Helsingin Storm

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Grango
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kävin pleksin hakemassa stormilta. palvelu pelaa ja hinnoista saa tingittyä
smile_org.gif

jospa mäkin avaisin sanaisen arkkuni tähän...
itse olen sekä nuori että asiakaspalveluammatissa, ja huomio jonka olen tehnyt, on se että asiakkaat jotka haluavat palvelua joko pyytävät sitä tai hakevat katsekontaktin, kun kiertelijät vastaavasti välttävät sitä.
Näinhän se taitaa mennä.

Välillä ihmetyttää mistä kaikesta sitä väki jaksaa valittaa. Jos haluaa rauhassa katsella tuotteita ja joku tarjoaa palvelua niin aina voi sanoa että "katselen vain". Jos taas haluaa palvelua niin vilkuilua tiskille tai voi sinne jopa mennä itse kysymään apua. Ei ole kovin vaikeata.

Ei ole vielä tullut liikettä vastaan jossa tämä simppeli kaava ei olisi toiminut.

Huh, 2 kertaa ny käyny tässä MRA tuplakuplan perässä ja kummallakin kerralla se palvelu ollu sellasta että tuntuu ku ei jaksais tehä mitään. Ei oikeen huvita mennä uudestaan.

Laitan nyt sitten omat kokemukseni tältä keväältä Stormissa asioinnista tähän. Pari kertaa olen käynyt liikkeessä ja näillä kerroilla mm. sovitin kypärää ja ostin housut, ketjuöljyä, hupun jne. pientä. Kertaakaan ei myyjä oma aloitteisesti tullut palvelemaan, kypäröiden esittelyynkin jouduin hakemaan hieman vastahakoisen myyjän joka pian ilmoitti ettei tiedä tarpeeksi niistä joten hän sitten pyysi toisen myyjän paikalle, mutta kauppoja ei tullut.

Homman ongelmahan on selkeä, 5-7 kpl nuoria kundeja turvallisesti 10m pitkän tiskin takana tuijottamassa litteiden näyttöjen ruutuja tai juttelemassa keskenään. Kun asiakas tulee sisään niin kukaan heistä ei uskalla oikein lähteä ottamaan härkää sarvista.

Yksi mahdollisuus olisi poistaa koko tiski ja jättää varaosien myyjälle pienempi pöytä, ei mahdu kaverit juttelemaan ja oven viereen kassa niinkuin normaali kaupoissa.

Ja tavalliseksi käytännöksi se, että kun asiakas tulee ovesta niin myyjä ampuu heti kylkeen kiinni ja kysyy mitä asiakas etsii ja esittelee lyhyen tai pitkän kaavan kautta (riippuu asiakkaasta) valikoiman siltä alueelta, kun asiakas on näin informoitu ja kartoitettu myyjän toimesta niin SITTEN asiakas voidaan jättää tutkimaan omin päin jos näin haluaa.

Ylimääräiset myyjät aina kahville takahuoneeseen, myyjiä ei vain saa olla sellaisissa keskusteluringeissä joita asiakas ei uskalla häiritä.

Itse poikkesin siellä kuluneella viikolla ja palvelu pelasi moitteettomasti. Rauhassa sain katsella ja sovitella kypäriä ja kun kysyttävää tuli niin avuliaasti tultiin opastamaan. Selvitettiin yhdessä vielä sellaisia asioita mitkä nyt heille ei ihan jokapäiväisiä ollut. Oikein positiivinen fiilis jäi kun sieltä pois lähdin. Tiskillä oli vielä aikamoinen suhina kun joku oli sieltä jarrupaloja ostamassa niin ettei tiennyt edes mihin mopoon ne kuului. Hyvin selvisivät siitäkin.

