Husaberg keskustelua

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja santtu-cbr
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

santtu-cbr

New member
Avataan nyt pelkästään husabergejä koskeva ketju. Tänne kokemukset,viat yms. lätinät. itseltä löytyy -06 mallinen FS 650e -08 käyttöön otettuna. nyt mittarissa 600km ja 10h. Takaratas vaihdettu ja flekti asennettu. perus huollot tehty ( öljyt,suodattimet yms vaihdeltu/putsattu ja välykset on kertaalleen säädetty/tarkastettu) ja vähän extraakin..
smile_org.gif
Suuttimet ja neula pitäisi viellä vaihtaa kun käy liian laihalla. kuristukset kun on poistettu ( tällä ajetaan vain suljetulla alueella ) niin paikoillaan on viellä laiha neula yms.. onneksi kaasari avattiin ajoissa ja saatiin ensiapu tehtyä. ongelmana on koneen liiallinen läpeäminen ja putkessa paukkuminen. Alustaa on myös hieman säädelty mutta viellä on tekemistä silläkin saralla. Sliderit ja kahvasuojat on tilauksessa ja sliparikin olisi kiva vaihtaa mutta äänet ei saisi omasta mielestä nousta ja ahvenistollakin olisi tarkoitus vierailla.
 
Täältä löytyy samanmoinen kilvetön FS650c -06, ajettu noin 30h. Pyörä taitaa olla aika pitkälle alkuperäisessä kunnossa, löytyy myös toiset vanteet joissa jääratapiikit paikoillaan. Tarkoitus olisi ensi viikon aikana saada noille vanteille crossirenkaat että pääsee asfaltin ulkopuolellekin pöristelemään.

Huoltoja ei vielä ole kerennyt tekemään kun vasta viikko sitten tuon sain. Kohta pääsee kylläkin öljyjä vaihtamaan.

Itsekin olen miettinyt onko kaasarissa säädöt kohdillaan kun paukkaa aika iloisesti moottorijarrutuksessa. Tuo pauke on kuitenkin vissiin enempi ominaisuus kuin vika, sen mitä olen lueskellut.
 
juu paukkua saa mutta täälläpäin paukuttaa kyllä liikaa.
tounge.gif
nooh katsotaan miten muuttuu kun saa oikeat hilut kaasariin. Onko tobi:in C.ssä vakio putki paikallaan? Millanen tuo C mallin slipari on? läpivirtaava vai samanlainen kammio viritelmä kuin "tieliikenne" malleissa?
 
Joo on vakioputki. Äänistä päätellen on läpivirtaava malli, on sen verran kovat että kuuluu kilometrien päähän missä husa menee..

Kävin just kysymässä että saisiko paikallisella mikroautoradalla ajaa supermotolla ja eihän siellä tietenkään saa
mad.gif

Minimotoilla kuulemma saisi ajaa.. Eikös tuo husaberg menis minimotosta
lookaround_orig.gif
 
eiköhän husa mene minimotosta..
tounge.gif
Joo pitäisi käydä kanssa kyselemässä noilta mikroratojen pitäjiltä josko siellä saisi käydä kokeilemassa.
 
No kun asuu niin korvessa että noille oikeille radoille on niin pitkä matka..
 
Miksi ette käy ajamassa ihan oikeilla moottoriradoilla?  
062802moto_prv.gif
Kyllähän noi mutkat on loivia ja suorat pitkiä smotoajelua ajatellen oikeilla moottoriradoilla. Ei sillä etteikö varmasti ois kivaa, mutta jos valita pitää niin mieluummin jossain mikroautoradalla tolla omalla paukuttelisin. Eipä vaan taida oikein missään päästä.

No, Lavangossa nyt pääsee sentään ajamaan smotoradan tapaista, mikä on kyllä ihan jees. Vielä kun jostain saisi vapaa-aikaa että ehtisi ajamaan ylipäätään..
 
Ahvenisto menee viellä motolla kivasti mutta esim alastaro rupeaa olemaan "hiukan" liian nopea rata noille. Harmi että noille mikroradoille ei oikein tykkää päästä.
sad_orig.gif
Lavankoon tosiian pääsisi kurvaamaan. kuinka paljon siellä on väkeä noilla smoto iltoina?
 
