Honda GL1500C F6C Valkyrie

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^^Anzku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

^^Anzku

New member
Minulla olisi hankinnan alla Hondan Valkyrie merkkinen moottoripyörä. Onko kellään aiempaa kokemusta ks. pyörästä, millainen ajettava, ajoasento, sen ongelma kohdat (jos löytyy)?
 
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif


mielipiteeni .... viime vuoden kesällä löysin oman lehmäni
062802jumpie_prv.gif
... nyt 15t km..... päivääkään tai kilometriäkään en antais pois
inlove.gif
inlove.gif
... emäntäkin tykkää istua kyydissä enemmän kuin edellisessä XJ-900:ssa
bawling.gif


tyyppivikoja ei tiedossa ( sama perustekniikka kuin wingissä)... ainoa ikävä puoli on se ettei enää ole mitään tavoitetta mihin vaihtais....
tounge.gif


kaikenlaista koristetta/tilpehööriä löytyy edullisesti jenkeistä vaikka kuinka paljon

lisää tietoa ja kommentteja ( lue kehuja ) saat minulta tai tuolta...
http://www.vrccfinland.com/
 
withstupid.gif


ai niin.... varsinaisiin kysymyksiin.....

ajettavuus erittäin hyvä... mutkaisilla teillä jopa parempi kuin jammun XJ-900... aivan kävelyvauhdissa painonsa takia hieman erilainen käsitellä kuin joku kevyt kyykky... muttei mikään hankala..

ajoasento ainakin minulle ( pit. 190 ) todella hyvä... selkäsuorassa... kädet rennosti hieman koukussa... jalat kuin "tuolilla" istuen.... aivan mahtava siis... jenkeistä sitten löytyy monenlaista... korkeampaa ja matalampaa penkkiä selkänojin tai ilman, jollei vakiopenkki ole hyvä....

todella mahtava MATKAmopo....
062802jumpie_prv.gif


joten siitä vaan ostamaan ja
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
 
nainenkin on parhaimmillaan tyydyttävä.

kiinalaisten, näin olympiahengessä, sananlaskun mukaan ihminen on onnellisimmillaan silloin kun on siihen tämänhetkiseen tyytyväinen haikailematta tulevaa, miettimättä murehtimatta mennyttä.

mulla on samantapainen olo zx12r kawan kanssa. mikään muu vastaava ei tuntuisi tuovan mitään lisäarvoa tai veisi huonompaan suuntaan ja maksaisi hirveän paljon enemmän.
 
mulla on samantapainen olo zx12r kawan kanssa. mikään muu vastaava ei tuntuisi tuovan mitään lisäarvoa tai veisi huonompaan suuntaan ja maksaisi hirveän paljon enemmän.
oletko kokeillu isoa lehmää
biggrin.gif
biggrin.gif


kaverini (vannoutunut kyykkymestari ) kokeili lehmääni.... sillä seurauksella että kykky myynnissä ja lehmä ostoslistalla..
biggrin.gif
tounge.gif
tounge.gif
biggrin.gif
 
Frankilla 'myyntilissä' ois hyvä yksilö myynnissä, jonka historia tiedossa. Kannattaa kysellä jos tollaista on ostamassa/kiinnostaa. On se aika lehmä tosiaan. Ei vaan itselle herättänyt mitään tuntemuksia - vielä, toistaiseksi vai miten se meni.
 
Vai että Valkyrie...

ASIAA!          
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif


062802moto_prv.gif
Kokemusta on kertynyt neljä vuotta ja 53 tkm.

Fat Lady on lajissaan aivan omaa luokkaansa. Se on olemukseltaan kuin custom, mutta suorituskyvyltään kuin sportti. Se on pitkä - ehkä jopa markkinoiden pisin (vakio) pyörä. Matka-ajossa se tuo vakautta menoon. Sillä kärsii pitää matkanopeutena autobahnalla +160  
062802moto_prv.gif
kaksi päällä täydessä reissukuormassa. Tosin, kuusi 28mm kaasaria aiheuttaa lievää pyörteilyä polttoainesäiliössä...  
bawling.gif


Valkky toimii niin matka- kuin ilta-ajossakin. Erityisesti mainittakoon kakspäällä ajaessa. Olen itse 189cm pitkä. Emännän mukanaolon huomaa, kun peileistä näkyy repsikan hihat. Ajoasentoa ei tarvitse muuttaa, kun ottaa kyytiläisen. Toisin oli Shadow 1100 ACE 2:sen kanssa...
sad_orig.gif


Kyselit ongelmakohdista. Minulla on meni laturi noin 25tkm kohdalla, käämistä lanka poikki.

