Harlikka-immeiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos tarvii kysyy muilta et miks pitäis ostaa HD, ei kannata ostaa...
crazy.gif
crazy.gif
ghostface.gif
ghostface.gif
Ajatuksen kulku on erilaista.
Voidaan kysyä myös toisten kokemuksia joko ostopäätöstä tai muuten vain jahkailua varten. Semmosta se uteliaisuus teettää.

crazy.gif

Takana viime kesänä 11tkm H-D FLHTI 2005:lla:

Mikä on hyvää harlikassa?

* ulkonäkö, tyyli, soundi, tunnelma, rauta, alumiini ja kromi, aito oikea tunne kun v2 käy tyhjäkäyntiä... vähän sellainen raaka hiomattomuus ja elämisen meininki... "tumppa-tumppa-tumppa"
* uusien mallien ajonestosysteemi, ei tarvi roplata avaimia, senkun marssii mopon viereen ja hälyt kuittaantuu pois päältä (vanhassa joutuu vielä roplaamaan kaukosäädintä)
* jotkut alkuperäisvaraosat ja -aineet tuntuvat halvoilta, esim. öljyt, tulpat
* hihnaveto

Mikä ei niin hyvää?

* hinta, osien hinta suomessa, huoltotyön hinta
* alumiiniosien pintakäsittely - esim. vanteet hapettuu
* ehkä yleisesti vähän heikompi työn laatu kuin japseissa, vaikka niillä on ollut ainakin aikaa harjoitella vuodesta 1903
* uusissa vuosimalleissa alkaa olla muovisia osia, hyi olkoon...
* tehottomat jarrut
* epämääräinen kytkimen tuntuma
* tehoton, saisi olla 20-30 heppaa lisää
* pysähdyksillä jengi tulee yleensä heittämään läppää... peruskommentit on: "...mun kaverilla/siskonmiehellä/serkkupojalla on tuollainen..." tai "olen itsekin harkinnut tuollaisen ostamista..." Ei voi sanoa kuin "There is two kinds of bikers, those who ride harley and those who would..."
* tää mun mopo on vähän sellainen pappamalli...

Miten mutkatiet?

* painopiste on matalalla, customiksi menee ihan hyvin mutkiin (paras tähänastisista customeista)

Miten matka-ajo käytännössä?

* Rauhalliseen ja kiireettomään ajoon
* Electran kate toimii tosi hyvin, voi kuunnella radiota ja hölkötellä avokypärällä auringonlaskuun, ei tuuli paina rintaan eikä pienemmät sateet haittaa
* laukut ja bensatankki saisivat olla hieman suuremmat (kuten aina?)

Kokemukset kaksipäällä ajosta?

* 11tkm n80% kaksipäällä, vakiokone on hieman tehoton
* säädettävät ilmajouset on tarpeelliset kuorman kanssa
* takamatkustajan mielestä paras tähänastisista, peittoaa kevyesti omat ja koeajetut mopot. Voi olla että Goldwingissä tai 1200 LT:ssä on vastaavat tai paremmat tilat.
* tankillisella pääsee about 300km

Ketteryys jos on?

* painopiste on matalalla, muuten en kovin ketteräksi kehuisi

Luotettavuus?

* ei ole ollut ongelmia, vain yhden H-D:n "kokemus"

Epävarmat vuosimallit?

* vanhat ja paljon ajetut lienevät myös paljon roplattuja joten luotettavuus laskenee?

Jotkut ajajaystävällisempiä kuin toiset. Mitkä?

* Touring malleilla pääsee ainakin mukavasti: (FLHT(I), FLHX, FLTR, FLHTC ja FLHCTU...

Täristääkö hirveesti?

* tyhjäkäynnillä tuntuu sellainen asiaankuuluva munakas mätkytys... muuten Electra ei mainittavasti tärise...

Miksi sulla on harlikka?

* koeajoin liudan matkavehkeitä sekä Electran, ostin sellaisen seuraava kesänä enkä aio vaihtaa pois (kuin uudempaan), tuntuu hyvältä, sopii ajotyyliin ja matkustaja ei valita (välillä se tosin nukahtaa)

Miksi luovuit/vaihdoit toiseen merkkiin.

