Honda CBR 600 F

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^b3ra^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
siitä kunnon pörinät halvalla
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-00-CBR-600-F4-Stealth-MotoGP-EXHAUST-MUFFLER-SLIP-ON_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35596QQ
ihZ013QQitemZ230248602654QQrdZ1QQsspagenameZWDVW" target="_blank">http://cgi.ebay.com/ebaymot....meZWDVW</a>
ja täältä lisää
http://search.ebay.com/search....ve=Save
verot voi laskea karkeasti että hinta+rahti+27%=hinta kotia asti
 
siitä kunnon pörinät halvalla
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-00-CBR-600-F4-Stealth-MotoGP-EXHAUST-MUFFLER-SLIP-ON_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35596QQ

ihZ013QQitemZ230248602654QQrdZ1QQsspagenameZWDVW" target="_blank">http://cgi.ebay.com/ebaymot....meZWDVW</a>
ja täältä lisää
http://search.ebay.com/search....ve=Save
verot voi laskea karkeasti että hinta+rahti+27%=hinta kotia asti
mulla kun ei vielä oikein tuo "ammattisanasto" taitu englanniks, hyvä että suomeks tajuun mistään mitään ni käykö noi mökäputket -03 malliseen äffä cebariin?

kiitti noista
withstupid.gif
 
joo nuo ei käynyt mutta esim <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-D-and-D-SLIP-ON-EXHAUST-FOR-HONDA-CBR-600-F4I-F4-I_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em
118Q2el1247QQcategoryZ35596QQihZ013QQitemZ230127823457QQrdZ1QQsspagenameZWD1V" target="_blank">http://cgi.ebay.com/ebaymot....meZWD1V</a>
ja tietysti myyjältä varmistus on paikallaan.

kattelee vaan cbr 600f4i on tuota sun vuosilukua
 
Honda cbr 600 f 2005. Missä lämpötilassa flektin kuuluisi lähteä pyörimään. Yhtenä päivänä oli lämmöt liikennevaloissa 103 c, eikä pyörinyt vieläkään..?
 
Noita mökäpönttöjä vissiin löytyy aika heikosti käytettyinä ja vielä Suomesta.

Pitäis saada vähän enempi ääntä omaan ritsaan ja menny niin pirusti jo rahaa pyörään (vanhahan se on) ja varusteisiin jne ku vasta tuli hommattua.

Jos jollain tietoa mistä löytäis fiksuun hintaan 99-00 CBR 600F:ään (vissiin sit se F4-malli ilman i:tä) sliparia, niiin kiitollinen ois... (tietty, jos joku luopumassa).
Vai pitääkö porailla muutamat reijät siihen ;)

Niin hennot äänet tos vakiona, et vois päästä jollain vaihdetulla radallekin vielä...
 
Omassa flekti herää siinä 102-104 asteen tietämillä ja taitaa olla ihan normaalia noissa Hondissa toi luku (kuulemma).
Siinä 105 asteen paikkeilla heräilee mun -03 ja frendin -07 pyörän flektit.



Ei sitten vaan pitää varmaan vaan antaa lämpöjen nousta.  No entäs sellanen juttu kun manuskassa ei puhuta mitään tästä. Kuuluuko polttoainemäärän näkyä kokoajan vm.05:sessa? En ole vielä kertaakaan nähnyt polttoainemäärää, tosin ei koskaan ole vielä polttoaineen varoitusvalokaan syttynyt. Eli syttyykö polttoaineen määrä näyttöön vasta kun se on vähissä, vai kuuluisiko sen näkyä kokoajan..? Virrat kun kytkee päälle se näkyy kyllä näytöllä hetken ja poistuu kuten muutkin merkinnät.



mittari.jpg
 
Omassa flekti herää siinä 102-104 asteen tietämillä ja taitaa olla ihan normaalia noissa Hondissa toi luku (kuulemma).
Siinä 105 asteen paikkeilla heräilee mun -03 ja frendin -07 pyörän flektit.



Ei sitten vaan pitää varmaan vaan antaa lämpöjen nousta. No entäs sellanen juttu kun manuskassa ei puhuta mitään tästä. Kuuluuko polttoainemäärän näkyä kokoajan vm.05:sessa? En ole vielä kertaakaan nähnyt polttoainemäärää, tosin ei koskaan ole vielä polttoaineen varoitusvalokaan syttynyt. Eli syttyykö polttoaineen määrä näyttöön vasta kun se on vähissä, vai kuuluisiko sen näkyä kokoajan..? Virrat kun kytkee päälle se näkyy kyllä näytöllä hetken ja poistuu kuten muutkin merkinnät.



mittari.jpg
Juu, kyllä se flekti pyörähtää kun käytät tyhjäkäynnillä jonkin aikaa. Jos ei flektiä ala kuulumaan ja lämmöt sen kun nousee, niin kannattaa sammuttaa ettei ihan ylikuumene.. Tässä tapauksessa flektissä tai sähköissä jotain häikkää. Flektin pystyy muistaakseni testaamaan ihan antamalla johdon kautta 12v sisään.

Tuosta polttoainemittarista (7); Lainaus ohjekirjasta: "polttoaineen varoitusvalo, syttyy kun polttoainetta on jäljellä n. 3,5l. Tämän jälkeen lohkot alkavat vilkkua jaksoittain. Täytä polttoainesäiliö mahdollisimman nopeasti." Eli mitään erillistä "valoa" ei ole olemassa, vaan kyseessä on tuo REServe eli varatankin polttoainemäärää tarkkaileva mittari, joka ilmestyy vasta polttoaineen ollessa vähissä. Muulloin näkyy vain virrat päälle näyttötestissä.

