• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hidastelu tappaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ek@

New member
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/382873/Jopa+neljannes+kuolonkolareista+johtuu+sairauskohtauksista

Suomen liikenteessä jopa neljäsosa kuolonkoloraista johtuu liian alhaisten nopeusrajoitusten ja tahallaan jumitetun liikenteen aiheuttamasta vitutuksesta ja verenpaineen noususta. Nopeusrajoitukset ylös ja pelastuu jopa sata henkeä vuodessa! Suomi on ainoa maa, jossa hitaus ja saamattomuus ovat hyveitä. Liikenteestä on poistettava itsekeskeiset minäminä-hidastelijat kunnon ihmisten tieltä aiheuttamasta sairaskohtauksia!!!
 
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/382873/Jopa+neljannes+kuolonkolareista+johtuu+sairauskohtauksista

Suomen liikenteessä jopa neljäsosa kuolonkoloraista johtuu liian alhaisten nopeusrajoitusten ja tahallaan jumitetun liikenteen aiheuttamasta vitutuksesta ja verenpaineen noususta. Nopeusrajoitukset ylös ja pelastuu jopa sata henkeä vuodessa! Suomi on ainoa maa, jossa hitaus ja saamattomuus ovat hyveitä. Liikenteestä on poistettava itsekeskeiset minäminä-hidastelijat kunnon ihmisten tieltä aiheuttamasta sairaskohtauksia!!!

Uutisesta on hieman tarkoitushakuisesti jätetty mainitsematta se fakta, että vuonna 2010 kuoli Suomessa verenkiertoelimistön sairauksiin 20475 ihmistä ja itsemurhaan 954 ihmistä. Koska näissä kuolemissa merkittäviä riskitekijöitä ovat korkea stressitaso ja paikoillaan istuminen, aiheuttaa hidastelu välillisesti myös osan näistä, liikenteen ulkopuolella tapahtuneista kuolemista. Jos nyt muutama tuhatkin ihmistä menee, niin so not - jos sillä voidaan säästää yksikin ihmishenki.
 
Tuo nyt on hieman hankala juttu kun jokaisella on ne omat liikenteessä liikkumisen tarpeensa ja toki ovat siihen oikeutettujakin. Nyt kun tuolla pitäisi sulassa sovussa ajella se Pihtiputaan mummo sillä omalla ajokyvyllään sulassa sovussa sen alta 30v uraohjuksen kanssa jolla jo duunin aikaansaama stressitaso yksinään riittäisi tappamaan puolet tämän pallon väestöstä, niin... :paikallatuulee:

Jos tuota ajattelet sen lainsäätäjän vinkkelistä, niin eipä tuossa nyt hirveästi vaihtoehtoja ole kuin mennä sen heikoimman ehdoilla = käytännössä siis esim. nopeusrajoitukset on laskettava niin alas että se mummokin siitä selviää, tai ainakaan se nopeusero mummon ja uraohjuksen välillä ei kasva liian suureksi oletuksella että ohjuskaan ei aja ylinopeutta :sad:

Juu, kortti pois jos ei selviä, vaan milläs se mummo sitten liikkuu? Sinäkö se olet hälle ne nitropurkit ja maitotölkit kuskaamassa kun pieni kansaneläkekään ei riitä jatkuviin taksilla huristeluihin, hyvä että edes välttämättömiin lääkäreissäkäynteihin. Eli niin kauan vaan kun se mummo kykenee itse asiansa hoitamaan, joihin siis kuuluu oleellisena osana myös hänen tasavertainen oikeutensa liikkua tuolla yleisillä teillä, niin se on loppupelissä aika monen etu. Hän ei makaa sairaalavuoteessa eikä notku vanhainkodissa saattohoidossa = erittäin hyvä asia :)

Nämä "teiden ritarit" jotka pitävät itseään vähintään siviilipoliiseina, onkin sitten jo kokonaan toinen juttu :jpstyle:
 
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/382873/Jopa+neljannes+kuolonkolareista+johtuu+sairauskohtauksista

Suomen liikenteessä jopa neljäsosa kuolonkoloraista johtuu liian alhaisten nopeusrajoitusten ja tahallaan jumitetun liikenteen aiheuttamasta vitutuksesta ja verenpaineen noususta. Nopeusrajoitukset ylös ja pelastuu jopa sata henkeä vuodessa! Suomi on ainoa maa, jossa hitaus ja saamattomuus ovat hyveitä. Liikenteestä on poistettava itsekeskeiset minäminä-hidastelijat kunnon ihmisten tieltä aiheuttamasta sairaskohtauksia!!!

