FJ20
New member
Ajatuksen kulku on erilaista.Jos tarvii kysyy muilta et miks pitäis ostaa HD, ei kannata ostaa...![]()
![]()
![]()
![]()
Voidaan kysyä myös toisten kokemuksia joko ostopäätöstä tai muuten vain jahkailua varten. Semmosta se uteliaisuus teettää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ajatuksen kulku on erilaista.Jos tarvii kysyy muilta et miks pitäis ostaa HD, ei kannata ostaa...![]()
![]()
![]()
![]()
Tää oli mukava omakohtainen kertomus.Takana viime kesänä 11tkm H-D FLHTI 2005:lla:
Mikä on hyvää harlikassa?
* ulkonäkö, tyyli, soundi, tunnelma, rauta, alumiini ja kromi, aito oikea tunne kun v2 käy tyhjäkäyntiä... vähän sellainen raaka hiomattomuus ja elämisen meininki... "tumppa-tumppa-tumppa"
* uusien mallien ajonestosysteemi, ei tarvi roplata avaimia, senkun marssii mopon viereen ja hälyt kuittaantuu pois päältä (vanhassa joutuu vielä roplaamaan kaukosäädintä)
* jotkut alkuperäisvaraosat ja -aineet tuntuvat halvoilta, esim. öljyt, tulpat
* hihnaveto
Mikä ei niin hyvää?
* hinta, osien hinta suomessa, huoltotyön hinta
* alumiiniosien pintakäsittely - esim. vanteet hapettuu
* ehkä yleisesti vähän heikompi työn laatu kuin japseissa, vaikka niillä on ollut ainakin aikaa harjoitella vuodesta 1903
* uusissa vuosimalleissa alkaa olla muovisia osia, hyi olkoon...
* tehottomat jarrut
* epämääräinen kytkimen tuntuma
* tehoton, saisi olla 20-30 heppaa lisää
* pysähdyksillä jengi tulee yleensä heittämään läppää... peruskommentit on: "...mun kaverilla/siskonmiehellä/serkkupojalla on tuollainen..." tai "olen itsekin harkinnut tuollaisen ostamista..." Ei voi sanoa kuin "There is two kinds of bikers, others ride harley and others don't..."
* tää mun mopo on vähän sellainen pappamalli...
Miten mutkatiet?
* painopiste on matalalla, customiksi menee ihan hyvin mutkiin (paras tähänastisista customeista)
Miten matka-ajo käytännössä?
* Rauhalliseen ja kiireettomään ajoon
* Electran kate toimii tosi hyvin, voi kuunnella radiota ja hölkötellä avokypärällä auringonlaskuun, ei tuuli paina rintaan eikä pienemmät sateet haittaa
* laukut ja bensatankki saisivat olla hieman suuremmat (kuten aina?)
Kokemukset kaksipäällä ajosta?
* 11tkm n80% kaksipäällä, vakiokone on hieman tehoton
* säädettävät ilmajouset on tarpeelliset kuorman kanssa
* takamatkustajan mielestä paras tähänastisista, peittoaa kevyesti omat ja koeajetut mopot. Voi olla että Goldwingissä tai 1200 LT:ssä on vastaavat tai paremmat tilat.
* tankillisella pääsee about 300km
Ketteryys jos on?
* painopiste on matalalla, muuten en kovin ketteräksi kehuisi
Luotettavuus?
* ei ole ollut ongelmia, vain yhden H-D:n "kokemus"
Epävarmat vuosimallit?
* vanhat ja paljon ajetut lienevät myös paljon roplattuja joten luotettavuus laskenee?
Jotkut ajajaystävällisempiä kuin toiset. Mitkä?
* Touring malleilla pääsee ainakin mukavasti: (FLHT(I), FLHX, FLTR, FLHTC ja FLHCTU...
Täristääkö hirveesti?
* tyhjäkäynnillä tuntuu sellainen asiaankuuluva munakas mätkytys... muuten Electra ei mainittavasti tärise...
Miksi sulla on harlikka?
* koeajoin liudan matkavehkeitä sekä Electran, ostin sellaisen seuraava kesänä enkä aio vaihtaa pois (kuin uudempaan), tuntuu hyvältä, sopii ajotyyliin ja matkustaja ei valita (välillä se tosin nukahtaa)
Miksi luovuit/vaihdoit toiseen merkkiin.
* tää tuntuu tosi hyvältä...ajaessa sen oikean löytää...
