Honda CBR 600 F

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^b3ra^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

^b3ra^

New member
Morjensta vaan kaikille!
Tuli hankittua otsikon mukainen pyörä eilen ja nyt kiinnostaisi kuulla kaikenlaista tietoa pyörästä. Elikkäs yleisimmistä vioista sun muusta voi kertoa jos tietoa löytyy.
Vaihtaako muilla samanlaisen pyörän omistavilla kone tyhjäkäynnillä ääntä kun kytkimen laittaa pohjaan ja vastaavasti kun se kahvan taas päästää irti. Pyörä oli juuri ollut huollossa ja korjaaja oli kertonut sen olevan normaalia tuossa pyörässä, mutta kiinnostais vielä tietää muiden kokemuksista.
Missä lämpötilassa flektin kuuluu lähteä pyörimään?
 
Se kuuluu asiaan ! Joka cebarissa sama ominaisuus !
062802moto_prv.gif
 
Kuinka usein näissä 600 äffissä pitäisi/kannattaisi tehdä isompi koneremppa?
 
Ajelin 600F vm -89 107000 km ilman mitään koneremppoja. Jakopään ketju vaihdettiin n.30-35 tkm välein. Öljyt vaihdoin n. 6 tkm välein ja hyvin pelitti. Pyörä vieläkin ajossa ja kaveri tyytyväinen siihen. Mittarissa nyt 148000
 
Ok. Kiikaroin -98 cebaria, ajettu 44 000km enkä oikeen näitten nelarien huoltoväleistä tiedä.
 
Sivukatteet irti, alta paljastuu 2 pulttia mitkä ruuvaat irti ja penkki lähtee nostamalla
 
Sivukatteet irti, alta paljastuu 2 pulttia mitkä ruuvaat irti ja penkki lähtee nostamalla

Ompas systeemi. Mites tuo työkalulaatikko löytyykö se tuolta penkin alta? Mukava vaan jos työkalujen saamiseen tarvitsee työkaluja
biggrin.gif
Ei oo vielä kerenny hirveesti pyörää tutkimaan ku lunta tuli 2 päivän aikana varmaan 30cm. Nsr:ssä oli kätevä kun avainta vaan pyöräytti niin sai penkin irti..
062802jumpie_prv.gif
 
Sivukatteet irti, alta paljastuu 2 pulttia mitkä ruuvaat irti ja penkki lähtee nostamalla

Ompas systeemi. Mites tuo työkalulaatikko löytyykö se tuolta penkin alta? Mukava vaan jos työkalujen saamiseen tarvitsee työkaluja
biggrin.gif
Ei oo vielä kerenny hirveesti pyörää tutkimaan ku lunta tuli 2 päivän aikana varmaan 30cm. Nsr:ssä oli kätevä kun avainta vaan pyöräytti niin sai penkin irti..
062802jumpie_prv.gif
Ei tartte työkaluja työkalujen esille saamiseen.
tounge.gif
Se sivukate auki niin siellä on sellainen pieni muoviloota, josta luukku auki niin työkalut on siinä.

Mitä tulee kyseiseen pyörämalliin niin mainittakoon tyypilliset viat:

nokkaketjun kiristin
jännitteentasaaja
 
Mitä tulee kyseiseen pyörämalliin niin mainittakoon tyypilliset viat:

nokkaketjun kiristin
jännitteentasaaja

Jännitteentasaaja vaihdettu viime kesänä ja nokkaketju tarkistettu huollossa noin viikko sitten eli niiden puolesta pitäs varmaan olla sit ok. Minkäslaisin väliajoin tuo nokkaketju kannattais tarkistuttaa vai vasta sitten kun se alkaa pitää mekkalaa?
 
Paljos tommonen jännitteen tasaaja maksaa?
Huomasin tossa just ykspäivä, et valo hivenen kirkastuu ku antaa kaasua (tämähän vissiin oire).
Mitä suurempia ongelmia ton jännitteen tasaajan kanssa voi ilmetä?

Nokkaketjun rallatus vissiin on "ominaisuus", mut kyl kieltämättä vituttaa se rallatus.
Kelasin, et jos sen vaihtaa, ni pystyyks sit ajelee rauhallisin mielin kuin pitkää ennenku taas alkaa kuuluu ääntä?
(pyörä -00 ja ajettu 31tkm ja rallatusta esiintyy kierrosalueella 2000-3000rpm), mikä ei vissiin viel kovin huolestuttavaa oo, mut oishan se kiva, ettei mitään ylimääräisiä ääniä kuuluis.

kysyypi kädetön aloittelija

edit: parit typot taas kerran
 
Aikanaan tuollaisen -00 CBR:n omistaneena kuuntelin tuota nokkaketjun rallatusta välillä 14500 - 60000 km. 18000 km huollossa mainitsin tuosta, mutta kertoivat tuon olevan ominaisuus(sana muoto oli jotensakin...taidat olla vähän turhan tarkka
smile_org.gif
), johon ei myöhemmin tarvinnut puuttua. Muistelen lukeneeni, että tuon kiristäjän vaihto ei pitkään auta, kunnes tuttu rallatus jatkuu taas...

Ei muuta kuin kovaa ajoa ja jos asia mietityttää, niin ainahan siitä voi huollossa mainita.
 
Täristääkö yleensä nämä rivineloset jollain kierrosalueella? Tuntuu että lähtee käsistä tunto, jos pitää tietyissä kierroksissa konetta?