Jos joku ei vaivaudu lukemaan artikkelia, niin mainittakoon, että se ei tuohon nutaamiseen tai nopeusrajoituksiin liittynyt millään tavalla ja tuo logiikka liikennejumittamisen aiheuttaman vitutuksen aiheuttamasta sairaskohtauksesta voi olla totta tai voi olla olematta totta, mutta se on ihan tangentilla tuon alkuperäisen uutisen suhteen.

Uutisessa vain sanottiin, että sairaskohtausten aiheuttamista onnettomuuksista neljäsosa on kuolonkolareita, mikä on suunnilleen sama osuus kuin rattijuopumusten ja ylinopeuden aiheuttamissa onnettomuuksissa.

Noin henkilökohtaisena mielipiteenä sen verran, että jos jollakulla kiehuu veri, kun joku toinen ajaa hitaammin, niin tämä yksilö ei ole sillä hetkellä ehkä riittävässä tasapainotilassa auton rattiin. Aina on päästy nutaajista ohi jossain vaiheessa, mutta siihen voi kulua aikaa riippuen liikennemääristä ja sopivista ohituspaikoista. Vähän sama, kuin että jos ei hermo kestä, niin isoon markettiin ei kannata lähteä silloin, kun on jo lähtökohtaisesti kiire sieltä pois tai aiheuttaa itselleen vaan huonon olon.

Kun huomaa, että edellä ajava ärsyttää, niin ainoa asia, mitä kannattaa tehdä, on miettiä, että miksi se sitten niin ärsyttää. Ongelma kun on sillä, joka ärsyyntyy; yhdellekään tieliikenteen käyttäjälle ei ole luvattu vapaata baanaa perille asti.
 
Uutisessa vain sanottiin, että sairaskohtausten aiheuttamista onnettomuuksista neljäsosa on kuolonkolareita, mikä on suunnilleen sama osuus kuin rattijuopumusten ja ylinopeuden aiheuttamissa onnettomuuksissa.

toisin päin - Joka neljäs kuolonkolari on johtunut/sen syntyy on vaikuttanut sairaskohtaus.

"Erilaiset ajon aikana saadut sairaskohtaukset ja sairauksista johtuva ajokyvyn heikkeneminen ovat osasyyllisenä jopa joka neljännessä kuolemaan johtaneessa kolarissa. Määrä on lähes yhtä suuri kuin rattijuopumuksesta tai ylinopeudesta johtuvissa onnettomuuksissa."


tosin tässä ei ole eritelty sitä että onko kolari syntynyt sen sairauden takia vai uhri menehtynyt sen takia. Toki vähän triviaalia mut mielen kiintoista- saako kuski sydärin ja vetää kolmion takaa toisen eteen ja väkeä menehtyy vai vetääkö kylkeen, saa sydärin ja menehtyy.
 
Uutisessa oli virhe. Ylinopeus aihettaa vain noin 5 prosenttia kuolemaan johtavista onnettomuuksista
Ylinopeus on toki mukana lähes kaikissa itsemurha onnettomuuksista joita on tuo 25 prosenttia .
Ylinopeutta suurempi riski tavan kuskille on se että ajamisen sijasta keskitytään maisemien ihailuun.
 
Jos joku ei vaivaudu lukemaan artikkelia, niin mainittakoon, että se ei tuohon nutaamiseen tai nopeusrajoituksiin liittynyt millään tavalla ja tuo logiikka liikennejumittamisen aiheuttaman vitutuksen aiheuttamasta sairaskohtauksesta voi olla totta tai voi olla olematta totta, mutta se on ihan tangentilla tuon alkuperäisen uutisen suhteen.

