• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hihnaveto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja STENJU
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

STENJU

New member
Onko kukaan tilannut ja asentanut hihnavetosettiä
pyöräänsä esim. Gsx 1400 , Bandit tai Xjr 1300 ym...

Jos on niin mistä tilannut ja kuinka toimii?

Moni pyörä muuttuis kiinnostavammaksi jos ei olis noita ketjuja.

Itse löysin pari paikkaa mistä näitä saa, mutta aika tyyriitä on setit.

Juuri tuo kettinkiveto ei sytytä minuakaan, en haaveile luopuvani keppivetoisesta,mutta juuri tuo hihnaveto noissa mainitsemissasi pyörissä panisi harkitsemaan niiden hankkimista.
Remmivedossahan on etuina,hiljainen,tehohäviö on pienempi kuin kettingissä,huoltoystävällisempi.keveämmät komponentit.ym.
Nykytekniikalla valmitettuna varmasti kestävä.
Suurin syy taitaa olla että mp valmistajat takaavat tällä kettinki suosimisella varaosamyyntinsä.
Olisihan vararemmi kevyt pitää mukana ja helppo vaihtaakkin.
Kaikin puolin järkevä ratkaisu.
Itse ainakin olisin valmis remmivetoisiin .
Paljonko tuollainen remmivetoasennus sarja maksaa ko mopoihin.
062802moto_prv.gif

Suurin syy taitaa olla että mp valmistajat takaavat tällä kettinki suosimisella varaosamyyntinsä.
062802moto_prv.gif
Osta HD!
idea3.gif
tounge.gif

Kunhan heitin...
wink.gif
Harrikoitten hihna on lukemani mukaan hyvinkin kestävä. Yli 100000 orkkishihnalla oon kuullut ajetun. Eli tosiaan kestäviä ovat! Kivi saattaa tehdä reiän hihnaan, mutta jos keskellä remmiä, niin kestää vielä katkeamatta. Reunassa jos on, niin menee kyllä poikki nopeasti. On olemassa myös "hätävararemmejä", joiden päät ruuvataan toisiinsa ja matka jatkuu, jos alkuperäinen katkeaa. Mukava, puhdas ja huoltovapaahan hihnaveto on. Aika kalliin oloinen tuommonen sarja tuntuu olevan, mutta mä olenkin köyhä...
bawling.gif

Joo ilman muuta kerron kokemuksia. Menee kylläkin luultavasti Pääsiäisen yli ennen kuin pääsen ruuvailemaan paikoilleen. Jospa silloin olisi jo ajokelejäkin.
Pekka

Eilen tuli paketti postista. Paino 7.6kg. Eli ei ainakaan painonkevennyksen vuoksi hihnavetoa kannata laittaa. Rattaat ovat todella jämerät ja siistiä työtä. Pieniä sarjoja kun tehdään niin ei tarvitse ihmetellä että maksaa. Tänään vähän..
033102beer_1_prv.gif
ja maanantaina reippaana asentamaan.

Tästä asennussarjasta vielä että ei mene ihan heittämällä paikoilleen. Keskituesta ja moottorin kopasta pitää pirrata vähän ainetta pois. Mukana tuli hyvät ohjeet miten homma pitää tehdä. Sarjan mukana tuli myös jousivaaka millä hihnan kireyden voi tarkastaa. Hihna on aivan muovin oloinen eikä ollenkaan kuminen kuten luulisi
omg.gif
Voi olla että ei toimi pakkasella mutta eipä sillä ole väliä.
biggrin.gif

pystykös laittaa kuvia tosta asennuksesta vaikuttaa mielenkiintoiselta projektilta

Tästä asennussarjasta vielä että ei mene ihan heittämällä paikoilleen. Keskituesta ja moottorin kopasta pitää pirrata vähän ainetta pois. Mukana tuli hyvät ohjeet miten homma pitää tehdä. Sarjan mukana tuli myös jousivaaka millä hihnan kireyden voi tarkastaa. Hihna on aivan muovin oloinen eikä ollenkaan kuminen kuten luulisi  
omg.gif
biggrin.gif
Gatesin hihna... kestää se. Samoja hihnoja vanhoissa Buelleissa ja HDeissa.

062802moto_prv.gif
Osta HD!
idea3.gif
tounge.gif

Kunhan heitin...
wink.gif
Harrikoitten hihna on lukemani mukaan hyvinkin kestävä. Yli 100000 orkkishihnalla oon kuullut ajetun. Eli tosiaan kestäviä ovat! Kivi saattaa tehdä reiän hihnaan, mutta jos keskellä remmiä, niin kestää vielä katkeamatta. Reunassa jos on, niin menee kyllä poikki nopeasti. On olemassa myös "hätävararemmejä", joiden päät ruuvataan toisiinsa ja matka jatkuu, jos alkuperäinen katkeaa. Mukava, puhdas ja huoltovapaahan hihnaveto on. Aika kalliin oloinen tuommonen sarja tuntuu olevan, mutta mä olenkin köyhä...
bawling.gif
Ja ajat silti maailman kalleimmalla puolivalmisteella?
tounge.gif

Sorry, oli pakko.
Samallahan se minäkin, ja yksi syy valintaani oli toi hihnaveto.

omg.gif
biggrin.gif
Noh Pekka, onkos se hihnaveto jo paikallaan gsx 1400;ssa.
Vai ootkos kerralla testaamassa kestääkö 100.000km;ä
tounge.gif

