Honda VFR 800 vtec

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naarva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elä suihkuttele tai tököttele, tee kuten tuossa jenkki ohjeessa neuvottu, mulle teki pajalle samanlain tai niinku siellä sanottiin et teki yamaha ratkaisun. Anto ton vanhan liittimen matkaan ja oli aika kärynny ja musta, hyvä ettei sytyttäny palamaan. Mutta mutta, ei sen jälkeen ole sähköongelmat vaivannu.

Tosin vielä jenkki foorumien neuvojen mukaan ite korjasin "sinisen liittimen" vian, tässä päästään helpommalla ku ei tarvi ku maajohto ohittaa liittimestä.

En voinu ajaa pajalle kun tuo sammui jo parkkiruudussa pari kertaa, piti korjata itse :D

Otin eilen katteet pois ja purin liittimen esille. Tuon itse liittimen saa suht hyvin purettua kokonaan kunhan vain on pieni lattapäämeisseli apuna. Tein siten että kun johdot oli irrallaan niin puristelin varovasti noita johtojen liittimiä pihdeillä, tökin ne takaisin liittimeen sisuksiin. Sitten tuo metallikampa päälle ja tinalla vielä kolvasin kaikki liittimet kiinni tuohon metallikampaan. Tuli aika törkeen näkönen kun tuota tinaa on varmaan kaksi kiloa tossa mutta toimii. Käärin taideteoksen vielä piiloon sähköteipilla kosteutta yms muuta vastaan. Nyt ei ainakaa tosta liittimestä oo kiinni, ei pätkiny enää sähköt kun kokeilin sitä heilutella, jopa ihan videotodistusaineistoa alla :)

https://www.youtube.com/watch?v=tGo2SaGUt9k

Liitetiedostot

• kuva1.jpg
    kuva1.jpg
    92,3 KB · Katselut: 109
  • kuva2.jpg
    kuva2.jpg
    91,5 KB · Katselut: 100
Näyttääpä siltä että mulle jää perintökaluna käteen 2002-mallin VFR 800 ABS VTEC. Ei sitä malta myydä, kun ei kuitenkaan kovin arvokas ole. Itselle siinä on tunnervoa enempi, isävainaan pärrässä.

On sillä itsekin tullut muutama reissu ajettua kun oma Buelli aikanaan kränäsi. Ihan hyvä peli monessa mielessä ja ulkonäkö on aina maistunut.

Onkos kellään arkistossa korjaamomanuaalia moisesta? Pdf ois tietty helpoin. Vähäsen jo guuglella moista etsin, muttei tullut oitis vastaan...

Pitääpä vielä päivittää kuulumisia. Keltaisen liittimen korjauksen jälkeen pyörä vielä häröili sähköjen suhteen. Pätki vieläkin sähköjä ajossa. Uusin kesän lopulla sitten tuon polttoainepumpun releen (etukatteen alla oikealla kädellä) niin siihen loppu sammuilut. Jotain ihme pätkimistä sähköissä vielä oli niin tein vielä tämän modauksen näin ajokauden alkuun:

https://www.vfrdiscussion.com/index...394-6th-gen-blue-connector-ground-fix-how-to/

Ei nyt ainakaan tuossa äsken enää temppuillut yhtään mitään. Toivotaan että olisi ihan oikeesti tällä erää ohi. Mitä jenkkifoorumeita luin siis U.S. spec versiossa on ollut takaisinkutsuja juuri tuon johtosarjan takia aikoinaan mutta EU versiossa näitä takaisinkutsuja ei ole ollut?

Liitetiedostot

• B76B3A1E-7D81-4597-BD70-9380067DD718.jpg
    B76B3A1E-7D81-4597-BD70-9380067DD718.jpg
    20,2 KB · Katselut: 58
Huomasin katteita takaisin laittessa, että mittariston alla oikealla puolella (eli nopeusmittarin puolella) on tyhjä liitin, johon tulee kaksi johtoa, 5 volttia ja maa. Aluksi luulin, että olin jonkin irrottanut mutta en löydä mitään mihin se sopisi.

Olisko tietoa mikähän tuo on? Kaikki toimii, tai en ainakaan mitään vikaa huomaa. Kenties joku lisävarusteen pistoke jota ei otettu?

20190514_185508-min.jpg

Huomasin katteita takaisin laittessa, että mittariston alla oikealla puolella (eli nopeusmittarin puolella) on tyhjä liitin, johon tulee kaksi johtoa, 5 volttia ja maa. Aluksi luulin, että olin jonkin irrottanut mutta en löydä mitään mihin se sopisi.

Olisko tietoa mikähän tuo on? Kaikki toimii, tai en ainakaan mitään vikaa huomaa. Kenties joku lisävarusteen pistoke jota ei otettu?

katso liitettä 18635
Ettei olisi vikakoodin lukupistoke? Eli jos yhdistää nuo jollain johdolla niin FI valon pitäis vilkutella jos on jotain koodeja tallentunut?

Liitetiedostot

• image.jpg
    image.jpg
    99,3 KB · Katselut: 36
Ja nyt meni sitten staattori tod näk. Ei lataa ja kun mittailee keltaisesta johdolta maahan niin virta menee läpi että humahtaa jokaisesta. Mistäs staattorin sais pikaseen ku pitäis perjantaina lähtee reissuun?

Ettei olisi vikakoodin lukupistoke? Eli jos yhdistää nuo jollain johdolla niin FI valon pitäis vilkutella jos on jotain koodeja tallentunut?

No sepä se varmaan onkin. Koitin kattoa manuaalista vain sähköpuolelta, jotta mikä kumma tuo on :thumbup:

Pitäisi nokkaketjun kiristäjät vaihtaa VFR:n. Onko jotain erityistä mitä pitäisi huomioida? Tiedän suunnilleen miten homma menee. Jotain ohjeita Googlella löytyy ja Youtubessa havainnollinen videokin aiheesta. Näissä vanha vain ruuvataan kasaan, otetaan pois, uusi tilalle joka vapautetaan sinne irrottamalla suorilta se kiristinlirpake. Voiko jako pompata jos sen tekee noin, esim. kun uuden kiristimen vapauttaa, tai vanhaa kasaan ruuvatessa se kiristintyökalu lipsahtaa ja kiristin vapautuu?

Kysyin vaihtoa joskus paikallisesta MP-huollosta ja olisi ollut iso homma kun kansi pitää kuulemma irroittaa. Samoin täällä joidenkin pyörien kiristimen vaihdosta mainittu, että pitäisi ajoitusmerkit laittaa kohdilleen ja/tai kansi irroittaa.

Miten on, uskaltaako mennä itse tuon vaihtamaan ilman kannen irroituksia? Tietysti siinä aina jokin riski on.

Back