* tää tuntuu tosi hyvältä...ajaessa sen oikean löytää...

Takana viime kesänä 11tkm H-D FLHTI 2005:lla:

Mikä on hyvää harlikassa?

* ulkonäkö, tyyli, soundi, tunnelma, rauta, alumiini ja kromi, aito oikea tunne kun v2 käy tyhjäkäyntiä... vähän sellainen raaka hiomattomuus ja elämisen meininki... "tumppa-tumppa-tumppa"
* uusien mallien ajonestosysteemi, ei tarvi roplata avaimia, senkun marssii mopon viereen ja hälyt kuittaantuu pois päältä (vanhassa joutuu vielä roplaamaan kaukosäädintä)
* jotkut alkuperäisvaraosat ja -aineet tuntuvat halvoilta, esim. öljyt, tulpat
* hihnaveto

Mikä ei niin hyvää?

* hinta, osien hinta suomessa, huoltotyön hinta
* alumiiniosien pintakäsittely - esim. vanteet hapettuu
* ehkä yleisesti vähän heikompi työn laatu kuin japseissa, vaikka niillä on ollut ainakin aikaa harjoitella vuodesta 1903
* uusissa vuosimalleissa alkaa olla muovisia osia, hyi olkoon...
* tehottomat jarrut
* epämääräinen kytkimen tuntuma
* tehoton, saisi olla 20-30 heppaa lisää
* pysähdyksillä jengi tulee yleensä heittämään läppää... peruskommentit on: "...mun kaverilla/siskonmiehellä/serkkupojalla on tuollainen..." tai "olen itsekin harkinnut tuollaisen ostamista..." Ei voi sanoa kuin "There is two kinds of bikers, others ride harley and others don't..."
* tää mun mopo on vähän sellainen pappamalli...

Miten mutkatiet?

* painopiste on matalalla, customiksi menee ihan hyvin mutkiin (paras tähänastisista customeista)

Miten matka-ajo käytännössä?

* Rauhalliseen ja kiireettomään ajoon
* Electran kate toimii tosi hyvin, voi kuunnella radiota ja hölkötellä avokypärällä auringonlaskuun, ei tuuli paina rintaan eikä pienemmät sateet haittaa
* laukut ja bensatankki saisivat olla hieman suuremmat (kuten aina?)

Kokemukset kaksipäällä ajosta?

* 11tkm n80% kaksipäällä, vakiokone on hieman tehoton
* säädettävät ilmajouset on tarpeelliset kuorman kanssa
* takamatkustajan mielestä paras tähänastisista, peittoaa kevyesti omat ja koeajetut mopot. Voi olla että Goldwingissä tai 1200 LT:ssä on vastaavat tai paremmat tilat.
* tankillisella pääsee about 300km

Ketteryys jos on?

* painopiste on matalalla, muuten en kovin ketteräksi kehuisi

Luotettavuus?

* ei ole ollut ongelmia, vain yhden H-D:n "kokemus"

Epävarmat vuosimallit?

* vanhat ja paljon ajetut lienevät myös paljon roplattuja joten luotettavuus laskenee?

Jotkut ajajaystävällisempiä kuin toiset. Mitkä?

* Touring malleilla pääsee ainakin mukavasti: (FLHT(I), FLHX, FLTR, FLHTC ja FLHCTU...

Täristääkö hirveesti?

* tyhjäkäynnillä tuntuu sellainen asiaankuuluva munakas mätkytys... muuten Electra ei mainittavasti tärise...

Miksi sulla on harlikka?

* koeajoin liudan matkavehkeitä sekä Electran, ostin sellaisen seuraava kesänä enkä aio vaihtaa pois (kuin uudempaan), tuntuu hyvältä, sopii ajotyyliin ja matkustaja ei valita (välillä se tosin nukahtaa)

Miksi luovuit/vaihdoit toiseen merkkiin.

