H-D sportster

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock OLA
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja uudessa TMssä sit on Dyna Fat Bobin koe-ajo.
Perse...
tounge.gif


Eka kerta, ku tuokaan lehti ei tyrmänny HDtä, jonka hintaluokka on kuitenkin mahdollinen (ehkä) joskus.
Ja sit kyssäri:

Miksi Sporassa ei ole tuplalevyjä edessä?
Ja jos tuollaiset siihen haluaa, mitä muutoksia tarvitaan?
 
Miksi Sporassa ei ole tuplalevyjä edessä?
Ja jos tuollaiset siihen haluaa, mitä muutoksia tarvitaan?
jarruletkun jakokappele, letkua, toinen keulan alapumppu jossa kiinnike puristajalle ja jarrulevy sekä vanne tai napa jossa on molemmille levyille kiinnikkeet... ei paljoa.

hyvin se kyllä yhdelläkin levyllä pysähtyy..
 
Miksi Sporassa ei ole tuplalevyjä edessä?
Ja jos tuollaiset siihen haluaa, mitä muutoksia tarvitaan?
jarruletkun jakokappele, letkua, toinen keulan alapumppu jossa kiinnike puristajalle ja jarrulevy sekä vanne tai napa jossa on molemmille levyille kiinnikkeet... ei paljoa.

hyvin se kyllä yhdelläkin levyllä pysähtyy..
Samaa mieltä olen JaZZon kanssa jarruista, jos ajellaan ihan HD:lle sopivan letkeään tyyliin. Mutta Bobillani kurvaillessa olen toisinaan vähän innostunut liikaakin ja silloin on monesti tullut edellisen pyörän tuplalevyjä kuusmäntäisillä satuloilla ikävä.

Atlantin takana on jotkut laittaneet Bobiin V-Rodin Brembon satuloita, jotka kuulemma sopivat suoraan Bobin alkuper. satulan tilalle. Hidastuvuus on parantunut paljon. Toinen vaihtoehto olis tarvikesatulat, joita löytyy eri valmistajilta ja jopa kahdeksan mäntäisinä(helvetin kalliita ovatten). Yksi vaihtoehto olis sitten jostain esim. kaadetusta japsipyörästä nyhdetty vaikkapa juuri kuusmäntäinen satula, jonka vois adapterilla saada sopimaan.

Eräs vaihtoehto olisikin tuo Jazzon mainitsema toisen jarrulevyn asentaminen. Aluksi luulinkin että V-Rodissa on samanlaiset alaputket keulassa, mutta sittemmin luin että V-Rodin putket ovat tuuman verran lyhyemmät. Joutuisin vaihtamaan siis molemmat putket->kallista. Mutta mahdollisuuksia jarrujen paranteluun kyllä on. Bobissa jarruteho parani selvästi jo palat vaihtamalla ja asentamillani teräspunosletkuilla.

Tää meni nyt vähän ohi alkuperäisen aiheen. Anteeksi.
blush.gif
 
Laitoin pari talvee takaisin omaan sporttiin-96 tupla levyt. Tilasin jenkeistä uuden mallin(2000 v.) alputken ja puristajan vasemmalle ja lisäksi tehtaan tuplalevy kitin. Mopo purkaamosta jarruletkun jakotukin ja mopoliikkeestä teräspunosletkut. Vanne sattu oleen tuplalevyllistä mallia, mut kyl yks levysen navankin pystyy muuttamaan tuplalevylliselle porakoneella. Tehtaan kitissä on oikealle alaputki, puristaja, pääsylinteri ja levy. Koko homma maksoi muistaakseni n.500-600€ mut kyl kannatti pysähty vessa ihan eri tavalla. Sporan ja Dynan sportti malleissahan oli tupla levyt vakiona.
 
Terve!!

Nyt on iskeny kauhee tauti eli H-D kuume.
Ajattelin sporalla aloitella ja kokeilla japanian ihmeiden jälkeen, että onko se H-D mun merkki.
Heräs muutama kysymys eli onko 883 ja 1200 sama runko, eli onko muuta eroa, kuin koneen koko?
Low mallin perässä tarkoittaa ilmeisesti, että on normaalia matalampi?
Mitä kaikkea konversioon täytyy tehdä porautus, konversiomännät/kannen avartaminen mitä muuta???
 
Terve!!

Nyt on iskeny kauhee tauti eli H-D kuume.
Ajattelin sporalla aloitella ja kokeilla japanian ihmeiden jälkeen, että onko se H-D mun merkki.
Heräs muutama kysymys eli onko 883 ja 1200 sama runko, eli onko muuta eroa, kuin koneen koko?
Low mallin perässä tarkoittaa ilmeisesti, että on normaalia matalampi?
Mitä kaikkea konversioon täytyy tehdä porautus, konversiomännät/kannen avartaminen mitä muuta???
Moi,

noita kun on aika paljon valmiiksi 1200-mallisina myynnissä, niin miksi ostaa 883 ja sitten muuttaa se 1200?
 