Lavankoon tosiian pääsisi kurvaamaan. kuinka paljon siellä on väkeä noilla smoto iltoina?
Smotoahan Lavangossa pääsee ajamaan melkein joka päivä. Sulkupäivät, säännöt ym. tietty kannattaa tsekata tuolta. Tuolla jäärata/smoto foorumilla oli jotain juttua että ihan sitä sm-smotorataakin ois jossain välissä mahdollisuus päästä ajamaan.

Ruuhkaa tuolla ei ole ollut käytännössä koskaan, ainakaan silloin kun itse oon siellä käynyt (ei kovin montaa kertaa). 1-5 smotoa siellä on yleensä ollut ajamassa, eli ei tosiaan haittaisi vaikka vähän enemmänkin olisi.

AUKIOLOAJAT KESÄKAUDELLA:

Maanantaisin:  Suljettu  
Tiistaisin:  10:00 - 20:00  
Keskiviikkoisin:  10:00 - 20:00  
Torstaisin:  Suljettu  
Perjantaisin:  10:00 - 20:00  
Lauantaisin:  12:00 - 16.00  
Sunnuntaisin:  12:00 - 16:00
 
husa saanut uuden neulan kaasariin mutta.. paukkuu vähän vähemmän mutta muuta muutosta ei ollut havaittavissa. paljonkas moto husat kerää teillä mittariin vauhtia suljetulla alueella? 188 oli vauhtia tänään ja ei ollut menohaluja enään. kutonen on niin pitkä kylläkin ei vaan jaksa. Takaratas on vaihdettu isompaan mikä tuli mukana..
 
husa saanut uuden neulan kaasariin mutta.. paukkuu vähän vähemmän mutta muuta muutosta ei ollut havaittavissa. paljonkas moto husat kerää teillä mittariin vauhtia suljetulla alueella? 188 oli vauhtia tänään ja ei ollut menohaluja enään. kutonen on niin pitkä kylläkin ei vaan jaksa. Takaratas on vaihdettu isompaan mikä tuli mukana..
186km/h oli mitattu todellista nopeutta edellisen omistajan toimesta.
 
Mun setuppi on tällänen: Akran koko titaani ränni, 170 pääsuutin, seosruuvi vajaa pari rinkiä auki ja tyjäkäyntisuutin 50. Lähtee hyvin käyntiin, ei paukuta putkeen moottorijarrussa, ei kakistele millään kierroksilla ja kulkeekin jotakuinkin kohtuullisesti. Voi olla vähä rikkaanlainen seos, mutta parempi niin päin.
 
Tämmösellä setillä mennään nyt. putki vakio viellä.
main jet 160
jet needle OBDVT ( nyt kokeillussa OBDTP )
idling jet 40
main air jet 185
idle air jet 100
 
Tännehän on hyvä heittää pieni kyssäri kuumakäynnistyksestä.
Mulla on Husabergin sivaricrossi kaverin kanssa ja ei olla vielä ihan sinuiksi tultu värkin kanssa, ongelmaa aiheuttaa kuumana käynnistys jos sattuu stumppaamaan.
Kylmänä lähtee todella hienosti käymään mutta kuumana hinaaminen on ainut vaihtoehto.
Ei ole sähköstarttia, mutta eikös tollanen kuussatku pitäis ihan helposti lähteä pikkuisella potkimisella?
 
Oma lähtee myös hienosti käyntiin kylmänä mutta lämpimänä ei tarvi yrittää potkia.
nixweiss.gif
Napista sitten lähtee kyllä kivasti käyntiin. Miten ootte käyttänyt kuumakäynnistys "nappia" ?

Ruostekasa. Millanen möykkä lähtee kokorännin kanssa? Onko siviilipyörä vai kilpuri?
 
Akran kokorännillä ilman db-killeriä äänet on kyllä aika kovat. Jonkun mielestä varmaan liian kovat, mutta kyllä tuonne mettään ääntä mahtuu. Vaimentaja on luokkaa 50mm suora reikäputki, jonka ympärillä villaa.

Oma peli on heti tulilla oli kylmä tai kuuma. "Kuumaryyppyä" en oo käyttäny. Ex- HVA510:ssa sitä käytin kun sillä paremmin lähti tulille. Isompi tyhjäkäyntisuutin saattaa auttaa asiaa tässä nykysessä.

Ihan harrastuslaite on.
 
Back
Ylös