• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hayabusaa hankkimassa!

firefighter22

New member
Oon täs hankkimassa isompaa pyörää ja päädyin busaan. Tosin vast ens kesänä alotellaan ku vanha myyään altapois ja busamallisto kuulemma uusiutuu. Ny voi heittää ruusut ja risut et kannattaako vai ei hankkia busa vai joku muu yli tonninen. Kaikkia kuunnellaan ja kommentteja ootellaan.Kokemusta isoista mopoista ainoastaan päällä istumisesta. No käyn kyl koklaamas ainaski busaa miten liikkuu.
033102bebe_1_prv.gif

Päädyin tämän vuoden alussa busaan itsekin seuraavista syistä:

1) Siinä on hyvä penkki matkustajille, mutta toisaalta siihen saa kuplan joka voidaan laitta esim. kiihdytysajon ajaksi paikalleen tukemaan omaa asentoa ettei luista taaksepäin.

2) Pyörässä on uskomaton vääntö, ja kohtuullisen ketteräkin se on. Parasta siinä on kuitenkin testattu teknolokia, jo 7. tuotantovuosi joten takaisinkutsuja tai heikkoja lenkkejä ei enään pitäisi olla

3) Ihan 300km/h ei taida mennä vakiona, mutta lehtiä lukiessani huomasin että yli puolet maailmalla käytetystä drag racing kalustosta on busia joten se on hyvä jatkokehittämisalusta jos haluaa varttimailille tai nopeusennätyksiä kokeilemaan.

Bussikuskit perustivat tämän palstan vetäjien avustuksela muutama vuosi sitten oma merkkikerhon nimeltään www.busanistit.org, sinne kannattaa mennä etsimään lisää tietoa pyörästä ja kavereista jotka busalla ajavat.

En ole kokeillut busaa mutta varmasti tulen sellaisen koeajamaan jos ja kun uusi versio pyörästä vuonna 2007 ilmestyy. Varmasti olet ostokseesi tyytyväinen jos päätät busan ostaa. Suzuki ei petä koskaan ! ;)

Ensi kesäksi, kun vihdoinkin kaiken vaahtoamisen jälkeen olen hankkimassa sopivaa pyörää maantieajoon niin, että saa emännänkin taas pitkästä aikaa kyytiin, valintani päätyy ZZR 1400:aan tai Busaan. On mielenkiintoista nähdä, millaisen luomuksen Suzuki tuottaa. Syksyyn mennessä sen näkee, tuleeko uusi Busamalli. Jos tulee, on se todennäköisesti tarkkaan mietitty ja suunniteltu ohjus. Näissä molemmissa, Susnassa ja Kavassa täyttyy 2 hyvää asiaa: ne sopivat 2-päällä ajoon ja ne ovat sopivan urheilullisia eivätkä liian matkapyörämäisiä. Kaiken kaikkiaan upeita pyöriä.
cool.gif
.

Hyvä peli busa on. Ite ostin torstaina uuden ylivuotisen. On se tonni gikseriin verrattuna raskas mutkatiellä, mut ihan jees peli.

Jo kaks kautta ajellu Busalla, vähän vaikea kuvitella mikä olis parempi. Eikä eukkokaan ole takapenkillä valitellut, paitsi silloin kun mennään ylikovaa vauhtia. Montaa sorttia fillareita on ollu, mutta Busa on Busa.... kahta en vaihda, toinen on Busa ja toinen.... no kaikki muu on vaihtokamaa, mutta ei Busa

Uudesta busasta on huhuttu jo vuosia, jotenkin mä en usko uuteen malliin ennenkuin ekan näen ihan itse
biggrin.gif

Itse ostin viime syksynä bussin ja petrik:n kommentit pitävät aika hyvin paikkansa mun ostopäätöksen kanssa, sen verran tulee kakspäällä ajeltua se takapenkkiläisen oltavat oli myös yks kiinnostuksen kohde. Mutta kyllä suurin syy valintaan oli se kone, huhhuh tuota vääntöä.

