• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Iltasanomat 14.08

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dellas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Harvoin näkee asiallisempaa mielipidekirjoitusta.
Etpä taida paljon mielipidekirjoituksia lueskella.
Etpä taida ymmärtää ironiaa.    
biggrin.gif
Enpä taida
blush.gif

Olis mieluummin ottanu vaikka -kuinka moni motoristi laskee housunsa ja kuinka moni yrittää vyötärönauhan yli kusta- tutkimusaiheekseen, olis paljon tärkeämpää ja kaikkia meitä hyödyntävää tietoo. Ja sit vaan Iltalehdet asialle. Vai ei muka kansalla oo joutoaikaa.
mad.gif

Näin sitä kansan mielipidettä muokataan motoristivastaiseksi. Viralliset tutkimustulokset kun osoittaa taas aivan muuta noista motoristionnettomuuksista. Ja kun niistäkin jätetään kotiloiden aiheutamat onnettomuudet pois, kehitys on menossa hyvään suuntaan.
Mut kun ei oo muuta raflaavaa, voi aina kirjoittaa motoristeista, se kukkahattuja aina säväyttää....
mad.gif
mad.gif

Jospa joskus joku kirjoittaisi jotain positiivista ja ihan tuonne suuren yleisön mediaan, ettei pelkästään meidän kesken juttuihin kirjoitella me motoristit.

Eipä siis ole mikään ihme, että moottoripyörällä kuolemaan johtavia onnettomuuksia tapahtuu kohtuuttoman paljon. Mikä lienee selitys käyttäytymiselle ja mitä asialle voisi tehdä?

Kirjoittanut PeteX
Kaikki vaan haukkuu PeteX:ää mut kukaan ei suostu vastaamaan ydinkysymykseen, jonka Huolestunut PeteX heittää...
Mun täytynee vastata:
Kielletään kotioiden motoristeja kohtaan osoittama häiriökäyttäytyminen maanteillä! = kotilot pois liikenteestä! Ja varsinkin ne joissa on tilastoja tekeviä vaimoja mukana!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Varmuudella vain kahdeksan moottoripyöräilijää noudatti tänä aikana näkemällämme ajokäyttäytymisellä liikennesääntöjä niin kuin keskivertoautoilija.

Kirjoittanut PeteX
Minä se en ainakaan ollu! mulla on poliisin kirjoittamia todistuksiakin asian vakuudeksi!
tounge.gif

JK. Noi kirjoitukset on kivoja, syntyy keskustelua!
biggrin.gif

Lukija palsta

HAVAINTOJA VAARALLISISTA MOOTTORIPYÖRÄILIJÖISTÄ !!!

Päätimme vaimoni kanssa pitää kuukauden ajan kirjaa siitä, montako moottoripyöräilijöiden liikennerikkomusta, selkeää ylinopeutta,vaaratilanteen aiheuttamista tai piittaamatonta ajoa havaitsimme.

Yhteensä teimme havaintoja 119 moottoripyöräilijästä, pääosin pääkaupunkiseudulla. Saldo oli mykistävä: varmuudella 83 ajoi reippaasti ylinopeutta, ainakin neljä tuplasi sallitun nopeuden, keulimista näimme harrastavan kahden moottoripyöräilijän, joista toinen ajoi varmuudella yli 100 km/h kuudenkympin nopeusrajoitusalueella. Kiilaamista harrasti 12 moottoripyöräilijää, läheltä piti tilanteita oli yksi, ohituksia keltaisella tai tuplakeltaisilla viivoilla oli yhteensä yhdeksän.

Varmuudella vain kahdeksan moottoripyöräilijää noudatti tänä aikana näkemällämme ajokäyttäytymisellä liikennesääntöjä niin kuin keskivertoautoilija.

Eipä siis ole mikään ihme, että moottoripyörällä kuolemaan johtavia onnettomuuksia tapahtuu kohtuuttoman paljon. Mikä lienee selitys käyttäytymiselle ja mitä asialle voisi tehdä?

Kirjoittanut PeteX
mielenkiintoista  
confused_orig.gif

Mr. X:lle vaimoineen pitäsi esittää muutama tarkentava kysymys (ja sen jälkeen läpsiä kunnolla ja kysyä uudestaan):

keulimista näimme harrastavan kahden moottoripyöräilijän, joista toinen ajoi varmuudella yli 100 km/h kuudenkympin nopeusrajoitusalueella

- Mistä Pete tietää että ajoi varmuudella yli 100 km/h? Onko sillä kotitekoinen tutka vai ajoiko Corollallaan sitä 100 ja yritti roikkua mopon takarenkaassa kiinni? Keulimisen pystyy helposti havainnoimaan tyhmempikin mutta missä tapahtunut ja kuinka paljon?

jne..

Voi v*ttu mitä p*skaa tässä maassa julkaistaan...

