• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Harley-Davidson 2009 mallit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maRk1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kappas vaan, jokos se vuorokausi vaihtui..
Juu ei rahaa saa pensaasta eikä puista vaikka kuinka koittaa...
Olisi ihannaaa kun voisi voittaa ...Lotossa.. niin voisi ostella mitä haluaa. Oikeesti
bawling.gif

Vastaan vaikka mikä olisi....
 
mutta en todellakaan ole niin retaird että maksaisin suomalaiselle myyjälle liki kolminkertaisen hinnan laitteen valmistusmaan hintaan verraten.
Nii'i... veemäistä olla näin persaukinen, että on pakko aja jollain muulla merkillä, kun uuteen Road Kingiin ei oo varaa. No torstaina pääsee tas radalle ja voi hetkittäin kruisailla yli kahtasataa, en tiiä kompensoiko yhtään mitään, mutta kivaa on.
Onhan noitten hinnat Suomessa aivan poskettomat. Ja kun kysyt dealereilta että eikö hinnat nyt jo vois laskea kun dollari on halpa, niin vastaus on että hintoja ei ole nyt tarvetta nostaa...
033102ass_1_prv.gif


Saas nähä innostunko mä Road Kingista kun tuossa runsaan viikon päästä vuokrataan moinen laite Big Moose Harleylta
tounge.gif
Mainessa ja ajetaan Niagaraa ja Kanadaa ihmettelemään. Jos ihan mukava (ja varmasti onkin) pyörä, niin saattaapa Dynan vaihto moiseen olla harkinnassa....
062802moto_prv.gif
 
Paljonkohan esim fatboyssa on verotusprosentti.
Joskus muistelen autojen puolelta miten vektran prosentti oli n 50% ja volvon 26%....ainiin millähän ihmeen perusteella nämä määritellään
biggrin.gif
 
Tehtaan ulos myyntihinta fätboille on varmasti vähemmän kuin sikäläinen kuluttajahinta n 16000$.
Paikalliset verotusta en tunne mutta ehkä fatboin ulosmyyntihinta liikkuu jossain 10000$ (n 6500e) paikkeilla ja 16000$( n 10000e) sisältäisi jo verot+logistiikan+ myyntivoiton kauppiaalle.
Paljonkohan suomalainen myyjä siitä maksaa
biggrin.gif
ehkä n 6500e mopolta.
Siihen päälle tullit verot logistiikan kustannukset huomioiden että sieltä ei todellakaan kiikuteta yhtä pyörää kerrallaan = yhteensä 28000e suomalaisessa harri kaupassa
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Tehtaan ulos myyntihinta fätboille on varmasti vähemmän kuin sikäläinen kuluttajahinta n 16000$.
Paikalliset verotusta en tunne mutta ehkä fatboin ulosmyyntihinta liikkuu jossain 10000$ (n 6500e) paikkeilla ja 16000$( n 10000e) sisältäisi jo verot+logistiikan+ myyntivoiton kauppiaalle.
Paljonkohan suomalainen myyjä siitä maksaa
biggrin.gif
ehkä n 6500e mopolta.
Siihen päälle tullit verot logistiikan kustannukset huomioiden että sieltä ei todellakaan kiikuteta yhtä pyörää kerrallaan = yhteensä 28000e suomalaisessa harri kaupassa
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
nooh, pyörä kun tulee jenkeistä tänne härmään niin välissä on monta ottajaa... tehdas myy pyörän maahantuonnille hintaan X, maahantuoja maksaa ennakkoveron, tullin ja myy voitolla pyörän jälleenmyyjälle joka rekisteröi pyörän ja myy sen voitolla käyttäjälle. jenkeissä kuvio hieman yksinkertaisempi.
 
