Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan noitten hinnat Suomessa aivan poskettomat. Ja kun kysyt dealereilta että eikö hinnat nyt jo vois laskea kun dollari on halpa, niin vastaus on että hintoja ei ole nyt tarvetta nostaa...Nii'i... veemäistä olla näin persaukinen, että on pakko aja jollain muulla merkillä, kun uuteen Road Kingiin ei oo varaa. No torstaina pääsee tas radalle ja voi hetkittäin kruisailla yli kahtasataa, en tiiä kompensoiko yhtään mitään, mutta kivaa on.mutta en todellakaan ole niin retaird että maksaisin suomalaiselle myyjälle liki kolminkertaisen hinnan laitteen valmistusmaan hintaan verraten.
Päästöjen mukaan määräytyy autovero uusissa autoissa. Oliko nyt CO2 g/km / 10 + 4%... tai jotain...Paljonkohan esim fatboyssa on verotusprosentti.
Joskus muistelen autojen puolelta miten vektran prosentti oli n 50% ja volvon 26%....ainiin millähän ihmeen perusteella nämä määritellään![]()
nooh, pyörä kun tulee jenkeistä tänne härmään niin välissä on monta ottajaa... tehdas myy pyörän maahantuonnille hintaan X, maahantuoja maksaa ennakkoveron, tullin ja myy voitolla pyörän jälleenmyyjälle joka rekisteröi pyörän ja myy sen voitolla käyttäjälle. jenkeissä kuvio hieman yksinkertaisempi.Tehtaan ulos myyntihinta fätboille on varmasti vähemmän kuin sikäläinen kuluttajahinta n 16000$.
Paikalliset verotusta en tunne mutta ehkä fatboin ulosmyyntihinta liikkuu jossain 10000$ (n 6500e) paikkeilla ja 16000$( n 10000e) sisältäisi jo verot+logistiikan+ myyntivoiton kauppiaalle.
Paljonkohan suomalainen myyjä siitä maksaaehkä n 6500e mopolta.![]()
Siihen päälle tullit verot logistiikan kustannukset huomioiden että sieltä ei todellakaan kiikuteta yhtä pyörää kerrallaan = yhteensä 28000e suomalaisessa harri kaupassa![]()
![]()
![]()
Kaikkiko ne pyöränsä sumekolta ostaa?nooh, pyörä kun tulee jenkeistä tänne härmään niin välissä on monta ottajaa... tehdas myy pyörän maahantuonnille hintaan X, maahantuoja maksaa ennakkoveron, tullin ja myy voitolla pyörän jälleenmyyjälle joka rekisteröi pyörän ja myy sen voitolla käyttäjälle. jenkeissä kuvio hieman yksinkertaisempi.Tehtaan ulos myyntihinta fätboille on varmasti vähemmän kuin sikäläinen kuluttajahinta n 16000$.
Paikalliset verotusta en tunne mutta ehkä fatboin ulosmyyntihinta liikkuu jossain 10000$ (n 6500e) paikkeilla ja 16000$( n 10000e) sisältäisi jo verot+logistiikan+ myyntivoiton kauppiaalle.
Paljonkohan suomalainen myyjä siitä maksaaehkä n 6500e mopolta.![]()
Siihen päälle tullit verot logistiikan kustannukset huomioiden että sieltä ei todellakaan kiikuteta yhtä pyörää kerrallaan = yhteensä 28000e suomalaisessa harri kaupassa![]()
![]()
![]()
Virallinen jälleenmyyjä ostaa pyöränsä viralliselta maahantuojalta, tässä tapauksessa Sumekolta. se mitä kukin "välistä vetää" on mahdotonta sanoa. myös se mitä VIN-numerolla 5 alkava pyörä maksaa tehtaalta. varmaankin enemmän kuin VIN-numerolla 1 joka on tarkoitettu yhdysvaltain sisälle...Kaikkiko ne pyöränsä sumekolta ostaa?nooh, pyörä kun tulee jenkeistä tänne härmään niin välissä on monta ottajaa... tehdas myy pyörän maahantuonnille hintaan X, maahantuoja maksaa ennakkoveron, tullin ja myy voitolla pyörän jälleenmyyjälle joka rekisteröi pyörän ja myy sen voitolla käyttäjälle. jenkeissä kuvio hieman yksinkertaisempi.Tehtaan ulos myyntihinta fätboille on varmasti vähemmän kuin sikäläinen kuluttajahinta n 16000$.
Paikalliset verotusta en tunne mutta ehkä fatboin ulosmyyntihinta liikkuu jossain 10000$ (n 6500e) paikkeilla ja 16000$( n 10000e) sisältäisi jo verot+logistiikan+ myyntivoiton kauppiaalle.
Paljonkohan suomalainen myyjä siitä maksaaehkä n 6500e mopolta.![]()
Siihen päälle tullit verot logistiikan kustannukset huomioiden että sieltä ei todellakaan kiikuteta yhtä pyörää kerrallaan = yhteensä 28000e suomalaisessa harri kaupassa![]()
![]()
![]()
Välistävetäjien ylihinnoittelu takaa myös harmaatuojalle lihavemman tilin pyörästä jossa on ilimaa niin maan perekuleesti.
