 
Moro! Ajossa 1100F vm-91, ja mittarissa n. 46 tkm- Hollannin tuontia. Vaivaa pyörästä kuuluva ujellus. 1 ja 2 vaihteilla ei kuulu, mutta 50-80 km/h ajaessa 3-,4- tai 5-vaihteilla alkaa kuulua ujellus. 80 jälkeen on jo muutakin meteliä ettei pääse kuulemaan ujellusta:) Voisko mittaristosta/vaijerista kuulua moinen? Huoltoliikkeen kaverikaan ei osannut paikallistaa ääntä pikaisen testiajon jälkeen. Muuten mopetti pelaa great!

Ainakin 1200cc Banditissa mulla kolmonen ujeltaa aivan helvetisti. Niin se on ujeltanut jo neljä vuotta ja 30 000km eikä se ole miksikään muuttunut. Jos öljyissä ei ole mukana metallia ja vaihteet pelaa normaalisti niin itse en ainakaan tekisi mitään. Todennäköisesti se ääni tulee vaihteiston rattaista. Mulla on -93 750 GSXR josta vaihteet ei pysyneet päällä ja se ei pitkään sitten kestänytkään ennen kuin koko laatikko meni jumiin.
 
Back
Ylös