Honda VFR 800 vtec

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naarva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No nii VFR-hemmot!
Onko '05 mallin vtecissä ketjunkiristäjä vai mikä kun kuuluu sellainen raklatus koneesta tyhjäkäynnillä? Kytkimen kun nappaa pohjaan, niin raklatus loppuu. Onko syytä tehdä toimenpiteitä ja pystyykö kotikonstein?
Pyörällä ajettu about 42th.

En ehkä huolestuis, itellä -02 malli malli venttiilihommannat + ketju tullee vasta 48 tkm. ny mittarissa n 43 ja välillä käy lämmöistä riippuen niinku V4 käy. no joo. samaa on omassa huomanu et kytkimen painannullus lopettaa tuon kysymän raklatuksen, mut ootko aatellu moottorin lämpöjä et millon tuo raklatus tullee ja et tulluuko se kytkimestä vai moottorista? (kyttkin koppa voi muuten kans nakuttaa tietyssä lämmössä)

Pöljä kysymys, eihän sulla oo vaa toisioketju liian löysällä? Raklatus koneesta voi olla ihan ok.. VArma en oo ku ei oo ollu nku nc 21 , nc36 ja ny nc 46

TErv,
Mastercutor
 
Täytyypä tänään syventyä tuohon raklatus/moottorinlämpö-yhdistelmään. Sen mitä nyt tähän saakka pistänyt merkille, niin ehkäpä kylmänä tuo ääni olisi enemmän kuultavaa. Eilen iltasella mamman kans kävästiin pikku lenkki heittämässä ja kun palasin kotiin ja pistin vaihteen vapaalle ja nostin kytkimen, ei ääntä mielestäni kyllä kuulnut...? Eli ehkäpä kylmänä siis kovempi rallatus. Tutkin asiaa tänään ja infoan lisää myöhemmin.
Tarkistanpa tuo ketjunkireyden kunhan 'ulostaudun' tuonne kartanolle.
 
Kyllähän tuo raklatus kuuluu kylmällä moottorilla esim. pienen ajon jälkeen kun stoppaa liikennevaloihin tms. Eilen tuli kävästyä naapurikunnassa ja palattuani kotipesälle, kuulostelin ennenkuin sammutin pyörän niin mielestäni 'ylimääräisiä' ääniä ei kuulunut....:right:
 
Täytyypä tänään syventyä tuohon raklatus/moottorinlämpö-yhdistelmään. Sen mitä nyt tähän saakka pistänyt merkille, niin ehkäpä kylmänä tuo ääni olisi enemmän kuultavaa. Eilen iltasella mamman kans kävästiin pikku lenkki heittämässä ja kun palasin kotiin ja pistin vaihteen vapaalle ja nostin kytkimen, ei ääntä mielestäni kyllä kuulnut...? Eli ehkäpä kylmänä siis kovempi rallatus. Tutkin asiaa tänään ja infoan lisää myöhemmin.
Tarkistanpa tuo ketjunkireyden kunhan 'ulostaudun' tuonne kartanolle.

Kylmänä jos kuuluu vähän rallatus pitäs olla ihan ok, muutenkin nämä v4 ei kuullosta ihan samalta ku rivi neloset. Vanhemmissa oli helmopi kuunnella ku olivat ratas vetosia, ajaesa kivasti ujelsivat. :;): Kyllä ehkä ny käyttäsin konetohtorin kuunneltavana ku ei pitäs lämpimän koneen paikallaan vapaalla vaiheeteellä rallatella.
 
^^ Mulla toimii parhaiten orggisplexi. Ilmavirta tulee rintakehään. Korkiee touringplexi tuotti kuvailemasi efektin. Pituutta 175.
 
Vaihdoin aikanaan kans V-Teciin tuplakuplan (Puig) tilalle orkkiksen, loppui suhistelut. Ite 177cm lyhyt.

Kytkinkehä siellä varmaankin ääntää, kahvan kun laittaa pohjaan, se loppuu. Monissa Hondissa sama peli.
 
Oiskohan noita purkaamoilla jossain kohtaa, kun kyttäilee aikansa....? Ebaystäkin löytynee....
 