Uutisessa vain sanottiin, että sairaskohtausten aiheuttamista onnettomuuksista neljäsosa on kuolonkolareita, mikä on suunnilleen sama osuus kuin rattijuopumusten ja ylinopeuden aiheuttamissa onnettomuuksissa.

Noin henkilökohtaisena mielipiteenä sen verran, että jos jollakulla kiehuu veri, kun joku toinen ajaa hitaammin, niin tämä yksilö ei ole sillä hetkellä ehkä riittävässä tasapainotilassa auton rattiin. Aina on päästy nutaajista ohi jossain vaiheessa, mutta siihen voi kulua aikaa riippuen liikennemääristä ja sopivista ohituspaikoista. Vähän sama, kuin että jos ei hermo kestä, niin isoon markettiin ei kannata lähteä silloin, kun on jo lähtökohtaisesti kiire sieltä pois tai aiheuttaa itselleen vaan huonon olon.

Kun huomaa, että edellä ajava ärsyttää, niin ainoa asia, mitä kannattaa tehdä, on miettiä, että miksi se sitten niin ärsyttää. Ongelma kun on sillä, joka ärsyyntyy; yhdellekään tieliikenteen käyttäjälle ei ole luvattu vapaata baanaa perille asti.

Näinhän se menee. Koska muiden käyttäytymiseen ei voi vaikuttaa, ainoa asia mihin voi vaikuttaa on oma asennoituminen.

Vituttaa noi silti aina silloin tällöin... :p
 
Onneksi kulkuneuvon voi valita niin ettei mummojen tai koomalammas kotipoliisien perässä ole mikään pakko nyhvätä. Ei edes ruuhkassa, vaikkakin se suoraselkäisiä kukkahattuja tietysti ärsyttääkin.
 
Kun tein päätöksen, etten maksa yhtään ylinopeussakkoa ajaessani kotilolla, minusta tuli Uudenmaan vaarallisin mies. Valintani takia minua ohitellaan ihan hullun lailla. Jos ajaa, kuten säännöt sanoo, enemmistö on sitä mieltä, että säännöt on vääriä. Onko siis ajotavassani tai asennoitumisessani virhe...?
 
Kun tein päätöksen, etten maksa yhtään ylinopeussakkoa ajaessani kotilolla, minusta tuli Uudenmaan vaarallisin mies. Valintani takia minua ohitellaan ihan hullun lailla. Jos ajaa, kuten säännöt sanoo, enemmistö on sitä mieltä, että säännöt on vääriä. Onko siis ajotavassani tai asennoitumisessani virhe...?

Diagnoosi: Puhdas asennevamma. Suosittelen julkisia tai vaimoa kuskiksi. :D
 
Kun tein päätöksen, etten maksa yhtään ylinopeussakkoa ajaessani kotilolla, minusta tuli Uudenmaan vaarallisin mies. Valintani takia minua ohitellaan ihan hullun lailla. Jos ajaa, kuten säännöt sanoo, enemmistö on sitä mieltä, että säännöt on vääriä. Onko siis ajotavassani tai asennoitumisessani virhe...?

Jotta idylli olisi täydellinen.....

Kai sä nyt kuitenkin köröttelet motarilla aina vasemmalla kaistalla, ihan
rauhassa kuulapelejä pelaten :;):
 
