Husaberg keskustelua

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja santtu-cbr
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hauskan näköistä menoa. Näytti olevan muitakin menossa mukana ja smc:llä pientä tilannetta
biggrin.gif
 
Itse olen kyllä tykännyt että pito ei ole liian julma. lisäksi siirtymät onnistuu kohtuu kivasti aina 80km/h asti. meidän vauhdeilla ei nyt mennä muutenkaan niin kovaa.
biggrin.gif
pitää ensi kerralla ottaa kypäräkamera matkaan. Yleensä on kyllä tapahtunut jotain kun meikäläinen kuvaa. nyt pieni kömmähdys smc kuskilla.
tounge.gif
onneksi ei ollut syvempi oja vastassa. olisihan se kiva päästä kunnolla jäällekkin kyllä ajamaan ja kunnon piikeillä.
blush.gif
 
Pk seudulla kellään 650 06 ----> husaa jonka koneen ääniä pääsisi kuuntelemaan? Oma kun rupesi? pitämään outoa kihnaavaa rallatusta vesipumpun läheisyydestä.  
sad_orig.gif
Voisi verrata samanlaiseen mopoon jotta onko ääni ihan normaali. kaikki näyttäisi olevan ok ja öljytkin ilman ylimääräistä hilettä. ajettu nyt 22.5h ja huollot suoritettu  aina ajoissa. Kytkin narahtelee myös välillä ja viimeisen ajokerran aikana moottorijarrutuksessa kun pienemmälle pykälti niin tuli tää uusi kihnaavakilinäkolinakohniaoutoääni. öljyinä ollut castrolin litkut.
Mulla piti myös kytkin vinkaisevan äänen aina kun lähti rivakammin liikenteeseen. Öljyinä oli silloin Castrol R4 10w/50. Königillä sanoivat, että R4 on liian "hienostunutta" öljyä yksinkertaiseen koneeseen. Käskivät koittamaan Castrol GPS 15w/50 ölbää.. Jos
vielä tämän jälkeen vinkaisee, niin massa ja välilevyt vaihtoon.
Eipä tarvinnut tosiaan kytkimeen koskea, öljyn vaihto auttoi.
 
Onko ketään ostanut / asentanut Zetan Armor Handguardia
Omaan smotoon? Sellai kaarevaa mallia. Tilasin itse königiltä hintaan
78e ja petyin kyllä laatuun kun tänään saapuivat. Eivät sopineet
paikalleen ilman vääntämistä, ja merkkikin oli kylkeen liimattu tarra.
Tämän hyvän lisäksi kytkin kahva ei liikkunut vapaasti suojan ollessa ns. samassa asennossa kutkinkahvan kanssa.. Mahtoikohan nyt tulla riittävän vaikeasti kerrottua?
Eli kytkimen vivun olisi pitänyt olla joko suojan yllä, alla tai sitten viimeinen vaihtoehto olisi ollut kahvan lyhennys. Päädyin kuitenkin asiakaspalautukseen..
Josko vielä laittaisin kapistuksen kuvan
Armor-handguards.png
 
Tässä omaa kurvailua jäällä Alla tosin jääpiikit. Suosittelen, pito riittää!
Mites nuo jääpiikit, kestääkö ajaa yhtään jäistä tietä pitkin? On niin lyhyt matka ajaa järvelle mutta ei taida viittii ajamalla viedä..
withstupid.gif
En ole kokeillut (enkä aio) muualla kuin jäällä ajelua noilla. Olen ymmärtänyt, että ei tarvitse kuin kerran sutaista kiveä vasten niin alkaa renkaat olemaan entiset.

Mulla oli jäällä toinenkin pyörä enskanastoilla, millä voi sitten assullakin kruisia huoletta, mutta se oli jäänastoihin verrattuna kuin olisi ajanut jäällä
tounge.gif
 
Onko ketään ostanut / asentanut Zetan Armor Handguardia
Omaan smotoon? Sellai kaarevaa mallia. Tilasin itse königiltä hintaan
78e ja petyin kyllä laatuun kun tänään saapuivat. Eivät sopineet
paikalleen ilman vääntämistä, ja merkkikin oli kylkeen liimattu tarra.
Tämän hyvän lisäksi kytkin kahva ei liikkunut vapaasti suojan ollessa ns. samassa asennossa kutkinkahvan kanssa.. Mahtoikohan nyt tulla riittävän vaikeasti kerrottua?
Eli kytkimen vivun olisi pitänyt olla joko suojan yllä, alla tai sitten viimeinen vaihtoehto olisi ollut kahvan lyhennys. Päädyin kuitenkin asiakaspalautukseen..
Josko vielä laittaisin kapistuksen kuvan
Armor-handguards.png
Tuommoset

http://www.mpt.fi/index.php?productID=26491



on jääratavehkeessä, ja mitään ei ole hajonnut, vaikka pannutettu on  
biggrin.gif
I_7838.jpg
 
En sitten kuitenkaan palauttanut suojia. Laitoin paikoilleen pienten muutosten auttamana.. mm. kytkin ja jarrukahvojen lyhennys, ja kiinnitysten modausta.. Ihan ok, mutta olen silti sitä mieltä, että kyllä niiden suokien olisi pitänyt sopia ilman kikkailua! Katselin myös noita acerbiksia, mutta halusin nimenomaan noi muoviset suoja härpäkkeet pois.
 
