Hakusessa se oikea...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä laitoin kaikki meidän talouden vakuutukset pohjolaan. Prätkän lisäksi auton liikenne, kasko, koti, matka, tapaturma, sairaus yms vakuutuksista siis kyse. Keskitin siis ensiksi ja pyysin tarjouksen kaikista vakuutuksista.

Sitten rupesin vertailemaan ja huomasin että Ifissä prätkän liikennevakuutus oli yli 200e halvempi. Pohjolan asiakaspalvelu sanoi että mulla on tarpeeksi monta vakuutusta eri ryhmistä, jolloin en menetä keskittämisetuja yms tarjouksia jos siirrän prätkän vakuutuksen muualle.

Eli lopputulemana oli se että prätkän liikennevakuutus on Ifissä, muut talouden vakuutukset Pohjolassa.

Kiitti vinkistä!

Mä laitoin kaikki meidän talouden vakuutukset pohjolaan. Prätkän lisäksi auton liikenne, kasko, koti, matka, tapaturma, sairaus yms vakuutuksista siis kyse. Keskitin siis ensiksi ja pyysin tarjouksen kaikista vakuutuksista.

Sitten rupesin vertailemaan ja huomasin että Ifissä prätkän liikennevakuutus oli yli 200e halvempi. Pohjolan asiakaspalvelu sanoi että mulla on tarpeeksi monta vakuutusta eri ryhmistä, jolloin en menetä keskittämisetuja yms tarjouksia jos siirrän prätkän vakuutuksen muualle.

Eli lopputulemana oli se että prätkän liikennevakuutus on Ifissä, muut talouden vakuutukset Pohjolassa.

Noin se menee.
Aina ei edes keskittäminen kannata.

Miulakii on Merssun vakuutus POPissa, kun se on vaan niin halpa.
Kysyin Turvasta, missä on suurin osa talouden vakuutuksista, että heillä on mahdollisuus saada myös Merssun vakuutusmaksut sinne, mutta ei kelvannut.

Viimeksi muokattu:
Otsikosta tuli mieleen ihmissuhde :paikallatuulee:

Toivottavasti se oikea löytyy, itsellä hiukova pyöräkuume :thumbup:

Jätti erot on. Pelkällä liikenne vakuutuksella kokeilin nettilaskureilla niin nykyinen pohjola 540 ympäri vuotinen. Sitte kokeilin iffiä joopa joo 1483 vuosi. Saapa siinä loistokuski hyvityksiä tyrkyttää. Ja molemmissa oli 20 prosentin boonukset. :p

Tismalleen sama homma täällä.

Jätti erot on. Pelkällä liikenne vakuutuksella kokeilin nettilaskureilla niin nykyinen pohjola 540 ympäri vuotinen. Sitte kokeilin iffiä joopa joo 1483 vuosi. Saapa siinä loistokuski hyvityksiä tyrkyttää. Ja molemmissa oli 20 prosentin boonukset. :p
Sporttipyörät If:ssä erittäin kalliita. Matkapyörät halpoja!

Kannattaa soitella vakuutusyhtiöt läpi ja pyytää tarjoukset,
saat ihan jotain muita hintoja kuin mitä laskurit antaa.

Ja Fenniasta saattaapi jäsenmaksun maksaneet .org! jäsenet saada vieläkin alennusta kunhan muistaa mainita asiasta.
Kannattaa kysyä

Fenniasta 1600€, Pohjolasta 1500€, IF 1000€, Aktia/Folksam 850€ (Liikenne+Kasko). Kyllä ne kannattaa kilpailuttaa vaikka keskittämällä saisi alennusta.

Ikä, pyörä, asuinpaikka ja vakuutusyhtiö, vaihtelee tosi paljon millainen tarjous tulee.

Sporttipyörät If:ssä erittäin kalliita. Matkapyörät halpoja!

Joo tutkin huvikseni tänään paljon maksais vakuutus tommoseen KTM 990 Super Dukeen mitä nyt kaavailen keväällä hankkivani...

24v, pk-seudulla. Tämä siis 20% startti bonuksilla mikä itselläni on yhen kauden ajojen jälkeen.

