naukkis
New member
Siis, jos moottorijarruttaa liian räväkästi, sekoaa venttiilikoneisto? Enpä oo ennen kuullut moista, yleensähän se takapyörä kyllä luistaakin ennemmin kuin ryntää ylikierroksille. Aika pelottavaa... venttiilikoneiston sekoaminenhan tarkoittaa jotakuinkin moottorin täystuhoa...
Isommilla vaihteilla tuommoinen suht kevytinertiainen pieni moottori ottaa todella nopeasti kierroksia kun kytkimen nostaa äkäiseen pienempi pykälä sisässä. Mutta ei se automaattisesti tarkoita että venakoneisto sekoaisi, ensinnäkin ketjun pitää olla sen verran venynyt että se pääsee hyppäämään yli ja ketjunkiristin sellainen että se antaa periksi.
CBR600:han on tunnettu siitä että ketjunkiristin on mallia pilipali, mahdollisimman hiljaisen käyntiääneen pyrkivä ja ketju hyppää vähän venyneenä sangen herkästi.