Jaa tuli tuossa noista kotipoliisien nopeusmittauksista mieleen kun tuossa viikonloppuna olin ajelemassa niin joku setä 60 km/h rajoituksella huitoi tien sivussa että aja hiljempaa... Vauhti oli tuolloin mittarin mukaan 55 (katsoin heti kun näin merkit), noh, tietysti luulin että edessä on sattunut jotain kun niin viuhtoi siinä aja tiputin nopeuden n. 40 ja ajelin varovasti... v*ttu siellä mitään ollut mutta varmaan oli Penan tutka (siis päässä oleva) säädetty turhan herkälle  
crazy.gif

Luin itsekin tämän eilen lehdestä ja kyllä pisti sapettamaan
mad.gif
Arvasin kyllä ettei tarvitse kauan odottaa kunnes asiaa täälläkin puidaan
biggrin.gif

Tukaatin koeajoilla ajelin itsekin sunnuntaina kotilon perässä 80 alueella noin kuutakymppiä ja kaveri pyyhälsi ohi niin joku pelle tien poskesta oikein juoksi tielle huitomaan. No onnekseen ei ehtinyt saappaan kantamalle. Itse en olisi kyllä potkaissut, mutta kaverista en menisi vannomaan.

Onhan se ikävää, että meitä tälläiset petet mustamaalaa tai oikeammin minusta julkisesti herjaavat.

Mutta kuitenkin... voihan itse riemuita
062802jumpie_prv.gif
että omassa elämässä on paljon tärkeämpää oma hyvinvointi kuin toisten mustamaalaaminen. On varmaan pi... rankkaa aina olla hapannaama
033102bebe_1_prv.gif

Luin jutun ja nauroin ääneen, eikö ihmiset oo löytäny elämälleen muuta käyttöä?
biggrin.gif

Ne on ollu kattomassa jotain ärrär-kisoja!
Luullut olenvans jonku citimarketin parkkiksella, mut olivatkin motoparkissa...

Mikä lienee selitys käyttäytymiselle ja mitä asialle voisi tehdä?
Nykytieteen valossa tälle ko. käyttytymiselle on havaittu olevan syynä oman elämän puuttuminen kokonaan tahi ns. "kun minulla ei ole kivaa, ei kenelläkään ole kivaa" -syndrooma. Aikojen saatossa on myös huomattu, että esim. ns. kerrostalokyttäys saa joskus aikaan tämänkaltaisia sivuoireita, etenkin jos omassa elinympäristössä ei ole tarjolla tarpeeksi virikkeitä (l. kytättäviä).

Helpoiten oireista pääsee eroon hankkimalla oman elämän. Tosin tämä artikkeli on usein ns. kiven alla. Lisäksi vain harva parantumisen kokenut pystyy kertomaan muille selviämisestään ja samalla menneisyydestään, joten yleensä oireet jatkuvat läpi tylsän elämän.

Ko. tapauksessa myös moottoripyörän kokeileminen voi lieventää oireita, ehkä jopa poistaa ne kokonaan, mikä ao. henkilöille tiedoksi annettakoon.

Mä todella toivon, että ton älyttömyyden on kirjoittanut joku kesätyöntekijä tai toimituksen siivoja sivuntäytteeksi.  
omg.gif

Ei kai tollasia ihmisiä oikeasti ole olemassa, eihän?  
nixweiss.gif

Itsekin tein muutaman havainnon tänään töistä tullessa, noin klo 16.45 aikoihin, paikkana Tampereen itäinen ohitustie välillä Kaukajärven liittymä -  Hki/Tre moottoritien liittymä.
Koska omaan ajoittain pirullisen luonteen, päätin ajaa nopeusrajoituksen (tietyön vuoksi poikkeuksellisesti 80km/h) mukaan.
Tällä noin 5 km:n matkalla minut ohitti 21 henkilöautoa, 2 pakettiautoa, sekä 1 kuorma-auto jotka kaikki ajoivat tuntuvaa ylinopeutta. Mitä tästä kaikesta kamaluudesta voidaan päätellä? No vaikka että, Eipä siis ole mikään ihme, että autoilemalla kuolemaan johtavia onnettomuuksia tapahtuu kohtuuttoman paljon, ja että meikäläinen oli noin 20 min. ylitöissä, koska normaalisti olisin tuohon aikaan jo kotosalla.

Ehka himpun verran offtopic:

Itseani huvittaa lahinna tama motoristi vs. autoilija vastakkain asettelu. Jotenkin useat kirjoitukset talla foorumilla antavat ymmartaa, etta maailma ja sen myota liikennesaannot muuttuu taysin auton tai mp:n ruoriin vaihdettaessa. Itsestani olen huomannut sen seikan, etta liikun melko objektiivisesti tuolla tien paalla.
Se torttoileva kaveri ei ole minulle volvokuski, ei motoristi, eika myoskaan karavaanari. Nama kaikki ovat tienkayttajia. Itseani ei jaksa myoskaan savayttaa, jos joku hieman holmoilee liikenteessa. Vastahan sita tuli ennen liikkeelle lahtoa joku haiseva jouppo kerjaamaan lanttia... Naapurit myos juhlivat aanekkaasti viime yona. Voi harmin paikka.

Ajan ruuhkassa ties missa pain suomea tyomatkaa autolla. Voin olla juuri se 'mulkku' kotilokuski, keta satut moikkaamaan, kun olen vapaa-aikana moton selassa. Koittakaa elaa naiden vaikeuksien kanssa
tounge.gif

Ja itse aiheeseen...

Topicin aloittajalle voin myyda elaman, tai edes nayttaa elamisen mallia kohtuu hintaan, Ota yhteytta vaikka privana. Saat hauskemman elaman (14 paivan palautusoikeis)

Back