Hyvä topic! Itse kuolasin juuri (olenko pipiää?) HD:n Sportster Roadsteria. Olisi pienelle naiselle just hyvä. Mutta mutta. Koska tyyli on vähän eri, onko siis kaikki ajovarusteet kypärää myöden uusittava? Eihän "mitenkään voi" ajaa kyykkypyöränahkavermeillä HD:ta.Noh, aina haaveilla saa...![]()
![]()
Eipä noilla räteillä väliä oo mitä päällään pitää, on se pyörä sitten mikä vaan. Itellä nahkaa, gorea ja corduraa. Välillä housut ja takki samanlaista materiaalia ja toisinaan nahkaa/kangasta housut/takki. Pääasia että viihtyy!Hyvä topic! Itse kuolasin juuri (olenko pipiää?) HD:n Sportster Roadsteria. Olisi pienelle naiselle just hyvä. Mutta mutta. Koska tyyli on vähän eri, onko siis kaikki ajovarusteet kypärää myöden uusittava? Eihän "mitenkään voi" ajaa kyykkypyöränahkavermeillä HD:ta.Noh, aina haaveilla saa...![]()
![]()
Itsellä entinen pyörä Kawa 12R, nyt parin viikon päästä tulossa
HD. Ajovarusteet pysyvät kaikki samana. Ei tule nahkaa eikä hapsuja. Jos siitä joku pultin ottaa ei voi mitään (en kylläkään usko). Kai tätä harrikkaakin voi ajaa coretexit päällä ja kokokypärällä ?.![]()
![]()
Ei tule minullakaan olemaan sellaista päivää, että erehtyisin ostamaan nahkahousut harrikalla ajamiseen. Nahkatakki tosin löytyy. Suurimmaksi osaksi ajelen umpikypärällä, mutta tarvittaessa visiirittömällä avokypärällä ja arskoilla.Kai tätä harrikkaakin voi ajaa coretexit päällä ja kokokypärällä ?.![]()
Kiitos onnittelusta ja vinkistä. Tuleva malli on FXDL, joten siinä on nopeusmittarin lisäksi vielä kierroslukumittari tankin päällä.Onnittelut HDdynalle hankinnasta! Kypärästä sen verran, että ainakin omassa Dynassa on nop.mittari+varoitusvalot tankin päällä ja eivät oikeen näy kunnolla integraalikypärä päässä. Mittari kun jää leukaosan taakse piiloon ja joutuu siis aina kallistamaan päätä alas, jotta näkee mittarin... Visiirillä varustettu avopotta on mukavuudeltaan samaa luokkaa myös kylmällä kelillä umpipotan kanssa, joskin turvallisuus on tietysti heikompi, koska kasvot eivät ole suojattu ihan yhtä hyvin... Mutta molemmat löytyy multakin.
Varsin suosittu kypärä bomberistienja customnistien
keskuudessa on Roof:in Boxster(en varma oik.kirj.) kokokypärä. Em. on avattavaa mallia, mutta leukaosan saa käännettyä takaraivolle asti. Varsin räyhäkkään näköinen kypärä, mutta ei oikein mallannut mun kupoliin, eli oli epämukava. Ja painava...![]()
Alkukauden esikatselin erilaisia kaksipyöräisiä Nishikin selästä ja vasta nyt puolessa välissä (tai vähä jälkeen) sain investoitua nimimerkkini mukaiseen Sportsteriin. Kyseessä on sekä ensimmäinen HD:ni että moottoripyöräniVerryttelen tässä uudestaan harlikka-osastoa aivoissani. Toivoisin vapaita kommentteja ja kokemuksia omistajilta, ajaneilta, käyttäjiltä ym.
* Mikä on hyvää harlikassa
* Mikä ei niin hyvää
* Miten mutkatiet
* Miten matka-ajo käytännössä
* Kokemukset kaksipäällä ajosta
* Ketteryys jos on
* Luotettavuus
* Epävarmat vuosimallit
* Jotkut ajajaystävällisempiä kuin toiset. Mitkä
* Täristääkö hirveesti
* Miksi sulla on harlikka
* Miksi luovuit/vaihdoit toiseen merkkiin.
jne.
Joku MP-lehti vertaili isoa HD:tä muihin isoihin matkapyöriin. HD ei tainnut saada edes pistesijojakaan (jäi viimeiseksi)koeajajien perusteluiden mukaan.
Semmoista tarinan tynkää.
Pls.
Verryttelen tässä uudestaan harlikka-osastoa aivoissani. Toivoisin vapaita kommentteja ja kokemuksia omistajilta, ajaneilta, käyttäjiltä ym.
* Mikä on hyvää harlikassa
* Mikä ei niin hyvää
* Miten mutkatiet
* Miten matka-ajo käytännössä
* Kokemukset kaksipäällä ajosta
* Ketteryys jos on
* Luotettavuus
* Epävarmat vuosimallit
* Jotkut ajajaystävällisempiä kuin toiset. Mitkä
* Täristääkö hirveesti
* Miksi sulla on harlikka
* Miksi luovuit/vaihdoit toiseen merkkiin.
jne.
Joku MP-lehti vertaili isoa HD:tä muihin isoihin matkapyöriin. HD ei tainnut saada edes pistesijojakaan (jäi viimeiseksi)koeajajien perusteluiden mukaan.
Semmoista tarinan tynkää.
Pls.ajajaystävää
ei voi sanoin kuvata.yksikin harrikka daami jolla uusi harley sanoi että kun kuulee minun tulevan ja kuulee ne vanhan moottorin saundit.ei voi kun lopettaa pihatyöt ja nauttia loppuun.nyt kaikki pelittää ja kiva kurvailla.rakentajan unelma.jos ei laita billettii vaan kysyy kavereilta vanhoja osia niin halpa muunnella.talvella uutta keulaa loivemmalla kulmalla ja ehkä jäykkäperä paketti kiinni.vaimokin sanoi ettei pihalle tule muuta merkkiä.olin tosi hämmästynyt ja iloinen kommentista.ei tule enää muuta kuin harley pihalle.seuraavaksi ja ehkä pitempiaikaiseksi kumppaniksi shovel joko orkkis tai luotettavalla evon koneella.huonoa ei ole mitään huonoa.helppo korjata ja oppii kyllä tuntemaan pyöränsä ruuvaamalla ,ja minä tykkään ruuvata.kinnereiden ruuvaamisessa palaa hihat.vittu kun on hyvä pyörä