• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Honda VFR 800 FI

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

arppi

New member
Pitäisi tällä vkolla mennä hieromaan kauppaa 98-mallisesta VFR:stä ja onko mitään ihmeellistä mitä kannattaa tsekata pyörästä? Vai onko ne niin luotettavia pyöriä, että harvoin tulee sikaa säkissä?
 
Kaikki vaikutti sen verran hyvältä, että kaupat tuli tehtyä ja nyt ollaan niin Hondamiestä, niin Hondamiestä
 
Onnea pöytään
smile_org.gif


VFR:n harvoja, jollei ainoita, murheenkryynejähän on se jännitteensäädin (regulator-rectifier), mutta senhän varmaan jo tiesitkin.
 
Onnea pöytään
smile_org.gif


VFR:n harvoja, jollei ainoita, murheenkryynejähän on se jännitteensäädin (regulator-rectifier), mutta senhän varmaan jo tiesitkin.
Jep! Siitä mä olen lukenutkin foorumilla, muuten tuntuu olevan hiljaista vikojen saralla kyseisellä pyörällä.
Jostain olen lukenut myös että ohjauksen laakeroinnissa on n. sadassa tonnissa ollut jotain huomautettavaa. Paljonko sun uudella on päästelty?

Tossa -98:ssa ei taida vielä olla sitä "nykäystä" 6000 kierroksen kohdalla? Vai onko?

-Mikko
 
Mittarissa on 55000 km ja nykäyksestä en tiedä kun ei ole vielä päässyt kunnolla koittamaan. Onko muuten kellään tietoa(ei jaksa selata) saako sitä ECE-paperia(vaatimuksenmukaisuustodistus), tai mikä se nyt oli nimeltään, niin maahantuojalta? Pyörä on tuotu Italiasta ja se lappunen puuttuu, minkä katsastus vaatii.
 
No voihan se hajota uudemmissakin...
biggrin.gif
Mutta vm.2000 alkaen sähköosat päivitetty - myös jännitteensäädin... Silloin tuli muistaakseni myös HISS...
Ohjauslaakerin kanssa kannattaa olla huolellinen, ei siis pidä painaa painepesurilla suoraan kohti.

Muuten ei kait tarvii ku onnitella!
bowdown.gif
 
Voisiko joku kertoa, että millainen ketjujen kiristystyökalu on VFR:ssä? Omasta pyörästä kun oli näköjään hukkunut kaikki työkalut ja siihen pitäisi olla oma työkalu. Onko se joku erikoinen vai ajaako joku muu avain saman asian?
 
Voisiko joku kertoa, että millainen ketjujen kiristystyökalu on VFR:ssä? Omasta pyörästä kun oli näköjään hukkunut kaikki työkalut ja siihen pitäisi olla oma työkalu. Onko se joku erikoinen vai ajaako joku muu avain saman asian?
Muistan siitä olleen ennenkin puhetta. Koitappa haulla täältä foorumilta. Itse työkalu on sellainen sirpin mallinen peltilätkä. Tosimiehet ™ ovat myös ruuvvarilla/tuurnalla naputelleet navasta ketjuja kireämmälle työkalun puuttuessa. Siis naputelleet tietenkin vasta sitten kun se iso pultti on avattu.

-Mikko
 
Soittelehan hajottamot läpi, löysin itelleni sieltä työkalusatsin.

Omaan (-99) laitoin uudemman (-02->) jännittensäätimen, on nyt pelannut aika monta kilsaa. Erona vanhaan on ohjausvirran lisäjohto, jonka laitoin valokatkaisijan taakse.

Plussana paksummat piuhat ja liittimet.
 
Voisiko joku kertoa, että millainen ketjujen kiristystyökalu on VFR:ssä? Omasta pyörästä kun oli näköjään hukkunut kaikki työkalut ja siihen pitäisi olla oma työkalu. Onko se joku erikoinen vai ajaako joku muu avain saman asian?
Muistan siitä olleen ennenkin puhetta. Koitappa haulla täältä foorumilta. Itse työkalu on sellainen sirpin mallinen peltilätkä. Tosimiehet ™ ovat myös ruuvvarilla/tuurnalla naputelleet navasta ketjuja kireämmälle työkalun puuttuessa. Siis naputelleet tietenkin vasta sitten kun se iso pultti on avattu.