Hesan Stormissa aika paljon asioineena olen huomannut seuraavan seikan...eli tosiaan kaverit sieltä tiskiltä eivät hyökkää automatic sun kimppuun, vaan kun käy sanomassa, että haluaisi sitä tai tätä, niin palvelu on ollut tähän asti erinomaista. Juha ja semmoinen tatuoitu kaveri on ollut ainakin erittäin ystävällisiä ja avuliaita. Ehkäpä heidän tyyli on vaan semmoinen, että eivät pyöri siellä hyllyjen välissä metsästämässä asiakkaista. Tämä voi tietysti osaa harmittaa, mutta asian tiedostaen, ei muuta kuin tiskille vain kertomaan asiansa, ja palvelu pelaa varmasti. Ja toki aina sattuu myös huonoja päiviä kauppiaille ja sehän toki harmittaa jälkikäteen...

Itsellä kokemusta Lahden Stormilta. Käväisin kysäsemässä Pipercrossin filteriä omaan 750 gsxr:ään. Nuoria jamppoja pyöri tiskin puolukka p...ssa tiskin takana törmäillen toisiinsa, vaikka olin ainoa asiakas tiskillä. Myyjä alkaa selailemaan asiakaskatalogia vimmoissaan ja ilmoittaa hetken päästä ettei löydy kuuspuolikkaaseen gixeriin suodinta
tounge.gif
, noh ilmoitan kohteliaasti että kysymyksessä on 750 kuutioinen malli ja näytän oikean rivin katalogista
crazy.gif
,
No, suodatin oli tilaustavaraa, joten tiedustelin löytyykö kytkinkahvaan vaijerin säätöruuvia. Samainen kaveri väitti silmät kirkkaina ettei sellaisia ole saatavana..joten piti taas kertoa oikea sivu katalookista  
thumbs-up.gif
mistä löytyy...
Kaveri katsoo koneelta...pitäis löytyä 3 kpl. Katseltuani vartin sällin sompailua hyllyjen välissä...ilmoitan kohteliaasti, että tulen parin päivän kuluttua hakemaan säätöruuvin ja suodattimen
talktohand.gif

Että näin meillä Lahdessa
biggrin.gif

Hesan Stormissa aika paljon asioineena olen huomannut seuraavan seikan...eli tosiaan kaverit sieltä tiskiltä eivät hyökkää automatic sun kimppuun, vaan kun käy sanomassa, että haluaisi sitä tai tätä, niin palvelu on ollut tähän asti erinomaista.
Saman huomion olen itsekin tehnyt.

Musta on mukava katsella itse rauhassa kamoja ja sitten hakea myyjä paikalle. Olen ollut oikein tyytyväinen Helsingin Stormin palveluun. Asiallinen liike.

Musta on mukava katsella itse rauhassa kamoja ja sitten hakea myyjä paikalle. Olen ollut oikein tyytyväinen Helsingin Stormin palveluun. Asiallinen liike.
Olen samaa mieltä. Kerrankin paikka, jossa voi katsella rauhassa ja apua saa, kun teputtaa tiskille ja avaa suunsa.
Ennen oli vaikeuksia saada mm. tilausinfoa netin kautta, saati sitten puhelinpalvelua. Nyt nämäkin asiat on saatu kuntoon.
Eli; ei valittamista, päinvastoin.
smile_org.gif

Olen samaa mieltä. Kerrankin paikka, jossa voi katsella rauhassa ja apua saa, kun teputtaa tiskille ja avaa suunsa.
Ennen oli vaikeuksia saada mm. tilausinfoa netin kautta, saati sitten puhelinpalvelua. Nyt nämäkin asiat on saatu kuntoon.
Eli; ei valittamista, päinvastoin.
smile_org.gif
+1
Kävin pitkästä aikaa Helsingin Stormissa ja täytyy sanoa, että palvelu on juuri sellaista kuin sen olla pitää. Rauhassa saa pyöriä ja jos on asiaa, tiskille.
Ennen kun liike oli alhaalla Vihdintien puolella, tunnelma oli kuin vanhan ajan varaosaliikkeessä. Tietämystä oli oltava omasta takaa, jos jotain halusi.
Eli eteenpäin on menty ja rajusti, niin teknologiassa kuin asiakaspalvelussakin.

Back