Itsellä ollut zumo 550 mopossa ja tom tom autossa. Zumo 660 lähinnä vastaava nykyään.
Itse en garminia autossa jaksaisi sen ei niin käyttäjä ystävällisen ohjelmiston takia. Mopoon taas en nykyisellä zumo 550 kokemuksella muuta hommaisi kuin zumo 660 jos tuo vanha joskus antautuu. Eli tom tom autoon ja zumo pyörään
Hyvää lataava telakka, joskin ei kestä ikuisesti ja maksaa varaosana 100€. Hyvät karttapohjat suunnitella reittejä ja kartta kertoo onko tie asfalttia vai ei tietokoneella reittiä vääntäessä.
Jos laturi moposta hajoaa niin mukaan tulee verkko ja autotelakka latureineen. Laitteen akun kesto about 8-10h navigoidessa mikä on pelastanut loistavasti telakan mennessä oikosulkuun kosteudesta.
Laitteessa 2x bluetooth. Yhdistät puhelimen naviin ja saat sinne osoitekirjan ja navin kautta voi siis käyttää puhelinta. Toisella bluetooth yhteydellä navikytkeytyy headsettiin ja ohjeet ja puhelut kuuluu.( itse en ajo-ohjeita jaksa kuunnella) laitteessa myös mpe3 soitin ja muistikortin kautta voi musiikkia kuunnella suoraan navista. Kännykän soittimen musiikki ei kuulu bluetoothin kautta jos navi välissä.
Itse tosiaan en vaihtaisi kuin toiseen vastaavaan. Vaikka garmin on tomtom vekottimeen verrattuna kankea ja hidas niin sen hyvät puolet hakkaa huonot mennen tullen.
Mainittakoon ettei minulla ole kokomusta tomtom mopo navigaattoreista. Aikoinaan tein vertailua ja tomtomilla ei vastaavaa ollut. Eli vuosia sitten. Zumo tippunut mopon päältä, kastunut sateissa ja vieläkin toimii eli laatu ollut kohdillaan. Karttapäivitysten hinta sikamainen niinkuin laitteen lähtöhintakin.
Uutta tietoa otetaan vastaan. Toiseen mopoon pitäisi ostaa myös navi ja toistaiseksi tuon 660 hinta on suitsinut ostopäätöstä. Ehkä on tullut tomtomilta jokin uusi ostamisen arvoinen vekotin markkinoille?