• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hayabusa 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TomH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noi uudet 1000 on jo niin pal edellä, tehoissakin!

Hmm.. oikeesti et edes käsitä mitä tarkoittaa kun on tehoa.
Tervetuloo koe ajolle RT+ salla, käsitykset kilosten tehosta voi muuttuu aikalailla
wink.gif

Hmm.. pieni varoitus, siltä tieltä ei oo paluuta
crazy.gif
biggrin.gif
Meinasinkin suht vakioita pelejä
wink.gif

Saahan vaikka mosseen 1000hv jos aletaan virittämään, ei nyt ollu siitä kyse
wink.gif
Kunnolla viilatut laitteet on asia erikseen..

En tiedä, kun en ole turbobusalla ajanut, mutta onko se nyt niin hienoa vedellä suoraa tietä? Näyttää olevan noi turbovehkeet vähän väliä myytävänä ja jengi vaihtaa uusiin kilosiin, miksiköhän? Prätkässä on paljon muitakin asioita ja noissa uusissa kilosissa on kaikki kohdallaan.

(Harri @ Maaliskuu) sanoi:
Ei sen tekniikan tarvitse normaali käytössä olla sitä hienointa hienoa, joka on kilpaolosuhteissa kehitetty. Jaappanilaiset kilokyykyt on niin pieniä, ettei niihin normaali ihminen mukavasti mahdu. Ja kyykky on kyykky, kun taas sport touring on eri asia. Pyörä käyttötarkoituksen mukaan.

Mua tekniikka kiinnostaa
tounge.gif
Eikö noilla kilosilla voi ajaa matkaa samalla tavalla kuin busallakin?

Kyllä mä ymmärrän jos jollakin on noussu turbo ja busa huppuun!
biggrin.gif
mut heiiiiiiiii.. onhan se turbobusa varmaan helvetin hieno laite! Ei siinä mitään, en oo sellasta väittänytkään, vaan puhuin vakiopeleistä.

Tällä foorumilla aina ylitulkitaan, pitää näköjään olla tarkkana
wink.gif
Kyllä mäkin katselin viime keväänä mm. GSX-R 1000:sta, mutta totesin ainakin muutaman asian miksi se ei sovellu esim. reissaamiseen:

- ajoasento liian tiukka matkailuun
- penkki on perseestä
tounge.gif
eli melkoinen lauta verrattuna busan penkkiin
- kakkoskuskin paikka näytti ja tuntui aika hurjalta jos siellä aikoo esim. 500 km/pv istua.

Samoihin johtopäätöksiin on päätynyt muutama tuttu, jotka yhden kesän kilokyykyllä ajelun jälkeen vaihtoivat toisenlaisiin pyöriin...kuka mihinkin...

Eikö noilla kilosilla voi ajaa matkaa samalla tavalla kuin busallakin?
Voi, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Aika tuskaa voi olla 15h ajosessiot tiukalla kyykyllä, kun VFR:lläkin alkoi jo puuduttaa. Toki kyykylläkin voi hampaat irvessa ja perse tulessa vetää pitkiä reissuja, mutta kyllä matkapyörillä se sujuu paremmin.

Samalla tavalla Bussilla voi ajaa radalla nautinnollisesti ja mutkatiellä. Ei ole varmaan nopein ja helpoin noissa, mutta pystyy kuitenkin ajamaan ja kuski voi tuostakin ajosta nauttia.

En ole sellaista pyörää vielä nähnyt jolla ei pystyisi ajamaa radalla, moottoritiellä ja mutkatiellä. Toinen on parempi toisessa ja toinen toisessa. Jotkut on ihan hyviä kaikessa, mutta ei parhaita missään (kuten håntat
tounge.gif
).

Bussiahan minulla ei ole, eikä tule. Turha niiden omistajia on arvostella ostopäätöksistään. Jokainen ostaa oman pyöränsä.

Joo tylsää on, kun ei pääse ajamaan..
baaa.gif

Ja kuinkas moni pystyy hyödyntämään normioloissa noi tonnisten tehot? Radallakaan tuskin suurin osa suomalaisista katujen-rosseista pystyy käyttämään kaikkia tehoja hyödyksi.  
wink.gif
Offtopic, mutta kyllä nämä puheet ovat enemmän tai vähemmän turhia, jos busan kaltaisista pyöristä kuitenkin puhutaan.

Tuskin busakuskikaan haikailee kusiaisen perään vaikka sillä kiertääkin takaperän moottoriradan vikkelämmin, enkä usko hänen katselevan 40kw matkamopoakaan silmät kosteina vaikka silläkin saisi kamat ja kyytiläisen roudattua sakkonopeudella paikasta A paikkaan B.

sanoi:
Kuten sanottu antaa ihmisten valita pyöränsä käyttötarkotusten ja mieltymysten mukaan.

