• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hienoja pikipaikkauksia

matkamotoristi

New member
Turunväylältä Kehä1 länteen rampissa on 20cm leveä sileä pikijuova ja samanmoinen Kehä2-Turunväylä länteen rampissa.Onko muualla? Nämä huomasin tänään.
 
Itekin ihmettelin noita leveitä halkeamapaikkauksia tänään.
Taitaa olla joku uus työmenetelmä urakoitsijalla (lieneekö Tieliikelaitos vai Lemminkäinen) paikata noita pituussuuntaisia halkeamia. Ennen on riittänyt halkeaman täyttäminen valuasfaltilla.
 
Kehä ykköseltä idästä päin kun kääntyy Turun motarille Helsinkiin päin ja koko jyrkkä mutka ja reilusti eteenpäin siitä
 
Myös tuusulantiellä kehä III sillan alla kaupunkiin päin.

Smoto on taistellut noita vastaan. Ottaakohan taas tapetille, kun ovat taas lisääntyneet korjausmenetelmänä.

Olisi mielenkiintoista kuulla tielaitoksen kanta paikkojen kitkakertoimista ko korjauksilla.
 
Jo pari vuotta ollut Tampereen ohitustiellä suunnilleen välillä Pirkkahalli - Lahdentien liittymä, pikipaikkausta oikealla kaistalla osittain molemmissakin urissa rinnakkain.
 
Just juttelin tänään MP Arkadian jäsenen kanssa samasta jutusta, asia on tiedossa tosi korkealla tasolla.
Saa nähdä tuleeko muutoksia?
 
Tuli ajeltua tuossa viikonloppuna ja havaittua, että noita 20cm leveitä valuasfalttipaikkauksiahan on joka puolella Uudenmaan tiepiiriä.
 
mad.gif

Varmaan aika hyvä menetelmä paikata, mutta kun aina pakataan unohtamaan kaksipyöräisten turvallisuus!!
Hiekkaa tai muuta karhennusta kaivataan...

Kukahan on eka, joka romuttaa ittensä, pyörän tai molemmat moisissa paikkuissa?
 
Länsiväylä Suomenojanramppi Hankoonpäin, piiitkiä pikipaikkauksia jatkuu melkein länsiväylälle asti.
Menevät vielä kivasti kaistan yli
mad.gif
 
no eipä ollut herkkua paikkausta edeltänyt tilannekaan: kaistan keskellä meni pitkä ura, pahimmillaan melkein 10cm syvä ja yli 10cm leveä.

pari kertaa meinasi viedä eturengasta miten tahtoi kun vahingossa osui vakoon...
 
Joo, ei oo helppoa olla motoristi
biggrin.gif

Mutta kyllä toi pikipaikkaus on ihan
033102ass_1_prv.gif

jos ei muuhun oo varaa, niin mieluummin ne railot
tounge.gif
 
Turhaa narinaa. On ne pikipaikkaukset parempi kuin railot asfaltissa ja onko pakko vetää ramppi olkapää maassa jos on pikipaikkaus
confused_orig.gif
 
Turhaa narinaa. On ne pikipaikkaukset parempi kuin railot asfaltissa ja onko pakko vetää ramppi olkapää maassa jos on pikipaikkaus
confused_orig.gif
Voisin olla hieman eri mieltä. Pienet pikiläntit nyt eivät juuri haittaa, mutta nämä uudet paikkaukset on vedetty koko liittymän matkalle niin ettei niiden ylitystä pysty välttämään mitenkään. Lisäksi ne ovat vielä suht. leveitä kaistaleita.

Kyllähän noiden kanssa pystyy elämään kun tietää, että niitä on vedetty jokaiseen liittymään pk-seudulla, mutta turistit eivät välttämättä osaa odottaa niitä ja sateella ne näkyvätkin vielä huonosti. Siinä voi päätyä turvalleen vaikka miten rauhallisesti ajelisi.
 
Turhaa narinaa. On ne pikipaikkaukset parempi kuin railot asfaltissa ja onko pakko vetää ramppi olkapää maassa jos on pikipaikkaus
confused_orig.gif
Voisin olla hieman eri mieltä. Pienet pikiläntit nyt eivät juuri haittaa, mutta nämä uudet paikkaukset on vedetty koko liittymän matkalle niin ettei niiden ylitystä pysty välttämään mitenkään. Lisäksi ne ovat vielä suht. leveitä kaistaleita.

Kyllähän noiden kanssa pystyy elämään kun tietää, että niitä on vedetty jokaiseen liittymään pk-seudulla, mutta turistit eivät välttämättä osaa odottaa niitä ja sateella ne näkyvätkin vielä huonosti. Siinä voi päätyä turvalleen vaikka miten rauhallisesti ajelisi.
No enpä usko että se railo/halkeama näkyisi kauheesti paremmin?

Ja niin, eihän noissa kaikissa rampeissa varmaan vielä mitään suuria venttejä ollut, mutta varmaan olisi pian tullut. Parempi tollanen paikkaus, kun yllättävä kuoppa johon saat juuri eturenkaan sohastua.
 
liukashan tuollainen paikkaus on sateella, ei siitä pääse mihinkään.

onneksi se kuitenkin tuli vasta kun suurin osa pyöristä oli jo talviteloilla...
 
Syksyn viimeinen ajoreissu meinasi päätyä turvallen kiihdyttäessä turun motarille.Histan ramppiin oli myös ilmestynyt tommonen musta vana.
Siinä pannarin kassit melkeen tietä viisti, onneksi pysyttiin tälläkin kertaa viellä asvaltilla!
wink.gif
 
Ajokokemusta on vielä melko vähän mulla mutta väittäsin että monesti railo on parempi kuin paikkaus. Monesti railoa ei käytännössä huomaa, mutta pienikin paikkaus voi olla sateella liukas. Tietysti jos tiessä on hirveä railo tai monttu niin pakko kai se on paikata, mutta saisivat keksiä paremman menetelmän. Tai eikö pikipaikkauksen pintaa voisi mekaanisesti karhentaa paikkauksen jälkeen jollain koneella? Ei pitäis ihan rokettisaienssia olla.
 
Back
Ylös