Jossain noin 35tkm meni kardaani. Syynä oli rasvan puute. Pyörän ostettuani kuvittelin, että perän öljyt (jotka vaihdettiin) voitelevat myös kardaanin takapäätä. Mutta eipä olekaan asia niin.  
bawling.gif
Kardaani tulee svingin sisällä kuivassa tilassa perään. Huolto-ohjeessa ei kehoiteta tekemään sille mitään. Sinänsä pikkujuttu: takarenkaan vaihdon yhteydessä perä irti svingistä. Perässä olevan kuppin, johon kardaani tulee, laitat rasvaten. Johan toimii.  
bowdown.gif


Vika on sikäli inhottava, että kuiva kardaani ei oireile mitenkään. Jonain kauniina päivä kytkintä päästäessäsi nousevat vain kierrokset, mutta nopeus ei. Gold Wingissä on kuulemma samat jutut. Rakennehan on pitkälti sama.

idea3.gif
Todettakoon tässä samalla, että Wingin ja Valkyn kardaanit eivät ole vaihtokelpoisia keskenään. Ne ovat eri pituiset.

Siinäpä ne murheet sitten olivatkin. Omassani on nyt 62 tkm puntarissa. Fat Lady on oiva matkakumppani joka jaksaa viedä päivän aikana pitkällekin. Sillä myös jaksaa ajaa. Meidän perheemme "vauvaa" on varusteltu vuosien varrella omaan tyyliin sopivaksi. Kuten Pahali kirjoitti, kilkkeitä saa kivuttomasti USA:sta.

Suomen kerhon sivuilta www.vrccfinland.com saat kontakti- yms. lisätietoa.

Ride Safe!
 
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=648638&PN[0]=your_favorite&PL[0]=listFavoriteVehicle.php

Minulla ois tollainen tiedossa. Olen alkanut jo kosiskelemaan noita myyjiä vaikka aion melko varmasti ostaakkin sen lähempänä ensi kesää. Tiedossa on jo ollut että kardaanissa öljyt laitetaan sinne itseensä missä on se "tanko". Joku sano et vaihdattaa kardaanissa öljyt 6000 km välein. Itse olen 186 pitkä vaikka lähempänä oon pentua kuin aikuista
biggrin.gif
 
Hola!

(Ei ole em. pyörästä mitään kokemusta.)

Täytyy kuitenkin sanoa, että on krväkkään näkönen peli! Ja kutosmosa! Sopivilla putkilla siitä lähtisi varmaan ylimakeet soundit!
 
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=648638&PN[0]=your_favorite&PL[0]=listFavoriteVehicle.php

Minulla ois tollainen tiedossa. Olen alkanut jo kosiskelemaan noita myyjiä vaikka aion melko varmasti ostaakkin sen lähempänä ensi kesää. Tiedossa on jo ollut että kardaanissa öljyt laitetaan sinne itseensä missä on se "tanko". Joku sano et vaihdattaa kardaanissa öljyt 6000 km välein. Itse olen 186 pitkä vaikka lähempänä oon pentua kuin aikuista  
biggrin.gif
Jenkki versio, muista pyytää varustelemaan se Suomessa hyväksytyksi malliksi... Miksiköhän puuttuu tankin merkit?

Se kardaanin akselin pääty joka ruostuu jolloin koneistus katoaa, niin se ei kuulu todellakaan huolto-ohjelmaan. Usein kyseinen osa lähtee ruostumaan, kun stefan läpi sinne pääsee kosteutta... Eli painepesun tulosta. Ei ole ainoa pyörämalli jossa sama ongelma. Kuten todettukkin, niin se kannattaisi välillä rasvata. 6000 km välin tapahtuva peräöljyn vaihto kuullostaa hätävarjelulta, etenkin, kun se ei vaikuta tuohon vaurioituvaan kohteeseen mitenkään. Tosin jos aikaa ja vaivaa haluaa nähdä, niin siitä vaan, ei se vaihto kumminkaan mitään raketti tiedettä ole.