Jokos husat on tuunattu kesän pöristelyihin? Omaan pitäisi saada uudet muovit ja tarrat sekä laitaa laillinen kilpiteline "alkuperäisen" tilalle. peilitkin uupuu kun varret katkeilee.
biggrin.gif
 
Jokos husat on tuunattu kesän pöristelyihin? Omaan pitäisi saada uudet muovit ja tarrat sekä laitaa laillinen kilpiteline "alkuperäisen" tilalle. peilitkin uupuu kun varret katkeilee.
biggrin.gif
Berggi on vielä jää/metsäkunnossa, mutta noita tarrasarjoja olen itsekkin katsellut. Königiltä löytyisi tehdasenska tarrasarjoja. Peileiksi oon suunnitellu sellaisia pieniä, mitkä kiinnitetään kahvatuppeihin.
 
mistäs olette muoveja hommanneet bergeihin? Tiedän kyllä mistä ne haen jos muualta ei löydy..
wink.gif
polisport ei taida tehdä? tarvetta olisi mustille poski ja takamuoville. uuden lokasuojan,maskin ja kahvasuojat hommasin jo.
 
Husabergistä puheen ollen starttailin omaa uutta 670 cc jääratapyörää. Laitoin kuvia galleriaan Mikkoyli. On kireä kone ja kaasutinkin on porattu 43,5 mm:ksi. Ilman tasapainoakselia ja viritetty kaikin puolin, mutta tärisee yllättävän vähän. Tosi race. Koneen laakerointi on edessä 20-40 tunnin kuluessa. Käy aivan mahtavasti yllättävän hiljaisilla pakoäänillä ja tuntuu mahtavalta alamahassa. Sen mitä ajoin on aivan kuin isokuutioisissa harrikoissa ja pohjavääntö sairaan hyvä. Takajousi oli sikajäykkä, mutta löysäsin sitä 5 kierrosta eli 1,5 cm. Näyttää silti race sag olevan vain 20 mm. Harmi että meidän rata on painunut veden alle 20 cm eikä päästä kunnolla testaan.
Pyörä voi olla vielä sivuilla enginehardware.se kohdassa husaberg ja bikes. Kaikki sylinterit ja kannet ym. näyttää kyllä kuutiosta tehdyltä ja jonkun asteen prototyypiltä.
 
Käynnistys oli kyllä aika erikoinen. En saanut vasemmalta kicksillä käyntiin tai sivulta pomppimalla oikealla jalalla. Sitten katsoin ohjeita mitä tuli pyörän mukana ja sillä lähti heti ilman ryyppyäkin. Eli puolipuristimesta kiinni, starttinappulasta kone pyörimään ja kun puolipuristimesta päästää nin heti tärähtää käymään.
 
Kävin viikko sitten huonolla jääradalla ajamassa n. 10 min ja etulokarin alaosa tuhoutui kun piikit vei sen mennessään keulimisen ja voimakkaan jarrutuksen jälkeen keulan pohjatessa. Piti leikata hiilikuidun riekaleet saksilla pois. Sittemmin tiukensin vaimennusta 2 clickiä ja sen jälkeen ei ole enää pohjannut. Jousitus oli itseasiassa aika mukava ja jopa pehmeä. Moottori on raaka, voimaa on rajusti ja keulii kevyesti. Taitaa olla enemmän voimaa kuin CR500 Hondassa. Ihan alakierroksilla ei kuitenkaan vedä. Nastoja katosi 10 minuutissa useampia ja nappuloissakin ajo näkyy. Liekö vanha rengas. Kone tärisee paljon, muutama pultti piti kiristää ja pari mutteria katosikin. Uskomattoman kierrosherkkä kuitenkin ja äänet lähes kuiskaavat kun on 2 vaimenninta.
Eilen kävin sitten ajamassa kelkkojen tamppaamalla Torniojoen jäällä ensin 2009 570:llä ja sen jälkeen tällä 670:llä. Oli niin paljon kelkkojen tekemää patikkoa, että enskalla oli mukava ajaa. 570 on Kotareiden tapaan vähän hermostunut ja kevyehkö tuntuma keulassa, mutta kuitenkin vakaampi. Otti käsivoimille ja jotenkin en aivan ole tyytyväinen koneen vetoon. Ehkä sekin on liian race tai vaatii tottumista samoin kuin ruiskun erilainen moottorijarru. Sitten kun ajoin 670:llä se taas tärisi liikaa, mutta ohjausiskari oli aivan loistava. Meni suoraan ja vakaasti. Alustakin tuntui aivan hyvältä ja jopa paremmalta kuin enskassa tuohon ympäristöön. Koneessa on tietysti liikaa tehoa ja edellämainittu tärinä, mutta hyvää sisäänajoa vaikka tehoa ei pystykään käyttämään.
Piti kuitenkin tilata ohjausiskari tuohon 570:een.
Voisi olla kova peli tuommoinen ylivuotinen tai käytetty 650 enska Ruotsista näin kun kruunu on halpa, jos joku harkitsee. Enskassa taitaa olla pitempi huoltovälikin kuin crossissa tai supermotoversiossa, mutta varmaan enemmän hommia riittää kuin KTM:ssä.
 
taisi olla joku SR. En ole kuullut toista yhtä hiljaista, on ehkä hiljaisempi kuin vakio. Ohessa tekstiä netistä:
Double exaust system. Noice level 92 Dba at 4000 rpm. Headers 1mm stainless steel, silencers 1mm stainless steel. Modification of rear shock absorber nesessary. Re-location of batterybox nesessary. Power increase of 8hp from stock.
 
Back
Ylös