* tää tuntuu tosi hyvältä...ajaessa sen oikean löytää...
Tää oli mukava omakohtainen kertomus.
Lisää kokemuksia pls vai joko tässä oli kaikki Suomen harlikat.

Hyvä topic! Itse kuolasin juuri (olenko pipiää?) HD:n Sportster Roadsteria. Olisi pienelle naiselle just hyvä. Mutta mutta. Koska tyyli on vähän eri, onko siis kaikki ajovarusteet kypärää myöden uusittava? Eihän "mitenkään voi" ajaa kyykkypyöränahkavermeillä HD:ta.
biggrin.gif
Noh, aina haaveilla saa...
lookaround_orig.gif

Itsellä entinen pyörä Kawa 12R, nyt parin viikon päästä tulossa
HD. Ajovarusteet pysyvät kaikki samana. Ei tule nahkaa eikä hapsuja
smile_org.gif
. Jos siitä joku pultin ottaa ei voi mitään (en kylläkään usko). Kai tätä harrikkaakin voi ajaa coretexit päällä ja kokokypärällä ?.
sport05.gif

Hyvä topic! Itse kuolasin juuri (olenko pipiää?) HD:n Sportster Roadsteria. Olisi pienelle naiselle just hyvä. Mutta mutta. Koska tyyli on vähän eri, onko siis kaikki ajovarusteet kypärää myöden uusittava? Eihän "mitenkään voi" ajaa kyykkypyöränahkavermeillä HD:ta.  
biggrin.gif
Noh, aina haaveilla saa...  
lookaround_orig.gif

Itsellä entinen pyörä Kawa 12R, nyt parin viikon päästä tulossa
HD.  Ajovarusteet pysyvät kaikki samana.  Ei tule nahkaa eikä hapsuja  
smile_org.gif
.  Jos siitä joku pultin ottaa ei voi mitään (en kylläkään usko).  Kai tätä harrikkaakin voi ajaa coretexit päällä ja kokokypärällä ?.  
sport05.gif
Eipä noilla räteillä väliä oo mitä päällään pitää, on se pyörä sitten mikä vaan. Itellä nahkaa, gorea ja corduraa. Välillä housut ja takki samanlaista materiaalia ja toisinaan nahkaa/kangasta housut/takki. Pääasia että viihtyy!
062802jumpie_prv.gif

Onnittelut HDdynalle hankinnasta! Kypärästä sen verran, että ainakin omassa Dynassa on nop.mittari+varoitusvalot tankin päällä ja eivät oikeen näy kunnolla integraalikypärä päässä. Mittari kun jää leukaosan taakse piiloon ja joutuu siis aina kallistamaan päätä alas, jotta näkee mittarin... Visiirillä varustettu avopotta on mukavuudeltaan samaa luokkaa myös kylmällä kelillä umpipotan kanssa, joskin turvallisuus on tietysti heikompi, koska kasvot eivät ole suojattu ihan yhtä hyvin... Mutta molemmat löytyy multakin.

Kai tätä harrikkaakin voi ajaa coretexit päällä ja kokokypärällä ?.  
sport05.gif
Ei tule minullakaan olemaan sellaista päivää, että erehtyisin ostamaan nahkahousut harrikalla ajamiseen. Nahkatakki tosin löytyy. Suurimmaksi osaksi ajelen umpikypärällä, mutta tarvittaessa visiirittömällä avokypärällä ja arskoilla.

Ei niillä ryysyillä ole väliä. Pääasia, että  
062802moto_prv.gif

Onnittelut HDdynalle hankinnasta! Kypärästä sen verran, että ainakin omassa Dynassa on nop.mittari+varoitusvalot tankin päällä ja eivät oikeen näy kunnolla integraalikypärä päässä. Mittari kun jää leukaosan taakse piiloon ja joutuu siis aina kallistamaan päätä alas, jotta näkee mittarin... Visiirillä varustettu avopotta on mukavuudeltaan samaa luokkaa myös kylmällä kelillä umpipotan kanssa, joskin turvallisuus on tietysti heikompi, koska kasvot eivät ole suojattu ihan yhtä hyvin... Mutta molemmat löytyy multakin.
Kiitos onnittelusta ja vinkistä. Tuleva malli on FXDL, joten siinä on nopeusmittarin lisäksi vielä kierroslukumittari tankin päällä.

