LiguidSnake
New member
Moi, kirjoittelen tänne eräästä asiasta, joka tapahtui kaverilleni.
Eli sain innostettua kaverini ostamaan zx12r:än, sopivan oloinen pyörä löytyi ja kaikki myyjän mukaan oli kunnossa. Kaverini on opiskelija, joten mahdollisuuttaa pyörän katsomiseen ei ollut, koska autoa ei ollut saatavilla ja matkaa pyörän luokse oli melko pitkä. Noh kaverini sitten päätti kovan harkinnan jälkeen ostaa pyörän, vaikkei sitä ollut nähnytkään. Kaikki pohjautui myyjän/maahantuojan puheisiin, jossa useaan otteeseen hän totesi pyörän olevan miltei täydellisessä kunnossa. Siispä kaveri maksoi pyörästä vakuusmaksun, jottei sitä myydä sillä aikaa kun hän myy omansa pois. Pyörä saatiin myytyä pois, mutta sitten kaverini rupesi ajattelemaan, miten hän voi olla varma missä kunnossa pyörä on ilman että näkee sitä. Joten hän päätti että antaa loppusumman pyörän toimituksen yhteydessä kuten aikaisemmin oli sovittu, mutta tähän myyjä/maahantuoja ei suostunut, vaan rupesi kiristämään ostajaa; että nostaa hintaa, koska hän ei ole saanut maksua. Lievien raivokohtausten jälkeen kaverini päätti maksaa loppusumman myyjälle, koska uskoi tämän olen rehellinen suomalainen. Varsinkin kun myyjä oli itse sellaisen kuvan itsestään antanut. Noh, kului muutama viikko ja sitten sovittiin toimitusaika pyörälle, ja kaikki tähän mennessä meni ihan ok. Mutta sitten kun pyörä kaverilleni saapui, niin pyörän kuljettaja totesi akun olevan rikki, ja HE olivat tietäneet siitä jo aikaisemmin. "Siis mitä vittua, akku rikki"? oli kaverini ensimmäiset kommentit.
Akun rikki oleminen ei niin suuri asia ole, mutta se ettei asiasta ollut koko kaupanteon aikana puhuttu mitään on mielesestäni aika ala-arvoista, ja varsinkin kaverini mielestä.
Kaupanteon toinen osapuoli lähetti aikaisemmin kauppakirjan, jossa oli määritellyt että ostaja on tietoinen ostokohteesta jne, mutta ei ollut sovittu mitään että akku on paskana. Ties mitä muuta pyörässä on vikana, toivottavasti ei mitään ja kirjoitteluni tänne on turhaa.
Mitä teidän mielestä pitäisi asian suhteen tehdä?
Kaverini lähetti sähköpostia kyseiseen paikkaan, muttei vastausta ole kuulunut vaikka s.posti oli asiallinen.
Eli kyseessä on yritys joka tuo ajoneuvoja Suomeen Euroopasta. Kyseistä moottoripyörää yritys lisäksi kauppasi omilla sivuillaan, antaen kuvan että se olisi jo heillä, vaikkei sitä ollut.
Itseäni suorastaan RAIVOSTUTTAA kaverini puolesta.
Kaverini taas haluaisi repia myyjän kädet irti, jne mitä normaali suomalainen mies haluaisi tehdä kun joutuu PETOKSEN ja HUIJAUKSEN kohteeksi.
Asiahan varmasti hoituisi jos lähtisi käymään paikanpäällä.
Yritystä en toistaiseksi viitsi paljastaa, ettei tule mitään V**** ongelmia.
Eli sain innostettua kaverini ostamaan zx12r:än, sopivan oloinen pyörä löytyi ja kaikki myyjän mukaan oli kunnossa. Kaverini on opiskelija, joten mahdollisuuttaa pyörän katsomiseen ei ollut, koska autoa ei ollut saatavilla ja matkaa pyörän luokse oli melko pitkä. Noh kaverini sitten päätti kovan harkinnan jälkeen ostaa pyörän, vaikkei sitä ollut nähnytkään. Kaikki pohjautui myyjän/maahantuojan puheisiin, jossa useaan otteeseen hän totesi pyörän olevan miltei täydellisessä kunnossa. Siispä kaveri maksoi pyörästä vakuusmaksun, jottei sitä myydä sillä aikaa kun hän myy omansa pois. Pyörä saatiin myytyä pois, mutta sitten kaverini rupesi ajattelemaan, miten hän voi olla varma missä kunnossa pyörä on ilman että näkee sitä. Joten hän päätti että antaa loppusumman pyörän toimituksen yhteydessä kuten aikaisemmin oli sovittu, mutta tähän myyjä/maahantuoja ei suostunut, vaan rupesi kiristämään ostajaa; että nostaa hintaa, koska hän ei ole saanut maksua. Lievien raivokohtausten jälkeen kaverini päätti maksaa loppusumman myyjälle, koska uskoi tämän olen rehellinen suomalainen. Varsinkin kun myyjä oli itse sellaisen kuvan itsestään antanut. Noh, kului muutama viikko ja sitten sovittiin toimitusaika pyörälle, ja kaikki tähän mennessä meni ihan ok. Mutta sitten kun pyörä kaverilleni saapui, niin pyörän kuljettaja totesi akun olevan rikki, ja HE olivat tietäneet siitä jo aikaisemmin. "Siis mitä vittua, akku rikki"? oli kaverini ensimmäiset kommentit.
Akun rikki oleminen ei niin suuri asia ole, mutta se ettei asiasta ollut koko kaupanteon aikana puhuttu mitään on mielesestäni aika ala-arvoista, ja varsinkin kaverini mielestä.
Kaupanteon toinen osapuoli lähetti aikaisemmin kauppakirjan, jossa oli määritellyt että ostaja on tietoinen ostokohteesta jne, mutta ei ollut sovittu mitään että akku on paskana. Ties mitä muuta pyörässä on vikana, toivottavasti ei mitään ja kirjoitteluni tänne on turhaa.
Mitä teidän mielestä pitäisi asian suhteen tehdä?
Kaverini lähetti sähköpostia kyseiseen paikkaan, muttei vastausta ole kuulunut vaikka s.posti oli asiallinen.
Eli kyseessä on yritys joka tuo ajoneuvoja Suomeen Euroopasta. Kyseistä moottoripyörää yritys lisäksi kauppasi omilla sivuillaan, antaen kuvan että se olisi jo heillä, vaikkei sitä ollut.
Itseäni suorastaan RAIVOSTUTTAA kaverini puolesta.
Kaverini taas haluaisi repia myyjän kädet irti, jne mitä normaali suomalainen mies haluaisi tehdä kun joutuu PETOKSEN ja HUIJAUKSEN kohteeksi.
Asiahan varmasti hoituisi jos lähtisi käymään paikanpäällä.
Yritystä en toistaiseksi viitsi paljastaa, ettei tule mitään V**** ongelmia.