Tehtaan ulos myyntihinta fätboille on varmasti vähemmän kuin sikäläinen kuluttajahinta n 16000$.
Paikalliset verotusta en tunne mutta ehkä fatboin ulosmyyntihinta liikkuu jossain 10000$ (n 6500e) paikkeilla ja 16000$( n 10000e) sisältäisi jo verot+logistiikan+ myyntivoiton kauppiaalle.
Paljonkohan suomalainen myyjä siitä maksaa
biggrin.gif
ehkä n 6500e mopolta.
Siihen päälle tullit verot logistiikan kustannukset huomioiden että sieltä ei todellakaan kiikuteta yhtä pyörää kerrallaan = yhteensä 28000e suomalaisessa harri kaupassa
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
nooh, pyörä kun tulee jenkeistä tänne härmään niin välissä on monta ottajaa... tehdas myy pyörän maahantuonnille hintaan X, maahantuoja maksaa ennakkoveron, tullin ja myy voitolla pyörän jälleenmyyjälle joka rekisteröi pyörän ja myy sen voitolla käyttäjälle. jenkeissä kuvio hieman yksinkertaisempi.
Kaikkiko ne pyöränsä sumekolta ostaa?
Välistävetäjien ylihinnoittelu takaa myös harmaatuojalle lihavemman tilin pyörästä jossa on ilimaa niin maan perekuleesti.
 
Tehtaan ulos myyntihinta fätboille on varmasti vähemmän kuin sikäläinen kuluttajahinta n 16000$.
Paikalliset verotusta en tunne mutta ehkä fatboin ulosmyyntihinta liikkuu jossain 10000$ (n 6500e) paikkeilla ja 16000$( n 10000e) sisältäisi jo verot+logistiikan+ myyntivoiton kauppiaalle.
Paljonkohan suomalainen myyjä siitä maksaa
biggrin.gif
ehkä n 6500e mopolta.
Siihen päälle tullit verot logistiikan kustannukset huomioiden että sieltä ei todellakaan kiikuteta yhtä pyörää kerrallaan = yhteensä 28000e suomalaisessa harri kaupassa
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
nooh, pyörä kun tulee jenkeistä tänne härmään niin välissä on monta ottajaa... tehdas myy pyörän maahantuonnille hintaan X, maahantuoja maksaa ennakkoveron, tullin ja myy voitolla pyörän jälleenmyyjälle joka rekisteröi pyörän ja myy sen voitolla käyttäjälle. jenkeissä kuvio hieman yksinkertaisempi.
Kaikkiko ne pyöränsä sumekolta ostaa?
Välistävetäjien ylihinnoittelu takaa myös harmaatuojalle lihavemman tilin pyörästä jossa on ilimaa niin maan perekuleesti.
Virallinen jälleenmyyjä ostaa pyöränsä viralliselta maahantuojalta, tässä tapauksessa Sumekolta. se mitä kukin "välistä vetää" on mahdotonta sanoa. myös se mitä VIN-numerolla 5 alkava pyörä maksaa tehtaalta. varmaankin enemmän kuin VIN-numerolla 1 joka on tarkoitettu yhdysvaltain sisälle...
 
juu kyllä meidän kylillä ajelee vieläkin virallinen kauppaauto.
Koko maassa kauppaautoja on aika paljon vaikka eivät kuulu samaan ketjuun.
Kuka siitä sumekosta teki niin hemmetin turhan tärkeen että se oikein virallinen on?
Moinen ajattelutapa on eu aikana viratonta.
 
juu kyllä meidän kylillä ajelee vieläkin virallinen kauppaauto.
Koko maassa kauppaautoja on aika paljon vaikka eivät kuulu samaan ketjuun.
Kuka siitä sumekosta teki niin hemmetin turhan tärkeen että se oikein virallinen on?
Moinen ajattelutapa on eu aikana viratonta.
No se on kiva että on kauppa-auto. Koko maassa on myös aika paljon Harley-Davidson jälleenmyyjiä jotka ei kuulu samaan ketjuun. (Harley-Davidson of Turku taitaa olla sumenkon tytäryhtiö) Sieltä virallisesta kauppa-autosta käyt ostamassa litran Rainbow appelsiinimehua, ja katsot purkkia niin siinä lukee maahantuoja Inex Partners. Sittenkun eksyt sinne eri ketjuun kuuluvaan kauppa-autoon ja taas ostat sen litran Rainbow appelsiinimehua niin kappas, siinäkin purkissa lukee maahantuoja Inex Partners. Enkä tiedä kuka teki Inex Partnersista niin hemmetin tärkeen että on Rainbow-tuotteiden virallinen maahantuoja. Noh, en tarkistanut faktoja tuotenimistä, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkotan? Maahantuoja tuo maahan ja jälleenmyyjä myy. Hinnat määrää kysynnän ja tarjonnan laki.
 