Moro,

talouteen tuli -02 Vtec ja vähän tarttis tipauttaa alemmas. Strormilla 25mm madalluspalat 83€ + postit, mut ku olis hyvä saad se 30mm tai ees toi 25 mm, mut kova on hinta parille metalliläpyskälle. Jos joltain löytyy kyseisii osii ja haluu niist €uroi vastaa luopuu, ni kerrohan ihmeessä. :D
 
Mitäs on tullut porukalla kustantamaan tuo venttiilien tarkastus/säätö? Ollut tässä mietinnässä teettäisikö lähiaikoina tuon työn jossakin huollossa joka kyseiseen pyörään sen osaa tehdä. Ketään pohjois-savolaisia honda kuskeja täällä? Hyvää ja edullista huoltopaikkaa kaipaisin kuopion läheisyydestä joka osaisi kyseisen homman tehdä.
 
Madallusvinkit (166cm kakkoskuski) ja venttiiliensäädön kustannukset sekä kaikki mitä näistä (ABS versio) pitää tsekata ostaessa kiinnostaa myös itseäni. Jos vaikka tällaiseen vaihtaisi välillä.
 
-03 800 sammui eilen ajosta.... Vika kun oli päällä niin pyöritti starttia ja konetta mutta tuntui aivan kuin ei olisi bensaa saanut. Lisäksi kun väänsin virrat päälle niin ei kuulunut enää bensapumpun surrausta eikä EFI valo palanut ollenkaan. Odottelin jotain puol tuntia siinä, kokeilin uudelleen ja pyörä lähti käyntiin ilman mitään ongelmia. Starttailin vikapaikalla sitten varmaan 10 kertaa ja aina lähti käyntiin. Ajelin sen jälkeen 30 km kotio. Aluksi luulin että bensapumppu porsi mutta ei näköjään. Vai voiko tuossa olla jotain että bensapumppu on menossa hajalle eikä se oikein tykkää lämmöstä? Tai jotain muuta? Flekti lähtee pyöriin jossain 106 asteessa ja muutenkin kaupunki-ajossa lämmöt on siinä 100-106 asteessa.
 
Jaa-a. Luin vikakoodit ja valovilkutteli numeroa 23 eli oxygen sensor heating element 1-2 pytyissä. Otin ne jäähyneste säiliön alla olevan liittimet irti, putsailin ja mittailin myös vastukset noista, 13 oli arvo, korjausoppaan mukaan pitäis olla 10 - 40 välissä eli ei ainakaan kylmällä koneella ollu noissa mitään. Kuitenkin kävin ajelulla ja käytin koneen ihan lämpimäksi, ei ainakaan tossa oireillu mitään. Jäi ainakin toistaiseksi aika mysteeriksi.
 
Mulle tulee mieleen, että lambdojen lämmitykseltä ja bensapumpulta on kadonnut sähköt jossain olevan kontaktihäiriön vuoksi. Kytkentäkaaviota katsomalla voisi selvitä, saavatko virtansa samasta piiristä.
 
Itse asiassa kaavion mukaan niillä on yhteinen maadoitus, ei muuta. Ja näköjään se lambdan lämmitys syötetään suoraan moottorinohjausboksista. Yksi vaihtoehto on se, että koko ecu oli pimeänä sähköpulan vuoksi, jos kerran edes ruiskun merkkivalo ei syttynyt. Vikakoodi voi olla joku vanha tai sattumaakin.
 
Ajoin tänään töihin n. puol tuntia, ei mitään. Parkkiksella sitten taas ryhtyi oireilemaan siten kun testasin ajon jälkeen uudelleen käyntiin. Pari ekaa kertaa hörähti normisti, sit kolmannella FI-valo ryhtyi vilkkuu satunnaisesti (siis siten aivan kuin olisi huono kontakti jossain) ja pyörä lähti vaivoin käyntiin mutta lähti kuitenkin. Sit sammutin ja käynnistin uudestaan niin ei tota FI -valoa enää syttynyt ja jostain ECU:n / polttoainereleen suunnilta kuului sähköista sirinää. Virrat pois, vähä aikaa odottelua ja sit taas lähti käyntiin.

Ehkä siis kontaktihäiriö jossain tai polttoainepumpun rele temppuilee jotain. Kyselin niin marmorilla uusi rele maksais 80 eur niin ei tota ihan huviksikaan viittis vaihtaa. Olenko oikeille jäljillä?
 
Tulipa mieleen kans, mites tommonen vanheneva akku ryhtyy oireileen? Onko niin että jos akussa ei oo tarpeeksi virtaa niin voiko tulla tuollaisia häröilyjä?
 
Kyllä aivan ensimmäisenä vaihtaisin jokatapauksessa akun, niin monta mystistä sähkövikaa itsekin saanut sillä ratkaistua että suosittelen :D
Varsinkin jos alkaa olla useamman kauden ikäinen patteri.
 
Back
Ylös