Mutta kaikenkaikkiaan lättäkutonen on hyvä pyörä, osta pois.
 
kuis monesti sit teidän ammattilaisten mielestä tarvittaisiin öljytä se kardaani?
Kuten Lassekin totesi, niin kardaanin perän voi rasvata vaikkapa renkaan vaihdon yhteydessä.
Teoriassa, huom teoriassa, sen pitäisi kestää pyörän eliniän, koska se ei ole huolto-ohjelmassa, vaan suljetussa tilassa, jonne ei veden pitäis päästä eikä minkään muunkaan.
Peräöljyn vaihto on 36 tkm välein ja tarkastus 12 tkm välein.
Joten karkealla laskutoimituksella takana olisi menossa sopivasti 3 rengas vaihtoon juurikin 36 tkm aikoihin, joten siinä huollossa voi vaihtaa kumin ja nykäistä kardaanin perän auki ja laittaa sinne uudet vaseliinit, samalla tietysti vaihtaa tiivisteet ja muutenkin uudet peräöljyt huolto-ohjelman mukaan.
 
kuis tämä tarkastus sitten tehdään?

Ja kuis paljon ks. pyörä kuluttaa satasella?
Määräaikaishuollossa tehdään tarkastukset. Se on helpointa.
Rehellisesti sanottuna, jos tarvii kysyä, niin ei itse kannata tehdä. Haynesiltä löytyy manuaali TI -miehille.

Oman kulutus 5-16 litraa sadalle, siihen väliin saa mahtumaan montaa tyyliä ja vauhtia ajoa. Kaiken se vie, mitä tankkiin laittaa... Iso kone, 6 kaasutinta, kulutus nousee kaasukäden ukaan helposti.
 
Oman kulutus 5-16 litraa sadalle, siihen väliin saa mahtumaan montaa tyyliä ja vauhtia ajoa. Kaiken se vie, mitä tankkiin laittaa... Iso kone, 6 kaasutinta, kulutus nousee kaasukäden ukaan helposti.
olisin eri mieltä kulutuksesta
withstupid.gif


n 15t km ajossa kulutus lukemat ovat olleet 4,99 - 6,54 l/100km

vaikka kuinka olen "rankaitussut" lehmääni ei kulutus ole ollut tuon suurempi..
nixweiss.gif


lieventävänä asianhaarana voi tietysti olla se että olen itse huoltanut ja "säätänyt" mopottimen säädöt kohdalleen....
 
Miten niin tuohon mun laittamaan haarukkaanhan sunkin kulutus menee.

Juu ja et ole näköjään liian kovaa lehmää rankaissut, sille meinaan soppa maistuu, kun on avoin baana edessä ja kierrokset/vauhti kohdallaan. Ja kunnon mutkapätkällä rupeaa pyörrettä tulemaan tankkiin, kun pitää vetovaihteen päällä.

Kyllähän se maltillisesti polttoainetta syö kun pitää tasaisen matkavauhdin yllä tylsällä maantiella, mutta kun ajo muuttuu mutkapätkällä "repivämmäksi", niin rupeaa tankki tyhjenemään suht rivakkaa tahtia.

Tosin kaikki on kiinni ajotyylistä.
Ja italiasta saa pidennetyn vaihteistovälityksen 4 ja 5 -vaihteille. Kierrokset tippuvat noin tonnin satasen vauhdissa... Ja samalla kulutus pienenee merkittävästi.
 
Etsisin mieluummin sellaista pyörää joka ei kuluttaisi saman verran mitä auto kuluttaisi. 4-5 litraa on ihan siedettävä mut 6 litraaki jo alkaa hieman hirvittämään vaikka sen ymmärtääkin, iso kone niiku sanoitkin jo   :kääk: kyllä tuon silti kukkarokin vielä kestää.
 
Nostellaas vähän vanhaa aihetta.

Heräsi innostus vaihtaa isoon lehmään.. mutta paljonkos näillä koneilla kurvaillaan kun vaihdokissa olisi jo karvan yli 100tkm ajettuna? Meneekö mukisematta toiset 100tkm jos kerran on ajallaan huollettu, vai alkaako olla siellä sun täällä sen verran kulumaa että saa touhuta tallissa kun ajamaan tekis mieli??

Ja mihin kannattaa koeajossa kiinnittää huomiota? Pitäisi olla hiljanen ja tärinätön peli että kuulee kyllä jos jotain on pielessä.
 
Back
Ylös