Honda CBR 600 F

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^b3ra^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo, no kyl siitä varmaan saa jotain osviittaa siitä vanhasta, et näkee millä kireydellä se nyt on... ni vetää about samaan (vähän kireemmälle) ja lähtee testaileen.

Tuleepa sitten ekaa kertaa revittyy katteitakin irti, saa nähä monessa osassa ja kuinka paskaks ne sit saa tässä operaatiossa ;)
helppoa kuin heinän teko
baaa.gif
 
hei tietääkö kukaan käykö pc-31:seen jonku muun hondan lokasuoja esim vfr:är on saman näköinen
ku tota omaa ei tuntuisi löytyvän purkaamoilta
confused_orig.gif
 
ei oo -99 automaattiryypyllä, itel saman"korinen" -00...
ryyppy on aika jäykkä, ja pitää ylipuyolen välin vetää, et alkaa vaikuttamaan.
viilennä vaan ryyppy päälle ja käyntiin ilman mitään kaasuja, ni lähtee ainakin itel ihan kivasti.
withstupid.gif
mutta mistä löytyis ohjeita tähän neuvoon?
tätä voi varmaan turvallisesti tehdä itsekin ettei vaan tarvis mennä liikkeisiin?
 
ei oo -99 automaattiryypyllä, itel saman"korinen" -00...
ryyppy on aika jäykkä, ja pitää ylipuyolen välin vetää, et alkaa vaikuttamaan.
viilennä vaan ryyppy päälle ja käyntiin ilman mitään kaasuja, ni lähtee ainakin itel ihan kivasti.
withstupid.gif
mutta mistä löytyis ohjeita tähän neuvoon?
tätä voi varmaan turvallisesti tehdä itsekin ettei vaan tarvis mennä liikkeisiin?
Voipi olla että löytyy mp:n omasta ohjekirjasta?

Ryypyn käyttö ei ole kovin paha homma hoitaa itse
biggrin.gif

Nojoo, ohjekirjaan tutustumalla selviää varmasti pari muutakin
asiaa pyörän käytöstä.
thumbs-up.gif

Ja sitten vaan
062802moto_prv.gif
 
Osaako joku kertoa tuon automaattiryypyn sielunelämää?? Kylmänä käynnistettäessä sen ymmärrän, mutta kun tarjoaa sitä myös lämpöisenä aina hetkeksi..Eli jos mopo on ajettu normilämpöiseksi ja käyt vaikka kaupassa (15min) ja laitat vehkeet uudelleen tulille niin huutaa hetken jonka jälkeen rauhoittuu. Kuuluuko tehdä näin?? Mopo vuosimallia -05.
-05 malli on ruiskupeli ja siten ryyppyä ei ole. Löytyy kaasarikoneista. Pyörän 'tietokone' antaa automaattisesti alussa vähän lisää löylyä pannulle, jotta lämmöt nousisivat käyttöalueelle (40+). Tämän jälkeen rauhoittuu. Kannattaa tsekata että tyhjäkäynti on siellä n. 1300 pintaan ja säätää tarvittaessa (yleensä alemmas), ei huuda niin paljoa.
 
ei oo -99 automaattiryypyllä, itel saman"korinen" -00...
ryyppy on aika jäykkä, ja pitää ylipuyolen välin vetää, et alkaa vaikuttamaan.
viilennä vaan ryyppy päälle ja käyntiin ilman mitään kaasuja, ni lähtee ainakin itel ihan kivasti.
withstupid.gif
mutta mistä löytyis ohjeita tähän neuvoon?
tätä voi varmaan turvallisesti tehdä itsekin ettei vaan tarvis mennä liikkeisiin?
Voipi olla että löytyy mp:n omasta ohjekirjasta?

Ryypyn käyttö ei ole kovin paha homma hoitaa itse  
biggrin.gif

Nojoo, ohjekirjaan tutustumalla selviää varmasti pari muutakin
asiaa pyörän käytöstä.  
thumbs-up.gif

Ja sitten vaan  
062802moto_prv.gif
withstupid.gif
kun en hoksannut hakea ohjekirjan hondan sivuilta...

siis ryyppy tarkoittaa niin kuin rikastimen käyttöä, vai...?
 
siis ryyppy tarkoittaa niin kuin rikastimen käyttöä, vai...?
Kaasarikoneissa kylmä moottori käynnistyy ja lämpiää paremmin rikastimella (ryyppy), joka
pienentää ilmanottoa kaasuttimeen ja siten muuttaa seosta rikkaammalle (tästä nimi).
Ei kannata ryypyttää kovin kauan (pari min. tms.), koska ei tee koneelle hyvää
tunkea sylinteriin liian rikasta polttoaineseosta pitkiä aikoja. Paina rikastinvipu takaisin tuon 1-2min
jälkeen ja anna lämmetä normaaliin käyttölämpötilaan. Sitten vaan
062802moto_prv.gif
 
Terve vaan cebari immeisille. Tuli hankittua itselleni 93vm kuussatku ja tulin lukaisemaan tuosta ketjun rallatuksesta. Itselläni se pitää ääntä kierroksilla 1200-2300 noin suurin piirtein. Sitten ei kuulu mitään. Tuosta manuaalisesta kiristäjästä olen kuullut juttua, että se kuluttaisi enemmän sitten laahareita ja ei tästä syystä olisi kovinkaan järkevä hankinta. Mitä käyttäjät ovat tästä mieltä?