Olis mielenkiintoista kuulla,miten pelittää tuo remmivetoisena.
062802moto_prv.gif

No nyt remmi on lopultakin paikoillaan ja ensiajot ajettu tänään. Asennus ei todellakaan onnistu heittämällä paikoilleen mutta ei ole mitenkään ylivoimainen jos porakone pysyy käsissä ja osaa vääntää M6 kierteen. Etuketjupyörän ympärillä olevaa suojaa täytyy myös hieman muotoilla rautasahalla ja "rälläkällä". Muovinen etuketjupyörän päällä oleva koppa myös hieman hankasi hihnaan mutta sivuleikkureilla sai näpsäistyä pienen palasen pois ulospäin näkymättömästä paikasta. Hihna kulkee suoraan ainakin takahihnapyörästä katsottuna. Sarjan mukana tuli muutama säätöprikka ja mikäli oikein ymmärsin niin niillä voi säätää keinuhaarukan sivuttaissuuntaa. Tähän tuskin on tarvetta mutta sen näkee kun menen seuraavan kerran tallille ja katson miten hihna kulkee etuhihnapyörään nähden. Tuskin on mitään ongelmia. Ensivaikutelma on todella hyvä. Hihna on äänetön ja toimii pehmeästi. Ykköselle liikennevaloissa vaihtaessa se ei kylläkään poista sita kolahdusta vaikka vähän sitä toivoinkin.
mad.gif
. Myyjän linkistä löytyy hyviä kuvia asennuksesta. Sarjan mukana tulee hyvät asennusohjeet, muistaakseni hihnan kestoiäksi mainittiin 40.000km. Loppuu ainakin se bensamittarin vieressä pyllisteleminen kemikaalipurkkien kanssa.
biggrin.gif

Pekka

Mahtaapi olla nyt mellevänä hän.
biggrin.gif

Onkohan vastukset/kitkat myös pienemmät,jolloin myös bensan kulutukseen vaikuttaisi,,,
Tänne olisikin mielenkiintoista kuulla lisää tietoa projektin/ajeluiden varrelta.
062802moto_prv.gif

Ainakin minun tapauksessa vastus varmasti pieneni. Kun purin ketjut (pyörällä oli ajettu 6200km) olivat ketjut aivan älyttömässä jonkassa. Castrolin ketjuvahaa olin kesän käyttänyt.
Pekka

Ainakin minun tapauksessa vastus varmasti pieneni. Kun purin ketjut (pyörällä oli ajettu 6200km) olivat ketjut aivan älyttömässä jonkassa. Castrolin ketjuvahaa olin kesän käyttänyt.
Pekka
Ketjuvaha....aivan vihonviimeinen aine. Viime kesän käytin aktiivisesti enkä enää koskaan laita pyöräni ketjuun moista ainetta. Kerää paskaa ihan hulluna, vaikee saada puhdistettua helposti jne...

Pekka
Ketjuvaha....aivan vihonviimeinen aine. Viime kesän käytin aktiivisesti enkä enää koskaan laita pyöräni ketjuun moista ainetta. Kerää paskaa ihan hulluna, vaikee saada puhdistettua helposti jne...
+1 80w-90 normaali vaihteistoöljy havaittu parhaaksi. ainoa miinus on öljyn haju.

Se haju johtuu hypoidi lisäaineesta. Sitä on GL 4 ja GL5-luokan öljyissä. GL 1 luokan öljyssä tätä hajua ei pitäisi olla.
Pekka

No nyt remmi on lopultakin paikoillaan ja ensiajot ajettu tänään. Asennus ei todellakaan onnistu heittämällä paikoilleen mutta ei ole mitenkään ylivoimainen jos porakone pysyy käsissä ja osaa vääntää M6 kierteen. Etuketjupyörän ympärillä olevaa suojaa täytyy myös hieman muotoilla rautasahalla ja "rälläkällä". Muovinen etuketjupyörän päällä oleva koppa myös hieman hankasi hihnaan mutta sivuleikkureilla sai näpsäistyä pienen palasen pois ulospäin näkymättömästä paikasta. Hihna kulkee suoraan ainakin takahihnapyörästä katsottuna. Sarjan mukana tuli muutama säätöprikka ja mikäli oikein ymmärsin niin niillä voi säätää keinuhaarukan sivuttaissuuntaa. Tähän tuskin on tarvetta mutta sen näkee kun menen seuraavan kerran tallille ja katson miten hihna kulkee etuhihnapyörään nähden. Tuskin on mitään ongelmia. Ensivaikutelma on todella hyvä. Hihna on äänetön ja toimii pehmeästi. Ykköselle liikennevaloissa vaihtaessa se ei kylläkään poista sita kolahdusta vaikka vähän sitä toivoinkin.
mad.gif
. Myyjän linkistä löytyy hyviä kuvia asennuksesta. Sarjan mukana tulee hyvät asennusohjeet, muistaakseni hihnan kestoiäksi mainittiin 40.000km. Loppuu ainakin se bensamittarin vieressä pyllisteleminen kemikaalipurkkien kanssa.
biggrin.gif

Pekka
No jokos on Pekka tullut ajeltua sen verran, että voi kokemuksia kertoa ja mikä on hyvää ja huonoa ja että kannattiko vai ei.

Mitä tuli kustannuksia koko hoitoon?

Harkitsen vahvasti samanlaista projektia sitten joskus, kun
nykyinen kardaanipyörä menee vaihtoon.

Back