Tietysti toi 1400 kawkakin (20450e) ois ollu yks vaihtoehto, mut hinta 5000e kalliimpi ku busa (14990e). Ja suizamiehenä tietysti suiza!
sport05.gif

Busa ollut alla kuukauden. Toistaiseksi olen tykännyt. Voimaa siinä on ...keleesti verrattuna entiseen kilocebariin. Ainoa asia mikä voi alkaa vituttamaan on 3000rpm:n kohdalla tasakaasulla ajettaessa esiintyvä nypyttäminen. Ei vika mutta ominaisuus. Ilmenee ainoastaan kutosella ajettaessa ja vauhtia on noilla kierroksilla siinä 90km/h. Mutta bussiahan ei ole tarkoitettu hitaaseen ajoon.

Ei nypyttäminen ole busan ominaisuus vaan on merkki säätämättömyydästä. Kuvittelin itsekin että nypytys kuuluu asiaan - mutta kun kavereilla ei nypytä ja omakin korjaantui säädöillä. Lääkkeenä oli kaasarien synkkaus ja vähän rikastamalla alakertaa (Yoshbox:lla pyörän oman tietokoneen ohjelmointi).

Ei nypyttäminen ole busan ominaisuus vaan on merkki säätämättömyydästä. Kuvittelin itsekin että nypytys kuuluu asiaan - mutta kun kavereilla ei nypytä ja omakin korjaantui säädöillä. Lääkkeenä oli kaasarien synkkaus ja vähän rikastamalla alakertaa (Yoshbox:lla pyörän oman tietokoneen ohjelmointi).
No juu. Säätämällähän sen nypytyksen saa pois mutta vakiona tuo ominaisuus. Koeajoin uuden 06 mallin ennenkuin oman 04 hankintaa. Samanlailla tuntuvat nypyttävän

Lääkkeenä oli kaasarien synkkaus ja vähän rikastamalla alakertaa (Yoshbox:lla pyörän oman tietokoneen ohjelmointi).

Kuinka busan kaasarit synkataan tarkasti ottaen?

Onhan kumma peli jos täytyy heti uutena alkaa säätämään nypytyksiä pois.
Itse olen busaa myös harkinnut, mutta nypyttämiset jättäisin mieluusti talvelle avannon ääreen.

Nypyttäminen johtuu pääsääntöisesti? siitä että kone on säädetty laihalle johtuen näistä pakokaasupäästö direktiiveistä. Eipä ole busa ainoa pyörä jonka "puhdasta" käyntiä on jouduttu direktiivin nimissä sotkemaan. 5% Rikastus 1/3 kaasun alueelle kuulemma poistaa ongelman.

Lääkkeenä oli kaasarien synkkaus ja vähän rikastamalla alakertaa (Yoshbox:lla pyörän oman tietokoneen ohjelmointi).

Kuinka busan kaasarit synkataan tarkasti ottaen?

Onhan kumma peli jos täytyy heti uutena alkaa säätämään nypytyksiä pois.
Itse olen busaa myös harkinnut, mutta nypyttämiset jättäisin mieluusti talvelle avannon ääreen.
Ruiskuhan siitä synkataan, mutta samapa tuo..

Todella moni pyörä on osakaasulla liian laihalta tehtaalta. Ne on nää päästönormit nääs...

Ettei se sen kummallisempi peli ole kuin moni muukaan.

Samaa "tautia" täälläkin podetaa, tosin ei uuden hankinnassa vaan vanhempaa, todenäköisesti -00 mallinen...
Saksastahan tuo on haussa, nyt (maanantai) on pyhäpäivä läntisisssä sivistys valtioissa,joten hankinta menee huomiselle/loppuviikolle...
Ilmeisesti mallivuosien välillä ei suurempia muutoksia ole??
Tai onko muuta tietoa mallivuosien välillä??

Sorry - tylyttäjä on tavallaan oikeassa, läppärunkojen läppien asento toisiinsa nähden pitää synkronoida koska ne asettuvat mekaanisesti kohdalleen ensimmäisen 1000km aikana (tavallaan sisäänajoa sekin...).

Kaasareita Busissa ei ole ja ruiskusuuttimia ei yleensä tarvitse synkronoida toistensa kanssa - jos ruiskut synkronoidaan on ne tehtävä mittaamalla ruiskusuuttimen lävitse menevä virtaus tai sitten ne asetetaan mittaamalla sylinterikohtainen seossuhde niin että saadaan ne matchaamaan toisiinsa.

www.busanistit.org sivustolla löytyy suomenkielisiä ohjeita aiheesta läppärunkojen synkronointi...

Back