Näinollen voi olla, että avokypärän hankinta on ihan järkevää.

Täytyy nyt katsoa hankinko visiirillä vai ilman (kuten "Lay Z").
Voi olla, että kannattas vaihtaa toi vanha umpikypärä
visiirilliseen avokypärään ja ostaa lisäksi halpa avokypärä
(ilman visiiriä) lyhyisiin ajoihin.

Itselläni on HJC:n (olikohan malliltaan AC-3..)visiirillinen avopotta, johon saa visiirin paikalle kiinnitettyä lipan. Kuumalla kruisailukelillä varsin kätsä tsydeemi...
wink.gif

Varsin suosittu kypärä bomberistien
tounge.gif
ja customnistien
confused_orig.gif
keskuudessa on Roof:in Boxster(en varma oik.kirj.) kokokypärä. Em. on avattavaa mallia, mutta leukaosan saa käännettyä takaraivolle asti. Varsin räyhäkkään näköinen kypärä, mutta ei oikein mallannut mun kupoliin, eli oli epämukava. Ja painava...

Varsin suosittu kypärä bomberistien
tounge.gif
ja customnistien
confused_orig.gif
keskuudessa on Roof:in Boxster(en varma oik.kirj.) kokokypärä. Em. on avattavaa mallia, mutta leukaosan saa käännettyä takaraivolle asti. Varsin räyhäkkään näköinen kypärä, mutta ei oikein mallannut mun kupoliin, eli oli epämukava. Ja painava...

Kieltämättä aika räyheen näkönen. Ehkä mun makuun vähän liiankin "räyhee". Ideana kyllä aika hyvä.
smile_org.gif
Täytyy käydä ainakin koettamassa miltä tuntuu. Kyllä se ajomukavuus ratkasee viimekädessä eniten. Haulla googlella löytyi muutama tyytymätön kyseiseen malliin (höyryyntyy, hepponen jne).

Toki moni oli tyytyväinen

Ajeltuani 28 vuotta erilaisilla japanialaisilla, ne lakkasi kiinnostamasta, totaalisesti. Vaihdoin Guzziin, se oli kyllä ihan toimiva laite mutta siitä puuttui "se jokin" (?).
Viime vuoden keväällä Guzzi sitten vaihtui vähän ajettuun -05 malliseen mustaan HD Softailiin, ja jumankauta miten mukavalta moottoripyörällä ajaminen on siitä asti tuntunut !!

Emäntäkin tykkää, kun saa istua suorassa ja nojailla sissyyn.

Tärinöistä: Twin Cam 88B moottori ei tärise. Guzzi täristi...

Jarruista: riittävän hyvät, kun ottaa huomioon millä tavalla tämän tyyppisillä pyörillä yleensä ajetaan. Etujarrun käyttö vaatii enemmän voimaa kuin esim. Guzzissa, mutta so what...

Muoviakin löytyy: vilkkujen ja takavalon lasit
biggrin.gif

Mun Softailiin on tehty tietysti pikku "hienosäätöä", kuten suurimpaan osaan harrikoissa: ilmanputsari ja putket vaihdettu hengittävämpiin (äänekkäämpiin...) ja säädöt muutettu sitten niiden mukaisiksi. Se tietynlainen "nuhaisuus" mikä originaaleja vaivaa, on todellakin korjattavissa helposti ja suht edullisesti. Bensiiniä kuluu matka-ajossa tollaset 4 - 5 litraa sadalla, joka on litran vähemmän kuin 1100 Guzzissa.

