Honda CBR 600 F

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^b3ra^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites muilla lähtee pyörät käyntiin tommosessa 0 asteen kelissä yön jälkeen ( auringossa kyllä lämpimämpi mut pyörä varjoisessa paikassa )? Tänään töihin lähtiessä joutu varmaan 4 min sahata ennenkuin lähti käymään. Aluksi ei edes lupaillut, mutta useamman yrityksen jälkeen lähti ryyppy pohjassa ja ilman kaasua. Jotenkin kuitenki tuntuu, että tuo ryyppy ei vaikuta kierroksiin millään tavalla edes kylmällä. Pitäsikö vaikutuksen olla selkeä? Mites muilla?
Kyllä oma vm. 91 lähti pakkasestakin (n. -10 C) käymään ihan kevyesti, käynnistymisen kanssa ei ole ollut oikeastaan koskaan mitään ongelmia, kunhan muistaa ryyppyä käyttää. Eipä ole juuri minkään muunkaan kanssa ongelmia ollut. Takapyörän laakerit jouduin vaihtamaan talvella, ja juurikin vastakkaiselta puolelta missä sivuseisontatuki on, oli takalaakeri varsin huonossa hapessa. Vahvoja pelejä kaikenkaikkiaan...
smile_org.gif
 
Moi,

nyt on käsillä oman CBR-600F2:n kevään ensikäynnistys. Ajattelin kysellä että minkälaisia rengaspaineita kannattaa pitää pyörässä? Harmi kun pyörän mukana ei tullut manuaalia. Osaako joku sanoa mistä mahtaisia saada? Kenties netistä pdf-muodossa?
 
f aiheinen kysymys, itse ajelen ainakin vielä yammulla:

olen näynyt viimeisiä cbr 600f vuosimalleja (~2006) joissa ei ole ainakaan näkyvillä etupään säätöjä (esijännitys, vaimennus), eli onko säätöjä jossain vaiheessa karsittu ? vai onko ne etupäässä piilossa putkien yläpäässä olevan tulpan alla ? entäs takapää ?
 
Mites muilla lähtee pyörät käyntiin tommosessa 0 asteen kelissä yön jälkeen ( auringossa kyllä lämpimämpi mut pyörä varjoisessa paikassa )? Tänään töihin lähtiessä joutu varmaan 4 min sahata ennenkuin lähti käymään. Aluksi ei edes lupaillut, mutta useamman yrityksen jälkeen lähti ryyppy pohjassa ja ilman kaasua. Jotenkin kuitenki tuntuu, että tuo ryyppy ei vaikuta kierroksiin millään tavalla edes kylmällä. Pitäsikö vaikutuksen olla selkeä? Mites muilla?
Ryyppy pohjaan niin lähtee heti, mutta sitä ryyppyä ei saa pitää kauan pohjassa muuten kastelee tulpat !
 
Paljos tommonen jännitteen tasaaja maksaa?
Huomasin tossa just ykspäivä, et valo hivenen kirkastuu ku antaa kaasua (tämähän vissiin oire).
Mitä suurempia ongelmia ton jännitteen tasaajan kanssa voi ilmetä?

Nokkaketjun rallatus vissiin on "ominaisuus", mut kyl kieltämättä vituttaa se rallatus.
Kelasin, et jos sen vaihtaa, ni pystyyks sit ajelee rauhallisin mielin kuin pitkää ennenku taas alkaa kuuluu ääntä?
(pyörä -00 ja ajettu 31tkm ja rallatusta esiintyy kierrosalueella 2000-3000rpm), mikä ei vissiin viel kovin huolestuttavaa oo, mut oishan se kiva, ettei mitään ylimääräisiä ääniä kuuluis.