Kun tein päätöksen, etten maksa yhtään ylinopeussakkoa ajaessani kotilolla, minusta tuli Uudenmaan vaarallisin mies. Valintani takia minua ohitellaan ihan hullun lailla. Jos ajaa, kuten säännöt sanoo, enemmistö on sitä mieltä, että säännöt on vääriä. Onko siis ajotavassani tai asennoitumisessani virhe...?
Mä tein samalaisen päätöksen mutta jouduin perumaan sen saman tien kun huomasin että liikenneturvallisuus kärsii. Turvallisemmasta ajotavastani huomautuksena Pertunmaan poliisi antoi minulle 85€ palkinnon lahjoitetavaksi liikenneturvallisuustyöhön. Suosittelen samaa sinullekin, ei ole kallista
 
tosin tässä ei ole eritelty sitä että onko kolari syntynyt sen sairauden takia vai uhri menehtynyt sen takia. Toki vähän triviaalia mut mielen kiintoista- saako kuski sydärin ja vetää kolmion takaa toisen eteen ja väkeä menehtyy vai vetääkö kylkeen, saa sydärin ja menehtyy.

Autoliiton Moottorilehdesta omin sanoin lainattua
" Mies 84v. ajaa paikallistietä 30km/h saa sairaskohtauksen ja ajautuu ojaan ja menehtyy"
"Tutkijalautakunnan suositus: Tärinäraidat, Kaiteet"

(ei ollut viimeisemmäs lehdessä, mutta jäi jostain syystä mieleen...)

Takaisin aiheeseen:
5 % kuolemista johtuu ylinopeudesta
15% kuolemista johtuu siitä ettei kuski keskity ajamiseen eli hidastelu tappaa
 
15% kuolemista johtuu siitä ettei kuski keskity ajamiseen eli hidastelu tappaa

Tuo täydellinen unessa haahuilu tuntuu yleistyvän vuosi vuodelta sitä mukaan, kun rajoitukset laskevat. Ennen nuo sentään olivat yleensä jotain uniapneapotilaita tai kännisiä, mutta nykyään kohta joka toinen ajelee ihan muissa maailmoissa.
 
Keskity ajamiseen? Kyllä se ajaminen pitää sujua suoraan selkäytimestä, ilman mitään erillisä ponnisteluja keskittymiseen. Tarkoitan tällä sitä että kun ajaa niin pitää olla itsehillintää ettei ala jotain muuta räpeltämään, mihin katseen kääntää vaikka miten lihiksen välistä ketsupit auton penkille menneet, pennut huutas takapenkillä, kännykälläsoittaminen tai muuhun vastaavaan sillä ne sekunnit venyvät usein liian pitkiksi jolloin katse on muualla kuin ajonäkymässä.
 
Keskity ajamiseen? Kyllä se ajaminen pitää sujua suoraan selkäytimestä, ilman mitään erillisä ponnisteluja keskittymiseen. Tarkoitan tällä sitä että kun ajaa niin pitää olla itsehillintää ettei ala jotain muuta räpeltämään, mihin katseen kääntää vaikka miten lihiksen välistä ketsupit auton penkille menneet, pennut huutas takapenkillä, kännykälläsoittaminen tai muuhun vastaavaan sillä ne sekunnit venyvät usein liian pitkiksi jolloin katse on muualla kuin ajonäkymässä.

Kyllä ajaminen sujuukin selkäytimestä mutta kun pitää tiirailla kaikenlaisia urpoja ja arvailla mitä ne aikoo tehdä. Vaikka kotilolla tulinkin tänään töihin niin 30km matkalla motarilla kaksi uunoa pomppasi oikealta eteen 120 rajoituksella, itsellä 125 gps:n mukaan, noilla noin 100. Tuossa on muuttuvat rajoitukset mutta osa ei niitä seuraa. Saa sitä hiukan polkea jarrua kun nuo pomppivat vielä ihan viime hetkellä eteen. Ei se vilkku anna oikeuta tulla eteen, se on mun mielipide. Kävisivät ajamassa autobaanalla, siellä oppii seuraamaan peilejä ja arvaaman mitä muut tekevät. Jos ei opi niin Darwin on tarkka jätkä, ikävä kyllä, jakaa palkinnot postuumisti.

Suomessa rajoitukset on jo tiputettu koomarajalle, 100 rajoitus autiolla moottoritiellä kuivana, aurinkoisella säällä on jo idiotismia. Tai 60 maaseudulla paikassa jossa ei ole asutusta.