Takana oli alunperin pinnavanne, nyt levypyörä. Siihen istuu oikein kätevästi 160/80-16 rengas. Ohjaustanko ja korokkeet ei myöskään ole alkuperäiset, ja ajoasento tuntuu nyt mulle sopivalta. Kokeilin keväällä myös pyörääni Night Trainin penkkiä, joka on matalampi ja kovempi kuin standardi... se kokeilu loppui siihen kun emäntä totes että tuohon hän ei sitte istu
tounge.gif

Aikaisemmissa pyörissä käytin paljon tankkilaukkua, Softailissa sitä ei voi käyttää kun tankin päällä on niin mittari kuin virtalukkokin. Eli kun rouvan kanssa johonki ralliin lähdetään, on pehmeet sivulaukut ja sissyyn taakse köytettävä putkikassi ainoat missä tavara kulkee... tosin siinä on se oikein hyvä puoli ettei tule raahattua tarpeetonta rojua mukana.

Ja sitten siitä ajovarustepuolesta sen verran, että ei ainakaan mun tarvinnut hankkia mitään sen tähden että tuli HD alle: olen muutenkin käyttänyt pelkästään mustaa nahkaa ja avopottaa jo ainakin viimeiset 15 vuotta...

Yhteenvetona: HD on HD, siitä joko tykkää tai ei.
Minä tykkään, mutta jokainen kokeilkoon asiaa itse
cool.gif

Verryttelen tässä uudestaan harlikka-osastoa aivoissani. Toivoisin vapaita kommentteja ja kokemuksia omistajilta, ajaneilta, käyttäjiltä ym.

* Mikä on hyvää harlikassa
* Mikä ei niin hyvää
* Miten mutkatiet
* Miten matka-ajo käytännössä
* Kokemukset kaksipäällä ajosta
* Ketteryys jos on
* Luotettavuus
* Epävarmat vuosimallit
* Jotkut ajajaystävällisempiä kuin toiset. Mitkä
* Täristääkö hirveesti
* Miksi sulla on harlikka
* Miksi luovuit/vaihdoit toiseen merkkiin.

jne.

Joku MP-lehti vertaili isoa HD:tä muihin isoihin matkapyöriin. HD ei tainnut saada edes pistesijojakaan (jäi viimeiseksi)koeajajien perusteluiden mukaan.

Semmoista tarinan tynkää.
Pls.
Alkukauden esikatselin erilaisia kaksipyöräisiä Nishikin selästä ja vasta nyt puolessa välissä (tai vähä jälkeen) sain investoitua nimimerkkini mukaiseen Sportsteriin. Kyseessä on sekä ensimmäinen HD:ni että moottoripyöräni  
smile_org.gif

Itse pidän fiiliksestä, jonka sen selässä saa, rennon huoleton ja kiireetön meno. Käytän lähinnä työmatkoihin, jotta ei tarvitse hikoilla HKL:n 70-asteisissa busseissa.  
buttrock.gif

* Mikä ei niin hyvää
Pienetkin muutokset maksavat reilusti rahaa, mutta niin taitaa maksaa kaikissa merkeissä.

* Miten mutkatiet
En osaa sanoa - olen aloittelija  
nixweiss.gif

Penkki pitää vaihtaa orkkiksesta mielellän jo pyörän tilausvaiheessa.

Tarvitaa sissy bar ja uus penkki, muuten voit unohtaa - ainakin pikku-Sportsterilla  
sport05.gif

* Ketteryys jos on
En väittäis temppupyöräksi...

* Luotettavuus
Toistaiseksi on toiminut, ei vielä niin paljon kilometrejä, että pääsisin sanomaan

* Epävarmat vuosimallit
confused_orig.gif
Toivottavasti ei ainakaan 2007

Ei pysty kommentoimaan

* Täristääkö hirveesti
Ei täristä, toisaalta määrittele termi "hirveesti". Tyhjäkäynnillä tuntuu, samoin liian suurella vaihteella ajaessa, mutta tilanne muuttuu hetkessä jos kääntää kahvasta...  
062802moto_prv.gif

Ensimmäisen kohdan perusteella, eli en enää halunnut viettää kesäisiä työmatkoja HKL:n 70-asteisissa (vrt. huono sauna)busseissa