Tehtaan ulos myyntihinta fätboille on varmasti vähemmän kuin sikäläinen kuluttajahinta n 16000$.
Paikalliset verotusta en tunne mutta ehkä fatboin ulosmyyntihinta liikkuu jossain 10000$ (n 6500e) paikkeilla ja 16000$( n 10000e) sisältäisi jo verot+logistiikan+ myyntivoiton kauppiaalle.
Paljonkohan suomalainen myyjä siitä maksaa
biggrin.gif
ehkä n 6500e mopolta.
Siihen päälle tullit verot logistiikan kustannukset huomioiden että sieltä ei todellakaan kiikuteta yhtä pyörää kerrallaan = yhteensä 28000e suomalaisessa harri kaupassa
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Mikähän estää hakemasta suoraan jenkeistä vaikkapa viittä pyörää? Pitkä parta aiheuttaa terroristiepäilyn lentokentällä? ZZ-top-fanit piirittävät?
cool.gif

Vaikka itse en viitsisi hommaan ryhtyä, tuosta olisi hyötyä kyllä laajemmallekin joukolle, koska se tekisi hinnanlaskupaineita "viralliselle" maahantuojalle..
 
juu kyllä meidän kylillä ajelee vieläkin virallinen kauppaauto.
Koko maassa kauppaautoja on aika paljon vaikka eivät kuulu samaan ketjuun.
Kuka siitä sumekosta teki niin hemmetin turhan tärkeen että se oikein virallinen on?
Moinen ajattelutapa on eu aikana viratonta.
No se on kiva että on kauppa-auto. Koko maassa on myös aika paljon Harley-Davidson jälleenmyyjiä jotka ei kuulu samaan ketjuun. (Harley-Davidson of Turku taitaa olla sumenkon tytäryhtiö) Sieltä virallisesta kauppa-autosta käyt ostamassa litran Rainbow appelsiinimehua, ja katsot purkkia niin siinä lukee maahantuoja Inex Partners. Sittenkun eksyt sinne eri ketjuun kuuluvaan kauppa-autoon ja taas ostat sen litran Rainbow appelsiinimehua niin kappas, siinäkin purkissa lukee maahantuoja Inex Partners. Enkä tiedä kuka teki Inex Partnersista niin hemmetin tärkeen että on Rainbow-tuotteiden virallinen maahantuoja. Noh, en tarkistanut faktoja tuotenimistä, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkotan? Maahantuoja tuo maahan ja jälleenmyyjä myy. Hinnat määrää kysynnän ja tarjonnan laki.
Onkohan tämä nyt harhaan johtavaa mainontaa koska vertaat harria halapa kaupan mehuuuuun.
no ei siin mittää mut mä vaan kato sitä ihmettelen että kuinka uuno pitää olla kun antaa 28000e vaivasen 5000e laitteesta
biggrin.gif


Sama laulu kun trump myi asuntonsa liki sadalla miljoonalla eurolla venäläiselle joka osti itsensä kipeäksi rahalla joka on revitty äkkirikastumalla äiti venäjän selkänahasta
biggrin.gif

Suomalaiset osti paperikoneita amerikasta ja 2 vuoden kuluttua myi ne takaisin huomattavilla tappioilla taas ole hyvä amerikalainen vie rahani kun en ymmärrä että saan pelkkää roskaa ylihinnalla.