Toinen juttu mitä ihmettelin on koneen öljymäärän tarkistaminen. Edellisen omistajan mukaan silmää ei ole, josta sitä tarkastella ja itse en ole vielä perehtynyt asiaan. Miten tuossa katsotaan öljymäärä ja mitä öljyä suosittelette? Voipi olla tyhmä kysymys, mutta laiska kun on.
 
Öljymäärä tarkastetaan öljytikusta, joka löytyy tulpasta mistä lisätään öljyt koneeseen
 
No niin, tällaista epäilinkin. Hyvä, kiitoksia vaan. Millaista mälliä olet koneessa pitänyt ja kuinka tiheään pitäisi tuon ikäisissä vehkeissä vaihdella? Kilometrejä on 52tkm.
 
No niin, tällaista epäilinkin. Hyvä, kiitoksia vaan. Millaista mälliä olet koneessa pitänyt ja kuinka tiheään pitäisi tuon ikäisissä vehkeissä vaihdella? Kilometrejä on 52tkm.
Öljyt.. niistä voi vääntää vaikka ja kuinka..
biggrin.gif


Itse olen kokeillut useampia vaihtoehtoja ja paras tähän asti
on ollut ihan Hondan oma GN4. Ei maksa miljaardeja ja tuntuu kytkin+vaihteet
pelaavan paremmin kuin esim. castrolilla. Kokeile pois ja vaihda
toiseen merkkin jos ei pelaa..
wink.gif
 
Terve vaan cebari immeisille. Tuli hankittua itselleni 93vm kuussatku ja tulin lukaisemaan tuosta ketjun rallatuksesta. Itselläni se pitää ääntä kierroksilla 1200-2300 noin suurin piirtein. Sitten ei kuulu mitään. Tuosta manuaalisesta kiristäjästä olen kuullut juttua, että se kuluttaisi enemmän sitten laahareita ja ei tästä syystä olisi kovinkaan järkevä hankinta. Mitä käyttäjät ovat tästä mieltä?

Toinen juttu mitä ihmettelin on koneen öljymäärän tarkistaminen. Edellisen omistajan mukaan silmää ei ole, josta sitä tarkastella ja itse en ole vielä perehtynyt asiaan. Miten tuossa katsotaan öljymäärä ja mitä öljyä suosittelette? Voipi olla tyhmä kysymys, mutta laiska kun on.
niin eihän sitä sillä manuaalisella saa kiristää niin tiukalle että kuluttaa laaharit rikki muuten ei kuluta sen enempää kuin vakio kiristin .ja ne öljyt katsotaan tikusta siten että kierretään auki pyyhitään ja laitetaan takaisin mutta ei kierretä kiinni vaan sen mitä se menee painamalla anteeksi kirjoitus virheet ja pilkkujen puuttuminen kännykällä ei jaksa noita laittaa
veryangry.gif
baaa.gif
 
Noita mökäpönttöjä vissiin löytyy aika heikosti käytettyinä ja vielä Suomesta.

Pitäis saada vähän enempi ääntä omaan ritsaan ja menny niin pirusti jo rahaa pyörään (vanhahan se on) ja varusteisiin jne ku vasta tuli hommattua.

Jos jollain tietoa mistä löytäis fiksuun hintaan 99-00 CBR 600F:ään (vissiin sit se F4-malli ilman i:tä) sliparia, niiin kiitollinen ois... (tietty, jos joku luopumassa).
Vai pitääkö porailla muutamat reijät siihen ;)

Niin hennot äänet tos vakiona, et vois päästä jollain vaihdetulla radallekin vielä...
Minulla on jäänyt autotallin nurkkaan ylimääräiseksi Yoshimuran RS-3 Slipari 99-00 mallin F4 cebariin. Sliparia on hieman modifioitu, eli vaimentimen sisähuilua on lyhennetty n 2cm, jonka ansiosta äänet on todella matalat matalilla ja keskialueen kierroksilla. Tällä sliparilla saa ceeperin kuulostamaan kilosportilta. Slipari on täysin ehjä ja toimiva. Slipari on jo 8 vuotta vanha, joten siinä on jo pieniä naarmuja ja käytönjälkiä.