Valo sammuu tankin täytön jälkeen kun nämä voimassa: ON asento yli 90s., moottori käy, sivuseisontatuki yläasennossa.
 
tuli hommattua -91 cbr ja sellaista tuli mieleen että miltä kuulostaa/miten huomaa että noi takapyörän laakerit on sökönä?mulla kuuluu laahaavaa ääntä aina jossain tietyssä kohtaa kun esim tulee valoihin kytkin pohjassa... tuleeko toi laahaamisen ääni jos esim ketjut liian kireellä?
 
Tuo laahaava ääni tulee todennäköisesti jarruista. Helppo todeta jos nostaa renkaan ilmaan ja pyörittelee ja kuuntelee.
 
Tuo laahaava ääni tulee todennäköisesti jarruista. Helppo todeta jos nostaa renkaan ilmaan ja pyörittelee ja kuuntelee.
jta:n veikkaus on melko varmasti kohdallaan, "laahaava" ääni tulee yleensä jarruista ja levyjarruissa ei siitä kannata pahasti pelästyä, jos pyörät pyörivät ilmaan korotettuna riittävän vapaasti.

Nosta pyörä huoltotuelle tai keskituelle (jos on) ja testaa
laakerit. Ota kiiinni renkaasta ja koita liikuttaa sivulle/eteen/taakse. Mitään väljyyttä tai rungosta erillistä liikettä ei saisi olla (testaat siis takaswingin laakeria). Kokeile pyörien laakerit samalla, eli pyörittele niitä ilmassa ja kokeile onko pykäliä tai tuleeko jotain kitinää tms. laakereista. Samalla näkee onko vanne kierossa.

Ketjujen kireys voi tosiaan myös äännellä jos ovat viulunkielinä ja varsinkin jos ketjulinja on ihan harakoilla/ketju osuu johonkin. Tarkista ketjujen kireys päällä istuen (laita kaveri painoksi jos edes lähellä omaa kaliiberia) ja samalla katso onko takarengas suorassa (vaikkapa tönärillä
akselin molempien päiden etäisyys haarukan takareunoista)

Edit: Kirotusvirhe
 
Tuo bensamittari on kyllä oikea insinöörin älynväläys...
No tripistähän voi kattella matkaa, jos nollaa tankatessa.

Hornetissa (2005-2006) mittari alkaa "vajenemaan" sitä mukaan kuin tankkikin. Vähän fiksumpi.
 
Tripin nollaaminen aina tankatessa on hyvä tapa seurata polttoaineen kulutuksen määrää etenkin, jos pelkää joutuvansa keskelle 'ei mitään' tilanteessa, jossa polttoaineen merkkivalo syttyy.

Lisäksi CBR:ssa on melko iso varatankki, jolla ajelee melko pitkään, kunhan malttaa vaan ajella rauhassa.

Oma cebari on vm. 2006 ja mittarissa melkein 40.000km. Minullakin alkoi pyörä 'rallattelemaan' matalilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla ajettaessa tässä jokin aika sitten ja miten, tulisiko nokka-akselin kiristin vaihtaa. Osaako kukaan heittää sellaista noin mututuntuma-arviota siitä, mitä moinen työ pajalla kustantaa?

Onko muiden cebareissa ilmennyt piirre, jossa etupää pitää rahinaa/naksahtaa, kun tekee hieman tiukemman jarrutuksen ja stefat palaavat takaisin normaaliasentoon, niin juuri ennen kuin nokka on noussut perusasentoon kuuluu tuo kumma rahina/naksaus? Stefat eivät vuoda, joten kuivuminen ei voi olla syynä?
 
Oma cebari on vm. 2006 ja mittarissa melkein 40.000km.
No onpa tullut hyvin kilometrejä! Tänä vuonna on itsellä ilmeisesti vanhuus iskenyt, kun aloin haikailemaan hieman pystympää ajoasentoa, onko itselläsi ihan vakio tanko/tapit/satula?

Omassa -05:ssa 18 tkm eikä kuulu rallatusta eikä etupäästä mitään, oletko eteen öljyjä vaihtanut miten? Turhista äänistähän pääsee parhaiten eroon vaihtamalla korvatulpat paksumpiin...
 
kuinkas monta kilometriä -91 cbr:llä ajaa tankillisella sekalaista ajoa? onko n. 200 kilsaa??
 
.

Oma cebari on vm. 2006 ja mittarissa melkein 40.000km. Minullakin alkoi pyörä 'rallattelemaan' matalilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla ajettaessa tässä jokin aika sitten ja miten, tulisiko nokka-akselin kiristin vaihtaa. Osaako kukaan heittää sellaista noin mututuntuma-arviota siitä, mitä moinen työ pajalla kustantaa?
Kuten olen muillekkin sanonut tuo kuuluu cbr:n ominaisuuksiin.
Osta käsi säädettävä niin poistuu tuokin
veryangry.gif
rallatus!
 
kuinkas monta kilometriä -91 cbr:llä ajaa tankillisella sekalaista ajoa? onko n. 200 kilsaa??
-92 cbr täällä, eli samaa mallia. Tankillisella ajelee reilut 300km matkaa.
Kulutus on ollut viimeisen 20 000km aikana aina alle 5L, paitsi motopark-päivän jälkeen hieman yli 7L. Joskus olen päässyt matka-ajossa tasan neljään litraan eli tankillisella (16L) voi päästä jopa 400km.
 
Back
Ylös