Ilmaruuvit viritetyissä pyörissä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MGa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MGa

New member
No niin ongelman nimi on tämä
Pyörä on Honda CBR 600F2, johon on asennettu Yoshimura RS-3 kokoputkisto ja isommmat suuttimet (koosta ei ole hajuakaan)
Vakiona kaasareiden ilmaruuvien pitäisi kuulemma olla 2½kierrosta kiinniasennosta aukipäin, mutta olen kuullut että tällaisten viritysten jälkeen ne pitäisi olla eri säädöissä
conf.gif

Kuinka paljon niiden siis pitäisi olla auki ja pitääkö kaikkien olla samassa asennossa???
Itselläni huomasin pyörän ostettuani että kaasari 1. oli n.4 kierrosta auki 2. oli 3½ kierrosta 3. 1 kierros!! ja 4. yli 4 kierrosta
exclamation.gif

Valaiskaa nyt tyhmää
withstupid.gif
 
Tuo kolmonen on joko eri suutin tai sitten liian laihalla. Muut kuulosti loogisilta ja säädetyiltä. Tiedätkö yhtään, onko kone oikeasti säädetty jossain pajalla...?

Voisi olla aiheellista tarkistuttaa säädöt asiantuntevassa paikassa, jottei tartte keräillä kolmosmännän kappaleita...

Tämmöttis ehdottelisin...
wink.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (italowestern @ Syys. 11 2002,18:57)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Tuo kolmonen on joko eri suutin tai sitten liian laihalla. Muut kuulosti loogisilta ja säädetyiltä. Tiedätkö yhtään, onko kone oikeasti säädetty jossain pajalla...?

Voisi olla aiheellista tarkistuttaa säädöt asiantuntevassa paikassa, jottei tartte keräillä kolmosmännän kappaleita...

Tämmöttis ehdottelisin...
wink.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Jos ne on seosruuveja, niin avaaminen rikastaa seosta, ilmaruuveissa päinvastoin. Eiköhän ne nykypyörissä seosta säätele, vaan suuttimien kokoja tietämättä paha sanoa säädöistä mitään. Suosittelisin samaa kuin Italo (se tosin skrivaa tänne ihan mitä sattuu, se on avohoidossa...  
nut.gif
biggrin.gif
), vaan alkuun kannattais pistää kaikki ruuvit about samaan arvoon, esim 2 1/2 - 3 rundia pohjasta, ja lähteä sitten 1/4 kierros kerrallaan (joka kaasarista samanaikaisesti) suurentamaan, missä mylly vetää ja käy parhaiten, niin jättää siihen.
 
Kaasunalle puhuu vähän mutta asiaa. Kävi vain mielessä, että joku "mysteeri" tuohon kolmospytyn suutinkierroksiin liittyy...

t. avohoitohuoltomies
wink.gif
 
Kiitos paljon vaan teille!!!
Mulla on ne nyt 2½kierrosta auki ja ne taitaakin olla seosruuvit, eikä ilmaruuvit(liikaa mopoista jääny noi päähän)
Ei mulla oo varaa viedä sitä mihinkään säädettäväksi, siksi kyselenkin täällä!
Toi 1/4-kierrosta auki aina lisää kuulostaa muuten hyvältä, mutta kauhee homma ku ne prkl lasikuitu kyhäelmä katteet on patentoitu miten sattuu kiinni ja tankkiki on niin v-mäinen irrottaa...
bawling.gif

No kattoo nyt jos jaksais kokeilla
cool.gif

Onko muuten tietoo missä kohdissa kaasarin neulojen pitäis olla ku siellä on jotain ihme prikkoja välissä, vaikka niissä on siirrettävä sokka eli kaikki Cebarin omistajat kuulolle!
PS. Muuten näkyykö mun nimen alla se kuva?
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (MGa @ Syys. 16 2002,12:30)</td></tr><tr><td id="QUOTE">PS. Muuten näkyykö mun nimen alla se kuva?[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Ei näy ei...

Ei mulla muuta, emmä tiedä cebareista mitään.
biggrin.gif
 
Morjens !

Nythän on niin jotta dynojet on ilmoittanut ettei sen neulasarjojen ja vapaavirtaussuodattimen+virtaavamman pakoputkiston kanssa tarvitse puuttua tyhjäkäyntipiirin asetuksiin mutta tämäkään ei aina päde.
tarkista venttiilien välykset ja säädä tarvittaessa,tarkista bensapinnan korkeus kaasuttimista, aseta tyhjäkäyntiseoksen säätöruuvit ohjearvoonsa, ja aseta neula toiseen tai kolmanteen uraan alhaaltalukien(ellei sinulla ole dynojetin neulasarjan ohjetta joka määrittää oletusuran josta kokeilu aloitetaan).Laitettuasi luistien kopat paikoilleen varmistu että kalvot asettuivat oikein ja tiiviisti uriinsa nostamalla luisti yläasentoonsa ja päästämällä se vapaasti alas. Ylös nostettaessa jousi vastustaa luistin nousua ja alas tullessa kalvo jarruttaa sen laskua(käytännössä asia toimii päinvastoin), tunnet kuitenkin sormeesi jos kaasuttimien luistien toiminta poikkaa sormituntumalla toisistaan. Tarkista imukurkkujen kumit(ei murtumia).Kalibroi kaasuttimien läpät alipainemittareilla(synkronoi).Tässä vaiheessavoit myös silmämääräisesti tarkkailla luistien toimintaa.
Oikean pääsuuttimen koon määrittäminen voi tulla kalliiksi koska se edellyttää huippunopeuskokeilua eli ajamalla kokeillaan millä pääsuuttimen koolla pyörä kiertää puhtaimmin rajottimelle asti ja vetää parhaimmin3-3500 loppuun asti(voip olla että jodut kompromissiin ala ja yläpään kanssa molempia kun ei tahdo saada kaasarivehkeilläyhtäaikaa erinomaisiksi).(Tässä mielessä penkkaus tulee monesti halvemmaksi).
Kun "oikea" pääsuuttimen koko on löytynyt haetaan oikea neulan korkeus eli kokeillaan pyörä käyttäytymistä ja moottorin vastausta täyteen kaasuun.Nostamalla neulaa rikastat täyden kaasun seosta ja päinvastoin.Edellä esitetty toteutetaan siirtämällä lukkoprikkaa urasta toiseen tai asettamalla em prikan alle pieniä aluslevyjä.Lopuksi mikäli tyhjäkäynti ei ole hyvä voit kokeilla hienosäätöä tyhjäkäynninseosruuveilla 1/4 kierrosta kerrallaan.
No joka tapauksessa etsi dynojetin ja/tai factoryn kotisivut ja hae sieltä tarkennuksia sillä tällä pääsee kait ainakin alkuun.
 
Back
Ylös