* Miksi luovuit/vaihdoit toiseen merkkiin
En luopunut/en vaihtanut, kyseessä on ensimäinen moottoripyöräni. Kävin toki ajamassa muitakin, mutta eivät mielestäni olleet verrannollisia tähän tuotteeseen, kun ajattelin käyttötarkoitustani, eli virallisesti "töihin ajoa". Yritin jossain vaiheessa fillarilla duuniin, mutta eihän siinä onnistu saamaan paitoja sileänä perille ja nyt voi käydä kotona suihkussa ja sen jälkeen kiireettömästi lipua töihin...

Sillä on "sielu", kaikista moottoripyöristä ainoa joka on tuntunut siltä että se on mun, eikä sitä vaihdeta.

* Mikä ei niin hyvää
Joskus jättänyt tielle, muttei pysyvästi. Omin konstein on selvitty.

* Miten mutkatiet
Ei se mikään ratapyörä ole, mutta ihan hyvin taittuu kun on hyvin rakennettu.

Neljässä vuodessa n. 40 000...vaikkei mikään matkasohva olekaan.

Ei ole, "sinkkupyörä".

* Ketteryys jos on
Kai niitä ketterämpiäkin on...

* Luotettavuus
Pikkuvikoja on ilmennyt, matka kuitenkin jatkunut.

* Epävarmat vuosimallit
Uudemmat varmaan ihan yhtä luotettavia, kuin mikä tahansa muu uusi moottoriajoneuvo. Vanhempien kanssa olisi hyvä jos työkalut pysyisi käsissä.

?

* Täristääkö hirveesti
Sopivasti
tounge.gif

nixweiss.gif
, siks kun se kolahti
cool.gif
buttrock.gif

En ymmärrä kysymystä
omg.gif
?
Muusta merkistä harrikkaan...katso yllä.
Harrikasta muuhun merkkiin; ei tapahdu...rollaattoriin seuraavaksi
cool.gif

Mää mittää tiärä.Mul on 65 vuatta vanha Harrikka,olen senkans touhunu 35 vuat,yli pualet elämästäni.Ain samat kysymykset kuulee:minkä vuatine,kuimpal kuutioi.Ja ain määsenkans ole kotti päässy ainaki toistaseks,et sen tähre vissii Harrikka.Mää mittää muut ossa sannoo.

Minä oon kuullu,että nämä HD ihmiset on niin yhteisöllisiä ettei esim laivamatkalla voi puhua muitten motoristien kanssa jos on muita HD ajajia paikalla. Ite ajan kyykkypyörällä ja leirintä-alueella oon huomannu saman asian. En voi omaan piikkiin jäykkää käytöstä ottaa koska leiri alueella on juttu seuraa löytyny 20:n vuoden aikana. T:Hondamies

No joo. Kyllä nuo kyykypyöräilijätkin tuon puhumattomuuden osaavat. Joskus tuntuu kun hd:llä paikalle tulee ja morjestaa, niin kyykkäpyöräilijät heilauttaa päätä vähän pelästyneen näköisesti.... Mene siinä sitten juttelemaan. Että se siitä yhteisöllisyydestä...

Mutta jos ei vauhti ja radalla-ajo ole pääasia; vaihtoehdot ovat mielestäni joko HD tai .. enduro

Verryttelen tässä uudestaan harlikka-osastoa aivoissani. Toivoisin vapaita kommentteja ja kokemuksia omistajilta, ajaneilta, käyttäjiltä ym.

* Mikä ei niin hyvää
* Miten mutkatiet
* Ketteryys jos on
* Luotettavuus
* Epävarmat vuosimallit
* Täristääkö hirveesti

jne.

Joku MP-lehti vertaili isoa HD:tä muihin isoihin matkapyöriin. HD ei tainnut saada edes pistesijojakaan (jäi viimeiseksi)koeajajien perusteluiden mukaan.

