• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ilkivalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GoA
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GoA

New member
Jaaha, joku köyhä mulkku on näköjää ollut kateellinen ettei itsellä ole pyörää ja käynyt laittamassa munalukon etujarrulevyyn. Ei tarvinnu lähteä ajelemaan. Kuinkahan helposti moisen saa murrettua lukkopihdeillä?

Itse sahailin kerran ihan rautasahalla Abloyn sangan poikki. Sangan paksuus oli jotain 5-6 mm. Voimapihdeillä varmaan menee laadusta ja vahvuudesta riippuen.

ei hyvää päivää... ei se sanka pärjää kaariviilalle. tai jos mopo on rapun, katoksen tms. lähellä niin yleensä on jossain pistoke... sähköpeli säästää hikeä!

Jos normi Abloy niin vasaralla napakka kopautus sangan viereen niin se lähtee auki kerta kilauksella. Jarrujen vieressä ei ehkä kannata huitoa mihin sattuu, saattais joku tuurna olla tarpeen.

Muinoin SA-hommissa kopsautettiin tupakaverin kaappi sunnuntai-iltana kenttälapiolla auki kun oli taistelijalta avaimet jääneet äidin luo.  
062802jumpie_prv.gif

Jos sähkä lähellä niin rälläkällä. Kannattaa myös varautua siihen että lukon poisto-operaatio saattaa kiinnostaa jotain jolle asia ei kuulu. Eli kannattaa varautua todistamaan että kyseessä on oma pyöräsi jos vaikka poliisisetä tai täti kiinnostuu operaatiosta.

Ihme olis jos jotakuta keskellä päivää moinen operaatio kiinnostaisi. Ja kiinnostaa niin eipä se todistaminen kovin vaikeaa ole kun avain ja rekisteriote pyörään löytyy.

Ois vaan hauska saada moiset kiusanhenget itseteosta kiinni.
kaboom.gif

Ja mikä ylipäätänsä ajaa moista kiusaa tekemään tai muitten omaisuutta huvikseen hieman rikkomaan tai naarmuttamaan jne.

Kerrostalo ihanuutta? Joku kotipoliisi ei nyt osaa arvostaa vajaamukisen pauketta...  
biggrin.gif

Nää on kyllä vtutusta aiheuttavia juttuja.. Mulle ei sentään ole laitettu kun tyhjä maitopurkki mittaristoon ja likainen lidlin muovikassi peiliin (samalla kertaa). Harva sitä varmaan viitsii pitempään ilkivaltaa puuhata kun pyörän 17 euron varashälytin huutaa satakymmenedesibeliä kiinalaisen tilililupiiuuu-papukaijan soidinhuutoa siinä vieressä.

Ukko on tulossa just käymään voimapihtien kaa, kokeillaan niillä nyt eka. Jossei auta niin lukkoseppä sit.

EDIT: 30 sekuntia ja lukko poissa.
smile_org.gif
Haiskahtaa kyllä naapureiden tekosilta, noin 6 millinen se kaariosa, tuskin moni mopopoika moista huvikseen mukana kanniskelee...

Jos normi Abloy niin vasaralla napakka kopautus sangan viereen niin se lähtee auki kerta kilauksella.
Mikä on normi abloy?

http://www.topintori.com/images/ABLOY%20PL%20340%2025.JPG
http://www.turunlukko.fi/files/316/textsize/riippulukko_PL362.jpg
http://www.cooperhewittshop.org/images....ge2.jpg
http://www.m-i.be/Foto's/AssaAbloy/Abloy%20PL358.jpg
Kolmas lähtee nätisti rautasahalla, se kun on messinkiä (värimetalliseosta kuitenkin) tuo runko. Muita saa takoa vasaralla napakasti niin kauan kuin jaksaa.

Edit. Kuvat linkeiksi.

Onneksi hokasit kuitenkin. Jos keula menosuuntaan, ettei tarvitse siis taaksepäin liikkeelle lähdettäessä lykkiä, niin olis voinut olla nätisti nutullaan
sad_orig.gif

Ei hemmetti, että on vekkuleita naapureita. Halpishälyistäkään ei ole mitään apua tuossa, jos itse pyörä ei pahemmin liikahda / tärähdä. Ei reagoi sitten mitenkään jos joku käy munalukon nappasemassa kiinni.

- P

Halpishälyistäkään ei ole mitään apua tuossa, jos itse pyörä ei pahemmin liikahda / tärähdä. Ei reagoi sitten mitenkään jos joku käy munalukon nappasemassa kiinni.

- P
Mulla hälytys tulee esimerkiksi siitä kun kivenmurusen heittää satulaan. Mut voi olla et jos tietää et on hälytys, niin varovaisesti laittamalla saa lukon laitettua.

Ukko on tulossa just käymään voimapihtien kaa, kokeillaan niillä nyt eka. Jossei auta niin lukkoseppä sit.

EDIT: 30 sekuntia ja lukko poissa.
smile_org.gif
Haiskahtaa kyllä naapureiden tekosilta, noin 6 millinen se kaariosa, tuskin moni mopopoika moista huvikseen mukana kanniskelee...
Kerrostalossa kun vielä asuin (kivenlahti), niin naapuri oli työntäny hammastikun tankkiin.. sama setä valitti myös siitä, että pesin pyörääni siinä missä itse pesi autoa.. aikoi viedä minun pyörän ämmänsuon kaatopaikalle.

Kerroin hänelle ystävällisesti, että kolvaan tinalla umpeen hänen auton ovet. Kyseessä oli sen verran vanha setä, että jopa uskalsin moisen ääneen sanoa
biggrin.gif

Ois kyllä jääny sanomatta, jos joku hirvee körmy ois ollu..
smile_org.gif

Halpishälyistäkään ei ole mitään apua tuossa, jos itse pyörä ei pahemmin liikahda / tärähdä. Ei reagoi sitten mitenkään jos joku käy munalukon nappasemassa kiinni.

- P
Mulla hälytys tulee esimerkiksi siitä kun kivenmurusen heittää satulaan. Mut voi olla et jos tietää et on hälytys, niin varovaisesti laittamalla saa lukon laitettua.
Sulla on sitten liian herkellä säädetty häly
smile_org.gif
eikai nyt sentään ihan noin herkästä? Tulee nimittäin vähän turhan paljon vikahälyjä, ainakin omasta kokemuksesta. Omassa tuli säädettyä jonnekin keskivälille tuo herkkyys. Sitten alkoi parkumaan, tai varoitti ensin, kun joku oikeasti meni istumaan pyörän päälle tai pyörä liikahti muuten.

- P

Edit: ei ollu oikein mukava, kun lintu päätti laskeutua hetkeksi penkin päälle ja mopo alkaa parkumaan
smile_org.gif

Tossa kiinanhalpahälyssä on kolme herkkyyttä ja on nyt pienemmällä. Keskusyksikön ympärillä on kierretty semmosta vaahtomuovista paskaa ikkunantiivistenauhaa ja päällä vielä kuplamuovia. Nyt ei tule virhehälyjä justiin lainkaan. Ja kyllä se tommosesta isohkosta kivenmurusta ottaa, mutta toisaalta sitten joskus pystyy sopivasti sähläämättä kypäränkin otamaan peilistä ilman hälyä. Riippu hiukan siis häirinnän "laadusta"...

Back