scuuba
New member
No empä usko että ainakaan tänä kesänä ois ollu yhtn mitn ongelmaa sen suhteen etteikö katurengas, oli se sit sportti tai tourinki, olis lämmenny rata-ajossa riittävästi, oli kierrosaika hitaan ryhmän alottelijalla mikä tahansa.Sellainen tulee äkkiseltään mieleen, että voisikohan se olla hitaan ryhmän aloittelevalle kuljettajalle virhe laittaa kaikkein sporttisimpia renkaita alle, jos ne eivät lämpene sinne optimaaliselle alueelle, eli voisiko tämä selittää luistamiset aloittelijoilla? B-ringin saumakohdat tuli kyllä itsekin huomattua, aika jänniä olivat eka setillä tänä kesänä.
Sillon ku katurengas luistelee ultrahitaalla, niin tod näk ongelma on se että ajelee liian korkeilla paineilla ja katurenkaan pinta sulaa.
Yks mahis on myös se että kun panostaa mutkavauhteihin, eli on siel hitaan yläpäässä, niin vaikka kierrosaika on mitä on, koska ei suorilla edelleenkään tykitä, niin silti sen renkaan rasitus on suuri, ja rengas lämpenee yli sen katukäyttöön suunnitellun lämpötilan/ kun sitä vaan ei oo suunniteltu rata-ajoon vaikka kuinka mainosmiehet yrittäis sitä ratapäivä-renkaana myydä.
Ja noin yleisesti ottaen:
Kyl sillä sporttisporttis renkaalla vähän lujempaa ajelee (keskiryhmässä) kun tourinkikumilla, mut silt se ss on edelleen todella kaukana yksinomaan rata-ajoa silmällä pitäen suunnitelluista seoskumeksista, joiden käyntilämpötila on ~tuplat vs katukumit.