-Mikko
Haka-avain.....
nivelhakaavain_padre.jpg
 
Omaan (-99) laitoin uudemman (-02->) jännittensäätimen, on nyt pelannut aika monta kilsaa. Erona vanhaan on ohjausvirran lisäjohto, jonka laitoin valokatkaisijan taakse.
Plussana paksummat piuhat ja liittimet.

Omaan laitoin pc-tuuletin jäähdyttämään säädintä ja ainakin toistaiseksi vakiosäädin on kestänyt yli 70tkm (-vm.99) eli kannattaa laittaa ennenkuin säädin palaa ja jäät tielle
sad_orig.gif
 
Voisiko joku kertoa, että millainen ketjujen kiristystyökalu on VFR:ssä? Omasta pyörästä kun oli näköjään hukkunut kaikki työkalut ja siihen pitäisi olla oma työkalu. Onko se joku erikoinen vai ajaako joku muu avain saman asian?
Muistan siitä olleen ennenkin puhetta. Koitappa haulla täältä foorumilta. Itse työkalu on sellainen sirpin mallinen peltilätkä. Tosimiehet ™ ovat myös ruuvvarilla/tuurnalla naputelleet navasta ketjuja kireämmälle työkalun puuttuessa. Siis naputelleet tietenkin vasta sitten kun se iso pultti on avattu.

-Mikko
Haka-avain.....
nivelhakaavain_padre.jpg
Mahtaiskohan löytyä kokoa haka-avaimelle vielä ,niin voisi pyörähtää töissä työkalukaapilla "lainaamassa"?
 
Minullakin on ollut PC-tuuletin jännitteensäätimen päällä ko. toosan kärähtämisen jälkeen. Evolution I -versio eli 60x60mm tuuletin tipahti noin 20tkm jälkeen (oli vain Araldite-liimatipoilla kulmista kiinni) ja hajosi siihen, minkä jälkeen nikkaroin paikalle reikänauhasta kiinnikkeet ja niihin 80x80mm:n föönin.

Tästä on hyvinkin kahta ilmaa, että onko tuosta hyötyä eli ei - minun mielipiteeni on, ettei siitä ainakaan haittaa ole ja joka tapauksessa toteutus on helppo ja halpa, joten why not. Omassani (vm. 1997 eli RC36) huomasin heti takakatteen (ja luonnollisesti takahäkin... joten oletettavasti myös regun) kuumottuvan ihan selkeästi enemmän, kun tuuletin oli hetken aikaa poissa peleistä.

Viime kesänä Euroopan helteissä ja ruuhkissa olis voinu hermo kiristyä vielä eri lailla jos olisi tullut jätettyä tuuletin uusimatta... Luonnollisesti vanha päätti tipahtaa paikaltaan sen 20tkm kestettyään noin 2pv ennen reissuun lähtöä
confused_orig.gif
 
Omaan (-99) laitoin uudemman (-02->) jännittensäätimen, on nyt pelannut aika monta kilsaa. Erona vanhaan on ohjausvirran lisäjohto, jonka laitoin valokatkaisijan taakse.
Plussana paksummat piuhat ja liittimet.

Omaan laitoin pc-tuuletin jäähdyttämään säädintä ja ainakin toistaiseksi vakiosäädin on kestänyt yli 70tkm (-vm.99) eli kannattaa laittaa ennenkuin säädin palaa ja jäät tielle
sad_orig.gif
Jepp.

On tuulettimet kiinni olleet siitä saakka kun mulle tuli.

Vanhempaan (RC-36) malliin virittelin jo vuonna 1996 ekan puhaltimen ja silti niitä kilahteli.

Piitahnaa väliin ja tiukasti kiinni runkoon, puhallin jossain mallissa niinpäin, että "imee" lämpöä pois. Nyt on pelannut, en tiedä kuinka kauan...kilsoja takana tuon virityksen kanssa nyt n.50 tkm.

Vanhassa mallissa muuten lämpenee pahemmin, kun on matkustaja kyydissä. Hapensaanti kun on vähän kortilla silloin.
 
Mittarissa on 55000 km ja nykäyksestä en tiedä kun ei ole vielä päässyt kunnolla koittamaan. Onko muuten kellään tietoa(ei jaksa selata) saako sitä ECE-paperia(vaatimuksenmukaisuustodistus), tai mikä se nyt oli nimeltään, niin maahantuojalta? Pyörä on tuotu Italiasta ja se lappunen puuttuu, minkä katsastus vaatii.
Vaatimustenmukaisuustodistus täältä TUV
 
Back
Ylös