Hornetti vittuilee...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marcel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siis, jos moottorijarruttaa liian räväkästi, sekoaa venttiilikoneisto? Enpä oo ennen kuullut moista, yleensähän se takapyörä kyllä luistaakin ennemmin kuin ryntää ylikierroksille. Aika pelottavaa... venttiilikoneiston sekoaminenhan tarkoittaa jotakuinkin moottorin täystuhoa...

Isommilla vaihteilla tuommoinen suht kevytinertiainen pieni moottori ottaa todella nopeasti kierroksia kun kytkimen nostaa äkäiseen pienempi pykälä sisässä. Mutta ei se automaattisesti tarkoita että venakoneisto sekoaisi, ensinnäkin ketjun pitää olla sen verran venynyt että se pääsee hyppäämään yli ja ketjunkiristin sellainen että se antaa periksi.

CBR600:han on tunnettu siitä että ketjunkiristin on mallia pilipali, mahdollisimman hiljaisen käyntiääneen pyrkivä ja ketju hyppää vähän venyneenä sangen herkästi.
 
Huh. Arvatkaapa onko toooosi vaikeeta näin italomotoristina yrittää pitää naama ummessa ja jättää superluotettavan Hondan arvostelu tekniikan osalta sikseen...
kaboom.gif
 
Eikös se jo sanottukin, vika oli uusissa tulpissa. Eipä taida olla edes kovin harvinaista, että uudet tulpat ovat sekundaa. Ngk:lta on mullekin kerran tullut maanantaikappale vastaan, joka ei kauaa kestänyt ennen kuin alkoi pätkimään kylmällä koneella.
 
Oliko ne vaihdetut tulpat olleet vääränlaiset, vai mistä voi johtua että 3/4 tulpista voi mennä samaan aikaan pimeäksi..?

Paukuttaako moottorijarrutuksessa?
 
Selvisikö tämä homma?
Juu,selvishän tuo...

Ei sitten tarkalleen tiedä,että mistä johtui. Tulpat vaihtamalla siitä selvisi. Ei tietoa oliko monta kakkana mutta varatulpilla kävi komeasti ja enempää ei tarvittu. Johtoja raplattiin ja kaikenlaista tarkisteltiin. Ei se varsinaisesti selvinnyt, että missä se vika oli. Ehkä tulppien hatut oli huonosti paikallaan tai jotain muuta yhtä epätodennäköisastrofysikaalista. Mutta nyt toimii ja se on pääasia.
 
Back
Ylös