Hakusessa se oikea...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itsellä on 1250 ruiskurosvosta kokemusta.
Oli hyvä ajaa ja moottori oli kuin sähkömoottori.
Värinätöntä voimaa koko ajan riippumatta kierroksista ja vaihteesta, mutta..
Oli NIIN hajuton ja mauton, että ei pystynyt tykkäämään.

Minä en ihastunut Banditiin. Oli rinnan vertailussa Honda CBF1000 ja 1250 Bandit ja kyllä se Honda vei pisteet kotiin kaikessa muussa paitsi suorituskyvyssä. Honda jäi kuitenkin hommaamatta kovien vakuutusmaksujen vuoksi - kaksinkertaiset Bemariin verrattuna. Kumpaakaan näistä en myöskään kääntyisi vilkaisemaan taakseni vielä kerran kahvitauolle mentäessä. Toimivia mutta perustylsän näköisiä.
Bandit oli Hondaan verrattuna raskaampi käsiteltävä, ei yhtään parempi maantiellä, mutta mutkatiellä raskaampi ja alustaltaan huonompi (renkaita en kyllä katsonut). Banditin vauhtia oli maantiellä todella vaikeaa pitää vakiona, koska kaasu oli niin herkkä. Liekö sitten yksilökysymys... Ajoasento oli Hondassa parempi ja tykkäsin myös Hondan moottorista enemmän vaikka voimaa ei yhtä paljon löytynytkään. Ai niin, Hondassa oli suurempi kypärämelu pienemmän katteen vuoksi...
Makuasioitahan nämä paljolti ovat ja painottuvat mieltymysten mukaan. En tiedä oliko toi mun Bemarihankinta sitten näillä kriteereillä mitattuna yhtään parempi valinta, mutta mahtava vehje se joka tapauksessa on :grin: .
 
Voit (ehkä) löytää hyvän/täydellisen pyörän johonkin tarpeeseen, mutta se käyttötarve ja mieli muuttuu kuitenkin jonkin ajan kuluttua. Pyörän muokkaus voi onnistua, mutta itselläni ainakin on ollut helpointa vaan vaihtaa pyörää. Joku pyörä pysyy jopa 3-4 vuotta, mutta joku ei pysy kesääkään. Kun ei osta uusia, niin vaihto ilman järkyttäviä tappioita on mahdollista.
 
Itsellä on 1250 ruiskurosvosta kokemusta.
Oli hyvä ajaa ja moottori oli kuin sähkömoottori.
Värinätöntä voimaa koko ajan riippumatta kierroksista ja vaihteesta, mutta..
Oli NIIN hajuton ja mauton, että ei pystynyt tykkäämään.

Toptoptop.....eikös tämä "hajuton ja mauton" ole melko virallisesti määritelty jo Hondalle, joten käytetään sitä vain oikeassa asiayhteydessä :thumbup:

Komppaan hoplaata, näinhän sen pitääkin olla. Jos on GL1800:lla ajanut, niin tietää tämän vielä paremmin. Monihan sitä ihmettelee, että mikä järki tai idea Wingissä on. Ei tarvitse kuin kerran ajaa, niin se homma aukeaa. Kapinaa tai rähinää ei löydy; mukavuutta, helppoutta ja värinättömyyttä kyllä senkin edestä.

Alkuperäiseen aiheeseen palaten.

Tämä oli ihan hyvä pointti sinänsä, jos meinaa matka-ajoa ajatellen pyörää hommata. Samalla kannattaa myös miettiä pyörän katteita, lähinnä siis niiden olemassaoloa ylipäätään. Itsellä aikoinaan oli jopa muutama järkisyy pyörän valinnassa liittyen pitkään työmatkaan ja työmatkalla olevaan moottoritiehen.
 
Toiset kyllästyy toiset ei. Mulla menee 2-3 kautta jo pyörän oppimiseen. SF:llä alkaa 7. kausi eikä kyllästytä yhtään. Tosin pari muutakin on ajossa.

Hyvä se on SF:lla keulia. Tuosta moni olisi valmis luovuttamaan joitakin vähemmän tärkeitä elimiä.
 
Voit (ehkä) löytää hyvän/täydellisen pyörän johonkin tarpeeseen, mutta se käyttötarve ja mieli muuttuu kuitenkin jonkin ajan kuluttua. Pyörän muokkaus voi onnistua, mutta itselläni ainakin on ollut helpointa vaan vaihtaa pyörää. Joku pyörä pysyy jopa 3-4 vuotta, mutta joku ei pysy kesääkään. Kun ei osta uusia, niin vaihto ilman järkyttäviä tappioita on mahdollista.

totta puhut....toivotaan että mieluinen löytyis koska raha ja lapsiperheen menot sanelee aika paljon miten tätä harrastusta harrastetaan.
 
Elikkä kolme kautta on takana motoristina ja nyt meni gsx 600f myyntiin. Tarkoitus koeajaa mahdollisimman monta eri pyörää tulevana kesänä. Osto tapahtuu aikaisintaan ensi syksynä, mut viimeistään vuoden päästä keväällä johtuen tämän hetken työttömyydestä ja pian alkavista opiskeluista.

Suzukilla ajon jälkeen uskoisin tietäväni mitä pyörältä haluan. Siinä sais olla isompi kone, paljon enemmän vääntöä, luotettava maine, mahdollisuus ottaa vaimo kyytiin ja mahdollisuus kiinnittää jotain tavaran kuljetus härpäkettä. Hevosvoimia ei tarvi olla yli 100....koska vaikuttaa heti vakuutusmaksuihin. Esim tuossa suskassa oli jotain 700-800e välissä vuosi kaskon kans. Ei tarvis seuraavassa paljon tuon yli mennä. Arvostan enemmän vääntöä kuin sitä että voi ajaa kahtajapuoltasataa....

Nyt en kysy mikä kannattais ostaa vaan sitä mitkä kannattaa käydä koeajamassa....!

Budjetti max 5000e

Ei customeita.

Omat ajatukset:
Gsx1400 (menee yli budjetin)
Xjr1200/1300
Tonniset matkaendurot...ehkä...

Mitä muita?

Ja jos on väärässä paikassa tää ketju nii siirtäkää pois.


Vastaan itselleni jotta tämäkin ketju saadaan taputeltua.

Suzuki lähti ja tilalle tuli Hondan 1000 xl varadero -02. Sain mitä halusin....riittävästi vääntöä ja tavaran kuljetus kapasiteettia kolmella isolla laukulla.
 
Back
Ylös