Viime kesänä huomasin ilmiön, mitä en sen tarkemmin kykene selittämään. Tapahtui siis seuraavaa:

Retkillä maakunnissa sattui tankkausaikojen kohdalla eteen muutama shell huoltoasema. Tankkasin kokeilun vuoksi shellin v-power bensaa. Sitten kun olin hetken ajellut, aloin ihmetellä jumalatonta tärinää, lähinnä matka-ajossa. Stonga tärisi juurikin siten, että käsistä meinasi lähteä tunto. Tankkasin uudelleen v-poweria, sama meininki jatkui.

Koto Vantaalla mopo saikin sitten normaalia 98 bensaa, ja hetki sen jälkeen tärinä taas laantui.

Töissä eräs vanhempi kolleegani kertoi tutkimuksesta, jossa v8 moottoria käytettiin v-powerilla ja normi bensalla. Tulos oli, että v-powerilla konetta käytettäessä, se tärisi enemmän kuin "normibensalla".

Summasummarum, polttoaineissa on eroja..
biggrin.gif
 
Terve!
itsellä oli vm-91 ja mittarissa oli 78tkm kun avattiin kone ihan varmuuden vuoksi kun täristi jonkun verran, mut ei sinne juuri mitään tarvinnu vaihtaa, pari laakeria vaihteistoon ihan vaan sen takia kun oli pata auki.
ja tietysti kampiakseli ja kiertokanget+männät tasapainoitettiin sen värinän takia ja kyllä se siitä pikkusen pienenikin.
pyörä on suvussa edelleen ja pelaa yhä hyvin

nii ja se kytkimestä veto vaan hiljentää sen vaihteiston, oli ihan sama juttu

niin se on ihan normaalia että ajovalo kirkastuu kun nostaa kierroksia, jos se ei kirkastu niin silloin on vikaa jännitteensäätimessä
 
Mites muilla lähtee pyörät käyntiin tommosessa 0 asteen kelissä yön jälkeen ( auringossa kyllä lämpimämpi mut pyörä varjoisessa paikassa )? Tänään töihin lähtiessä joutu varmaan 4 min sahata ennenkuin lähti käymään. Aluksi ei edes lupaillut, mutta useamman yrityksen jälkeen lähti ryyppy pohjassa ja ilman kaasua. Jotenkin kuitenki tuntuu, että tuo ryyppy ei vaikuta kierroksiin millään tavalla edes kylmällä. Pitäsikö vaikutuksen olla selkeä? Mites muilla?
 
Mites muilla lähtee pyörät käyntiin tommosessa 0 asteen kelissä yön jälkeen ( auringossa kyllä lämpimämpi mut pyörä varjoisessa paikassa )? Tänään töihin lähtiessä joutu varmaan 4 min sahata ennenkuin lähti käymään. Aluksi ei edes lupaillut, mutta useamman yrityksen jälkeen lähti ryyppy pohjassa ja ilman kaasua. Jotenkin kuitenki tuntuu, että tuo ryyppy ei vaikuta kierroksiin millään tavalla edes kylmällä. Pitäsikö vaikutuksen olla selkeä? Mites muilla?
Kyllä pitäisi ihan hyvin noissa lämmöissä lähteä vielä. Oma ainakin lähtee ihan hyvin ryyppy vaan täysille ja heti ko lupaa hiukan ni pikkasen kaasua ja kun hörähtää käyntiin ni pienellä kaasun annolla pitää käynnissä kunnes kierrokset pomppaa yleensä itellä sinne jonnekin 3000 ryypyn ollessa täysin auki. Jos ryyppy nyt ei yhtään vaikuta kierroksiin ni kyllä ehkä kannattais sen toiminta tarkastaa.
 
Mites muilla lähtee pyörät käyntiin tommosessa 0 asteen kelissä yön jälkeen ( auringossa kyllä lämpimämpi mut pyörä varjoisessa paikassa )? Tänään töihin lähtiessä joutu varmaan 4 min sahata ennenkuin lähti käymään. Aluksi ei edes lupaillut, mutta useamman yrityksen jälkeen lähti ryyppy pohjassa ja ilman kaasua. Jotenkin kuitenki tuntuu, että tuo ryyppy ei vaikuta kierroksiin millään tavalla edes kylmällä. Pitäsikö vaikutuksen olla selkeä? Mites muilla?
Kyllä pitäisi ihan hyvin noissa lämmöissä lähteä vielä. Oma ainakin lähtee ihan hyvin ryyppy vaan täysille ja heti ko lupaa hiukan ni pikkasen kaasua ja kun hörähtää käyntiin ni pienellä kaasun annolla pitää käynnissä kunnes kierrokset pomppaa yleensä itellä sinne jonnekin 3000 ryypyn ollessa täysin auki. Jos ryyppy nyt ei yhtään vaikuta kierroksiin ni kyllä ehkä kannattais sen toiminta tarkastaa.
Kierrokset ryypyllä ei nouse ku max jonnekki 1500rpm koneen ollessa kylmä ja ryypyn poisotto ei oikeestaan vaikuta ollenkaan. Pitääpäs ottaa viikonloppuna tutkintaan.

EDIT: Ja lisäyksenä vielä, että pyörä siis ollut ulkona koko yön. Ei tallissa.
 
Back
Ylös