Hyosung Comet GT650R

Jarkkolainen

New member
Ihan ensimmäinen oma mopo...vielä pari kuukautta niin
062802moto_prv.gif

Ehditkö tyypätä ennen ostoa?
Itseäni tuo korean ihme kiinnostaisi myös.

Kelit eivät oikein koeajoa suosineet
sad_orig.gif

Testeissä ja foorumeissa ei ihan surkeaksi ole haukkuneet joten uskalsin ostaa "sian säkissä"
wink.gif
Istumakorkeus ainakin on kokoiselleni (168cm) sopivan tuntuinen.

sinänsä jännä kun ulkomailla sanotaan tuon cometin olevan 1/3 halvempi kuin jaappanin pyörä. No suomessa saa suzuki SV 650:n samaan rahaan.

Ei se nyt ihan huono voi olla. Jarruja on ilmeisesti haukuttu ja jossakin oli juttua, että suurin ongelma on levy/pala kombinaatio ja saksassa niihin vaihdetaan toisenlaisia paloja ja levyjä ja niillä toimisi paremmin.

Tuo comet on juuri sen näköinen mitä haluaisin seuraavalta pyörältä ja sit vääntävän V2 koneen.

Tosin suzuki SV:hen saa ihan hienoa kokokate sarjaa...

No ensin pitää ajaa kesä vanhalla diversionilla joten ei saa liikaa innostua.

Onnea pyörän johdosta!

Itselläni tuo Comet 650 nakuna.
n. 6500km mittarissa eikä mitään suurempia ongelmia..

tyytyväinen olen ollut..
sport05.gif

Hieno pyörä ja on kyllä perkeleen halpa, jos vähän päälle 5donitsilla saa! Laatu ei taida olla ihan japskien tasolla?

ja soundit on todella mageet! Niinkuin kaikissa V2 padoissa avoimilla putkilla.

Onko tuo 06 mallinen? mustalla rungolla? kuvissa ihan sika siistin näköinen pyörä. no on se 05 mallinen hopearunkoinenkin siisti.

heti kun otat ajoon laitat kommentteja tänne.

Mulla on fiilis et tuo cometti tulee myymään ihan hyvin kunhan tulee enempi tietoa kestävyydestä jne asioista.
Kuitenkin uusi merkki on aina vähän arveluttava ensi alkuun joten aina tarvitaan muutama pioneeri ennen kuin massat lähtee liikkeelle.

Niin siis hyonsung GT650R listahinta on kait 8900eur.
No suzuki SV on 10100eur. Eroa on mutta ei mielestäni tarpeeksi, jotta hinta olisi ratkaiseva tekijä. Pyörän pitäisi olla myös hyvä.

Tosin jos olis rahaa 5300eur niin uusi komettihan se kantsisi siihen rahaa ostaa, eikä mitään 30-40tkm vingutettua käytettyä 600 kuutioista.

Ylivuotinen peli eli hopeeta on rungossa ja keltaista muualla. Eskolta EE-Speedistä tuo tuli haettua joulun alla...
sport05.gif
Hinta kyllä kieltämättä houkutteli tämän kyseisen laitteen hankkimaan.

oon kyllä itse melko vakuuttunut hyosungin kestävyydestä.

Stuntmania.net Hepe on vetänyt tolla semmosta menoa ja ei pyörä vaan luovuta.

pyörässä on muuten hienot äänet sopivalla äänenvaimentimella. hyvä twini höpinä.

Hintansa värtti ehdottomasti.

oon kyllä itse melko vakuuttunut hyosungin kestävyydestä.

Stuntmania.net Hepe on vetänyt tolla semmosta menoa ja ei pyörä vaan luovuta.

pyörässä on muuten hienot äänet sopivalla äänenvaimentimella. hyvä twini höpinä.

Hintansa värtti ehdottomasti.
Kahdella tutulla on hyosung..Toisella meni venttiilipoikki ja toisen mopossa oli kans moottorissa jotain mekaanista ongelmaa.Molemmat MENI kyllä TAKUUSEEN ja EIKÄ käyty vittuilemaan,että tässä on slipari,ei makseta mitään.
Ilmeisesti huonoa tsäkää,ois varmaan jo toi Hepen pyörä antautunu,jos yleisesti ois heikkoja.

Laadun tasaisuus voi olla noissa kiinan mopoissa ongelma. Se tosin kompensoidaan hinnalla. Niin ja onhan niissä se takuukin, jonka aikana suurin osa valmistusvirheistä tulenee ilmi.

Hinta/laatusuhde varmasti kohdallaan. Järkevä ostos luultavasti kaikin puolin, jos mopot ikinä järkeviä ovat.

Kaverilla katkes kanssa tuo venttiili,liekö tyyppi vika vai huono tuuri!
confused_orig.gif
No takuisiinhan se meni!

En nyt sitten tiedä johtuuko ko. fillarista vai onko tää vaan v-koneiden ominaisuus, mutta ainakin parilla eri hyosungilla millä oon ajanu (naku ja katettu R-malli) on käynnistettäessä kuulunu aivan perskuleenmoinen pamahdus. Eli pamahtaa kun painaa virtanappia eikä käynnisty. Seuraavalla kerralla käynnistyy ihan normaalisti.

Tää on tapahtunu yhden kerran molemmilla pyörillä. Ajossa en huomannu mitään vikaa, sivuääniä tai muutakaan valittamisen aihetta. Lähinnä tollanen pamahdus on vaan todella noloo, kun lähet liikkeelle jostain yleiseltä paikalta. Puhumattakaan tehoputkella varustetusta moposta. Noi oli orkkiksia, millä ite ajoin.

Pelästyy siinä muuten itekin, kun perseen alla tolla lailla pamahtaa.

tuollainen putkessa/imukaulassa pamahdus voi tipauttaa venttiilin.

perusventtiilit on tehty kahdesta osasta, varsi ja lautanen. joissain pyörissä esim drz-400 voi irrota lautanen varresta. uusista titaaniventtiileistä puhumattakaan.

JT

Kysäsin tota maahantuojalta ja sano et se on V-koneiden ominaisuus. Tiedä sitten...

kävin katsomassa messuilla tuota pyörää.
Hyvän näköinen, työn jälki tuntui olevan ehkä vähän jäljessä tai sit mun silmät oli vaan killissä.

Lähinnä katselin yläkolmion sorvausjälkiä jne.

Sv ei oo ainakaan ikinä paukutellu startatessa. Ei varmaan jostain syystä saa kunnon kipinää.

Back