kysyypi kädetön aloittelija

edit: parit typot taas kerran
Jos ketjun rallatus v....taa niin laita käsisääteinen niin loppuu !Tuolta saa
 
f aiheinen kysymys, itse ajelen ainakin vielä yammulla:

olen näynyt viimeisiä cbr 600f vuosimalleja (~2006) joissa ei ole ainakaan näkyvillä etupään säätöjä (esijännitys, vaimennus), eli onko säätöjä jossain vaiheessa karsittu ? vai onko ne etupäässä piilossa putkien yläpäässä olevan tulpan alla ? entäs takapää ?
-04 esijännitys ja paluuvaimennus tapahtuu tuosta stongan yläpäästä ruuveista ja sisäänvaimennus haarukan päästä. Tosiaan ainakaan -07 ei näytä olevan enää samoja ruuveja... hmm
confused_orig.gif
 
f aiheinen kysymys, itse ajelen ainakin vielä yammulla:

olen näynyt viimeisiä cbr 600f vuosimalleja (~2006) joissa ei ole ainakaan näkyvillä etupään säätöjä (esijännitys, vaimennus), eli onko säätöjä jossain vaiheessa karsittu ? vai onko ne etupäässä piilossa putkien yläpäässä olevan tulpan alla ? entäs takapää ?
-04 esijännitys ja paluuvaimennus tapahtuu tuosta stongan yläpäästä ruuveista ja sisäänvaimennus haarukan päästä. Tosiaan ainakaan -07 ei näytä olevan enää samoja ruuveja... hmm
confused_orig.gif
-05 eteenpäin säätöjä ei keulassa ole. Takajousessa lienee esijännityksen säätö, muttei muuta (?)
 
Mistähän saisi halvalla bensapumpun 98vm. 600f:läiseen? Tai jos jollain on ylimääräisenä niin saa tarjota jarkko.turkki (at) mbnet.fi
 
Ja jos ei oo pakko olla alkuperänen niin myöskin melkein ihan mikä vain tarvike pumppukin kelpaa. Imupumppu ja paine 0,2 baria. Noita löytyy ihan autotarvike liikkeistä siinä 40-70 euron väliin. Ite laittelin vähän vanhempaan kusiaiseen hugon pumpun. Saman mallinen muutes kuin tuo bilteman pumppukin. (tuotenro 523226) Liekkö jopa sama pumppu kuin tuo hugo. Liittimethän ei tarvikepumpun kans käy suoraan joten niitä joutuu muokkaan mutta se on helppoa.
 
Morjesta vaan, juuri rekisteröin ja ajattelin heti vaivata kysymyksellä.

Eli, paljonko maksaa hondaan 12 000km huolto? Pyörä on 2005 jos sillä nyt merkitystä on.
 
Kiitos tiedoista, laitoin kyselyn tuonne purkuosaliikkeeseen. Jos ei sieltä tärppää niin täytyy käydä esim. motonetistä etsimässä sopiva ja modailla liittimet sopiviksi.
 
Morjes!

Itellä -95 vuoden äffä cebari. Talven aikana askartelin siihen Leo Vincen sliparin. Nyt tuleekin sitten kahdenlaista neuvoa: Vaihda suuttimet ja että ei tarvitse vaihtaa suuttimia.

Onko kokemuksia mikä olis hyvä vaihtoehto..?

Ajon aikana äänihän on muuttunut hyvin radikaalisti, ja nyt sitten pienessä päässä pyörittelee, että "kuulostaakohan toi siltä et se käy liian laihalla.."

Ainoa "ihmeellinen" ääni mikä kuuluu, on: "pum pum" kun kaasua höllää.. tosin kuuluu vain hitaalla höllöömisellä, ja hyvin vaimeana, eikä edes aina..
 
Ois varmaa ollu uuden aiheen paikka mutta kokeillaan nyt ensin täällä.

Eli, miten sais kunnon pörinät / jytinät topicin mukaisen pyörän orggisputkesta? Uudet pöntöt maksaa monta tankillista bensaa...
 
Back
Ylös