Myös idiottimaiset rajoitukset tietöiden kohdalla ärsyttää, 80 alkaa kilometri ennen tietyötä, 30 alkaa 200m ennen työmaata - ja sitten kun olet kohdalla niin huomaat ettei siinä mitään ole, merkit on tuotu viikkoa liian aikaisin tai työmaa onkin jo ollut pari viikkoa valmiina. Mutta siinähän on hyvä tutkan paikka.

Suomalainen liikenneturvallisuustyö on muuttunut puhtaaksi nopeuksin laskemiseksi ja kyttäämiseksi. Oikeasti olisi järkevää parantaa monia risteyksiä, tehdä kevyen liikenteen väyliä, risteyksiä parantaa (punainen nuolivalo vasemmalle on monesti ihan turha, kyllä ne vastaantulijat erottaa helposti, jollei niin sitten kortti pois).

(turha se on täällä vuodattaa, poliitikot ovat populisteja jotka haluavat vain omaa ja puolueen parasta)
 
Onko v***uuntuminen henkistä tasapainottomuutta ja oman itsensä hallitsemattomuutta.
Luonnollista se on on kuitenkin samoin kuin flunssa, nuhakuume, mielenvikaisuus ja muut sen sellaiset pikkuvaivat.
Missä kulkee se raja milloin kukin yksilöllisesti törmää omiin rajoihinsa?
Onko lopulta kyse erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylipaisuneesta itsekkyydestä, kanssaelämiseen kynemättömyydestä ja suomalaisista erityisesti puhuttaessa metsäläisyydestä. Suomalainenhan pyrkii paikkoihin, joissa ei taatusti ole muita lähistöllä toisin kuin muut kansat, jotka nimen omaan menevät sinne missä kaikki muutkin ovat.
Kun ollaan paikoissa missä on muitakin, niin ilman muuta tulee jonoja, ruuhkia ja jokainen joutuu miettimään omaa olemistaan suhteessa muihin.
Tietenkin, jos on tarpeeksi typerä, niin tuota kaikkea ei tietenkään pysty ymmärtämään.
 
Onko v***uuntuminen henkistä tasapainottomuutta ja oman itsensä hallitsemattomuutta.
Luonnollista se on on kuitenkin samoin kuin flunssa, nuhakuume, mielenvikaisuus ja muut sen sellaiset pikkuvaivat.
Missä kulkee se raja milloin kukin yksilöllisesti törmää omiin rajoihinsa?
Onko lopulta kyse erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylipaisuneesta itsekkyydestä, kanssaelämiseen kynemättömyydestä ja suomalaisista erityisesti puhuttaessa metsäläisyydestä. Suomalainenhan pyrkii paikkoihin, joissa ei taatusti ole muita lähistöllä toisin kuin muut kansat, jotka nimen omaan menevät sinne missä kaikki muutkin ovat.
Kun ollaan paikoissa missä on muitakin, niin ilman muuta tulee jonoja, ruuhkia ja jokainen joutuu miettimään omaa olemistaan suhteessa muihin.
Tietenkin, jos on tarpeeksi typerä, niin tuota kaikkea ei tietenkään pysty ymmärtämään.

Tarkoitin sitä että nuo eteentulijat kyllä mun mielestä ihan oikeasti vaarantavat minun turvallisuuteni. Ja nuo ylimääräiset rajoitukset laskevat yleensäkin noiden rajoitusten uskottavuutta ja kunnioittamista. Jos liikennesuunnittelu olisi muuta kuin nopeuden laskemista niin se olisi uskottavampaa. Kyllä ulkomailla ajaminen on helpompaa, ei tarvitse stressata kun kaikki ovat tottuneet ihan toisenlaisiin liikennemääriin ja liikenne on suunniteltu sujuvaksi. Yleensäkin kaikenlainen kupeksiminen ei kuulu liikenteeseen vaan joustava ajotapa on se jolla pärjää. Puusilmät yleensä ne ongelmat aiheuttaa eikä välttämättä edes tajua mitä tuli tehtyä.
 
Back
Ylös