• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ikävä tapaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hepuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hepuli

New member
Ostin 2006 keväällä -05 Mille Factoryn uutena (ylivuotisena).
Aikoinaan tälläkin foorumilla valittelin ja kirosin kytkimen, takajarrun ja bensapumpun alimpaan helvettiin, mutta kun nuo sai takuuseen korjattua, pyörä oli loistava laite.

Nyt sitten käytön puutteessa seissyt pyörä meni myyntiin tänä keväänä ja ostajakin löytyi. Uudelle omistajalle vaan kävi niin, että tuo pyörä hajosi alta tuhannen-parin kilometrin ajon jälkeen. On kuulemma runkolaakeri leikannut kiinni ja hajottanut jonkin verran osaa (ainakin kampiakseli kierona).

Kerroin toki ostajalle pyörää noudettaessa, että parasta olisi tehdä iso huolto laitteelle ennenkuin enemmän ajelee. Itse en ehtinyt viime kesänä ajaa kuin 800 km ja viimeksi pyörä on huollettu 2008 kesällä. Mittarissa oli myyntihetkellä muistaakseni vähän reilu 28tkm. Pyörä oli minun käsittääkseni täysin kunnossa myyntihetkellä. Mitään erikoisia kilinöitä tai kalinoita en ole pyörästä kuullut. Öljyjä tai nesteitä en ole kertaakaan itse vaihtanut, vaan aina olen käyttänyt huolloissa joko Nakkilassa tai liikkeessä josta pyörän ostin.

Uusi omistaja on jo moottorin irroittanut ja kertoi jäähdytysnesteen olleen ruosteenväristä. Pyörässä on kuulemma ollut pelkkää vettä jäähdytysnesteen sijaan. Herättää kyllä epäilyksen siitä, kuinka hyvin pyörää sitten onkaan liikkeissä huollettu...

Mutta se siitä...
Tyyppiviaksi kai tuollaista konerikkoa ei voi mennä väittämään (eiköhän tuollainen tyyppivika tälläkin foorumilla näkyisi), mutta onko arvon raadilla tietoa siitä, onko tällaisia konerikkoja sattunut useankin RSV:n kohdalle?

Minun käsitttääkseni on hyvin harvinaista, että tuo pata laukeaa. Mitä tulee tuohon jäähdytysveteen, niin ihmettelen kyllä. Suomessa kun joskus joutuu säilyttämään pyörää talven yli kylmässä tallissa, niin ei luulisi yhdessäkään huollossa käyvän niin, ettei laiteta jäähdytinnestettä ohjeen mukaan.

Itse tosin olen niin paranoidinen, että ostin pakkasenkestomittarin, jolla olen noita seurannut, etenkin ennen talvisäilytystä. (Nyt tosin ei ole moiseen tarvetta.)

Ikävä tapaus,mutta ei taida olla eka kone joka poikii näin olen valitettavasti kuullut.Ehkä joku kommentoi lisää jolla on parempaa tietoa asiasta.

No enpä voi väittää kuulleeni kuin yhdestä katulaitteesta, joka päätyi syömään oman venttiilinsä. Jensin (surullisen)kuuluisasta ratavehkeestä varmaan piisaa juttua...

Aiheeseen liittyen: Millähän "ison huollon" toimenpiteellä tuollainen runkolaakerin leipominen estetään? Öljynvaihdolla? Valaiskaa nyt hitaampaa. Tuo jäähdytysvesiasia, jos paikkansa pitää, nostattaa kyllä epäilyksiä huollon suhteen, joten liekö vielä orggisöljytkin sisällä
tounge.gif

Uusi omistaja on jo moottorin irroittanut ja kertoi jäähdytysnesteen olleen ruosteenväristä. Pyörässä on kuulemma ollut pelkkää vettä jäähdytysnesteen sijaan. Herättää kyllä epäilyksen siitä, kuinka hyvin pyörää sitten onkaan liikkeissä huollettu...

Mutta se siitä...
Tyyppiviaksi kai tuollaista konerikkoa ei voi mennä väittämään (eiköhän tuollainen tyyppivika tälläkin foorumilla näkyisi), mutta onko arvon raadilla tietoa siitä, onko tällaisia konerikkoja sattunut useankin RSV:n kohdalle?
Ruostetta tuosta koneesta ei varmaankaan pahemmin irtoa. En Myöskään usko että jäähdyttimessä olisi ollut pelkkää vettä, jäähdytinneste vaan meneen ajan mittaan "ruosteen" väriseksi.

Itse epäilen "käyttäjävirhettä"...

Kyllä munkin 05:n leikkas kiinni normikäytössä 9tkm. En ole tosin sitä avannut vitutuksen vuoksi. Laukes 2kk takuun loppumisen jälkeen.

Toki normikäyttöön luen mukaan myös täyskiihdytykset mutta radalla sitä en ollut rääkännyt (yksi kerta apparalla)

Back