Jepulis
smile_org.gif

baaa.gif
njoo.. pahus, odotin että tulee enemmän turbobusa jengiä sättimään!
wink.gif

Ajaakaan ei voi ni mitäs sitä nyt tekis
wink.gif
Kirjoitelkaa nyt prkl!
cool.gif

sori..
wink.gif

Tylyttäjälle oon kateellinen kun se jotenkin onnistuu aina provosoimaan, niin että keskustelu käy sikakuumana.
biggrin.gif
Onko kukaan muuten ikinä uhannut vetää keskustelun päätteksi plexiin?

Ei oo, vaik yritystä on ollu. Joku joskus kertoi odottavansa kolmistaan Smithin ja Wessonin kanssa mun kylääntuloo, se on oikeastaan paras aikaansaannos...
biggrin.gif

Tylyttäjäkää luvannu muuta ku ajjaa ohitte.
veryangry.gif

(aika fiksua, en noita mun vanhoja juttuja kestä itekkään lukea...)

baaa.gif
njoo.. pahus, odotin että tulee enemmän turbobusa jengiä sättimään!  
wink.gif

Ajaakaan ei voi ni mitäs sitä nyt tekis  
wink.gif
Kirjoitelkaa nyt prkl!  
cool.gif

sori..
wink.gif

Tylyttäjälle oon kateellinen kun se jotenkin onnistuu aina provosoimaan, niin että keskustelu käy sikakuumana.  
biggrin.gif
Onko kukaan muuten ikinä uhannut vetää keskustelun päätteksi plexiin?
Eikös ainakin "bomber" (se karvapää ahmed) ja "kaasunalle" (se on se sinitarramies) oo usenki uhannu vetää toisiaan. Tiedä sitten minne. Mutta veren lentämisestä oon jotain lukenu.

Ja sitten, en tiedä sun "mitoistasi", mutta tälläinen aikuisenmiehen _mittoihin_ päässyt/päätynyt ei todellakaan aja jollain 10r kawalla samanlaisia päivämatkoja täys laukkusatsi ja päälikkö ritsalla. Ei en edes halua ajatella sitä, koska esim. yhden kilosen olen aikasemmin omistanut (blade) eikä siitä ajamisesta tullut edes yksin oikein mitään koska paikat väsy  
nixweiss.gif
Jos olisin aikamiespoika 160cm/70kg pulkan-naru voisin ajaakkin jollain kyykyllä. Ja jos en missään nimessä haluaisi ajaa millään ilveellä matka-ajoa. Ja matka-ajolla tarkoitan 700-800km päivä siirtymiä 2-4 päivää peräkkäin.
lookaround_orig.gif

No, tuo busa nyt on se mitä minä tykkään ajaa, ja se on sillä selvä. Ajakaa te muut millä haluatte. Kiitos.

sanoi:
Eikös ainakin "bomber" (se karvapää ahmed) ja "kaasunalle" (se on se sinitarramies) oo usenki uhannu vetää toisiaan. Tiedä sitten minne. Mutta veren lentämisestä oon jotain lukenu.

Ei kai ihan niinkään, niillä on vaan tapana koetella toisiltaan ymmärrysten rajoja...
biggrin.gif

(Kai ne kommentoi ite...)

Ite asiassa ajelin viime kesänä busalla  
sport05.gif
 jokusen 50km alpeilla ni munsta se tuntus aaaika kovalta ja "äkki pikaiselta"  
crazy.gif

ittelläni oli silloin bläkkäri ja jos niitä vertaa niin honda vievoiton, on se sen verran pehmeämpi ajettava.. mutta uusi kava  
062802jumpie_prv.gif
tulossa jolla ei oo tullu ajettua metriäkään mutta saahan sen vaihdettua takas hondaan..  
biggrin.gif

ja mitäs muuta.. tä oli MUN mielipide    
kaboom.gif

Ite rundasin välimereltä kilogixxerillä suomeen... vähän oli paikat puuduksissa välillä mut hauskaa oli! Ehkä off-topic mut so not!

En tiedä, kun en ole turbobusalla ajanut, mutta onko se nyt niin hienoa vedellä suoraa tietä?

Ekaksi tervehdys tältä newbieltä kaikille!! Tohon semmoinen juttu (ei mikään kiihkoiluprovo), että kyllä semmosella turbobusallaki viimekesänä kaveri ihan hyvin pysy kemorassa mukana menossa, suorilla pääsi aina kaaauas karkuun..

Katos kun on jäänyt hyvä kommentti huomaamatta; mä olen toistaiseksi vaan vastaanottanut moisia, eikä niitäkään ole tainnut Bomberilta tulla kuin yksi tai kaksi malliin "kaasunalle kaivaa taas verta nenästään". Ei mun tartte moisilla uhota, ulkonäkö riittää pelotteeks.
mad.gif

Back