TweetyLeaf
New member
Etupään katteita ei tarvinnut purkaa mutta kuormaliinoilla piti nostaa etupäätä jonkin verran ilmaan että sai putket pujotettua pois. En tiedä miten 800:ssa tämä homma on toteutettu ? Omasta nurkista löytyi sopivasti työkaluja esim juuri sopivan mittaista muoviputkea josta pystyi tekemään stefan asennus työkalun, putken yläpään mutterin ja putken alapäässä olevan mutterin kävin aukaisuttamassa läheisessä huoltamossa paineilmavälineillä (iskua), etenkin alapään mutteri saattaa pyöriä tyhjää. Yläpään mutteri olisi auennut omillakin välineillä mutta tyhmyyttäni tottelin ohjekirjaa... oikeasti olisi kannattanut löysätä ennekuin putket irroittaa koska sitten kun pelkkä putki on kädessä niin on pirun paljon vaikeampaa saada tarvittavaa momenttia aukaisemiseen kun öljyinen putki on liukas kuin sian muna...
Juu, tarvitsee etupäätä nostaa, mietin, että riittäisiköhän jos pyörä on keskiseisontatuella ja "sitoo" takapään lattiaan, toinen vaihtoehto on pari pölliä jonka päälle nostaa pyörän keskiseisontatuelle ja sitten kuormittaa takapäätä sen verran että etupää nousee ilmaan?
Etukatteita ei siis stefan takia tarvitse purkaa, vaan noiden laakereiden vaihdon takia.
Nuo mutterien tyhjää pyörimiset on hyvä vinkki, pitää yrittää varautua jotenkin.
Kulutukseen joo, kyllä se 8 litraa kuullostaa tosiaan omaankin korvaan aika hurjalta, mutta seuraillaan nyt tuota kulutusta ennen hätiköityjä johtopäätöksiä.

