Wasserschwein
New member
Aika outoa ettei kukaan muu kuin ee-speed ole kuullut asiasta vaikka uudistuksen myötä pyörien hinnat romahtavat Suomessa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No sitä vähän ihmettelinkin - jos liikkeellä on vuoden 86 Tunturi Raisu jota ei ole koskaan käytetty tai rekisteröity niin voiko sen laskea uudeksi?Jos niitä ei ole kukaan omistanut (paitsi tietenkin liike), eikä niillä ole ajettu, niin eiköhän ne lasketa kaiken maalaisjärjen mukaan uusiksi.Tuolla näyttäisi olevan 03 ja 04 pyöriäkin, miksi ne lasketaan uusiksi vai lasketaanko?
Vai miellätkö ostavasi kaupasta vanhan t-paidan, jos valisemasi paidan viereen vaatetangolle tuodaan kesän malliston viimeisin tuote?
Tässähän on puhtasti kysymys siitä, miten kukin määrittelee 'uuden tuotteen'.
![]()
Näissä pitää olla myös tarkkana siltä osin että liikkeessä saatetaan myydä ylivuotista uutena. Itsellä tuli viime kesänä tämä vastaan kun luulin ostaneeni 04 mallin mopon mutta se olikin 03 mallinen ja ensirekisteröity 04 - sivulaukkuteline 04-malliseen ei sopinut oikeaan kohtaan ruuvin reikien osalta...piti sitten tilata 03-mallinen teline ja hiukka keskustella myyjän kanssaTuolla näyttäisi olevan 03 ja 04 pyöriäkin, miksi ne lasketaan uusiksi vai lasketaanko?
Äijä saanu just vuoden kaupustelun jälkeen omansa myytyä ja nyt on jo tollanen ääni kellossa. Taitaa kuvitella olevansa kauppamiehiä, ehkä jopa onKatsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, nyt tuntuu jotenkin liian hyvältä olla ostajan asemassa![]()
Minulle kävi muuten ihan samoin. Virallinen myyjä alitti kolmelta harmaatuojalta saadun tarjouksen ja sen lisäksi vanha kulkuneuvo meni vaihdossa asialliseen hyvityshintaan. Yksikään harmaatuoja ei olisi ottanut vaihdokkiani paitsi yksi myyntitiliin. Vaihdokissa ei luultavasti ollut vikaa koska se myytiin merkkiliikkeestä samalla viikolla. Ja talvella.Mun viimeisimmän ostoksen kohdalla homma meni niin, että nimenomaan rinnakkaistuojat hinnoittelivat itsensä ulos yhtenä rintamana kaikkien niiden pyörämallien osalta, joista pyysin tarjouksen.
Ilmeisesti pojilla yhtenä homman jujuna varsin nopea rahankierto. Seisoisi vähän perkeleesti pätäkkää isommassa käytettyjen laivastossa.Resurssipulako se on syynä, ettei ee-speed ota vaihdokkeja vastaan? Sillä bisnestähän niilläkin pystyisi tekemään, mutta laskisiko se sitten vaihtajien halua asioida ee-speedissä, jos siellä korvattaisiin vaihdokeista heidän myyntilistan hintojen mukaan, eli ns. vapailtamarkkinoiltakin voi saada paremman hinnan.
Jos ee-speed pyörittäisi vielä toimivaa vaihdokkikauppaa, niin että asiakkaat hyväksyisivät sen hintatason, niin voisi käydä kylmät näille perinteisille toimijoille. Tai sitten ei, mistäs näitä tietää. Voihan sekin päivä vielä koittaa, että nämä maahantuojatkin lähtevät laskemaan hintojaan, mutta se tulee kyllä olemaan varmasti se viimeinen vaihtoehto, kun kaikki muut on ensin kokeiltu.
Tuskin omasta tahdostaan hinnoittelivat itseään ulos. Tiettyjä pyöriä saa euroopan tukkureilta halvemmalla, ja toisia taas ei. Suurinta osaa saa kuitenkin sopivasti.Mun viimeisimmän ostoksen kohdalla homma meni niin, että nimenomaan rinnakkaistuojat hinnoittelivat itsensä ulos yhtenä rintamana kaikkien niiden pyörämallien osalta, joista pyysin tarjouksen. Olisiko vaan niin, että ns. virallinen puoli olisi laskenut käteishintojaan sen verran, ettei rinnakkaisbisnes toimi enää nykyhinnoilla?