Semmoista tarinan tynkää.
Pls.ajajaystävää

Valitettavasti olen vain "noviisi" ja takana on harrikalla 70 tkm. muilla pyörillä 200 tkm. kuitenkin....
Pakko kirjautua jotta saisin purkaa sydäntäni HD.n hyvyydestä.
Siis.

Mikä hyvää.... kaunis

Mikä ei niin hyvää... kaikki sähköt

Mutkat? ... rauhallisesti

Matka-ajo.....Jatkuva epävarmuus? pääseekö takaisin

Kaksipäällä...hyvä, mutta Softailclassic perä pohjaa heti

ketteryys... ketterä kaataa hitaassa ajossa jos on heikko

luotettavuus..... sitä ei ole, jätti kahdesti tielle vaikka oli suht uusi.

epävarmat vuosimallit... kaikki

ajajaystävällisemmät?... ? ? ? ? ? ? ? ?

Täristääkö...hahahahah, kaikki irtoaa mikä vaan voi, johdot katkeilee, lataussäätimestä voi sanoa että kun se hajoaa, ei jos se hajoaa.

miksi mulla oli harrikka? .... Kaunis ja en tiennyt kuinka epävarma oli. Istuma-asento pitkälle kaverille aiheuttaa ristiselkävaurion, tulee viimeistään 60tkm.

Miksi luovuit? ....Selkä ei kestä notkoa ajoasentoa, epävarma, lataussäädin hajos, johdot katkeili tärinästä. Käin kahdesti Englannissa, oon kyllä ajanut.

on nyt jo muutama vuosi tota hypetystä tullu katottua.. menee pian maku. paska pyörä joka tarjoo vaatii kuskiltaan panostusta aiheeseen enemmän kuin mikään muu. no jos ei lasketa harris-triumpheja. paska pyörä johon saa osia kotimaasta ja ulkomailta vuosimallista riippumatta. foorumeilta nyt on turha hakee mielihaluilleen mielipiteitä.. jos tekee harrikkaa mieli niin ota riski ja tee kaupat. mitä niitä lupia kyselemään. jokainen pyörä on käyttäjänsä käyntikortti. jos pyörä on miina, kertoo se omistajastaan jotain. näin se menee. uusista on vaikee sanoo, kun en pidä minään.. lähiökopioille ehkä sopivimpia laitteita. ei mene kädet likaseksi..

ps. harrikassa ei oo mitään hyvää.
jos ahistaa niin sou not..

033102ass_1_prv.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
itsellä ollut japanin pyöriä kymmenkunta brittejä neljä. ja aloitin harrikka harrastuksen syvältä suosta 77 rautapää.näin se alkoi uusi startti rele.laturin ankkuri ja elektroninen säädin.takasvingin laakerit.kakkos vaihteen kunnostus.pyörä ollut kuudessa eri kuosissa.kavereilla tallit täynnä tankkeja ,lokareita ja muita tilpehoorejä.mutta ne fiilikset kun päräyttää käyntiin. :jippikaijee:ei voi sanoin kuvata.yksikin harrikka daami jolla uusi harley sanoi että kun kuulee minun tulevan ja kuulee ne vanhan moottorin saundit.ei voi kun lopettaa pihatyöt ja nauttia loppuun.nyt kaikki pelittää ja kiva kurvailla.rakentajan unelma.jos ei laita billettii vaan kysyy kavereilta vanhoja osia niin halpa muunnella.talvella uutta keulaa loivemmalla kulmalla ja ehkä jäykkäperä paketti kiinni.vaimokin sanoi ettei pihalle tule muuta merkkiä.olin tosi hämmästynyt ja iloinen kommentista.ei tule enää muuta kuin harley pihalle.seuraavaksi ja ehkä pitempiaikaiseksi kumppaniksi shovel joko orkkis tai luotettavalla evon koneella.huonoa ei ole mitään huonoa.helppo korjata ja oppii kyllä tuntemaan pyöränsä ruuvaamalla ,ja minä tykkään ruuvata.kinnereiden ruuvaamisessa palaa hihat.vittu kun on hyvä pyörä
062802jumpie_prv.gif

Back