Mun honksissa on varmasti hyvin katetta mutta ei varmasti noin hyvin että jokaiselle riittää kun 1 yksinkertainen uhraa pennosensa pataraudan alttarilla
biggrin.gif
 
Tehtaan ulos myyntihinta fätboille on varmasti vähemmän kuin sikäläinen kuluttajahinta n 16000$.
Paikalliset verotusta en tunne mutta ehkä fatboin ulosmyyntihinta liikkuu jossain 10000$ (n 6500e) paikkeilla ja 16000$( n 10000e) sisältäisi jo verot+logistiikan+ myyntivoiton kauppiaalle.
Paljonkohan suomalainen myyjä siitä maksaa
biggrin.gif
ehkä n 6500e mopolta.
Siihen päälle tullit verot logistiikan kustannukset huomioiden että sieltä ei todellakaan kiikuteta yhtä pyörää kerrallaan = yhteensä 28000e suomalaisessa harri kaupassa
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Mikähän estää hakemasta suoraan jenkeistä vaikkapa viittä pyörää? Pitkä parta aiheuttaa terroristiepäilyn lentokentällä? ZZ-top-fanit piirittävät?
cool.gif

Vaikka itse en viitsisi hommaan ryhtyä, tuosta olisi hyötyä kyllä laajemmallekin joukolle, koska se tekisi hinnanlaskupaineita "viralliselle" maahantuojalle..
no tätähän tässä nyt olen hakenut että eikö muka muut niitä osaa tuoda
biggrin.gif

EE-speed voisi omia kanaviaan pitkin uittaa nitä tänne, nykyiset harrit taitavat olla huolettomampia kuin duksut ikinä
biggrin.gif

jos ee-speed alkaisi tuoda sopuhintaan harria suomeen ei se paha asia olisi kuluttajahintojen kannalta.
 
juu eihän siitä haittaa olisi jos joku alkaisi itse tuomaan. eikö sitten onnistu vai onko niin kallista ettei kannata kun ei kukaan tuo? ylihintaisia puolivalmisteitahan ne ovat.
mutta takaisin asiaan, saksalaisen diilerin sivuilta musclen hintaa vilkuilin niin oli abaut samoissa kun night rod spessukin siellä (n. 18 500€) eli oisko suomessa sitten sama 25 000€...
 
mun pitää tosta tuomisesta jauhaa vielä sen verran että nyt kun sumeko pitää hinnan korkealla on kaikenmaailman osta paskarottarumapyllypyörä multa myyjillä mahdollisuus myydä kaikenmaaaaailman skeidaa ilman sen kummepaa takuuta.
Eli koska käytetty patarauta maksaa vain murtoosan suomalaisesta ulkomailla on heillä hyvät markkinat myydä sitä sontaa sika hinnalla ilman vastuuta.

Jos hintataso olisi alhaisempi olisi sumekollakin varmasti enemmän asiakkaita.nämä asiakkaat eivät enää vilkaisisikaan liikeeseen jonka nimi voi olla sikapaskarottahirveeistuinperse.

Sen lisäksi takuun piirissä olevia harreja olisi huomattavasti enemmän mikä tois töitä myös viralliselle kromin hohtoiselle sumekon jälleenmyyjän huollolle.
 
Nii'i... veemäistä olla näin persaukinen, että on pakko aja jollain muulla merkillä, kun uuteen Road Kingiin ei oo varaa. No torstaina pääsee tas radalle ja voi hetkittäin kruisailla yli kahtasataa, en tiiä  kompensoiko yhtään mitään, mutta kivaa on.
Ei tuo 2008 RK:kaan paha ole. Itse asiassa olen jopa tyytyväinen että tuli otettua 2008 -malli, jossa on TC96 vuoden kypsyteltynä ja läjä lastentauteja korjattuna, mutta silti vanhalla rungolla, johon taasen on tarvketta tuhansia.

Uuden rungon kanssa voi kestää hetken ennen kuin uutta siihen takuulla sopivaa osaa tulee, eikä vanha runko missään tapauksessa ole huono. Sitä on hinkattu vuosikymmen.

Ei sen puoleen, tuskin uusikaan huonompi on.

Tietenkään RK ei anna samaa asiaa kuin 200 km/h radalla, mutta monta muuta fiilistä kyllä.

Tänään 630 km RK:lla parin viikon tauon jälkeen. Sitä ennen 5000 km reissu Nordkappiin ja Lofooteille. Vajaa 13 000 km kesäkuun alusta. Silti vielä pidän kamppeesta.
 
Back
Ylös