hepuli
New member
Ostin 2006 keväällä -05 Mille Factoryn uutena (ylivuotisena).
Aikoinaan tälläkin foorumilla valittelin ja kirosin kytkimen, takajarrun ja bensapumpun alimpaan helvettiin, mutta kun nuo sai takuuseen korjattua, pyörä oli loistava laite.
Nyt sitten käytön puutteessa seissyt pyörä meni myyntiin tänä keväänä ja ostajakin löytyi. Uudelle omistajalle vaan kävi niin, että tuo pyörä hajosi alta tuhannen-parin kilometrin ajon jälkeen. On kuulemma runkolaakeri leikannut kiinni ja hajottanut jonkin verran osaa (ainakin kampiakseli kierona).
Kerroin toki ostajalle pyörää noudettaessa, että parasta olisi tehdä iso huolto laitteelle ennenkuin enemmän ajelee. Itse en ehtinyt viime kesänä ajaa kuin 800 km ja viimeksi pyörä on huollettu 2008 kesällä. Mittarissa oli myyntihetkellä muistaakseni vähän reilu 28tkm. Pyörä oli minun käsittääkseni täysin kunnossa myyntihetkellä. Mitään erikoisia kilinöitä tai kalinoita en ole pyörästä kuullut. Öljyjä tai nesteitä en ole kertaakaan itse vaihtanut, vaan aina olen käyttänyt huolloissa joko Nakkilassa tai liikkeessä josta pyörän ostin.
Uusi omistaja on jo moottorin irroittanut ja kertoi jäähdytysnesteen olleen ruosteenväristä. Pyörässä on kuulemma ollut pelkkää vettä jäähdytysnesteen sijaan. Herättää kyllä epäilyksen siitä, kuinka hyvin pyörää sitten onkaan liikkeissä huollettu...
Mutta se siitä...
Tyyppiviaksi kai tuollaista konerikkoa ei voi mennä väittämään (eiköhän tuollainen tyyppivika tälläkin foorumilla näkyisi), mutta onko arvon raadilla tietoa siitä, onko tällaisia konerikkoja sattunut useankin RSV:n kohdalle?
Aikoinaan tälläkin foorumilla valittelin ja kirosin kytkimen, takajarrun ja bensapumpun alimpaan helvettiin, mutta kun nuo sai takuuseen korjattua, pyörä oli loistava laite.
Nyt sitten käytön puutteessa seissyt pyörä meni myyntiin tänä keväänä ja ostajakin löytyi. Uudelle omistajalle vaan kävi niin, että tuo pyörä hajosi alta tuhannen-parin kilometrin ajon jälkeen. On kuulemma runkolaakeri leikannut kiinni ja hajottanut jonkin verran osaa (ainakin kampiakseli kierona).
Kerroin toki ostajalle pyörää noudettaessa, että parasta olisi tehdä iso huolto laitteelle ennenkuin enemmän ajelee. Itse en ehtinyt viime kesänä ajaa kuin 800 km ja viimeksi pyörä on huollettu 2008 kesällä. Mittarissa oli myyntihetkellä muistaakseni vähän reilu 28tkm. Pyörä oli minun käsittääkseni täysin kunnossa myyntihetkellä. Mitään erikoisia kilinöitä tai kalinoita en ole pyörästä kuullut. Öljyjä tai nesteitä en ole kertaakaan itse vaihtanut, vaan aina olen käyttänyt huolloissa joko Nakkilassa tai liikkeessä josta pyörän ostin.
Uusi omistaja on jo moottorin irroittanut ja kertoi jäähdytysnesteen olleen ruosteenväristä. Pyörässä on kuulemma ollut pelkkää vettä jäähdytysnesteen sijaan. Herättää kyllä epäilyksen siitä, kuinka hyvin pyörää sitten onkaan liikkeissä huollettu...
Mutta se siitä...
Tyyppiviaksi kai tuollaista konerikkoa ei voi mennä väittämään (eiköhän tuollainen tyyppivika tälläkin foorumilla näkyisi), mutta onko arvon raadilla tietoa siitä, onko tällaisia konerikkoja sattunut useankin RSV:n kohdalle?