541bcaa464161516179d8a7599dcadef.png

Huomaa hinnassa. :D

Joo tutkin huvikseni tänään paljon maksais vakuutus tommoseen KTM 990 Super Dukeen mitä nyt kaavailen keväällä hankkivani...

24v, pk-seudulla. Tämä siis 20% startti bonuksilla mikä itselläni on yhen kauden ajojen jälkeen.

katso liitettä 5949

Huomaa hinnassa. :D
IFillä sikäli erikoinen hinnoittelu, sillä mulla oli vielä viime vuonna IFissä laskurin mukaan täyskaskolla 3500€ ympärivuotinen. Ilmeisesti tietyn iän jälkeen tippuu normaalitasolle.

376,63€ IF ov200 Keskittäminen, muut vakuutukset täällä
688,29€ OpPohjola ov150
742,40€ LähiTapiola ov200
810,39€ Turva ov200
953,66€ POPvakuut ov150
1153,00€ Pohjantähti ov200 Puhelimella tiedot
1336.00€ Fennia ov200

Kawasaki 1100 ZZR D1 -93, Liikennevakuutus + kevytkasko vuodeksi. Kysely tehty 9.1.2015.

Tuossa kyselin vakuutuksia, IF tuntuu olevan reilusti halvin, kylläkin vaikuttaa keskittäminen jonkun verran.
Omavastuissa ei paljonkaan eroja.
Näillä tiedoilla: paikkakunta Kauhava, ikä 61v.

aika monessa viestissä on tullut esille että ifissä on edulliset vakuutukset tuon tyyppisiin pyöriin mitä oon katsellu. mut onko porukalla kokemusta ifin tavasta toimia sitten jos korvauksia lähtee hakemaan? onko tullu pettymyksiä? menee vähä ohi alkuperäisen aiheen mut ei haittaa koska liittyy kuitenki merkittävästi pyörän valintaan...

ja kiitos oikeasti kaikille asiallisista kommenteista!

Itse olen ainakin ollu tyytyväinen IFiin. Korvauspäätökset on yleensä tullut samana päivänä.
Eräskin tapaus sattui vuonna 2009 juhannuksen aatonattona. Rosvot oli vieny yöllä moposta akran sliparin. Soitto vakuutusyhtiöön ja sanoivat että käy ostaa uus. Rahat sain tilille seuraavalla viikolla täysimääräisenä uuden sliparin hinnan.

Meillä on kaikki vakuutukset IFissä ja aina on palvelu pelannu ja korvaukset tullu

Käyhän tsekkaa Yamahan BT1100 Bulldog.
Itsellä oli samanlainen tilanne, suzuki vaihtui hyvin vääntävään, kuitenkin alle 100hp V2 -moottoriin.

Vakuutusmaksu kaskolla noin 600 e / v

Honda x11 ei ehkä miellytä silmää niin paljon että houkuttelis koeajolle. Yamaha bt1100 on aika neutraali...ei herätä oikein intohimoja mut voisin käydä ajamassa jos läheltä löytyy sopiva.

-bandit 1200
-honda xx
-suzuki sv 1000 nakuversio
-triumph sprint st 1050
-yamaha xjr
-yamaha bt1100

Siinä olis kuusi kuuminta vaihtoehtoa nyt tällä hetkellä. Kaikissa vakuutukset siedettävät. Honda xx on ainut mitä oon muutaman kymmenen kilometriä ajanut...tykkäsin kyllä.

Koeajolla haluan selvittää naku vs katettu malli. Nakulla vois saada vauhdin hurmaa muutenki kuin yli satasen vauhdissa.

Ja nyt alan selvitteleen varaosien hintoja kyseisiin pyöriin...onko jossaki pyörässä joku osa törkeän hintainen...yms...

Polttoaineen kulutus kiinnostaa myös...tai oikeastaan tankin koko vielä enemmän.

Ja saa kertoa omia kokemuksia varaosista, kulutuksesta ja tankin tilaavuuksista.

Viimeksi muokattu:
Back