No se on kiva että on kauppa-auto. Koko maassa on myös aika paljon Harley-Davidson jälleenmyyjiä jotka ei kuulu samaan ketjuun. (Harley-Davidson of Turku taitaa olla sumenkon tytäryhtiö) Sieltä virallisesta kauppa-autosta käyt ostamassa litran Rainbow appelsiinimehua, ja katsot purkkia niin siinä lukee maahantuoja Inex Partners. Sittenkun eksyt sinne eri ketjuun kuuluvaan kauppa-autoon ja taas ostat sen litran Rainbow appelsiinimehua niin kappas, siinäkin purkissa lukee maahantuoja Inex Partners. Enkä tiedä kuka teki Inex Partnersista niin hemmetin tärkeen että on Rainbow-tuotteiden virallinen maahantuoja. Noh, en tarkistanut faktoja tuotenimistä, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkotan? Maahantuoja tuo maahan ja jälleenmyyjä myy. Hinnat määrää kysynnän ja tarjonnan laki.juu kyllä meidän kylillä ajelee vieläkin virallinen kauppaauto.
Koko maassa kauppaautoja on aika paljon vaikka eivät kuulu samaan ketjuun.
Kuka siitä sumekosta teki niin hemmetin turhan tärkeen että se oikein virallinen on?
Moinen ajattelutapa on eu aikana viratonta.
Mikähän estää hakemasta suoraan jenkeistä vaikkapa viittä pyörää? Pitkä parta aiheuttaa terroristiepäilyn lentokentällä? ZZ-top-fanit piirittävät?Tehtaan ulos myyntihinta fätboille on varmasti vähemmän kuin sikäläinen kuluttajahinta n 16000$.
Paikalliset verotusta en tunne mutta ehkä fatboin ulosmyyntihinta liikkuu jossain 10000$ (n 6500e) paikkeilla ja 16000$( n 10000e) sisältäisi jo verot+logistiikan+ myyntivoiton kauppiaalle.
Paljonkohan suomalainen myyjä siitä maksaaehkä n 6500e mopolta.![]()
Siihen päälle tullit verot logistiikan kustannukset huomioiden että sieltä ei todellakaan kiikuteta yhtä pyörää kerrallaan = yhteensä 28000e suomalaisessa harri kaupassa![]()
![]()
![]()
Onkohan tämä nyt harhaan johtavaa mainontaa koska vertaat harria halapa kaupan mehuuuuun.No se on kiva että on kauppa-auto. Koko maassa on myös aika paljon Harley-Davidson jälleenmyyjiä jotka ei kuulu samaan ketjuun. (Harley-Davidson of Turku taitaa olla sumenkon tytäryhtiö) Sieltä virallisesta kauppa-autosta käyt ostamassa litran Rainbow appelsiinimehua, ja katsot purkkia niin siinä lukee maahantuoja Inex Partners. Sittenkun eksyt sinne eri ketjuun kuuluvaan kauppa-autoon ja taas ostat sen litran Rainbow appelsiinimehua niin kappas, siinäkin purkissa lukee maahantuoja Inex Partners. Enkä tiedä kuka teki Inex Partnersista niin hemmetin tärkeen että on Rainbow-tuotteiden virallinen maahantuoja. Noh, en tarkistanut faktoja tuotenimistä, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkotan? Maahantuoja tuo maahan ja jälleenmyyjä myy. Hinnat määrää kysynnän ja tarjonnan laki.juu kyllä meidän kylillä ajelee vieläkin virallinen kauppaauto.
Koko maassa kauppaautoja on aika paljon vaikka eivät kuulu samaan ketjuun.
Kuka siitä sumekosta teki niin hemmetin turhan tärkeen että se oikein virallinen on?
Moinen ajattelutapa on eu aikana viratonta.
no tätähän tässä nyt olen hakenut että eikö muka muut niitä osaa tuodaMikähän estää hakemasta suoraan jenkeistä vaikkapa viittä pyörää? Pitkä parta aiheuttaa terroristiepäilyn lentokentällä? ZZ-top-fanit piirittävät?Tehtaan ulos myyntihinta fätboille on varmasti vähemmän kuin sikäläinen kuluttajahinta n 16000$.
Paikalliset verotusta en tunne mutta ehkä fatboin ulosmyyntihinta liikkuu jossain 10000$ (n 6500e) paikkeilla ja 16000$( n 10000e) sisältäisi jo verot+logistiikan+ myyntivoiton kauppiaalle.
Paljonkohan suomalainen myyjä siitä maksaaehkä n 6500e mopolta.![]()
Siihen päälle tullit verot logistiikan kustannukset huomioiden että sieltä ei todellakaan kiikuteta yhtä pyörää kerrallaan = yhteensä 28000e suomalaisessa harri kaupassa![]()
![]()
![]()
![]()
Vaikka itse en viitsisi hommaan ryhtyä, tuosta olisi hyötyä kyllä laajemmallekin joukolle, koska se tekisi hinnanlaskupaineita "viralliselle" maahantuojalle..
Ei tuo 2008 RK:kaan paha ole. Itse asiassa olen jopa tyytyväinen että tuli otettua 2008 -malli, jossa on TC96 vuoden kypsyteltynä ja läjä lastentauteja korjattuna, mutta silti vanhalla rungolla, johon taasen on tarvketta tuhansia.Nii'i... veemäistä olla näin persaukinen, että on pakko aja jollain muulla merkillä, kun uuteen Road Kingiin ei oo varaa. No torstaina pääsee tas radalle ja voi hetkittäin kruisailla yli kahtasataa, en tiiä kompensoiko yhtään mitään, mutta kivaa on.
Silmäkulmasta tota vois vilkaistaYlläolevassa kuvassa lienee kauneus katsojan silmässä tai silmäkulmassa.