• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Huoltoa vailla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pay_z
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pay_z

New member
Moi!

Liityin Triumphin omistajien joukkoon viikko sitten. Ajokelien ollessa kohdillaan mopoilu lipesi lapasesta siinä määrin, että yritin varata ensihuoltoon aikaa.

Mieltä rupesi masentamaan, kun ensimmäiset ajat Hd-centerin huoltoon täällä Helsingissä olivat heinäkuun viimeisille päiville. Soitin myös hml:n Motariin, jossa eka aika oli vapaana JO reilun 3:n viikon päästä.

Haku-toiminto antoi jo jonkinlaisen vastauksen omaan kysymykseeni, mutta epäselväksi on silti jäänyt toimiiko vuonna 2006 pääkaupunkiseudulla enemmän kuin 1 valtuutettu Triumph-huolto...?

Ja jos jollain sattuisi olemaan ensikäden tietoa tms. vinkkiä, joka ei katkaisisi ajokautta niin sellainen otetaan kiitollisuudella vastaan..

Nimim. "julkisilla töihin?"  
kaboom.gif

pay_z

Eipä taida seutuvilla olla muita valtuutettuja kuin HD Center.

Ensihuolto tosin taitaa käsittää pääasiassa vain öljyn ja suodattimen vaihdon ja sivujuonteena muiden nestepintojen ynnä löysien muttereiden tarkistuksen.

Minä ainakin vaihtaisin öljyt+suodattimen itse & kuittaisin huollon omalla puumerkillä huoltokirjaan kuiteilla höystettynä, jos heinäkuun loppua alettaisiin ehdotella.

Jos virallisen huollon perunaleiman välttämättä haluat niin voithan kysäistä joustaisivatko sen verran että vaihdat öljyt nyt itse ja tuot viralliseen ensihuoltoon sitten kun heillä on aikaa. Henk.koht. kyllä epäilen hyvin vahvasti että minkään virallisen maahantuojan huollossakaan kesän ruuhkakuukausina ensihuolto todellisuudessa käsittäisi muuta kuin öljynvaihdon.

Edit. Tossa vielä tämän hetken viralliset putiikit, jos viitit hieman ajella kauemmas huoltoon: http://www.triumph.co.uk/uk....region=

Mä käytin ensimmäisen 800 Km:n huollon Tampereella Fixtreme:ssä.
Ainakin mulle sanoivat hoitavansa nämä pikkuhuollot vaikka muiden hommien välissä.

tärkeintä on tuossa 1000km-huollossa se öljyn ja suodattimen vaihto, joka onnistuu helposti keneltä tahansa. Tee itse.
thumbs-up.gif

Mitäs 10 000km Huollossa tapahtuu? Tehdäänkö mitään muuta oleellista, kun öljyn+suodattimen vaihto? Americassa loppuu takuu parin kuukauden päästä ja kymppi lähestyy. Ei viittis turhaan roudata kalliiseen merkkihuoltoon, pelkän öljyhomman takia, kun hoituu helposti kotonakin. Ja uskon, että tää kesä loppuu, ennen kun trumppa laukee.
thumbs-up.gif

Pk-alueen paras Trumppahuolto löytyy JL-Bikesta, http://www.jlbike.fi/. Eivät tosin toimi enää valtuutettuna Trumppa-huoltona, kuten joitakin vuosia sitten, mutta ammattitaito ja palvelu on parasta A-luokkaa. Otahan heihin yhteyttä.
062802moto_prv.gif

Onko tietoa kenelläkään Triumph huolloista pohjois-karjala alueella tai mistä voisi nähdä kaikki liikkeet suomessa jotka huoltoja tekee.

Moi.

Speed Triple R vm 2013 tuli taloon ensipyöräksi ja 20tkm huoltoon etsin Tampereen alueelta osaajia. Biketeam tietysti, mutta löytyisikö kilpailevia Triumpheja huoltavia verstaita?

Löytyyköhän suosituksia Triumphin huoltoon lähellä Hämeenlinnaa? Jos vaikka löytyisi joku osaaja lähempää kuin jo aiemmin mainitut paikat Tampereella ja PK-seudulla.

Kiitos avusta. :thumbup: Tuo vaikuttaa hyvältä, mutta matkaa kertyy sen verran, että huoltoon vienti ja haku vaativat pieniä erikoisjärjestelyjä, joita ei enää tälle syksylle ehdi tekemään. Täytyy olla ajoissa varaamassa keväällä huoltoa.

Mihinkäs Helsingissä kannattaa viedä Bonneville määräaikaishuoltoon? Saattaisi muutenkin kiinnostaa modailu ammattilaisen toimesta, eli ketä suosittelette?

Hei,

Sama tilanne, T120 Bonneville pitäisi viedä määräaikaishuoltoon (5500km) ja x-putken asennukseen, enkä oikein tiedä minne pääkaupunkiseudulla uskaltaisin pyörän viedä. Pelkkä huoltokin riittäisi, tai edes öljynvaihto.

Olen ollut 2018 kauden lopussa yhteydessä sekä Biketeamiin että Freebird Motorcyclesiin. Biketeamilla eivät huollossa olleet kuulleet x-pipesta. Sanoivat että voivat asentaa mutta eivät tiedä kauan hommaan menee (lähetin youtube linkit asennusvideoihin). Kyse on mallin yhdestä suosituimmista modauksista ja maailman Triumph jälleenmyyjien kokemusten perusteella olisi noin 1-2h työ.

Samanlaista vastausta sain Freebirdistä, että on hankala antaa arviota, mutta ei missään tapauksessa mikään "välityö". Samalla tarjottiin "pakollisena" oheen ECU remappausta mukaan vaikka yritin sanoa että T120 mallissa ECU säätyy kyllä tuohon muutokseen hyvin ilman uutta mappia. Tuntui siis että Triumph kokemus on enemmänkin perinteisissä ilmajäähdytteisissä malleissa.

Entiset pyörät ovat olleet japseja, joille on ollut saatavana loistavaa huoltoa (mm. Metura motors) enkä osannut merkkiä vaihtaessa ottaa huomioon näitä huoltoasioita.

Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi ohjata osaavan Triumph -huoltoliikkeen helmaan, jossa vesijäähdytteinen T120 olisi myös tuttu pyörä.

EDIT: Tuore tiedustelu Biketeamille; X-putkia on asennettu ja arvio 0,5-2h. Moottoripyörähuolto.fi -edustajaa en vielä tavoittanut puhelimitse.

Viimeksi muokattu:
Back