Vastaavasti myisin sliparin halvalla, eli satasella lähtee. Jos kiinnostaa, niin voisin ottaa kuvia sliparista ja lähettää s-postiin.
 
Nyt on noin viikon päivät tullut ajeltua 2002 mallisella pyörällä. Vehje pelaa aivan hyvin, mutta tyhjäkäynnillä kone käy ikään kuin papattamalla ts. käyntiääni ei ole aivan tasainen. Pitäisikö huolestua vai onko ns. ominaisuus ja mistä voisi lähteä mahdollista vikaa hakemaan?
Muuten kone kiertää ja vetää hyvin, ehkä pientä nykimistä havaittavissa tasakaasulla pienillä kierroksilla.
 
. Sähköpiuhan oletin tietysti olevan ihan liitin kiinni meininkiä, mutta liitin (keltainen pyöreä, missä litteä pää ja johdot (3) läpi + taitettu litteän pään sivuille) ei ole valossa sinne päinkään mitä pitäisi (pyörässä valkoinen naarasliitin kolmella sisäänmenolla ja tähän vastakappale pitäisi olla valossa). Ei siis saa kiinni ilman liittimen vaihtoa toimivaan, koska tuo litteä suorakaide ei tunnetusti voi mennä kolmeen reikään sisälle.

Yritin laittaa nuo irtojohdon päät kiinni yhteen liittimeen (pyörässä siis kaksi, koska kaksi polttimoa takana ja led valolle vain yksi liitin missä 3 johtoa) ja testata tuleeko edes valoa, mutta ei mitään.. ilmeisesti johdot olivat väärinpäin tms. Voiko tuollaiseen törkätä ihan suoraan 12v jännitettä ja kokeilla palaako ledit?

Jos led-yksikkö suostuu yhteistyöhön, niin onko hajua mistä saisi tuohon esimerkkiin
sopivan liittimen? Vai tarvitseeko niitä liittimiä yhdistellä jotenkin, että saa tarpeeksi virtaa..?
nixweiss.gif
itsellä tuo ledi lamppu meni mukisematta paikoilleen. keltaisen liittimen tökkäsin toisen poltttimon paikalle.

edit. tuo piuhasarjasi näyttää hiukan silvotulta kun pyörä näyttää olevan pc35?
 
itsellä tuo ledi lamppu meni mukisematta paikoilleen. keltaisen liittimen tökkäsin toisen poltttimon paikalle.

edit. tuo piuhasarjasi näyttää hiukan silvotulta kun pyörä näyttää olevan pc35?
Ok.. täytyy kokeilla tuota tapaa, vähän vastaavaa vinkkiä sain tuolta talli-ketjun puolelta, mutta tämä selventi kyseessä tosiaan olevan polttimon kannan. Kiitoksia!

Tuosta kuvasta.. kyseessä tosiaan oli vain esimerkkikuva ja pyörä kuvassa ei ole meikäläisen, vaan erään harrastajan CBR F4i -04 jenkkilästä.
 
No niin, tällaista epäilinkin. Hyvä, kiitoksia vaan. Millaista mälliä olet koneessa pitänyt ja kuinka tiheään pitäisi tuon ikäisissä vehkeissä vaihdella? Kilometrejä on 52tkm.
Mulla on ollut joka kesä eri öljyt, en ole huomannut eroja. Ja vaihtanut aina syksyisin. Kilsoja on tullut 5-7k.

Voisi kokeilla seuraavaksi lidlin, bilteman tms halpisöljyjä
smile_org.gif
 
ketjut ja rattaat näyttäis olevan ok mutta mistä sen tietää ns.varmasti?en tiedä kuvittelenko mutta tietyssä kohtaa on mun mielestä hieman kovempi rallatus/rahina... mistä tuollainen johtuis?voisko olla esim eturattaassa hammas poikki?
nixweiss.gif
 
Ostin otsikon mukaisen -99 vuosimallin prätkän. Koeajon lisäksi en ole heittänyt sillä kuin n. kilometrin pituisen lenkin.

Ongelmani on tällainen: laitoin pyörän keskiseisontatuelle vähaksi aikaa. kun otin pois tuelta, huomasin että ketju oli silmin nähden löystynyt, "vapaa" liike oli useita senttejä. Ennen tuelle laittamista ketju oli sopivalla kireydellä. Pääsin pyörällä liikkeelle, joten ketju ei ole ainakaan kummaltakaan rattaalta hypännyt pois.

Mitähän on mahtanut tapahtua? Onko tässä joku juju, jota en tajua? Auttakaa aloittelevaa motoristia
biggrin.gif
 
Back
Ylös