Lähinnä toi oli vaan teoreettinen kysymys, jos löytyy helmi 883, mutta kyllähän noissa hintaeroakin on aika paljon.. tai ei ole mutta sitten on vuosimallissa eroa 10v
smile_org.gif

Mutta lähinnä kiinnostaa toi koko ero noissa rungoissa, että kannattaako mun edes katella 883 kun pituutta löytyy 180 ja painoa semmoset 100kg
 
Lähinnä toi oli vaan teoreettinen kysymys, jos löytyy helmi 883, mutta kyllähän noissa hintaeroakin on aika paljon.. tai ei ole mutta sitten on vuosimallissa eroa 10v
smile_org.gif

Mutta lähinnä kiinnostaa toi koko ero noissa rungoissa, että kannattaako mun edes katella 883 kun pituutta löytyy 180 ja painoa semmoset 100kg
Sama runko ja 883 > 1200 konversio suht helppo. Mutta maksaa toki siivun jos toisen.

Käy sovittamassa jossain liikkeessä niin huomaat ite jos sovit tahi et. Samalla voi koittaa niitä suurempia jos siltä tuntuu.
 
Hyvät herrat!

Onko teillä käytössä minkalaisia akkuja käytössä? H-D sportster 1972 on itsellä. Akku ei meinaa jaksaa pyöriä kun starttaa.. Ei jaksais aina polkea tuota käyntiin.
 
Moi,
enpä tiedä onko akkutyypillä tai -merkillä niin isoa väliä. Toki kun isosta V2:sta kyse niin akulta vaaditaan hyvää starttivirranantokykyä mikä jossain määrin korreloi sen Ah-määrän kanssa joka jossain määrin korreloi akun fyysisen koon kanssa. Mutta kun Rautiaisen starttaussysteemi suunniteltu -60 -luvun akkutekniikalle, niin luulisi minkä tahansa vastaavankokoisen nykyakun olevan selkeästi tehokkaampi.

Että nykyinen akku kypsynyt on toki varsin todennäköinen skenaario. Itte ehkä lähtisin niin liikkeelle että hakisin Biltemasta isoimman akun joka koteloon hyvin mahtuu (huomioi akunkenkien napaisuuden), varsimistaa että se on täyteen ladattu ja kokeilee sitten.

Jos yhä starttaa heikosti, niin sitten täytyy hakee vikaa muualta. Mahdollisisuuksia on toki paljon; kaapelit; niiden kiinnitys (myös miinus-kaapelin puoli huomioiden, bendix, itse pyöritinmoottori). Ja Rautapää-Sporat tosiaan tyypillisesti erittäin paljon "harrastettuja" pelejä, niin sekin on mahdollista että nykyakku on vääränkokoinen, mosaan on lisätty puristuksia jne jne mikä vaikuttaa startaavuuteen.

Korjausmanuskan lisäksi hyviä paikkoja teknisen infon saamiseksi ovat HDCF:n techboard ja Finnbikers:n foorumi, ei tarvii lukee näsäviisaita kommentteja. (jaa ylläpito ilmeisesti poistanutkin yhden älykkään viestin tästä välistä)
 
Käynnistysvirtaa nuo pelit tahtoo vaatia, joten tuoretta virtaa/akkua tarttis olla. :orgmp2:
 
Mitenkäs näillä isommilla sporteilla pysyy matkassa jos porukasta löytyy myös kyykkyjä tahi nakuja? Joku ihmeellinen harrikkakärpänen puraissut kun tekisi mieli seuraavaksi pyöräksi vähän jotain "sielukkaampaa" peliä z750 kawan jälkeen. Suurin osa ajosta on omissa oloissa ajelua, mutta prätkän omistamisessa on riski joutua porukalla esimerkiksi Euroopan turneelle. Eihän nuo mitään mukavimpia matkapyöriä lähtökohtaisesti ole, mutta kiinnostaisi tietää muiden kokemuksia porukalla ajamisesta. Vauhti kun saattaa nousta melko reippaaksi isompien teiden ja pienempien sakkojen maissa.

Saattaahan se olla että porukka hylkää jo alkumatkasta kun koko ajan tarvitsee olla tankkaamassa..:dunno:

EDIT: niin ja tietysti isommalla sportilla tarkoitin 1200 kuutioisia..
 
Parhaan tuloksen saat kun käyt koeajamassa pyörän.. Ittellä ollut kaikenlaista pyörää uudesta vanhaan, kyykystä tourinkiin ja myös juuri tollanen1200 spora. Arki kiihdyttelyyn ja ajoon ihan tarpeeksi löylyä ja ajoasennon puolesta ajat matkaa varmasti sen minkä kawallakin.. joka genressähän on omanlainen fiilis ja jos harrikka tuo nyt hymyn huulille niin ei kun kokeilee.. sporan kautta ehkä helpompi siirtymä harrikkaan koska vähän sporttisempi kun esim. Softail.. tosin jos fiilis puolella tuntuu oikealta niin varmaan myöhemmin haluat vaihtaa softailiin jne. Ajamallahan se selviää!!!
 
Lievästi on toi HD kuume vaivannu ja sit kun katselee noita myytäviä niin huomiota herättää toi Sportterin suuri tarjonta kertooko se laadusta josta pitää päästä eroon vai mikä siihen on syynä:peukutpystyyn:
 
Lievästi on toi HD kuume vaivannu ja sit kun katselee noita myytäviä niin huomiota herättää toi Sportterin suuri tarjonta kertooko se laadusta josta pitää päästä eroon vai mikä siihen on syynä:peukutpystyyn:


Sportsterit taitaa olla se aloitus HD suurimmalle osalle ja sitten hetken päästä hankitaan big twin. Toinen syy tarjontaan on se, että noita poistuu aika vähän käytöstä "loppuun ajettuna" kun porukka rakentaa niitä vanhempiakin
 
Back
Ylös