Mä ostin Bläkkärin, saatavuus virallista tietä pitkin 1 viikko.Tuskin omasta tahdostaan hinnoittelivat itseään ulos. Tiettyjä pyöriä saa euroopan tukkureilta halvemmalla, ja toisia taas ei. Suurinta osaa saa kuitenkin sopivasti.Mun viimeisimmän ostoksen kohdalla homma meni niin, että nimenomaan rinnakkaistuojat hinnoittelivat itsensä ulos yhtenä rintamana kaikkien niiden pyörämallien osalta, joista pyysin tarjouksen. Olisiko vaan niin, että ns. virallinen puoli olisi laskenut käteishintojaan sen verran, ettei rinnakkaisbisnes toimi enää nykyhinnoilla?
Varmaan kyselit sellaisia pyöriä, joiden saatavuus oli huono, ja sitä kautta hinta muodostui liian korkeaksi.
Lohduttaneeko paljoa?EE-speedin hinnat tulevat laskemaan rajusti muuttuneen verokohtelun ansiosta. Soitin äsken eskolle ja tiedustelin pyörä valikoimaa ja hintoja, jolloin kuulin tuon UUTISEN.
Esimerkki -06 1000rr hinta nettisivulla 17600,- tällä hetkellä ja hetken kuluttua 16000 kunhan ehtii päivittää hinnat.
Esko kehui pyörien hintojen tulevan alaspäin vi**sti, tiedä sitte mitä mahtoi tarkoittaa...
Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, nyt tuntuu jotenkin liian hyvältä olla ostajan asemassa![]()
Juurikin näin ellei sitten yksityisesti yritä myydä. Marginaalia kun on hieman enemmän tiputtaa niitä käytetyn pyyntejä kun on uutenakin maksanut "kohtuullisesti". Tuo EEskon verokohtelu liittyy varmasti Tulliin ja heidän (ilmeisesti nyt sitten edesmenneeseen) tapaansa tsekata uusien hinnat "viralliselta" mahaantuojalta tms. Jokainen voi todeta eron EEskon hintoja ja "virallisten" hintoja vertailemalla. Jos/kun tulli ottaa EEskon hinnan uuden pyörän veron pohjaksi niin kyllä vaan massia säästyy yrittäjältä ja valtio jää nuolemaan pahemmin näppejään ja mopon ostaja on entistä tyytyväisempi (=minäSe on se väliraha joka pyöränvaihdossa ratkaisee. Itsekkin sain "virallisen jälleenmyyjän" myymään Blackbirdiin sen verran hyvän vaihtotarjouksen, että en voinut olla tarttumatta koukkuun. Bonuksena tähän päällä vielä 4v-takuu, asia jota ainakin minä arvostan.
![]()
Minkä ihmeen logiikan mukaan tuhannella eurolla ei ole mitään merkitystä? Varsinkaan persaukisellaIhmettelen vaan tota hommaa.. jos prätkä ostetaan jollain rahoituksella, niin onko sillä loppujenlopuksi mitään väliä maksaaks se 16 vai 17 donaa, kunhan vaan saa sen nopeesti.
Ihme pennin venytystä ja kituuttamista. Skulaa näköjään suomessa! Vaikka itse oon persaukinen, niin silti en jaksa alkaa pihtaamaan![]()
Voi todellakin laskea uudeksi.Itsellä ollut kloppina Helkama Raisu,mutta saman nimisestä Tunturista en ole ikinä kuullut..No sitä vähän ihmettelinkin - jos liikkeellä on vuoden 86 Tunturi Raisu jota ei ole koskaan käytetty tai rekisteröity niin voiko sen laskea uudeksi?
Oliskohan tuossa seuraus ja syy. Siinä järjestyksessä.Vaikka itse oon persaukinen, niin silti en jaksa alkaa pihtaamaan
Samaa vikaa itse kullakin; kun tulot nousee määrän X, niin menot nousee X + 20%...Oliskohan tuossa seuraus ja syy. Siinä järjestyksessä.Vaikka itse oon persaukinen, niin silti en jaksa alkaa pihtaamaan![]()