Kotarikuski
New member
Tietty vois kokeilla pyöräyttää kumia puoli kierrosta vanteella ja tasapainottaa uudelleen. Paitsi että myyjällehän se korjaus kuuluu takuupelissä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaikenlaisia vikoja uusien pyörien kanssa...siinä heti pätevä syy miks ei todellakaan itseä kiinnosta ostaa uutta.

Vai että maahantuojan Otto Brandt Oy:n tytäryhtiön Bike Worldin oma merkkihuolto ei löydä vikaa ja tarvii lisäapuja "maahantuonnilta".
Surkeaksi on maahantuojan oman jälleenmyynnin merkkihuollon taso mennyt.

Juu valitettavasti täytyy yhtyä tähän mielipiteeseen. Itellä ei yhtä ainoota positiivista kokemusta siellä asioinnista ole... tilauskin katosi ku pieru saharaan kahdesti, vaikka vielä vierestä katoin ku jannu näppäili tilauksen.Alamäki alkoi Kehä IIIn Bike Wordissa joskus 15 vuotta sitten, eikä näytä oikenevan.
Hondan BB oli taipumusta voblata. Sivulaukut varsinkin takalaukku tyhjänäkin teki tuota. Tein tuollaisella pidemmän reissun, olisko 700-800 ehtinyt ajaa kun tapani mukaan leputtelin päästämällä kädet irti niin alkoi voblata tietyssä nopeudessa (60?)varsin rajusti. En tiedä miksi tuossa kohtaa voblas niin pahasti, ennen tuota en huomannut ja myöhemminkään ei niin pahasti. Veikkaan että osa syynä oli melko kulahtaneet renkaat. Muistelen että useampikin olisi sanonut takalaukun tekevän Bläkkärillä tuota. Ei ehkä liity tähän mitenkään mut jotain pohdittavaa.
Vespa gts 300 voblaa myös kun takalaukku asennettu. Tehtaan virallinen korjaus on painavammat tankopainot. Taitavat jopa tulla tehtaan takalaukun mukana. Korkealla ja takana sijaitseva painonuija tekee jonkin resonanssiheijarin. Meillä ei laukkua ole, mutta työkaverilla joskus oli voblaava vespa takalaukulla ja kahvapainot auttoivat.
Olikos joskus takavuosina jokin pyörämalli, josta tuli hengenvaarallinen kovassa vauhdissa kun laukut olivat kiinni? Tällainen hämärä muistikuva jostakin jäänyt.
edit:Joo pikaisella googletuksella löytyy ihan älyttömästi tarinaa erilaisista pyöristä, jotka alkaneet voblata kun laukut asennettu…
https://www.google.com/search?q=spe...i57j33i160.10823j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
tossa linkissä juttua POLKUPYÖRISTÄ
Vai että maahantuojan Otto Brandt Oy:n tytäryhtiön Bike Worldin oma merkkihuolto ei löydä vikaa ja tarvii lisäapuja "maahantuonnilta".
Surkeaksi on maahantuojan oman jälleenmyynnin merkkihuollon taso mennyt.
PS hinnoittelun osaavat. Öljyfiltterin hinta vuodessa +50%.
Itse en oikein osaa nähdä mikä tässä kuviossa on niin pöyristyttävää. Eikö se nyt ole nimenomaan melko oleellista että maahantuoja otetaan mukaan tutkimuksiin kun uudesta pyörämallista paljastuu ongelma jolle ei selvää selitystä löydy? BikeWorld on kuitenkin kaikesta huolimatta eri asia kuin maahantuoja Honda Brandt, samanlainen huoltojantteri siellä on hommissa kuin vaikkapa Rovaniemen paikallisessa Hondaliikkeessä.
Ei pöyristyttävää, että maahantuojan omistama merkkihuoltopiste ei löydä vikaa, miksi 3000 ajettu matkapyörä woblaa voimakkaasti?
Ei siinä mielessä tosiaankaan, mikäli oikeaa amattitaitoa ei edellytetä merkkihuollon esimieheltä tai asentajilta.
Riittävä ammattitaito, kun osaa vaihtaa öljyt ja kirjoittaa menehvä lasku. Ja leimata huoltokirja, mikäli muistaa.....
Ilmeisesti tarvitaan ylimaalllisia taitoja, joita ei ole merkkihuollon ammattimp-mekaanikolla?
Niin tai näin, mutta ei mielestäni anna hyvää kuvaa merkkihuollon osaamisen tasosta, vrt aloittajan kommentti:
"Huolto ei löytänyt vikaa mistään."
Eikä organisaatiosta: "Nyt odotellaan että maahantuoja tulee koeajamaan pyörää ja toteamaan että se voblaa."
Ilmeisesti maahantuojalla ei uskota oman tytäryhtiön ammattitaitoon?
Se on sitä kustannusoptimointia, ettei oikeita ammattilaisia kannata pitää töissä paikassa, jossa niitä ei tarvita kuin satunnaisesti.Häh mitä täällä tapahtuu? Miksi pitää ajaa kädet irti tangosta? Jos kerran moni muukin pyörä voblaa esimerkiksi tuplaX niin miksi tämän mallin tai henkilön kohdalla olisi jotenkin erityisen vaarallista? Pitää kädet tangolla kuten varmasti tieliikennelakikin edellyttää niin problem solved. Arvaan ettei asialle tehdä mitään. Onko laukut valmistajan vai kolmannen osapuolen?