Madwankster
New member
Sooda vie hajut. Ostat esim. säkin puhallussoodaa. Siitä riittää moniin hajuihin. Voi olla kyllä ikävää ravistella/ imuroida pois joka kerta. Käsien pesemistä suosittelen myös... 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mietin tässä pari päivää ollako hiljaa vai ei, mutta pakko on mainita sellainen sana kuin käsihygienia.
Kun itsellä saman katon alla töissä on myös terveysalan touhuja, niin korvien väliin on saatu iskostettua rutiineja, joiden seurauksena kädet tulee normaalipäivänä pestyä helposti sellaiset 10-30 kertaa. Liekö tällä osuutta asiaan vai ei, mutta omissa hanskoissani ei ole koskaan ilmennyt hajuhaittoja vaikka ne ovatkin usein hiestä läpimärät. Jo haisemaan alkaneita hanskoja käsien pesulla ei tietty pelasteta, mutta jospa sitten ne seuraavat säilyisivät edes entisiä pidempään parempina...

Mä en oo ihan noin hysteerinen käsienpesun suhteen mutta joudun töissä pesemään käsiä säännöllisesti usein, ehkä n. 10kertaa päivässä (johtuu lähinnä työturvallisuudesta mm. radioaktiivisten materiaalien vuoksi).
Johtuneeko sitten tuo hanskojen haiseminen Richan hanskoista? Mulla on pari paria noita ja molemmissa sama ongelma. Rukan hanskoja olen "säästellyt" joten ei ole vielä kokemusta miten ne rupeaa haisemaan.
Kandee oikeasti kokeilla pakastamista. Kemikaaliton vaihtoehto. Juttelin kerran yhden museon konservaattorin kanssa ja se kertoi että ne pakastaa museoitavat kengät niin että niistä lähtee haju. Sanoi myös että niiden on oltava pakkasessa 2-3 vuorokautta, eli vuorokausi ei välttämättä riitä. Tappaa pöpöt. Omat hanskat ei dunkkaa niin en ole itse kokeillut.
Pakastus toimii