Harrastuksen hinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kava10
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikäs v**u se sellainen harrastus on joka ei vie kaikkia rahoja  
nixweiss.gif
NÄIN

Saahan sitä laskea hinnan kaikelle, minusta raha on kuitenkin toisarvoista silloin kun haluaa nauttia elämästä.  
sport05.gif

Mikäs v**u se sellainen harrastus on joka ei vie kaikkia rahoja
nixweiss.gif
Moottoripyörällä ajaminen
tounge.gif
Ei vie omasta budjetistani kuin siivun, lopuilla kustannan muut harrastukset.

Moottoripyörien ja välineistön ostaminen on harrastuksena varmasti huomattavasti dominoivampi. Kava10:n esimerkki oli tietenkin vain virtuaalinen heitto, mutta jotenkin outoa, että välineistön päivittämiseen uusimpaan versioon, menee yhtä paljon tai jopa enemmän rahaa kuin niiden käyttämiseen?

Käytettynä Saksasta tuotu Pannari alkaa olla vaiheessa, jossa pitäisi päättää, realisoiko arvonalennuksen ja vaihtaa toiseen, vai vieläkö ajaisi tällä. Mittarissa alkaa olla 60 000 km, joten hintakäyrä alkanee kaartua aika voimakkaasti alaspäin?
confused_orig.gif

Jos ei vielä myy/vaihda, ei tavallaan ole hävinnyt vielä senttiäkään...
tounge.gif

Noh. Kallistahan tämä on, mutta ainakin on syytä käydä töissä
biggrin.gif

Tosiaan niinkun edellisissä viesteissäkin on jo mainittu, eli voishan rahat käyttää vieläkin turhempaan. Helpostihan saman määrän kaataa kurkusta!!

Eihän se tee ku vajaat 40€ päivälle ,vaikka ajas 24tkm/2 ajokautta (7kk ajokausi). Tästä jos lasketaan niin se tekee 23€ päivää kohti vuodessa,eihän sillä saa edes 7 tuoppia olutta kuppilassa. Ei se oo mies eikä mikään,joka niin vähä joka päivä juo.

Mikään alle tonnin tunnissa maksava ei kuulemma voi olla hauskaa.
cool.gif

Tähän huvikseen kalkuloin mitä itsellä. Vuoden 97 Yamaha Dragstar 650 Saksasta uitettu.

- arvonalennus        300 ekee (Ei se hinta tipu....)
- vakuutusmaksut    600 ekee (Ei seiso.com)
- bensat 10 tkm/v.   780 ekee ( 6 litraa sataselle)
- huollot                 300 ekee (pikkujutut itse)
- renkaat                180 ekee ( joka 2. vuosi satsi)
- ajovarusteet         100 ekee (kamat on)

Yhteensä                2260 ekee ( 1 Vuosi)

062802jumpie_prv.gif

Tapanani on ostaa uusi pyörä, todeta ensimmäisen huollon kohdalla että huolto on liian kallista, polttaa pyörä ja ostaa taas uusi pyörä...
thumbs-up.gif

Tähän huvikseen kalkuloin mitä itsellä. Vuoden 97 Yamaha Dragstar 650 Saksasta uitettu.

- arvonalennus 300 ekee (Ei se hinta tipu....)
- vakuutusmaksut 600 ekee (Ei seiso.com)
- bensat 10 tkm/v. 780 ekee ( 6 litraa sataselle)
- huollot 300 ekee (pikkujutut itse)
- renkaat 180 ekee ( joka 2. vuosi satsi)
- ajovarusteet 100 ekee (kamat on)

Yhteensä 2260 ekee ( 1 Vuosi)

062802jumpie_prv.gif
Laskelmasi kertoo yhden vaihtoehdon. Minun laskelmassani mennään ensimmäisen oman mp:n ostajan ehdoilla.

On faktoja, jotka voi tarkistaa itse kukin omalta osaltaan.

Olin jättänyt topicin alussa esitetyssä vertailulaskelmassa myös kaiken ylimääräisen, kuten radoilla käynnit, kokoontumisajojen osallistumismaksut, modailuun käytetyt huntit pois.

Eli. Oma laskelmani perustuu keskivertoisen uuden tonnisen kyykyn ( erittäin monen ) ostajan kustannusrakenteeseen.

Tuo arvonalennus minua hieman ihmetyttää. Joku viisaampi voisi siitäkin kertoa jotain.
shaun.gif
.

Jep, minäkin harkitsin 5-vuotta sitten sijoitusasunnon ostoa, mutta meni pupu pöksyyn siinäkin kohtaa. Olishan se nyt mukava paukutella henkseleitä ja talikolla pöyhiä alimpia lyömälehtiä, etteivät happane.  
biggrin.gif

Onneksi noita mopoja on ja oma koto 
tounge.gif

Back